Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Aikoinaan pyydettiin lupaa Ethernet kaapeleille, että sais muutaman varastoon niin vastaus oli, että eikö teillä ole jo kaapelit (omissa työasemissa siis)?
    Toinen oli, että pyysin uutta näyttöä, kun vanha oli joku hikinen 14" niin siihenkin oli vastaus, että olisikohan Tampereella joku käytöstä poistettu.

    Samalla tavalla meidän konttorin remontti meni. Tampereen toimipisteen poistetut kalusteet tuotiin meille uusiksi kalusteiksi tuoleineen kaikkineen.

    Comment


      Oikein päätä särkevästi ottaa päähän:
      Viimeksi muokannut Nuijari; 7.2.2016, 19:02.

      Comment


      • Missä päin tuommoinen pirunpeltoranta on? :)

        Comment


          Pohjois-k arjalassa

          Comment


          • Noh, tahtoo tuo Mikan mökki olla vaan niin pienenveden äärellä, jotta tuskin kuha, tai taimen siellä viihtyypi;))). Kiikareilla kun kattoo, niin vastarantaa tuskin näkyy.
            No ei tietenkäään tuosta kuvakulmasta.

            Comment


              Työ ootta ottanna tulpan pois altaasta :-)
              Nuijari siis.
              Viimeksi muokannut SS4; 13.9.2014, 08:24. Perustelu: Unehtu lainaus ruxi

              Comment


              • noiden umpioiden purkaminen on yhtä helvettiä. miten vitussa nuo saa purettua niin ettei noita tuhoa....

                Comment


                  Uuniin liimat sulaks..

                  Comment


                  • Jollekin kelvannut Lensoista nuo "kromiset" venttiilinhatut. Kestihän ne melkein kaksi kesää tallella vaikka auto on välillä ollut paljon moiselle alttiimassakin paikassa kuin tuossa omassa parkkiruudussa mistä nuo nyt lähti..

                    Comment


                      Voi perrrr...
                      Attached Files

                      Comment


                        Mitä tuolle on tapahtunut? Pitänyt osua jo aika lujaa.

                        Comment


                        • noiden umpioiden purkaminen on yhtä helvettiä. miten vitussa nuo saa purettua niin ettei noita tuhoa....
                          Tuubista pitäis löytyä joku video siitä uunissa lämmittämisestä ja etc...,
                          niikun Juuso mainitsi.

                          Comment


                          • heitin eka 50asteeseen ja ei tehonnut, sitten 75astetta ja 10min ja irtos ilman kiroilua. kiitokset vaan Juusolle asian kertomisesta. tietääpähän jatkossa tämänkin.

                            Comment


                              Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                              Mitä tuolle on tapahtunut? Pitänyt osua jo aika lujaa.
                              Osui n.70km/h terävään maakiven reunaan, jysäytti kunnolla. Tuo vanne oiottiin kesällä korinoikaisutunkilla tuosta ulkokehältään, osui juuri siihen oikaistuun kohtaan. Raapaisi takavanteeseenkin kunnon rösöt ja kumista pieni pala kyljestä.

                              1/4 vanteista tuosta oli ok mulle tullessa, 3/4 joutui oikomaan. Nytpä tulikin pakkohankinta uudelle rengassetille, talvipyöriäkään tuossa ei tullut mukana niin pitänee hommata nastaton talvirengassetti.

                              Comment


                              • Koko kesän odottanut tiettyä golfkisaa ja siihen koittanut reenata, mutta itse kisa menee päin pyllyä! Ja vielä kotikisa! Kiva laji joka kyykyttää väärällä hetkellä!

                                Comment


                                  Kröhöm!

                                  Comment


                                    Espoon tappajan muisti se vaan on aika raaka :)

                                    Comment


                                      Sprintti kisoisssa auto kesti noin nanosekuntin. Näin kävi kun kytkin nousi lähdössä... Taas...

                                      Comment


                                      • Jos joku tyyppi päättää ajaa henkilöautolla kauniina aurinkoisena syyspäivänä valtatiellä 100 km/h nopeusaluella 85 km/h nopeutta vetäen pientä jonoa perässään, niin miksi ohitettaessa pitää vielä vilkuttaa pitkiä valoja perään? Tuskin minun normivauhtia etenemiseni hänen köröttelyään millään tavalla haittaa? Kyseessä ei ollut sopimattomassa paikassa tai vastaantulijoiden lähestyessä tehty tiukka ohitus, enkä leikannut puskurin kulmaa pois kaistalle palatessa. Pitäisi varmaan asentaa sitä jäteöljyä takalasin pesuriin tällaisia tapauksia varten, ettei ne pitkät häikäisisi niin kovin.

