Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Juke350
    vastasi
    Audiin vaihdettu uus venttiilikoppa tiivisteineen ja ruuveineen vuotavien tilalle. Jospa se käryäminen nyt loppuis

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Vaihdoin Q7:n takaluukun kuskin puolen nostomoottorin ohjainlaitteineen. Nyt nousee taas luukku kerralla ylös saakka.

    Ja ihmettelin toista Q7 4.2 V8 TDI:tä.

    Leave a comment:


  • harri81
    vastasi
    Muistuttelin mieleen miten mukava on ruosteisia japanialaisia korjailla. 2003 vuotisesta hiluxista tappelin lavan pois ja seuraavaks pitäs alkaa sille tekemään uusia kiinnikkeitä. Perjantaista asti puuhattu ahtaassa tallissa.
    Nyt sentään voiton puolella ku lava on irti ja lattialla. Senkun alkaa heppailemaan palkkia paikalleen

    Leave a comment:


  • Lipponen
    vastasi
    Tänään jatkoin ja tein loppuun viime viikonloppuna alkaneen C4 S6 etujarrulevyjen/palojen vaihdon. Viime viikonloppuna homma keskeytyi kun havaitsin ostaneeni väärän mallisen HP2 satulan jarrupalat.

    Kuvassa vasemmalla yksi pari oikeanlaisia ulko ja sisä paloja. Oikealla ne mitkä olin alunperin ostanut.
    Click image for larger version

Name:	20250209_102115.jpg
Views:	611
Size:	105,9 Kt
ID:	1982436

    Leave a comment:


  • Vaakisti
    vastasi
    Ässän ”laajennettu määräaikaishuolto”

    Leave a comment:


  • Drunkenmunky
    vastasi
    S3 vaihdoin uuden akun, hieman etupeltoon kun tuossa viikko sitten ilmoitteli kerran että varaus on matala. Oli alkuperäinen niin ihan hyvä vaihtaa. Akuksi valikoitui Vartan agm akku.

    Kiitokset kerhoveli Alpille uudenakun koodauksesta, omalla vcds versiolla ei onnistunut. Samalla koodattiin hieman ajovalopesureiden toimintaa ja poistettiin automaattinen takalasinpyyhintä käytöstä.

    Leave a comment:


  • Coupevesqu
    vastasi
    Tuossa Roomsterin vuosittaista takajarrujen putsausta/herkistelyä tehdessä mietin et ei taida olla merkitystä rasvaako ne jarrupalojen liukupinnat vai ei. Lopputulos on ihan sama, vuoden loskapaskassa ajon jälkeen ne palat jumittaa joka tapauksessa..

    Leave a comment:


  • Killeri
    vastasi
    Melko varmasti tästä kyse:

    Alkuperäinen kirjoittaja Hezekiel Näytä viesti
    90 vuotta vanhan auton. Joutui palaamaan Yhdysvalloissa tehtyihin autoihin vaikka ajokortin alkuaikoina yhden jenkin kokeneena vannoin että ne saa nyt minun puolesta olla.

    Leave a comment:


  • Coupevesqu
    vastasi
    Missäs motissa noin hyvin on asia varmistettu ?

    Leave a comment:


  • Hezekiel
    vastasi
    Öljypohjan irroitin putsausta varten. Parempi ollakin kunnossa kun on kyseessä oikein tämmöinen kilpamoottori, kiertokangen pulteissakin varmistuslangat.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Coupevesqu
    vastasi
    Tulpan ja Etu+takaperän öljyt vaihdoin 2400km kohdalla. Seuraavan kerran sit 10 000km kohdalla. Samoin variaattori.

    Leave a comment:


  • mudst
    vastasi
    Samanlainen muxu tieliikenneversiona. Tuo öljyjenvaihto kans naurattaa, kuin isommankin homman olis tehny.
    Btw, oletko vaihtanu tulpan? Jos ois kutoskone jäis ehkä tulpat vaihtamatta?

    Leave a comment:


  • Coupevesqu
    vastasi
    Kymco MXU550 T3B traktori mönkkärin 4800km huolto. Ihan järjettömät huoltovälit näissä kun autoon vertaa. Öljyt 2400km välein moottoriin ja etu+takaperään. Tulppa 4800km välein, variaattorin putsaus 4800km välein jne. Ajo pääasiassa asfaltilla ja pihan aurausta sekä puun ajoa kärryn kanssa niin eipä tuo koville joudu. Menihän siinä pari tuntia rattoisasti vaikka osan jätin suosiolla vaihtamatta/tekemättä. 14kk aikana 4800km ajettu.Takuuaikaiset huollot tulis maksamaan 2v aikana melkein 2000€ niin tuolla hinnalla ostelee jo omaan piikkiin aikas paljon jos jotain sattuu hajoamaan..

    Leave a comment:


  • Killeri
    vastasi
    Ikä yleensä tuo viisautta...

    Leave a comment:


  • TomVi
    vastasi
    Kuraläpät taakse, nytkö sitä ollaan vanhoja? 15 vuotta sitten olisin ottanut edestäkin pois.

