Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lasten suusta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Selkeästi aloitettu aivopesu liian myöhään. :D Siis Matilla.
    Viimeksi muokannut touko; 20.4.2012, 18:28. Perustelu: liian hidas. ei 8 tuntia riittäny

    Comment


      Itse päiväkodissa työskennellessä kuulee hieman yhtä sun toista...No pidin jumppahetkeä 4-vuotiaille jonka yhtenä liikkeenä oli mennä lattialle vatsalteen makaamaan, johon eräs vastasi "Voihan saatanan saatana" ;D

      Comment


      • Lähdettiin raksalta kahdella autolla, vaimo meni edessä tuolla 4f:llä ja itse tulin hiacella 2.5v poika kyydissä.
        Audi sitten lähti risteyksestä vähän toisellalailla kun tuo hiace, niin poika vaan tuumas että eihän ole äkänen tämä auto :)

        Comment


        • Poikani 4v viime lauantaina:

          "on se isi hyvä, että sä oot mua auttamassa, ni mun ei tarvii lähtee kauppaan munasillaan."

          Comment


            Toi Repon juttu sai kyllä hörötyksen liikeelle. Hyvä etten joutunut taas kuivattelemaan kaljoja näppiksestä.

            Comment


            • Ajelimme autoradalla pojan(4v) kanssa ja kun sanoin että nyt on viimeinen kierros että sitte loppuu ajot ja mennään nukkumaan niin poika tokasi mulle et "Älä jauha paskaa isä" =) jep jep..
              Talvella poika katso olkkarin ikkunasta ku naapurin setä alko omatekosella pikkutraktorilla auraan lumia niin poika sanoi et " Ei saatanan saatana tuu isi kattoo mitä toi erkki tekee, käy nyt sanomas et lopettaa jo tuon pelleilyn"
              hehe, arvaa repesinkö... :D

              Comment


                Meillä juniori kehui tuossa mennä päivänä ,että minäpä tiedän miten oikeasti kirjoitetaan audi. Minä kysymään että miten , no neljä nollaa niin kuin tuossa etusäleikössä on .
                Mitäpä siihenkään muuta sanomaan ..

                Comment


                  Kuultua 30 sekuntia takaperin tänään 3v täyttäneen tyttären suusta:

                  - Äiti: taidanpa juoda yhden siiderin nyt illan ratoksi.
                  - Tytär: minäkin tahdon
                  - Äiti: ei, tämä on aikuisten juomaa, ei lasten
                  - Tytär: no älä sitten juo sitä! =)

                  Comment


                  • Pikkusen repesin tuolle Japen tarinalle, kyllä lasten ajatusmaailma on niin suorasukaisen mahtava;))

                    Comment


                    • Istuttiin parisen vuotta sitten ystäväni luona kahvipöydässä, kaveri, hänen vaimoke ja vaimokkeen sisko eli muksujen täti.
                      Ystäväni tenavat (5v tyttö ja 3v poika) leikki/juoksi siinä ympyrää ja tämä lapsista nuorempi 3v poika tarttui tätiään, tämän paidan reunoista kiinni jenkkakahvojen kohdalta ja kysyi:"puristanko pimpistä?"

                      Koko kahvipöydän aikuis- väki repesi nauramaan vedet silmissä ja pojan äidiltäkään ei meinannut oikein toruminen naurulta onnistua. :D
                      Tuuria oli, että olin itse juuri kahvini juonut, muuten olisin varmaan tukehtunut. :D

                      Comment


                      • "Sun audi on mersu kun et antanut minulle jäätelöä", ja olin ihan äimänä ensin että mitä se meinaa, sitten muistin että olen tainnut erään kerran mainita pojalle että mersu on romu :)

                        Comment


                        • Tytär (6v) ajoi tänään pihassa fillarilla pusikkoon. Vähän tuli polveen naarmua. Kysyin sitten että mitenkäs se sinne pusikkoon meni. Tytär siihen että "No kun mä kattelin ku tuo naapurin Eetu tuolta oli tulossa..." :-D Romanssin poikasta vissiin...

                          Comment


                          • Tänään kaupassa oli joku pikkupoitsu isänsä työntämässä kärryssä ja lauleli iloisesti:
                            "popsi, popsi nakkikeittoaa, hampaita se vahvistaa". Toinen säkeistö oli muuten sama, mutta nakkikeitto oli korvattu limulla ja kolmannessa limu oli jo porkkana.

                            Comment


                            • Päiväkodissa käytyä keskustelua, päiväkodin täti ja pojanviikari X, keskustelun aiheena oli kevät.

                              Täti: Miten jatkaisit lausetta "kevät on..."?
                              X: Öööö, vuodenaika!
                              Täti: Erinomainen vastaus, muuten.
                              X: No kai se on kun mä käytin kaikki järkeni siihen!

