Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Höpöhöpö. Paketilla ei tietty ole takuuta, mutta jokaisella komponentilla kyllä on.

    Comment


    • Siskoo heitin Tampereelle, niin eiköhän Lempäälässä heti napsahda joku kiva "pikku"kivi lasiin... Sentti x sentti särö keskelle lasia ja senhän tietää miten sille käy...

      Comment


        Alkuperäinen kirjoittaja tumpsi Näytä viesti
        Ja samalla kun kasaat itse, voit morjestaa kaikki, tai ainakin suurimman osan takuista.
        Ei ihan automaattisesti noinkaan. Asennusvirheen näkee toki heti mutta jos vuoden päästä pettää vaikka näytönohjain niin aivan yhtälainen takuu siinä on siitä riippumatta kuka sen on kasannut.

        Riippuu ihan täysin käyttötarpeesta kannattaako tehdä itse. Jos haetaan peruskonetta jolla voi katsoa facebookkia tai audifinnsia niin ei ole mitään järkeä. 500€ hintaluokassakaan ei vielä säästä kuin korkeintaan parikymppiä jos itse kasaa. Eri asia jos tehdään tehokkaampi kone, oman askartelin vuosi sitten marraskuussa, komponentit ilman käyttistä noin 1200€, ei olisi mistään saanut silloin valmiiksi kasattuna vastaavaa samaan hintaan.

        Aina neuvotaan kasaamaan itse mutta ei se ihan joka tilanteessa vaan kannata.

        Comment


          Mun pointti tuossa itse kasauksessa oli se, että saa just sellaisen koneen kun haluaa. Ei välttämättä rahallisesti kannata, mutta muuten kyllä. Ainakin omasta näkökulmasta.

          Comment


            Itse kasaaminen vaatii vaan motivaatiota ja taustatyötä, varsinkin jos aihepiiriä ei muuten seuraile. Tai sitten hyviä nörttikavereita tai foorumitovereita ;)

            Comment


            • No, pidätän oikeuden suhtautua melkoisen skeptisesti tilanteeseen, jossa soittelen maahantuojan takuulinjalle, ja sanon että asensin itse, mutta ei tämä toimi.

              Comment


              • Kyllä ne takuut säilyy. Aivan sama kuka on asentanut. Monesti vielä tuotteen rekisteröimällä lisää takuuaikaa. Asennusvirhettäkään vaikea todentaa jollei ole selviä merkkejä siitä (ruuvarilla piirikortiin tjsp.).

                Budjettikoneenkin voi ja mielestäni kannattaa kasailla itse. Saa karsittua ainakin pakettikoneiden todella surkeat virtalähteet yms. pois paketista.

                Comment


                  On sitä muutama näytönohjain takuuseen vaihdettu vaikka kone on itse kasattu. Jokunen kovalevykin.
                  Ei ole kertaakaan ollut ongelmaa tuon suhteen.

                  Comment


                  • No jopas. Seisonpa korjattuna sitten. Lienee kyllä aika huono bisnes :)

                    Comment


                    • Näinhän se on, että vaikka itse kasaat koneen niin siinä mitkään takuut raukea. Jos tosiaan onnistuu väkivalloin jotain rikkomaan asentaessa niin asia on eri. Onneksi nykyään prosessoreissakaan ei ole enään niin pitkiä pinnejä, että niitäkään saa enään niin herkästi vääntymään. :)

                      Mutta ehdottomasti täältäkin ääni ettei mitään helkutin marketti koneita ainakaan kannata ostaa.

                      Ps. Ei se valmiiksi kasauskaan välttämättä montaa kymppiä maksa. Verrkokauppa on eri. Siellä tais olla jopa yli 100€ mistä olen päätellyt, että he eivät sitä bisnestä itselleen halua... Siinä nimittäin ei kovin kauaa kestä, jos on jokusen koneen ennestään kasannut.
                      Viimeksi muokannut Sammakko; 30.9.2014, 10:50.

                      Comment


                        Alkuperäinen kirjoittaja Zoml Näytä viesti
                        Siskoo heitin Tampereelle, niin eiköhän Lempäälässä heti napsahda joku kiva "pikku"kivi lasiin... Sentti x sentti särö keskelle lasia ja senhän tietää miten sille käy...
                        Miten?

