Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lasten suusta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ilmeisesti kasvatus kohdillaan ja oikeaan suuntaan ipanoiden maailmankatsomus menossa ;)
    Pohjustuksena sanottakoon, että auton alla on melko tuoreet leveähköt huulivanteet.
    Käytiin tuossa uima/makkaranpaisto reissulla ja ajettiin hiekkatietä pitkin. Takaisin kotiin tultua neiti 2,5vee juoksee enimmäisenä hakemaan mikrokuitu liinan, tuumaa "nyt pestään isin renkaat" ja alkaa kiillottaa vanteita. Mamma katsoi meitä hetken aikaa 'just joo' ilme naamalla ja painui sisälle, isin myhäillessä tyytyväisenä tytön vieressä :) Piti ihan kuva ottaa toimituksesta.

    Comment


    • Pari päivää takaperin oli kotimatkalla iltapäivällä melkoinen meteli ja rieha takapenkillä. Uhkaus kävelemään jättämisestä jos meno ei rauhoitu tuotti seuraavanlaisen vastauksen neiti 4v:ltä: "Ei se mitään, kyllä minä illaksi kotiin kävellenkin ehdin. Isin pitää tulla sitten heti avaamaan ovi kun soitan ovikelloa."

      Isi jäi kyllä sanattomaksi. :)

      Comment


      • Äiti oli laittamassa pihaansa nurmikkoa , no naapurin poika tuli siihen "mitä sä teet", äiti sanoi levitän nurmikonsiemeniä "minkänäköistä siitä tulee" , samanlaista kuin tuossa vieressä "onks varma kans" , on varma ellei linnut syö siemeniä. Seuraavana päivänä poika tulee taas, "totta linnut tuli syömään siemeniä , mutta ei hätää meidän Santtu söi ne". Ja Santtu oli siis kissa.

        Comment


        • Turvaistuimeenlastausvuorosa ollut tyttö 2,5v dissasi autoamme "<tyttärennimi>:n autossa on näin kapeat renkaat!"

          Comment


          • Joskus aikanaan "Ihmeperhe" elokuvan näytöksessä tennispalatsin suurimmassa salissa tapahtui:

            Poikani Jarkko , silloin 6v päätti karjaista kesken elokuvan hiljaisen kohdan jossa Ihmeperheen isä tallustelee ruudulla: " Iskä hei, toi on ihan yhtä läski ku sä ! "

            Kivahan siinä oli olla kun monta sataa ihmistä repeää nauruun ;-)

            Comment


              Discoverilla on uusi Ultimate Car Build-Off sarja. Mainoksessa kehutaan suureen ääneen, että kuin vanhoista romuista tehdään Superautoja, siihen 5v poikani, että meidän isihän koettaa tehdä ihan samaa...

              En tiennyt itkeä vai nauraa =)

              Comment


                Oltiin jannun kanssa reissussa Saksassa ja Tanskassa. Paluun jälkeen emännän täti kyseli, että oliko äiti ja pikkuveli mukana kans. Jannu totes että ei ollut äiskä mukana, mutta oli siellä kyllä muita naisia :D

                Comment


                • 3-vuotiaalla tytöllä oli tänään hirveä "iltahepuli", juoksi pitkin kämppää ja kohkasi rantapallon kanssa tms. Todettiin, että nyt taitaa jo väsyttää niin paljon että on aika mennä nukkumaan. Vastaus oli: "Ei sammu jos ei nosta kaasua" =)

                  Comment


                    Jari :D

                    Hezekiel: Tuo tuntuu olevan se yleinen ratkaisu noilla pienemmillä väsymiseen...

                    Comment


                      töissä kuultua (vartija) ja sanojana oli n.3v lassi poika.

                      äiti kato nyt äkkiä
                      no mitä?
                      miten hitossa tuo nokikolari on voinu keretä jo kauppaan vaikka vasta meiltä lähti ja noin puhtaana.

                      äitin reaktio oli kontallaan lattialla nauramassa..itsellä yrittää pitää pokkaa vaan eihän siitä mitään tullut..poika tarkoitti siis nuohoajaa:D

                      ja toinen kommentti oli kans tytön suusta.

                      isi eikö mustanaamio ole vaan sarjakuva?
                      isi , että kyllä on
                      no mikä hitto tuossa "patsastelee" ::D:D:D

                      Comment


                        Voi näitä nykylapsia ja niiden arvoja. Poika on nyt reilu 6 vuotta ja alkanu pyörimään enemmän tässä kavereilla ja viereisessä puistossa. Niinpä minä päätin, että pojan on aika saada oma puhelinnumero, mun ikivanhaa nokian 6680:aa se on käytelly pelaamiseen musiikki soittimena.