                              Comment


                              • Tässä joku aika sitten parvekkeella istuskellessani kuulin pätkän n. 5 vuotiaan tytön ja pojan keskustelusta.
                                Keskustelun aihe koski ilmeisesti miesten ja naisten välistä paremmuutta.

                                Tyttö: Naisilla on tissit ja niistä tulee maitoa.
                                Poika: Niin, mutta ilman kikkeliä ei tisseistä tule sitä maitoa.

                                Comment


                                  Tänään 4v tyttö äidin kanssa: Äiti, miks tuolla pojat on skootteri, voiko pojatkin ajaa skootterilla? Miksei tuolla pojalla ole oikeaa moottoripyörää? Skootterit on ihan lälläripyöriä! Ja äitiä hävetti kun pojatkin kuulivat... :D

                                  Comment


                                  • Tytär 3,5 vuotta, minuutti sitten, kun katsoi ikkunasta ulos: Onks nyt yö?

                                    Minä: Ei vielä, nyt on ilta.

                                    Tytär: Onpas, kun äitillä on yöpaita!

                                    Comment


                                      Kummiplikan kans (4v.) skypetin tuos joku aika takaperin ja yhtäkkiä tuumas mulle, et "Anssi, nouse vähä että mä nään sun lihavat jalat" :D

                                      Comment


                                      • Kuuntelin eilen kun muu perhe jutteli ruokapöydässä:
                                        <vaimo 2v pojalle>Anna äidille pusu
                                        <2v poika>Ei miehet pussaa, ne tekee työhommia
                                        <5 tyttö>Kyllä miestenkin pitää pussata sitten kun ne on naimisissa

                                        Comment


                                          Koeajon jälkitunnelmia, poitsi 7 v.

                                          "Oli se aika nopee ratsu. Niinku tosi nopee."

                                          Niin, RonSu kävis iskällekin.

                                          Comment


                                            Oltiin veljen kanssa katsomassa yhtä kuorma-autoa autoliikkeessä ostoaikeissa ja mukana kaksi veljenpoikaa 4 ja 5v, auto ei sitten lähtenyt käyntiin, kun oli ollut valot päällä niin myyjä tuo käynnistysvaunun, jolloin vanhempi 5v kysyy: "että miksi te valot ootte jätänyt päälle eihän se voikkaan lähteä enää käyntiin!"

                                            Sitten saatiin auto käyntiin ja koeajo suoritettua niin piti ruveta vaihtolavalaitteita kokeilemaan niin kyseisestä autosta oli poistettu nosturi ja ilmeisesti jäänyt hydrauliikkaöljyt vajaaksi joten kippi ei noussut kuin puoleenväliin, jolloin myyjä haki kanisterin öljyä ja rupesi kaatamaan säiliöön ilman suppiloa, molemmat pojat vieressä kiivenneinä alleajosuojien päälle tarkkailemassa suoritusta. " ei mennyt varmaan kuin puolet ohi" tuli vanhemman suusta!

                                            Noh! Päästiin toimistoon keskustelemaan hinnasta ja pojat löysivät jostain metrimitat 5 sekä 7 metriä ja työnsivät niitä siihen myyjän pöytää kohti kilpaa...

                                            Veli sattui sitten kysymään että ei sattuisi olemaan vastaavia muita autoja myynnissä ja myyjä vastasi: "että ei tällä hetkellä".
                                            Johon 5v kysyi: "Että miksi ei ole?"
                                            Veli: "No kun ne on myynyt ne autot niin halvalla että niillä ei ole varaa ostaa uusia!"
                                            Johon 5v: "No miksi te ette sitten myy kalliimmalla, että voisitte ostaa lisää niitä autoja?"
                                            Johon veli: "No sitähän ne yrittää tässä yrittää juuri tehdä!"

                                            Meikäläisen pokka petti kyllä ihan totaalisesti, onneksi oli myyjä huumorimiehiä, tuli kyllä paljon muutakin tylytystä mitä en enää muista, sen verran sanavalmiita koltiaisia ovat...

                                            Comment


                                            • 4,5v poikani ja emäntä oli lähössä lenkille.. poika sano äitille et otetaan vettä mukaan ja sitte vaasanruispala leipä misä on juustoo.. -emäntä siihen että joo otetaan vettä mutta ei mitään leipää oteta mukaan johon poika sitte nohevasti.. - no vittu mitä jos mä kuolen nälkään..xD jep jep.

                                              Comment


                                                Perheemme juniori, poika 1,5v pääsi eilen ekan kerran matkustamaan etupenkillä ukin pakun kyydissä.
                                                Ajeltiin rauhallisesti saaristokatua ja poika pälyili liikennettä tuulilasin läpi kuin uusi maailma olisi auennut edessä.
                                                Nuoresta iästään huolimatta kaveri osaa (no pitäähän se jo tuossa iässä tietääkin) tunnistaa hyvin oikeat autot.
                                                Välittömästi ensimmäisen Audin vastaantullessa sällin jalat alkoi sotkea tyhjää ja sormet hapuili tuulilasin suuntaan: "auli auli!"
                                                Oli kyllä mahdoton pitää naama peruslukemilla, eikä se tainnut onnistua vieressä istuvalta ukiltakaan..