                        Comment


                        • Joo, ei se takuu tosiaan kärsi.

                          Hyvänä esimerkkinä oma tapaus; Ostin koneen komponentit liikkeestä, kasasin ja ei toimi. Takaisin liikkeeseen ja sanoin jotta laittakaa kuntoon kun olette myyneet komponentit yhteensopivina. Eipä nuo kylläkään keksineet jotta se johtuu biossin päivityksestä, mutta kuntoon tuli ja ei maksanu mitään.

                          Comment


                          • Jännä, miten esim. matkapuhelinten huollossa laitetaan valtaosa takuuhuoltokeisseistä asiakkaan syyksi, vaikka sellaista ei todellisuudessa olisikaan. Tyyliin "saanut kosteutta, ei takuun piirissä" ja kun kysyt missä, niin vastausta ei kuulu, muuta kuin että takuu meni, sori nyt.

                            Luulis, että atk-puolella olis about yhtä pienet katteet, ja sen takia samantapainen politiikka.

                            Comment


                              Mihin perustuu väite "valtaosa takuuhuoltokeisseistä"?

                              Comment


                              • Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                Mihin perustuu väite "valtaosa takuuhuoltokeisseistä"?
                                Omiin kokemuksiin, joita riittää kymmenien puhelimien ja melkein 20v ajalta, ja aina luotettaviin kuulopuheisiin. Eräs jo kuollut matkapuhelinbrändi ainakin teki tätä, nykymenosta en tiedä niin paljoa.

                                Comment


                                  No minun kokemukseni joidenkin satojen (saattaa mennä nelinumeroisillekin lukemille) takuukeikkojen puolelta on hiukan toisenlainen. Niistä puhelimista, jotka takuuhuolto palauttaa kosteusvaurioisina, on aina tullut huoltolähetteiden mukana tai viimeistään sähköpostiin kysymällä valokuvat joissa näkyy ko. vauriot.

                                  Yleensä asiakkaan väite on että puhelin ei ole missään vaiheessa milloinkaan saanut kosteutta. Sitten kuvia katsoessa näkyy miten kontaktipinnat esim. puhelimen latausliittimessä ovat hapettuneet. Nämä eivät perustu kuulopuheisiin vaan omaan henkilökohtaiseen kokemukseen jota on karttunut työn puolesta nyt toistakymmentä vuotta matkapuhelinten myynnin ja huollon kanssa.

                                  Valtaosa takuuholtokeisseistä päättyy kuten kuuluukin, jos taas laitteessa on takuun ulkopuolinen vika kuten rikottu näyttö, latausliitin tai se kosteusvaurio, ei kyseessä alunpitäenkään ole ollut takuuhuolto.

                                  Comment


                                  • Eräs Tampereella aikoinaan tuota nimenomaista merkkiä yksinoikeudella huoltanut putka toimi hyvin, hyvin toisin.

                                    Comment


                                    • Pikku hiljaa alkaa ottamaan päähän audin merkkiliikkeen (siis jkl autotarvike) toiminta. 30.6. asioin korikorjaamon työnvastaanotolla esittelemässä audin ruostevammoja. Työnjohtaja kertoi, että perästä kuuluu kuukauden kuluttua kunhan lusivat lomansa ensin. Mitään ei kuulunut, jonka vuoksi otin yhteyttä elokuun puolivälissä. Tällöin sain kuulla, ettei asiaani ole toimitettu maahantuojalle arvioitavaksi kovan kiireen vuoksi. Nyt, 3kk reklamaatiosta ei ole vieläkään kuulunut mitään... Kauanko pitää jaksaa odottaa ennen kuin hermo menee ja poikkean ko. puljussa kyselemässä tilanteen etenemisestä ??

                                      Comment


                                        ^Sama firma, eri merkin potilas (vaimon Golf farkku). Heinäkuun alussa otettiin kuvat takaluukun ruostevauriosta, pari kertaa kyselin perään ja tänään sain puhelun. Ei vastaantuloa, koska autossa on vetokoukku niin kontti saakin olla ruosteessa.

