Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
    Off-topic mutta mikä kone ja paljonko kilometrejä takana?
    1.8TFSI ja 201000 km oli ajettu konerikon sattuessa.

    Audiq, niin taitaa olla näissä nykyvehkeissä :)

    Comment


    • Alkuperäinen kirjoittaja jannes Näytä viesti
      Eipä tarvitse kyllä enää käyttää merkkiliikkeessä huollossa tämän talon autoja.

      Sama! Yhden Touranin turaamista useilla tuhansilla maksaneena, ei mun autoon koske kukaan muu kuin itse tai nimim. Lampi tältä foorumilta. Merkkiliike on täysin pannassa.

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
        Vaihteeksi Posti. Ei miesmuistiin ole yhtään ehjää kuukautta jolloin ei olisi jotain jakeluhäiriö/lakko/ulosmarssi/muu perkelöimistä aiheuttava tekijä. Kuinka voi olla mahdollista että joku valvontaviranomainen ei tartu siihen että verovaroilla pyöritettävä yhtiö ei hoida sille säädettyjä tehtäviä? Mihin saa lähettää reklamaation? Entä vahingonkorvaushakemuksen suorista ja välillistä vahingoista joita postin toiminta jatkuvasti aiheuttaa? Karpo paikalle ja heti.

        Voi jumalauta jos se valtion viinaa myyvä monopoli toimisi samanlaisella työmoraalilla niin eduskuntatalo olisi poltettu jo ja lynkkausjoukko kulkisi soihtujen ja talikkojen kanssa kadulla. Ei vaan mitenkään pysty ymmärtämään miksei koko paskaa ajeta kylmästi kiinni kun ei kerran vuodesta toiseen mikään muutu kuin korkeintaan huonompaan suuntaan, saavutus toki sinänsä sekin että aina löytyy uusia innovatiivisia tapoja kusta palveluntilaajien muroihin.

        Tässä vuoden aikana ilmoitettu miten valtaosa konttoreista laitetaan kiinni. No mitäpä siellä konttoreissa tekisikään kun jakelukeskuksen työntekijät ovat ilmoittaneet työnseisauksesta. Jos joku kirje tai paketti vieläpä sattuu joskus oikealle paikkakunnalle löytämään niin ei sitä niin kiire olisi lajitellakaan, jakaja kun on ilmoittanut olevansa saikkarilla eikä tuuraajaa voi palkata. Jaetaan sitten jos muilta hommilta ehditään.

        Kyllä jonkun kuoharin poksautan sinä päivänä kun kilpailuviranomaiset sallivat nykyisen Postin monopolin rinnalle jonkun kaupallisen toimijan jota ehkä kiinnostaa hoitaa paremmin ne tehtävät joista heille maksetaan.
        hopsis sen kun keuhkoaa, kun jää joku vitun Seiska saamatta. Oletko yhtään perillä mitä ollaan tekemässä Postin rivimiehille, ja naisille? Tässä sattuu olemaan ihan ihmisten toimeentulo kyseessä, ja jollain Postin johtoa on heräteltävä, kun ehdottavat aivan naurettavia muutoksia tessiin. Aina vaan enemmän voittoa pitäisi saada, vaikka sijoitetaan ja panostetaan tappiota tuottaviin osa-alueisiin ja sitten leikataan niistä, millä vielä tulosta tehdään. Kiitoksena sitten potkittaisiin porukkaa vielä pihalle, ja tilalle vuokratyövoimaa, jotka meidän tulisi vielä kouluttaa töihin!