                                                Comment


                                                • Joihinkin edellä oleviin kirjoituksiin viitaten, niin en nyt niin hirveästi hehkuttaisi jos alle kouluikäiset lapset suoltavat v*ttua ja k*rpää tms. normaalin puheen lomassa...

                                                  Lähdettiin tänään aamulla Viikinsaareen (suosittu kesälomakohde Tampereen lähistöllä, pääsee laivalla). Pyysin 3- ja 5-vuotiaita tyttöjä valitsemaan menopelin matkaa varten. Toivomuksena oli "pomppiva pääsiäispupu" eli Togogelb-värinen ykkösgolffi halpis-madallussarjalla. Rengas on sentin päässä kaaresta mutta ei ole silti kertaakaan raapaissut :) Se toinen vaihtoehto eli -66 Citroën DS olisikin tarjonnut hiukan erimoista kyytiä :)

                                                  Comment


                                                    Pikkusälli (vajaa 2v) äsken kun totesin hänen olevan rekkamies työnnellessään pientä kuormuria olohuoneessa:
                                                    "En oo lekkamies, minä olen aulimies!" totesi jätkä tomerana. Maistui :)

                                                    Comment


                                                    • Ei taia nykyajan vanhemmat ymmärtää lapsiaan. Nimittäin tyttären poika 2 v, päivähoidosta tultuaan oli kovasti selittäny ja selittäny ja selittäny, kai jostain villapaidasta. Keskustelun päätteeksi poika lähteny toiseen huoneeseen tohkeissaan ja kuuluvalla äänellä koilottanu mennessään " Ei ymmärrä, ei ymmärrä, ei ymmärrä, ei ymmärrä jne,".

                                                      Comment


                                                      • Itsellä oli kihla-/vihkisormus hukassa, kun olin jättänyt sen eräälle pöydälle. Ajattelin että likka (3v.) oli ehkä ottanut sen. Kysyttäessä sanoikin, että oli ottanut (oikeasti ei edes ollut).
                                                        Seuraava "keskustelu" meni suunnilleen näin:
                                                        Minä: "muistatko mihin olet sen laittanut"?
                                                        Tyttö: "mihin"?
                                                        Minä: eikäkö... "tiedätkö missä se mahtaisi olla"?
                                                        Tyttö: "no missä"?
                                                        Minä: ei kun.. "mihin SINÄ olet sen laittanut"?
                                                        Tyttö: "no"?
                                                        Minä: eeiii... "oletko laittanut sen johonkin"?
                                                        Tyttö: "öö.. laitoin sen jonnekin piiloon"
                                                        Sit annoin homman olla, ajattelin että eiköhän se jostain löydy. Ja löytyi, eikä siis tyttö ollut koskenut koko sormukseen... Ihan pokkana se kuitenkin vastaili :D

                                                        Comment


                                                        • Naapurin poika kysy isältään varmaan 2vuotiaana, että miks tää ostaa aina ooppeleita. En saa ny millään päähän et mitä pojan isä vastas, mut poika totes sen jälkeen että "mä ostan ainaki isona mersun" ja katteli mun isäpuolen C-farkkua ikkunasta :)

                                                          Comment


                                                          • (3v) "Isi, sillon ku mää olin sun ikänen ni mä join vaan viiniä koko ajan. Koko ajan enkä syöny mitään." Perjantaille sopiva lainaus, en tiedä mistä lienee oppinut.

                                                            Toinen autoiluun sopiva laina samalta jantterilta: (laskee ääneen) "yks, kaks, kolme, neljä, vii, kuu see, Veekasi, ysi.." Isin poika.

                                                            Comment


                                                            • Tuossa jokupäivä takaperin tuo Akseli oli täällä mummolassa (2+) ja mummon laittaessa lihapullia kateltiin läpäriltä tässä keittiön pöydällä eläinvideoita y-tuubista.

                                                              Yhtäkkiä poitsu katsoo minua ja sanoo lallikapa.
                                                              No rallivideotahan se poika tarkoitti ja kateltiin siinä joku sm- sarjan sorapätkä.
                                                              Kyllä ei intensiivisempää rallinkatsojaa ole ainakaan meikä tavannut.

                                                              No siinä sitten joku auto vetäs hieman pitkäs ja jäi katolleen, niin poika osoitti näyttöä ja melkein huusi kinka, kinka.

                                                              Meikä ihmetteli, jotta mikä se kinka oikein on, kunnes syönnin jälkeen mentiin pihalle ja mulla on nuo kesäkiekot tuossa portaitten alla ikäänkuin varastossa, niin Aksu osoitti rengaspinoa ja sanoi kapankinka.

                                                              Elippä siis renkaat ovat kinkat. (rengas-kinkas)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X