Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lasten suusta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Emäntä sai kortin ja oltii ajelemas kun edessä oli sellainen kapea kohta tiessä missä jakaja keskellä. Meidän kaistalla oli mopo ja kuski sen päällä ja kyydittävä seisoi keskellä kaistaa vaikka autoja tuli runsaasti. Noh mentiin kohdalle ja näytin ystävällisesti kyydittävälle että väistyisi hieman että mahdutaan ohi jolloin hän näyttää keskaria ja minä avaan ikkunan ja huudan mulkku. Takapenkillä 3v likka kysyy hetkenpäästä: isi, eikö mulkku kuullut ? repesin täysin

    Comment


      Hmm tultiin tytön kanssa kotiin ja hän istuimesta noustessaan pohti miksi meillä on kaksi "samanlaista" audia. Sen jälkeen tokaisi, että "tämä audi on ryttynen".. Mitäs se voi tarkoittaa? :D

      Comment


      • Ekaluokkalaisen numeroiden maailmaa:

        "Paljonko meidän talo maksoi?"
        Kerroin
        "Ei teillä ole sellaisia rahoja"
        Kerroin miten pankista saa ja pitää sitten maksaa enemmän takaisin vastaavasti
        "Ai" ja sitten mietiskelyä

        Illalla lähdin pelaamaan jääkiekkoa, sanoin pojalle, että lainaan häneltä 20 e että voin maksaa sen vuoron käteisellä. Tuumasi, että tuo 25 takaisin.

        Comment


          lainaan häneltä 20 e että voin maksaa sen vuoron käteisellä. Tuumasi, että tuo 25 takaisin.
          Ymmärtävät hyvin tuon rahan päälle.
          Poika tossa eräänä päivän osoitti minua sormella ja sanoi puolikuiskaavaan ääneen avovaimolleni että: "Sit kun toi kuolee, niin meistä tulee rikkaita."

          Comment


            Muutama viikko sitten pikku neiti bongasi dösäpysäkillä pari manne akkaa, ei siinä neitä hieman ihmetteli kun on niin isot hameet manneilla. No minähän yritin olla edes hieman asiallinen ja kerroin että ne on romaneita ja niillä on tapana pitää tuollaisia hameita ja kerroin samalla että ne ovat kovia varastamaan ja ne piilottaa hameensa alle varastamat tavarat
            Ei siinä sen ihmeempiä, neidiltä ei suurempia jatko kysymyksiä tullut joten asia jäi.

            Viikko eteen päin tuosta hetkestä neiti bongasi taas pari manne akkaa ja kuului seuraava lause "Kato isi, tuolla noi on taas. Onkohan ne varastanut nuo vaatteet jostain" :)

            Comment


            • 5- vuotias poikani oli tätinsä kanssa kaupassa. Haluaisitko täältä jotain? En tiijä, mutta isi haluais kaljaa, se on kaljamestari... oli siskolla hauskaa, kun se selitti mulle tuota puhelimessa :)

              Comment


              • Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viesti
                Muutama viikko sitten pikku neiti bongasi dösäpysäkillä pari manne akkaa, ei siinä neitä hieman ihmetteli kun on niin isot hameet manneilla. No minähän yritin olla edes hieman asiallinen ja kerroin että ne on romaneita ja niillä on tapana pitää tuollaisia hameita ja kerroin samalla että ne ovat kovia varastamaan ja ne piilottaa hameensa alle varastamat tavarat
                Ei siinä sen ihmeempiä, neidiltä ei suurempia jatko kysymyksiä tullut joten asia jäi.

                Viikko eteen päin tuosta hetkestä neiti bongasi taas pari manne akkaa ja kuului seuraava lause "Kato isi, tuolla noi on taas. Onkohan ne varastanut nuo vaatteet jostain" :)
                Instant karma.

                Comment


                  Instant karma.
                  Sitähän tuo hieman oli, mutta hyvin meni oppi perille neidille :)

                  Comment


                  • Meijän ja naapurin vintiöt oli 5 v ikäisiä, tulivat ulkoa sisälle, " Tuu äkkiä kahtoon myö tehtiin oikee uroteko". No eikun kahtomaan, ja olihan se miun 3 vuotta sitten istuttama kuusen taimi oli karsittu paljaaksi, eipä oikein tienny suuttuuko vai nauraako moiselle urotyölle. Tässä olis hyvä ohje naapurin rouvalta, heidän 5 v poika oli kai päiväkodissa kuullut sanan v___u, sitä oli ruvennu kuulumaan jatkuvasti. No rouva oli kysynyt," Mitä se sana tarkottaa", poikahan ei tiennyt. Rouvapa koppas pojan kainaloon, vei pojan vessaan ja näytti mikä se on. Ei kuulemma sen koommin oo kuulunut sitä sanaa.

