Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Niinno onhan meilläkin porkkana. Joka kuukausi tulee jakopaikkojen määrästä riippuen ~10€. Ja sekin lähtee pois, jos ajat yli 85km/h enenmmän kuin 2% matkasta. Mikä näillä ajomäärillä on yksi pitkä alamäki päivässä. Tai jos käytät tyhjäkäynnillä yhtäjaksoisesti yli 4min.

    Kannustaa..

    Comment


    • Komppaan muita motivaatiopuutteisia. Edellämainittu "motivoituneesta ei motivoituneeseen" -prosessi suoritettu jo vuosia sitten, ja nykyinen työpäivä koostuu käytännössä sekuntien laskemisesta yksi kerrallaan siihen, että milloin pääsee pois (28 800kpl). Johtoportaan mätänevät vanhat jarrut tekevät henkilöjohtamisesta aivan uudenlaista makaaberia nykytaidetta. Onneksi on lähitulevaisuudessa YT:t edessä.

      Comment


        Positiivista huomata että itse en vielä ihan sekuntteja laske, tosin netissä tulee roikuttua ihan jatkuvasti.

        Comment


        • Kanattaa muistaa, että monelle ihmiselle se ylimääräinen bonus osuu kohdalle YT-neuvvottelujen kautta.

          Varsinkin työtekijäpuolella valitettavan monella on asenteena, ettei työpaikalla kannata mitää tehdä, ellei siitä erikseen makseta extraa. Juuri tuo asenne nimenomaan johtaa niihin YT neuvvotteluihin ja irtisanomisiin. Ne pienet ylimääräiset "palkattomat" työpanokset saattavat itseasiassa tarkoittaa työpaikkojen säilymistä, eikä osakkeenomistajien osinkoja. Työympäristössä molemminpuolinen jousto tehostaa työn kannattavuutta yleensä merkittävästi.

          Hyvä esimerkki molemminpuolisesta joustusta: Vastaatteko työpuhelimeen työajan ulkopuolella? Entä kuinka moni vastaavasti vastaa/näprää omaa puhelinta työajalla? Moni tuntemani ihminen vastaa ekaan kysymykseen ehdottomasti ei ja toiseen kysymykseen kaarteluiden jälkeen kyllä.

          Comment


          • Tunteja kertyy päivystyksen aikana molemmille päiville viikonloppuna...

            Comment


            • Tuntuu olevan nykypäivän trendi että se normaali palkka on palkansaajan mielestä vaan vittuilua, ja tarvitaan bonuksia päälle siitä että tekee ne työt mitä on palkattu tekemään. Jos ei työnteko kiinnosta niin kertoo sen suoraan päällikölle ja kituuttelee jotenkin sen irtisanomisajan sitten jos niin työantaja päättää.

              Comment


                Kuulostaa ihan Wahlroosin puheilta.

                Comment


                • Meillä on töissä käytössä suoritepalkka.
                  Mielestäni reilu peli...
                  Jos tilinauha on laiha, katse peiliin.

                  Comment


                  • Ottaa päähän sekin että viimeksi on ollut näin huono palkka euroissa mitattuna reilut 10v sitten kesätöissä. Ansiosidonnaisella jäi nettona yli 500e enemmän.
                    Toki nyt saa enemmän ku mitä KELAn raha olis, mutta vuorotyö niin että tässä kuussa yksi vapaa viikonloppu...
                    Voin sanoa että omalla kohdalla koulujen käyminen vain haittasi työllistymistä.
                    Nimim. Insinööri taksineiti alle 1800e/kk brutto.

                    Comment


                    • Mielenkiintoinen aihe, todellakin.

                      Omaa työelämää takana, armeijan jälkeen kutakuinkin 18v, eikä päivääkään työttömänä, mitä nyt viimeiset 2kk. Ns hyväpalkkaisia duuneja takana, ja nyt työttömänä, omasta tahdosta.

                      Mitä olen oppinut, ei se palkka ole aina se juttu, vaan se, että todellakin on työ, ja työyhteisö jossa viihtyy. Se on ihan sama, vaikka saat kuun taivaalta, jos muuten hommat on mallia /c:stä.