                        Lupasin sitten, että saa oman simmin kesällä. Kävin sitten hakemassa itiksestä simmiä ja huomasin, että nokian 5230 oli hyvässä tarjouksessa ja kun poikahan oli tottakai ruikuttanut kosketusnäyttöpuhelinta, niin että minäpä nyt olen kiva isä ja ostan sitten sellaisen.

                        Eilen sitten soittelin maalle, muu perhe kun on jo lomalla, ja kerroin pojalle, että nyt iskällä on ylläri, kosketusnäyttöpuhelin. Poika vastas kysymällä "Onko se kalliimpi kuin sun puhelin" ja heti perään "Onhan siinä pelejä"..huoh...

                        Toinen juttu oli tuossa pari viikkoa sitten kun hain pojat hoidosta, niin kuulinpa niiden laulaneen koko päivän Raaka-Aineen kappaletta "Miehen työ". Pikkasen hävetti, meinaan ei kyllä ne sanat sovi 4 ja 6 vuotiaan suuhun... Mutta kun pojat molemmat tykkää laulaa, niin minä en viitsi rajoittaa.

                        Comment


                        • "Matin autossa (BMW yli 400hp) on isompi turbo, se menee varmaan lujempaa" sanoi tuolloin muistaakseni 6 tai 7 -vuotias tytär... Hiukan alkoi naurattaa :-D

                          Comment


                            Meillä vanhempi poika lauleskelee eläkeläisten ralleja. Joskus pikkasen hävettänyt. Sekin tykkää laulaa ja mikäs siinä.

                            Comment


                            • Mnooh. Jos joku muistaa kaukaa 80-luvulta Sleepy Sleepersien kumiukko-kampanjan ja sen rallatuksen.. Muistan edelleen kirkkaasti kun oma opettaja kyseli että mitäs laulelet. Ei sitä silloin itse vielä ymmärtänyt ihan kokonaan miksi se opea niin kiinnosti..

                              Comment


                                Oltiin pentujen ja omien vanhempien kanssa tänään tivolissa, jossa oli sellainen pieni rekkajuna. Mummo siinä tuumasi muksuille, että 'kattokaa, iskän niminen rekka'. Tyttären (5v.) kommentti 'Ai Audi?' kysymys herätti allekirjoittaneessa huvittuneisuutta.

                                Kuormurin rekkariksi oli siis kirjailtu ART-0..

                                Comment


                                  Tossa juuri äsken istuin 5v pojan kanssa saunassa ja kyselin, että kirjotetaanko joulupukille kirje? Ja vastaushan tuli ku apteekin hyllyltä: "mää haluun joululahjaksi kolme asiaa...pesukoneen, pyykkituvan, sähkölaitoksen ja sähköauton."

                                  Pitänee huomenna lähteä Prismaa pidemmälle kauppaan :D

                                  Comment


                                    Juuri äsken judotreeneistä lähtiessä 6 vuotias poikani kysyi isoon äänen, että "onko semmosta olemassa kuin p*llumehu?" Ole siinä sitten pokkana. Oli kuulemma painikaveri puhunut siitä eikä se ollu tarkoittanut pillimehua.

                                    Comment


                                      No joo meillä poika pudotti itseni maantasalle ja oli kysynyt äidiltä, että miksi isille on tullut tissit (olen vähän aloitellut punttihommia vanhuuden saastoksi). Tähän äiti vastasi, että ehkä on tullut hiukan lihaksia painojen nostosta, johon poika vastasi: ai jaa, en mä kyllä niitä sillä ole nähnyt :)

                                      Comment


                                        Meillä on pikku neidin (4v) kanssa tapana bongailla autojen merkkejä, ei se paljoa noita merkkejä tunnista mutta pikku hiljaa. Tuossa yksi päivä käytiin lyhyt mutta ytimekäs keskustelu neidin kanssa, kun neiti ei tunnistanut autoa.

                                        Minä: No se on Bemari. Onko se sun mielestäs muuten hyvä auto.
                                        Neiti: Ei ole.
                                        M: No miksi ei ole.
                                        N: Se ei ole audi.

                                        Tuli melko tuimasti ja päättäväisesti nuo vastaukset taka penkiltä :)
                                        Ja pientä lisä hupia tilanne tuo että kyseessä oli joku ~00 vuoden 5-sarjalainen pimmeri ja meidän naapurilla, joiden lapsi on neidin kaveri, on samanlainen kulkine :D

                                        Comment


                                        • Aijuu, että on sellainenkin aihe tässä, mä laotioin vitsiaiheesen ennen lasten juttuja :) Pitäis sitten kai kopoida ne tännekin... Mun lapset näkyy tietävän vähän enemmänkin bemareista :D

                                          Comment


                                          • Muksut leikki eilen suklaapukeilla ruokapöydässä. Toinen sitten heilutteli sitä siinä ja sano "Mä rusketuin Thaimaan lomalla"...