        Comment


          Menemättä sen kummemmin henkilökohtaisuuksiin niin mikä sinun tai kenenkään muunkaan oikeus on tuomita onko joku vitun Seiska kuinkakin tärkeää toimittaa ajallaan. Ehkä se jollekin on. Jos postin sisällä on jollakulla sellainen mielikuva että he voivat päättää onko jonkin asiakkaan jokin posti tärkeää vai ei ja pitääkö se jakaa sovittuna aikana vai ei niin ehkä hänen olisi syyttää miettiä asiaa myös maksajan kannalta. Entäpä jos kerron että minun keuhkoamiseni syynä ei ole yksi lehti tai edes yksi myöhastynyt jakelu vaan kyseessä on yrityksen asiat ja toimitusvarmuus jonka puute näkyy välittömästi tilauskirjassa. Siitä palvelusta kuitenkin maksetaan lähettäessä normaalihinta ja jatkuvat työtaistelut ei uskottavuutta paranna.

          Sinänsä olen asiassa rivimiehen puolella eikä tuo vaahtoaminen ollut tarkoitettu postin työtä tekevälle henkilöstölle. Instanssina ja yrityksenä posti pitäisi kokonaan purkaa, lakkauttaa ja nostaa tyhjästä pystyyn jokin järkevämmin toimiva vaihtoehto. Hyvä esimerkki on toinen valtionyhtiö VR joka vuosikausien perseilyn jälkeen jäi aivan totaalisesti Onnibusin jalkoihin. Onnibusilla on varsin korkea asiakastyytyväisyys ja oikea hintataso koska sitä johdetaan ammattimaisesti eikä niinkuin Suomessa johdetaan valtionyrityksiä.

          Comment


          • Ensi vuoden alusta sitten tilanteesi varmasti helpottaa, kun avataan postinjako kilpailulle. Tässä ei mitään muuta saa kuulla, kun haukkuja joka pirun suunnasta, vaikka kuinka yrittää parhaansa. Ilmeisesti pitäisi vaan painaa duunia välittämättä mistää polkemisesta, ja mieluusti minimipalkalla vailla mitään tulevaisuuden turvaa.
            Viimeksi muokannut okkim; 3.11.2015, 20:21. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

            Comment


              No kyllä se varmasti helpottaa, minua ja muitakin jos tulee vaihtoehtoja. Niistä voi sitten valita sen joka parhaiten vastaa omia tarpeita. En tiennyt että näin on tapahtumassa.

              En ihan ymmärrä miksei toimimatonta palvelua saisi kritisoida. Itse myyn työkseni erään puhelinoperaattorin tuotteita, varmasti aivan yhtä paljon saan kuulla miten paskoja tuotteet ja palvelu edustamassani yhtiössä on. Jos joku on oikein tyytymätön tai ei saa edustamaltani firmalta tarpeitaan vastaavaa palvelua niin eikö se ole pelkästään hyvä asia että on vaihtoehtoja ja voi vaihtaa operaattoria?

              Comment


              • Ja täällä märiset kun tiskille tulee hankalia asiakkaita. Postilaisten tienestit on tippuneet kaikkien lisien leikkauksilla jo kuluvavana vuotena n. 150euroa. Ja nyt haluttaisiin leikata lisää...

                Comment


                  Vaikka itsekin postin hommissa niin olen kyllä hopsiksen kanssa täysin samaa mieltä

                  Comment


                    Tunnustan ja myönnän että märisen aasiakkaista säännöllisesti, se vaan ei liity tähän aiheeseen millään tavalla.

                    Joku siinä firmassa kuitenkin mättää, vuodesta toiseen kaikki kustannukset ja palvelumaksut ovat pikkuhiljaa nousseet mutta palvelun taso ja varmuus heikkenee. Markkinataloudessa kilpailu pääsääntöisesti parantaa alasta riippumatta palvelun laatua, siksi monopoliyhtiöt on lähes aina huono vaihtoehto.

                    Mitä tämä sitten tarkoittaa tavallisen postin työntekijän kannalta? En tiedä, eikä minun henkilökohtaisella tasolla tarvitsekaan tietää. Ihan yhtä vähän kuin tiedän miten lähihoitajien tai poliisien käy. Se mikä minua konkreettisesti kiinnostaa, on että saanko maksamalleni palvelulle vastinetta.