                      Muutamat työhaastattelut olen käynyt, hakemuksia täytellyt, aivan eri alan hommiin kuin mitä olen tehnyt, mutta vielä ei ole tärpännyt. Parasta kuitenkin on, että itsellä on aivan helkkarin hyvä olla, vaikkei töitä, vielä, olekaan. Pari kk sitten ei ollut hyvä olla, mitenkään päin.

                      Elämä on aivan liian lyhyt tuhlattavaksi sellaisessa duunissa, missä ei viihty/pysty olemaan. Toki, tiedän, että tietyt velvoitteet on jokaisen hoidettava, mutta asioilla on tapana järjestyä, ennemmin tai myöhemmin, ja kaikella on oma tarkoituksensa. Ehkä sitä ei vain sillä hetkellä huomaa, joskus myöhemmin ehkä. :)

                      Comment


                      • Minulla ollut vaihtelevan säännöllisesti vähän samaa motivaatiopuutetta lisääntyvässä määrin kunnes aluepäällikkö poikkesi viime viikolla pudottamassa ihan namun porkkanan. Sen tarkemmin yksityiskohtiin menemättä tuli motivaatiota kummasti lisää kun sovittiin tietyt tavoitteet jotka vaatii hiukan lisätyötä mutta ovat kuitenkin ihan realistisesti saavutettavissa. Jos tavoitteet toteutuu niin heinäkuun tilipussiin kilahtaa aika messevä bonus. Noin se pitää työnantajan puolelta mennäkin, eli oman työpanoksen määrän ja laadun pitää näkyä myös ansioissa, vaikea tällaista tuntipalkkalaista muuten on potkia tekemään yhtään enempää kuin välttävällä minimiteholla.
                        Olikohan just tänä aamuna YLE:n aamu-tv:ssä, kun oli asiasta puhetta, vapaa lainaus:

                        "Palkanlisäys parantaa työmotivaatiota keskimäärin 3:n kuukauden ajaksi, sitten meno palaa taas entiselleen."


                        Tietäen edellisen sukupolven työurat yhden työantajan palveluksessa (punaisen jäsenkirjan porukan keskellä) ja heidän keskellään töitä tehneenä, en ihmettele edellistä lausuntoa lainkaan.
                        Dynaamisuus on se joka pitää edellämainitut ihmiset tietoisena mitä / miten muualla asiat tapahtuu, saattaa jopa muuttaa arvostusta työolojaan ja ympäristöään kohtaan.
                        Saatikka Stacey Dooleyn dokkari Japanin nuorisosta http://areena.yle.fi/1-2169678 / https://www.youtube.com/watch?v=Lq_CKolRU5o

                        Yksi kesä olin keikalla tehdasduunaripitäjässä ja paikallinen tuntipalkkainen duunari kertoi, kuinka edellisistä ylitöistä oli 3 vuotta aikaa (koska sukset ristissä maksamattomien 6h ylitöiden takia, vaikka vuosikaudet saanut laittaa lyhyet ylsät tuplana).
                        Itse olin siinä sen päivän 10h kohdalla (työaika 0730-1600) menossa seuraavaan kohteeseen ja sen jälkeen tuli vielä 2 päivystyskeikkaa, seuraavana aamuna piti olla 10.00 aikaan 400km päässä, yöunet jäi 3h mittaisiksi ja Hiacella tuli tehtyä yksi keskinopeusennätys... 6kk aikana työsopimuksen mukaiset (250h) ylityötunnit täynnä, ja kuten aiempinakin vuosina lisää olisi pitänyt tehdä...

                        Lassila & Tikanojan (1000h ylityö) ennakkopäätöksen tuoma voimattomuus sinetöi kohtaloni, L&T yhteisösakko hylättiin ja rikkomukseen osalliset toimihenkilöt saivat sakkoja 3-numeroisia summia.
                        https://www.avi.fi/web/avi/-/suurin-...-#.VVz9drwvDVM

                        Jätin monikansallisen ja kasvottoman työantajan elämään omaa elämäänsä, koska mulla oli varaa siihen.
                        AIka moni muu jäi, koska 5 suuta ruokittavana ja / tai pankille lainan lyhennykset maksettavana.
                        Viimeksi muokannut Juniku; 21.5.2015, 01:33. Perustelu: ei ollut aamu-tv, tarkistus jatkuu