                                            Comment


                                            • Käväistiin joku ilta kaupassa perheen kans ja sit lapset sen jälkeen parkkipaikalla jonkun bemarin vieressä:
                                              Poika (5v) - Bemarilla ei voi ajaa kun talvi tulee!
                                              Tyttö (6v) - Juu mä tiien! Corollalla ei voi myös ajaa. Kun sillä takarenkaat ei vetää OLLENKAAN!

                                              Mä mietin tos vieressä "Today winter arrived! Hurrah!", ja katsoin että jättäähän edes JOTAKIN ne lapset mieleenkin mitä niille puhuu...

                                              ---------

                                              Menin lasten huoneesen, poika (5v) piirtää jotai kuorma-autoa, sinipunaiset vilkut yms jutut päällä...
                                              Minä: "Aijaa, piirrät kuormaautoa..."
                                              Poika: "Juu, pahojen miesten kuormaauto on se"
                                              Minä: "Täh?"
                                              Poika piirtäen jotain pilkkuja takaosan alle: "Tota tästa tulee hiekkaa, näin kuules ei saa toiset ajaa ollenkaan!"

                                              Tulihan se jälleen quattrojuttu tästä, kyllähän ne tietää mitkä ovat "pahat miehet" tienpaskantajilla :D:D

                                              Comment


                                              • Mersun Vito tuleen vastaan. Mun neljän vanha poika ilmoittaa. "Tostakin tulee kohta ruostekuutio" Eilen kysyin siltä, että mennäänkö joku päivä käymään pilkillä? "Sä oot isi niin lihava, että jää menee rikki" Tarttis varmaan tehrä jotain...

                                                Comment


                                                • Käväsin hakee pikkuveikan esikoulusta perjantaina lainassa olevalla suzuki altolla (-83)
                                                  Veikka oli juttelemassa kavereilleen kun saavuin pihaan

                                                  pv:Nyt pitää mennä kävellen siskon kanssa kotia toteaa kavereilleen
                                                  M:ei tarvi kävellä mulla on auto
                                                  pv:Ei oo autoa, nyt kävellään kotiin.

                                                  Ja tomerasti lähti kohti parkki paikkaa.Siinä hetken hiljaisuuden jälkeen veikka toteaa tomerasti
                                                  "Ei voi sanoa kavereille että on auto ku sulla ei ole audia, niin siksi sanon että kävellään"
                                                  Taitaa veikkaa joko hävettää tuo pikku kippo tai sitten on mennyt audismi opetus perille xD

                                                  Comment


                                                    Vanhemmilla tuli eteisessä sellainen olisiko 2,5m leveä ja 2m korkea peili alas seinältä, kun kissat hiukan innostuivat. Äitini sitten kertoili tapahtumasta tuolle 5v pojalle, joka sitten noheva kommentoi asiaa: No eipähän sekään sitten enää vie tilaa siitä.

                                                    Veti kuulemma aika sanattomaksi. On kyllä kyseinen eteinen aika pienen tuntuinen, kun se peili on siinä sen 29v ollut.

                                                    Comment


                                                      Oltiin porukoilla käymässä ja veljen perhe tuli sinne myös. Katselin kun he nousivat autosta pihalla, toinen heidän kaksosistaan (kummityttö vajaa 5v.) jäi hetkeksi katselemaan minun autoa. Sisälle tultuaan tämä tyttö tuli sitten sanomaan minulle: "Mun kummilla on Audi, se on hyvä auto" :)

                                                      Comment


                                                        Joulujuhla satoa.

                                                        Kesken tiernapoika esityksen, nuorempi (3v.) huusi: Kato Tuukka on batman (Tuukka oli se viitallinen miekkailija).
                                                        Tokaisu herätti hilpeyttä koko juhlayleisössä...

                                                        Comment


                                                        • meidän 8viikkoisen pojan suusta kuului muutama päivä sit QUU QUU, sieltä se quattro rupee tulemaan ;)

                                                          Comment


                                                          • Neiti 4v pohdiskeli autoilijan oikeuksia tuossa eräänä päivänä. "Pitää olla tarkka kun pysäköi auton, muuten voi tulla parkkinoita ja antaa sakot!"

                                                            Comment


                                                              Pikkuneiti halusi etsiä uudesta Tuulilasi lehdestä audin kuvia ja olihan siellä A6 esittelyä.
                                                              Neiti katsoi tarkkaan että se on audi, keulassa on rikulat ja takanakin on, ja sanoi päälle "Mutta sen pitäisi olla sellaisilla sateenkaaren väreissä" :D

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X