                                        Comment


                                          Jos oli puusilmä ja luuli että rajoitus on 80km/h?

                                          Comment


                                          • Ajattelimpa tinailla uuden näytön mittaristoon...Entistä irti lämmittäessä lähti piirilevystä osa kontaktipinnoista irti........Muutama kirosana...No nyt on hieno taustavalaistus ajotietokoneessa,toiminnot ei vaan näy... Eikä ole ollenkaan liian kirkas vaikka olikin noita kiinan halppiksia (30€ kotia asti)......KELE...

                                            Comment


                                              Alustaremppaa varten hain motonetistä Lemförderin, TRW:n ja SKF:n osia. TRW:n vakaajatangon koiranluuta asentaessa meni sormi suuhun. Toisessa päässä 8 mm pultti toisessa 12 mm- autossa kummassakin päässä 12 mm . Toinen koiranluu olikin sitten sopiva. Oli laatikot samanlaiset, motonetin tuotekoodi sama. TRW:n koodit eri ja toisessa sopivuus PSA-konsernin tuotteisiin, toisessa sitten Ovloviin. Huomenna sitten vaihtamaan, hyvinhän sitä ilman korianluutakin ajelee.....

                                              Comment


                                              • Olenkin joskus miettinyt että pitäisikö testimielessä joskus ajaa autolla vakaaja(t) irtikytkettynä. Periaatteessa pitäisi parantaa mukavuutta tasaisessa ajossa kun jousitus on enemmän erillinen, eli toisen renkaan alle osuva töyssy ei nyhtäise "syytöntä" pyörää aiheuttaen korin kallistelua.

                                                Comment


                                                  Mie ajelin viikon verran. B3 muuttui semmoseksi vanhaksi corollaksi: Aliohjautui käännettäessä ja luonne oli lähemmäs semmoista vanhempaa jenkkiä eli tunnottomampi ja pehmeempi. Ohjaus ei ollut enää niin tarkka... Toisaalta töyssyt ei tuntunut niin paljon, niin kuin arvelitkin.

                                                  Comment


                                                    Itse ajelin ainakin 2 (tai 3) talvea t81:sellä siten että etuvakaajatangon otin pois talveksi (renkaiden vaihdon yhteydessä) . Auto oli alunperin ilman tankoa, hankin sen purkuautosta ja käytin kesärenkailla. Oli kyllä selvästi aliohjaavampi liukkaalla pinnalla mikäli oli vakaajatanko paikoillaan

                                                    Samaten eri 02 penareita akelin eri komboilla- niitä on saanut ilman vakaajia (esim 1502) etuvakaajalla (esim 1602) ja kahdella tangolla (esim 2002). Niissä varmaan talvella nopein ilman tankoja, mutta mukavin ajaa kahdella tangolla.

                                                    Comment


                                                    • Kutosen (A6Q C5 V8) "nelipyöräsuuntaus" paikallisella pajalla.
                                                      Vaimo vei kutosen aamulla noin 400m päässä kotiovesta sijaitsevalle korjaamolle, mukana meni asetusarvolaput Elsasta printattuna varmuuden vuoksi ja korjaamolle erikseen vielä hommaa varattaessa mainittiin niiden poikkeavan peruskutosen sporttialustan arvoista.
                                                      Vaimo jätti auton pajalle ja lähti koirien kanssa lenkille.
                                                      Palatessaan lenkiltä noin tunnin päästä juuri kotipihan edessä tunnisti tutun moottoriäänen ja huomasi, että mekaanikko on koeajolla ja vauhtia on jonkin verran. Seuraavasta risteyksestä kääntyi vasempaan ja avasi jo risteyksessä hanat. Urku täysin auki ns. tappiin asti kakkosvaihteella, kylmällä moottorilla ja vaihteistolla 50km/h alueella (olisko loppunopeus 120-130km/h välissä, en ole itsekään viittynyt edes lämpimänä huudattaa).
                                                      Autoa noudettaessa ensin kysyi miten suuntaus meni.
                                                      No hyvin, vähän jumia oli ollut ja kuulemma kaikki säädetty.
                                                      Sitten kysymys koeajosta, sen tarpeellisuudesta ja rälläyksestä kylmällä moottorilla.
                                                      Siihen ei löytynyt minkäänlaista loogista selitystä ja pahoittelun kera tuo "palvelukin" oli sitten ilmainen.