                    Comment


                    • Meillä 3v tyttö on alkanu kuittaamaan kaiken sanomalla "se nyt on vaan sellainen sanonta"
                      kerrankin äitinsä avatessa porttia likka sanoi takaa että aja äidin yli, kysyin että mitä ihmettä oikein sanoit, likka kuittas näppärästi taas sanomalla "se nyt on vaan sellainen sanonta"

                      Aamulla käveli makuuhuoneeseensa ja jalka osuu kynnykseen, samalla sekunnilla kuulu "peekele sentään" ja matka jatkui muina miehinä, oli pakko livahtaa olohuoneeseen hymyilemään :)

                      Comment


                        Meilläkin neiti, ikää siis 4v, kuittailee kaiken maailman hölmöjä lauseta "se oli vaan vitsi".

                        Comment


                          Meillä on tuon nyt 6v:n kanssa otettu alusta lähtien se linja, että tietyillä asioilla "vitsailu" johtaa penaltiin, aina, kaikkialla, ja kaikilta.

                          Comment


                          • Tutista vieroittamista... Eilen illalla tyttö (2,5 vuotta) sadun lukemisen jälkeen kysyi tuttia. Kerroin että tutit oli annettu oravan poikasille. Hetken hiljaisuuden jälkeen sängystä kuului: Voi haatanan haatana. Ei voinut jäädä torumaan kun piti poistua kiireen vilkkaa toiseen huoneeseen nauramaan.

                            Comment


                            • Meillä tyttö (kohta 3v) tulee selkeästi isäänsä. Aamuisin kun on minun vuoroni viedä hänet päivähoitoon, niin hän kysyy aina "mennäänkö isolla autolla?" ja kerran kun hellyin ja siirsin istuimen kesä-Cadillaciin, niin hän sanoi aurinkoinen ilme kasvoillaan: "parempi auto".

                              Tykkää kyllä arkiajokistakin. Kun tuo B8 tuli, niin ensimmäinen kommentti oli: "hieno auto".

                              Comment


                                "Äitillä on isot tissit!" Ilman sen kummempaa johdantoa ruokapöydässä. Tuli spontaani röhönauru.

                                Comment


                                • Täytynee lisätä omakohtainen lasten suusta, en toki muista sitä kun olin alle 5v, mutta hoitotätini ja äitini jaksavat siitä aina muistuttaa :)

                                  Olin hoitopaikassa jonka yläkerrassa asui hoitotätini isä. Hän tuli joka aamu alakertaan tarkistamaan lämpömittarista aamun lämpötilan.

                                  Eräänä aamuna minä sitten ennen "Vaaria" juoksen avoimena olevaan ikkunaan, heilutan kättäni ulkona ja huudan: "Ilmaa on!"

                                  Comment


                                  • Pikkuveljeni (silloin n. 8v) vei isälle 10 euron edestä kolikoita ja kysyi; "isi jos annan sulle kympin kolikoina niin saanko kahenkympin setelin?"

                                    Kauppiassukua ;)

                                    Comment


                                    • neiti 6v sisälle veen juontiin tullessaa paukautti ovenkiinni, johon kommentoin ; ELÄ PAUKUTA OVVEE!
                                      tokas , JOO JOO!
                                      pihalle lähtiissää paakaatti samanlaella.

                                      onko kyseessä ohjeistus vika vai huono muistisuus?

                                      Comment


                                      • Pienenä poikana (olisinko ollut 3-4v) olin äidin kanssa ostarilla, kunnes huomasin vanhan Ladan, jolle sitten totesin ruotsiksi: "Titta mamma, det är Lada-kaki. Det är kommunistbil." -Eli suomeksi käännettynä "Katso äiti, se on Lada-kakka. Se on kommunistiauto."
                                        Kyseisessä laatokassa oli vielä ikkuna auki ja kuski autossa. Onneksi ei kuullut. :)

                                        Comment


                                          Poitsi 6 v. tossa iltapalalla kysyi kun nostin lasia huulille:

                                          - Iskä, onko toi lihas?, ja tökkäsi minua siihen, missä hauiksen pitäisi sijaita.
                                          - Juu-u, kyllä siinä taitaa olla.

                                          Jäppinen koukisti omaa kättä ja tuumasi apean näköisenä:
                                          - Ei mulla oo..

                                          Noh, eipä tuota voi oikein minunkaan omia lihaksiksi voi haukkua, mutta annetaan pojan uskoa, että sillekin joskus tulee..