                        Comment


                          Mikä jumalauta on pääkaupunkiseudun moottoritie/kehätie liittymissä niin perkeleen vaikeata. Kun ruuhkassa tullaan liittymään niin pitää heti sulkuviivojen yli lähteä änkeämään jonoon, vaikka liittymiskaistaa on kilometri.
                          Ja erityiset kiitokset tämänaamuiselle vanhan 9-5 kuskille joka Kehä1:selle tullessa lähti heti sulkuviivojen kohdalla vasemmalle vilkku päällä, kun minä olin jatkamassa liittymiskaistaa tämä peelo lähti vielä vilkku päällä vasemmalle kiilamaan oikealle ja pysähtyi ajoradalle. Sitten bussikaistalle odottelemaan jos tulisi joku rako . Bussikuskeille varmaan kivat paikat kun jengi seisoo auto poikittain bussikaistalla odottelemassa sopivaa rakoa....

                          Comment


                            Firman parkkipaikalla aamulla ennen yhdeksää Huyndai Trajet. Täynnä meuhkaavia kansallispukuisia. Birgitta ja Rainer siinä topannut lasten kanssa jostain syystä ja joka saatanan luukusta lensi jotain roskaa pihalle. Siihen ne sen autonsa tyhjensi, näkyi olevan jotain hesen tai vastaavan grillin papereita, talouspaperirullia, muovikasseja, tupakkiaskeja ym. paskaa. 15 metrin päässä olisi ollut roskis mutta kun ei. Otin rekisteritunnuksen ylös mutta eipä noilta kukaan tule koskaan mitään saamaan.

                            Comment


                              Alkuperäinen kirjoittaja mikaj Näytä viesti
                              Tuntuu olevan nykypäivän trendi että se normaali palkka on palkansaajan mielestä vaan vittuilua, ja tarvitaan bonuksia päälle siitä että tekee ne työt mitä on palkattu tekemään. Jos ei työnteko kiinnosta niin kertoo sen suoraan päällikölle ja kituuttelee jotenkin sen irtisanomisajan sitten jos niin työantaja päättää.
                              Olen samaa mieltä.
                              Ei ehkä enemmistö, mutta monesta suunnasta olen samaa kuullut. Jotta saat palkankorotuksen tai bonuksen, pitäisi kai tehdä jotain vähän extraa tai tuottavuutta parantavaa etc. jotta siihen on syytä. Jos teet hädin tuskin omat duunisi, niin miksi pitäisi anttaa lisää rahaa? Ei se kuitenkaan muuttaisi työtapojasi. Jos ei palkka tunnu oikealle, ovesta ulos ja töitä etsimään.

                              Ja toi elexeterin puhelin esimerkki on todella osuva.

                              Comment


                              • Ainakin omalla kohdallani palkankorotukset ovat melko tyhjänpäiväisiä. Jos vain saisin jotain mielekästä ja haastavaa tekemistä, niin olisin enemmän kuin tyytyväinen, ja se myös motivoisi tekemään "tavallista" enemmän. Rahalliset kannusteet yleisesti asettuvatkin lähinnä motivaatiohierarkian alapäähän, jolla tyydytetään ainoastaan ns. perustarpeita. Kun henkilökohtaisesti ns. riittävä tulotaso ylittyy, niin (pitkäaikainen) motivointi tapahtuu aivan muilla menetelmillä, kuin rahalla.

                                Comment


                                  Toiselle työ on tärkeämpi ja isompi osa elämää, minulle henkikökohtaisesti se on vain pakollinen paha joka pitää hoitaa jotta pystyy sitten elämään sitä varsinaista elämää kuten haluaa. Työttömänä pysyisi ihan yhtä paljon leivän syrjässä mutta talon ja telkkarin koko olisi varmaan oleellisesti pienempi.

                                  En koe mitään intohimoa työntekoa kohtaan, hyvä jos joku tuntee niin ja saa siitä työnteosta tyydytystä palkan koosta riippumatta. Yleensä nämä henkilöt vaan ovat niitä pikkuisen paremmin toimeentulevia jotka ovat joko sattuneet syntymään sopivaan sukuun, päässeet muuten tuurilla parempipalkkaisiin hommiin tai joku on jopa saattanut oikeasti tehdä vaan enemmän duunia päästäkseen siihen tilanteeseen. Vaikeaa se on motivoitua kolmivuorossa tessin minimipalkalla, varsinkin kun listapalkat eivät ole enää pitkään aikaan seuranneet muiden elämiskustannusten nousua.