                                                      Noh, sitten kotona tutkimaan mihin kulmat oli säädetty ja heti osui silmään, että taka-auraus oikealla on tuplasti yli speksin. Tämän lisäksi käytetyt raja-arvot eivät olleet kasikoneiselle mallille, eli vaikka varmistettiin ja vietiin data mukana, siitä viis veisattiin.
                                                      Vaimo takaisin pajalle kysymään, että mitä helvettiä tämä tarkoittaa.
                                                      Sitten selitettiin, että ollut niin jumissa ettei pystynyt säätämään ja asentajalta lipsunut työkalutkin, tukivarsi pitäisi vaihtaa ynnä muuta. Lieneeköhän tämäkään totuus muuten kuin sen osalta, että ovat todennäköisesti paskoneet säätöpultit sählätessään.
                                                      Ainoa mikä osuu nyt spekseihin on etuakselin auraus, sekä yhden etupyörän camber.
                                                      Tämä nyt on ihan /c:stä.
                                                      Suosi paikallista ja paskat, kahta kokeiltu ja molemmat huonoiksi todettu.

                                                      Toki ketuttaa se, että säätöjen jumittaminen(ehkä) vaatii taas pajareissua ja rahaa, jonka juuri allokoin maalaamolle ja siten budjetti ei anna myöten just nyt millekään useiden satasien rempoille.
                                                      Enemmän mua ketuttaa se asenne, jossa asiakasta pidetään täysurpona tai mulkkuna jos erehtyy mainitsemaan autonsa poikkeavan ja kiinnittävän huomiota asiaan. Asiakasta ei uskota vaan sooloillaan siltikin muka paremmin tietäen.
                                                      Ei ole ensimmäinen kerta, eikä varmasti viimeinen kerta kun tämä toistuu.

                                                      Pidättäydyn jatkossa vain hyväksi todetuissa paikoissa.
                                                      Aika ja rahat ovat rajallisia.
                                                      Viimeksi muokannut jarituru; 17.9.2014, 16:14. Perustelu: Typoja korjaten

                                                      Comment


                                                        Sen kun vielä tietäisi, mistä niitä hyviä paikkoja löytyy... Perusselitys tuntuu aina olevan, että joku paikka on jumissa, ja sen kanssa on tapeltu niin ja niin monta tuntia, josta seuraa lisäveloitusta.

                                                        Itse käytin viime kuussa A6:tta suuntauksessa, ja pokkana tiskillä selitettiin päin naamaa miten raidetangon pää oli ollut todella jumissa. Tiskin toisella puolella naama venähti, kun totesin samalla viikolla juuri kummatkin raidetangon päät käyttäneeni irti, ja siitä syystä auton suuntaukseen toinkin. Seuraavaksi kyselin takapään säädöistä, ja miksi camberia ei oltu säädetty. Selvisi, ettei takapään säätöihin oltu koskettu, kun ensimmäinen pultti oli ollut jumissa. Arvot oli vihreällä, mutta voisihan tuollaisesta mainita ilman että asiakkaan pitää kuulustella työn tekijää. Nöyränä kaveri sitten naputteli laskuun maltillisen summan ilman lisätunteja, mahtoi hävettää.

                                                        Comment


                                                          Itäväylän uudet mainostaulut, meinaa lähteä aamulla näkö kun ajaa niistä ohi. Sama kun joku tulisi pitkät päällä vastaan.

                                                          Yksi aamu luulin että ovat laittaneet nopeusvalvonta kameran itäkeskuksen kohille mutta siinä vaan vaihtui mainos kun välähti.

                                                          Taitaa näkyä kuuhun asti noi mainokset.

                                                          Comment


                                                            Ei voi vittu kun ihmetellä tuota Jarin tapausta. Jumalauta.

                                                            Isä juuri tänään käytti omaa autoansa (4motion 3BG) Kauhajoen Käyttöautolla suuntauksessa ja oli hyvin tyytyväinen toimintaan. Asentaja oli ensin tarkistellut alustaa että löytyykö mitään mikä vaatisi korjausta. Takavetoakselin sisemmän suojakumin oli huomannu olevan rikki, tai lähes rikki. Alustan tyyppi (1BE) tarkistettiin vielä huoltokirjasta ennen suuntausta. Erittäin hyvä palvelu oli kyllä ollut! Takapään säädöt oli kuulemma ollut jumissa mutta niin vain oli asentaja nekin saanut auki mitään rikkomatta, paitsi että yksi avain oli kuulemma katkennut :) Isä oli siis seurannut koko ajan töitä. 2,5h töitä ja 105€ mitä en todellakaan pahana pidä.

                                                            Comment


                                                            • Vaihdoin jarrupaloja ja muiden löydettyjen vikojen saldo: edestä sisemmän vetonivelen kumi rikki ja toinen takajousi poikki n. 5cm pätkä seka kivasti kulunut oikea eturengas , säädetty keväällä vianorilla.
                                                              Attached Files
                                                              Viimeksi muokannut Weskuu; 17.9.2014, 18:34. Perustelu: kuvan lisäys

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X