    Leave a comment:


  • Coupevesqu
    vastasi
    Skoda Superb 1 V6 2.8 jakopään vaihto otti nylppääntyneiden pultinkantojen, ruuviostosten ja muiden ihmettelyiden kanssa kevyet 11h. Vois kai sitä huonomminkin lauantain viettää..

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Saman suuntaisia kokemuksia. Litraisen ecoboostin kasaamista aiemman jakohihnan katkeamisen aiheuttaman kansirempan jälkeen. Älkää käyttäkö huumeita ja älkää sekaantuko litraiseen ecoboostiin. Jos nyt kuitenkin on ihan pakko niin esimerkiksi heroiini on helpompi vaihtoehto elämässä kun tommonen foortin kattila.

    Leave a comment:


  • Hezekiel
    vastasi
    Kuutosgolfin (2.0 TDI CFHC) termarin vaihto. Ei ole kyllä tehtaalla mietitty hetkeäkään että tuon saattaisi joskus joutua vaihtamaan ja että homman pitäisi sujua siedettävällä vaivalla.

    Leave a comment:


  • T.Hell
    vastasi
    Vihdoin sain tuohon A3 8P:hen haaroitettua sisätilan lämppärin moottorinlämmittimen rinnalle. Pari talvea ehti mennä ilman, mutta nyt kun oli aikaa, niin sain etsittyä läpiviennin ja suoritettua asennuksen. Mukavaa puuhaa, kun rauhassa (ja lämpimässä) sai asian hoidettua.

    Leave a comment:


  • pv
    vastasi
    Motarilla rikin poisto NOx katalysaattorista kun havahduin että talvirajoitukset tulee. Ajonopeutta pitää olla yli 115km/h että regenerointi käynnistyy. Ei mitenkään tasaisesti vedä kun afr poukkoilee ilmeisesti sen mukaan että katti pysyy oikeassa lämmössä. Vissiin siksi tuo ajonopeus että jos syttyy tuleen niin ajoviima sammuttaa. Kolme kertaa Vaasan motari päästä päähän ja sitten lopetti. Ei ihan varmaa että laskiko se rikin poistuneen vai putosiko bensatankin taso alle puolen tankin. Tuo vaatimus täydehköstä tankista tulee varmaa siitä, että tankkiin ei silloin muodostu räjähdysherkkää seosta jonka punahehkuinen pakoputki voisi sytyttää.

    Leave a comment:


  • Hezekiel
    vastasi
    Talviauto 80 B3 quattron puleerausta, jokohan ensi viikolla otettaisiin tämä ajoon ja jätettäisiin samanmallinen vajaavetoinen talvilepoon?

    Leave a comment:


  • pv
    vastasi
    Vaihdoin öljynjäähdyttimen tiivisteen. Huuhtelin jäähdytysjärjestelmää (moottorin sähköinen vesipumppu kyllä hyvä ilmauksessa). Koodasin ajovalojen polttimotarkastukset pois ja ledrinkulat himmeämmiksi.

    Leave a comment:


  • Vaakisti
    vastasi
    Olin oman elämän Simo Lammikko ja korjasin OBH laatikon mekatroniikan. 3 kertaa tosin piti ottaa auki, mutta kyllähän tässä säästi silti pitkän pennin.

    Leave a comment:


  • Coupevesqu
    vastasi
    Viikonloppuna vm 2002 2.4 V6 koneen nokka-akselien välisten ketjunkiristimien + ketjujen vaihto ja jakopääremontti. Olipahan työmaa ensikertalaiselle. 2 päivää meni mutta nyt häipyi kaikki sivuäänet koneesta. Jos se nyt sit kestäs muutaman vuoden nipussa.

    Leave a comment:


  • marre
    vastasi
    Liimasin kiinni venttiä keittiöveitsen jäljiltä. Ei paha, pikaliimaa ja laastaria.

    Click image for larger version

Name:	IMG_0173.jpeg
Views:	1853
Size:	60,6 Kt
ID:	1977881
    Attached Files

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Hitsasin vohvelirautaa.

    Leave a comment:


  • Hezekiel
    vastasi
    Alkaisi olemaan ajat ja hetket käsillä että saa vetää värin pintaan.

    Leave a comment:


  • pv
    vastasi
    Vaihdoin katsastusajovalot ledrinkula/ledprojektori valoihin. Luomet lisäsin valoihin, mutta umpion sisälle. Maalasin luomet kromisprayllä. Tuli kyllä tosi hyvä OEM++ look.

    Leave a comment:


  • pv
    vastasi
    Laitoin Autec wizardit (~9kg) uusilla kesärenkailla alle bemuun. Vanteiden väri kirkas hopea. Pienesti pitää totutella lookkiin vaikka superleggera/ultraleggera/wizard vanteita on useita settejä aikaisemmissa autoissa ollutkin.

    Leave a comment:


  • Coupevesqu
    vastasi
    Ne on muuten uskomattoman huonosti näkyvät merkinnät siinä vetokoukun pistorasiassa. Ei auttanu vaikka oli uudet 2-teholasit :-)
    piti toisen zoomata puhelimen kameralla samalla kun itse kytki niitä. Ikää vissiin sit jo liikaa..

    Leave a comment:

Working...
X