                                        Ei ihan noilla sanoilla, mutta rivien välistä näin. Ihmettelen miten se tuolta välipohjan säilytyslaatikosta takaluukkuun hyppää (siis ruoste), ei ole montaa kertaa kärry perässä ollut ja silloinkaan ei ulkoista vauriota toiseen alanurkkaan pokkauksen kohdalle ole syntynyt. Rahalla sais kuulemma kuntoon nopeastikin, saa nähdä missä tuon teetän.

                                        Comment


                                        • Niinkö se nykyään meneekin, että jos on koukku niin takaluukun kuuluukin olla ruosteessa? Voi elämä...

                                          Itse varailin Audille aikaa tuulilasin vaihtoon (merkkiliikkeeseen), niin sain kuulla että Pohjola ei nykyään enää korvaa takuunajan ulkopuolisiin autoihin alkuperäistä tuulilasia, vaan tilalle tulee halvempi tarvikeosa. En sitten tiedä onko noissa kovin paljon eroa ja minkä valmistajan se alkuperäinen on, mutta ärsyttää silti ihan periaatteesta.

                                          Comment


                                            Problem solved. En ala kasaamaan enää konetta, sitä on harrastettu mutta ei vaan enää nappaa, käytän aikani mielummin johonkin muuhun.
                                            Lampsin siis kauppaan, ostan Lenovon pöytäkoneen ( ammattikäyttö-sarjasta) ja toivon merkin tuovan jotain etua muihin, ainakin kestävyyteen ja takuiden hoitoon, jos sitä tarvitaan.
                                            En pelaa enkä käsittele kuvaa/ videota jne. raskasta. Kunhan jaksaa hoodeetä toistaa, se riittää.
                                            Hintaluokka n.700e jos se jotain kiinnostaa.

                                            Comment


                                            • Koira oli jotenkin ihmeellisesti saanu oven auki yöllä ja no, koira ei tietenkään osaa sulkea sitä. Joten sepäs oli sitten yön auki, voihan vitalis kun oli aamulla kylmä kämpässä. Onneksi koira ei pääse pihaa kauemmaksi.

                                              Comment


                                                Siitä kasaantumisesta, aamulla hajosi duuniläppäri... No se oli vuosia vanha Dell Latitude, mutta enhän mä nyt saa 150€ mistään läppäriä. Eli lampsin Giganttiin ja Lenovo Z50 kainaloon, oli kohtuu halpa, kai, ei siinä tarpeessa voinut liikaa miettiä. No onpahan takuuta 2v ja lattialle tiputus vakuutus lisänä. Joko nyt riittäis hajoamiset...

                                                Comment


                                                • Kilvet läks.. Toimimattomien valojen korkeuden säädön ja väärän kokosten renkaitten takia
                                                  Olihan se jo 2kk sitten leimattu. Nyt uudestaan ??

                                                  Comment


                                                    Audin järkyttävän paskat pitkät. Ainakin tuohon lainamersuun verrattuna. Kait se pitää kaivaa varastosta kattilat keulalle, semmoset kun kuiteski löytyis. Tai ensiapuna vaihtaa polttimot..

                                                    Comment


                                                      Xenon-sarja pitkiin on tähän asti ollut aina hintansa arvoinen sijoitus. :)

                                                      Comment


                                                        Mites se noissa Bi-Xenoneissa toimii, eikös niissä oo molemmat lamput samassa?

                                                        Comment


                                                        • Audi menee pajalle maanantaina , vaihdetaan mm. edestä tukivarsien puslat. Tilasin ajoissa , 2viikkoa ennen , mamasanilta powerflexit joihin verkkokauppa kertoi toimitusajaksi 7 päivää. Eilen olin yhteydessä ja sanottiin tänään lähtevän paketin jotta saan auton pajalle sovittuna aikana. Eipä tainneet lähteä... Tän kun olis tiennyt niin, olisin saanut tänään tilattua us partsilta samat puslat suoraan varastosta perjantaiksi kotiin. Nyt pitää alkaa sovittua huoltoa siirtämään....

                                                          Comment


                                                            Alkuperäinen kirjoittaja Zeronine Näytä viesti
                                                            Mites se noissa Bi-Xenoneissa toimii, eikös niissä oo molemmat lamput samassa?
                                                            Yksi polttimo ja kaihtimella tehdään valokuvioon rajaus.

                                                            Comment


                                                              Jaa, eikö siellä haloja olekaan apupitkinä. Sitten ei muuta kuin auto vaihtoon.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X