                                          Comment


                                          • No kai se tämäkin on lapsen suusta.

                                            Tämä hieman alle 1 vuotias Aksu-Paksu aina meille tullessaan nostaa oikean käden ylös ja lyödään pojan kanssa ylävitonen (tuli opetettua).

                                            Mutta tuon rouvan eli mummon nähdessään nostaa molemmat kädet ja jupisee "mumm..mum.mum" ja haluaa syliin, miehille siis nähtävästi riittää ihan pelkkä reilu ylävitonen;)

                                            Comment


                                              Ei lapsen suusta, mutta lapsen tekoja. Pikku neiti oli joku päivä pajalla matkassa ja mukaan tarttui audin rinkulat varaosa ruhosta. Oli sitten illalla ihan itse etsinyt sinitarraa jostain ja laittanut kuvan mukaiseen paikkaan :)
                                              Attached Files

                                              Comment


                                                Metsässä hei! Se pikku neiti OSAA!!!
                                                Kyllä tuli hyvät muistot mieleen kun esikoinen pienenä piirsi autoja ja oli aina isot rinkkulat keulassa :)!!

                                                Comment


                                                • Tämänpäiväinen keskustelu autossa:

                                                  Vaimo: "Miten sinä oot tullu pois turvavöistä siellä takapenkillä?"
                                                  Poika 3v: "Et sinä laittanu niitä turvavöitä"
                                                  V: "Voi ei, unohdin tuosta parkkihallista lähtiessä. Nyt kuule pitää pysähtyä ja laittaa turvavyöt kiinni"
                                                  P: "Ei se haittaa, ei täällä näy poliiseja"
                                                  V: "Eiku nyt on kyllä ihan pakko laittaa ne vyöt"
                                                  P: "Ei oo pakko muuta ku maksaa veroja"

                                                  Comment


                                                  • Ei niinkään sanoja, mutta kuitenkin..

                                                    Tytär 1½v, tuli viereeni istuessani tietokoneella ja tökki minua sormellaan hokien "issis" ja samalla siinä toisen käden sormella osoittaen päätään johon oli yllättäen laittanu vaihtovaipan =DD

                                                    Comment


                                                      P: "Ei se haittaa, ei täällä näy poliiseja"
                                                      P: "Ei oo pakko muuta ku maksaa veroja"
                                                      Iskäää...?

                                                      Comment


                                                        Yleisurheilun MM-kisoja katsoessa 2-vuotias ilmoitti spontaanisti, et en tykkää noista mustista sedistä.

                                                        Myös kerran kauppa reissulla neiti yritti tulla ostoskärryistä ylös ja ku ilmoitettiin ettei saa nousta, niin komenntti oli et #%?kele.

                                                        Comment


                                                        • Olin ollut nyt viikonloppuna( perjantai- ja launtai-iltana) laittamassa uusia coilovereita/tukivarsia autooni. Ja olin ehkä maininnut kotona tytöille että Isi menee korjaamaan autoa(mikä on tietysti jo ihan normaalia audisteille...).

                                                          Kun sunnuntaina sitten oltiin 2v9kk tyttäreni kanssa lähdössä kaupoille ja olin nostamassa häntä kyytiin omalle penkilleen taakse, totesi hän minulle että: "tää on nyt vähän matalempi" ja heti perään:" miks tos on tommoset uudet merkit?"(laitoin keskikuppeihin uudet tarrat)...meinas tulla kyynel silmiin, Isi oli niin ylpee!

                                                          Comment


                                                          • Alkuperäinen kirjoittaja dope Näytä viesti
                                                            Olin ollut nyt viikonloppuna( perjantai- ja launtai-iltana) laittamassa uusia coilovereita/tukivarsia autooni. Ja olin ehkä maininnut kotona tytöille että Isi menee korjaamaan autoa(mikä on tietysti jo ihan normaalia audisteille...).

                                                            Kun sunnuntaina sitten oltiin 2v9kk tyttäreni kanssa lähdössä kaupoille ja olin nostamassa häntä kyytiin omalle penkilleen taakse, totesi hän minulle että: "tää on nyt vähän matalempi" ja heti perään:" miks tos on tommoset uudet merkit?"(laitoin keskikuppeihin uudet tarrat)...meinas tulla kyynel silmiin, Isi oli niin ylpee!
                                                            upeeta :) toi on kyl hyvä kun lapsi huomaa heti tuommoset pikku jutut :)

                                                            Comment


                                                              Meillähän 6v totesi kun kävin etelän matkalta hakemassa, et mikäs helvetin auto tämä on... hain siis penarilla miähenpuolikkaan kentältä :D

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X