                                  Sinänsä palkankorotukset eivät itseäkään juuri motivoi tai niiden puute vähennä motivaatiota. Oman esimerkin vaikutus on se, että nyt pystyy itse vaikuttamaan lisätyöllä myös omaan tulokseen, samaan aikaan firma tienaa ja kaikki voittaa. Tällä kertaa siis ihan itse teen sen bonukseni omalla työlläni eikä se ole keneltäkään muulta pois.

                                  Comment


                                    Mä olen kyllä täysin eri mieltä siitä, että kaikki jotka nauttii työstä, olisi aina varakkaita tai sukurikkaita perijöitä. Miksi ei pienipalkkainen voisi olla työssä josta nauttii ja on jopa intohimo?
                                    Kaikki ei tarvitse 50" plasmatelkkaria, omakotitaloa ja seitsemää bensarosvoa pihaan. Saatikka viimeistä huutoa olevaa puhelinta, tietokonetta ja muita nykyajan metkuja.

                                    Kyllä työnteko minullekkin on vain pakollista jotta elämä ulkopuolella on suunnilleen sitä mitä haluaa. Onneksi työ on mielekästä.
                                    Mielessä on pari muuta tekijää, jos lotossa tulisi pari miljoonaa, koska tässä hommassa ei siihen tule koskaan pääsemään, mutta duuniksi sekin jossain määrin menisi.....onkohan sitä sittenkin vähän kipeä päästään.... :D

                                    Comment


                                      Mä olen kyllä täysin eri mieltä siitä, että kaikki jotka nauttii työstä, olisi aina varakkaita tai sukurikkaita perijöitä. Miksi ei pienipalkkainen voisi olla työssä josta nauttii ja on jopa intohimo?
                                      Samaa mieltä. Ns. käsityöläisammateista löytyy varmaan tästä lukuisia esimerkkejä, kuten humanistisiltakin aloilta.

                                      edit: Itse en kuitenkaan niihin kuulu; hetkittäin tulee tunne kuin 80-luvulla Metähallituksen hommissa kollega määritteli: "Me ollaa tekevinämme töitä, ja ne on maksavinaan palkkaa".
                                      Viimeksi muokannut taski; 21.5.2015, 12:40.

                                      Comment


                                        Luin itsekin miten asian olin esittänyt, olen samaa mieltä ja pointti olikin että hyvä on jos joku tuntee nauttivansa työstään. Unohdin mainita että nämä ovat sitä hiljaisempaa porukkaa joka tekee työnsä ja nukkuu yönsä hyvin. Tuo "yleensä" tarkoitti juuri sitä kovaäänisempää vieraisiin pöytiin huutelevaa porukkaa joka on arvostelemassa muiden asioita olematta kuitenkaan itse samalla sosioekonomisella viivalla.

                                        Comment


                                          Pakko nyt sitten kuitenkin ottaa kantaa tähän työpaikka keskusteluun. Ensimmäiseksi on todetteva, että luonnollisesti työnantajia ja työntekijöitä on erilaisia ja jokainen tietysti kommentoi ja ajattelee asioita omaan kokemukseensa perustuen. Niin tietysti myös minä.

                                          Palkankorotuksista:

                                          Tätä 3kk boostia ja senjälkeistä taantumisesta olen kuullut paljon kerrottavan. En ole itse nähnyt kyseisenlaisia tutkimuksia, mutta ensimmäisenä herää kysymys tutkimuksen suoritustavasta. Esim. onko verrattu saman henkilön tehokkuuden (tai mikä nyt sitten on ollutkaan tutkittava suure) vai vastaavassa työssä olevan ei palkankorotusta saaneen henkilön suoriutumista. Tässä on varmasti merkittävä ero. Tutkimuksella jota et saa nähtäväksesi, ei ole minkäälaista painoarvoa. Uskon kyllä tässä tapauksessa tutkimuksen olemassaoloon, mutta se ei vielä kerro oikeasti yhtään mitään.

                                          Palkka ja sen korotus ei ole pelkästään rahaa, vaan käytännössä (varsinkin isommissa firmoissa) arvostuksen mittari. Vaikutukset pidemmälä aikavälillä, arvostusta saava vs. ei arvostusta saava henkilö, ovat varmasti olemassa, mutta miten mitata ja tutkia asiaa luotettavasti?

                                          "Tehdään vaan se, mikä on pakko":

                                          Jos yritys pistää välittömästi yt:t käyntiin kun neljännesvuoden tulos putoaa erinomaisesta hyvään, niin mielestäni puhumme itseasiassa työntekijän ja työnantajan välisestä lojaaliudesta. Ymmärrän varsin hyvin omaa kännykkää selaavan työntekijän näkökulman, jos työnantaja toimii edellämainitulla tavalla.

                                          Tehokkuus ei ole sitä, että näyttää koko ajan siltä, että tekee jotakin. Tehokkuuta ei voi mitata sillä, kuinka tiukasti istut naama kiinni monitorissa tai että mutteri pyörii koko kahdeksan tunnin ajan.

                                          Paras tulos saadaan kun molemmat osapuolet joustavat omista oikeuksistaan tasapuolisesti ja luottamus on kunnossa.

                                          Comment


                                            Näin Vantaalla. Viereiset hopeat autot oli täysin ilman osumia.

                                            Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1432230676567.jpg
Views:	1
Size:	259,3 Kt
ID:	1625540

                                            Comment


                                              Perkele kun kiuas alko pitää samanlaista meteliä kun hitsauskone, tulihan sieltä ne toiminta savutkin ulos kipinöiden ja lieskojen kera.

                                              Meinasin sitte siitä lauteilta napsauttaa aikanappulasta kiukaan kiinni ja se nappula siis siinä kiukaan kyljessä, mutta joku ajatus välähti päähän ennen kun nappasin siitä kiukaasta kiinni että vois tulla pipi.

                                              No, eiku alakertaan lyömään sähkötaulusta kiuas pimeeksi.

                                              Onks tästä nyt joku vaihe pimee vai mitä?

                                              R=U/I eli jotain on jääny ammakoulusta vielä päähän :)
                                              Attached Files

                                              Comment


                                                Äkkiseltään ainakin uudet vastukset tarvis. Eikä varmaan ois pahitteeks mitata kiukaalle tuleva kaapeli.

                                                Comment


                                                • Halvin tapa lienee uusi kiuas ja mitata juurikin tuo kaapeli.
                                                  Tavallaan tuntuu oudolta ettei sulakkeet ole reagoineet tähän. Vaikka oikosulkua tässä tuskin on...
                                                  Vastukset finito.

                                                  Comment


                                                  • Nelivetojen myynti-ilmoituksessa, kiihtyy x.x kesät talvet tai kelissä, kuin kelissä. Pitäisi tietenkin ostaa, kun renkailla ei ole väliä edes jäällä. Sitten katsastuksesta läpi kehuin. Miksi kunnossa olevaa autoa pitää kehua? Onko kyseinen merkki/malli, niin surkea, että jos läpäisee katsastuksen, niin on kehujen paikka? Surkeita myyntipuheita.

                                                    Comment


                                                    • Kiitos! En siis ookkaan ainoo, ku naurattaa toi "kehuilla läpi". :D

                                                      Comment


                                                      • Joskus kieltämäti täälläkin tullut mieleen sama asia, kun ollaan iloisia siitä että alle kymmenvuotias Audi menee katsastuksesta läpi. Eikai nää nyt ihan niin pommeja ole ? ;)

                                                        Sami: Se on myös hyvä muistaa että sähkö on sinistä ja sattuu...

                                                        Comment


                                                        • Voi V...... näitä motonetin antureita!!!

                                                          Comment


                                                            Viimeinen työviikko ennen kesälomaa tarttee pusertaa lauantaihin asti, mutta loman jälkeen ensimmäinen viikko alkaa heti maanantaista. Tunnen yhden lomapäivän nyt qsetetun minulta >:|

                                                            Comment


                                                              Aamulla oli ylläri odottamassa. Kuva kertoo enemmän.

                                                              Mukaan lähti Ross-techin usb hex-can kaapeli ja pioneer dvh-p5900mp -soitin joka on kovin harvinainen. Jos johonki ilmestyy odosti, niin vink vink.
                                                              Samsungin miniläppäri ja nokia c1 duuniluuri latureineen kelpasi myös.
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X