                    Comment


                    • Kyllä siitä saa ja pitääkin märistä, jos ei palvelu toimi mistä on maksanut. Se on sorvin ääressäkin olevien etu pitkässä juoksussa. Tosin ei välttämättä suojatyöpaikassa olevien. Jos kukaan palvelun tilaaja ei märise, niin minkään ei tarvitse muuttua. Silloin voidaan jatkossakin parantaa kannattavuutta potkimalla väkeä pihalle. Kyllä on lähipiirissä Postissa töissä olevia ja ei ole kyllä herkkua siellä. Lakkoilut on ihan ok, niin kuin on maksamastaan huonosta palvelusta valittaminenkin.

                      Comment


                      • En siis tarkoittanut etteikö Postin toimintaa saisi kritisoida.. niin teen itsekin. Liian usein vaan syyt vieritetään postinjakajan/kuriirin niskoille. Täällä maalla ei esim. erillistä pakettikuriiria, vaan posteljooni kärrää kirjeet, lehdet ja paketit. Tämä ammatti on joskus nauttinut edes jonkinlaista luottamusta ja on osattu arvostaa luottamuksellisuutta. Nykyään asian laita "hieman" toisin. Asikkaiden palautteita on koitettu kyllä ohjata johdon suuntaan, jossa ei tunnu kiinnostus riittävän. Siellä on vähän toiset intressit.

                        EDIT: Mutta tämä tästä aiheesta osaltani. Helpotti nyt edes vähän tämä purkautuminen.

                        Comment


                          Olen koittanut omissa puheissani aktiivisesti olla syyttämättä postin ruohonjuuritason työntekijöitä. Tiedän omasta kokemuksesta mitä se on kun työmäärä ja -tehtävät lisääntyy samaan aikaan kun väkeä vähennetään ympäriltä. Tiedän myös mitä on olla rajapintana asiakkaan ja yrityksen välissä kun molemmista suunnista tulee vittuilua.

                          P.S. Tasan kerran olen jakelun myöhästymisestä syyttänyt jakajaa, sillä kertaa tosin pidin kohtuullisena mainita asiasta kun omalla hiellä olin oranssia Corollaa työntämässä ojasta ylös :)

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja Weskuu Näytä viesti
                            Lievästi vaan vituttaa nuo firman yt jutut.... Onhan jo useita viikkoja neuvoteltu mutta on niin salaista toimintaa ettei luottamusmiehet saa kertoa miten monen ihmisen työn lopettamisesta on kyse meidän toimipisteessä, koko suomen tavoite on tiedossa. Toinen samaan asiaan liittyvä juttu joka myös ketuttaa, herrat helsingin päättivät tulla informoimaan huomenna klo 9:30 joka kuitenkin muuttui päivän aikana klo:15:15 päivä duunareiden työaika loppuu kuitenkin15:30 .... Pitää noitakin juttui kuunnella omalla ajalla.
                            Vituttaa entistä enemmän.... Joka kymmenes saa potkun perseeseen, näin valtion enemmistö omisteisessa energia firmassa.

                            Comment


                            • No ei sinällään hämmästytä. Sen firman myynti on sakannut viiteen vuoteen todella pahasti, joten niin tai näin, ei se entisellään voi jatkaa. Olettaen, ettei kovin monessa vastaavassa firmassa ole yt:tä nyt menossa ja arvaukseni osuu.

                              Comment


                              • Tänään Olen ollut kokopäivän kotona. Katsoin aamulla, että paketti on otettu jakelukierrokselle. Iltapäivällä, kun käy sitten postilaatikolla, löytyy sieltä lappu, että toimitusta on yritetty.
                                Varmaan ovat Postnordin kaverit yrittäneet tunkea rengasta postilaatikkoon, kun ei ovella ole ketään käynyt.

                                Comment


                                  Niin ne postiasiat vain näyttäytyvät eri lailla eri ihmisille. Olen käyttänyt yksityisbisneksiin ja jonkin verran myös työbisneksiin Postin palveluita, eikä minulla ole mitään moitittavaa saamastani palvelusta ylipäätään. Lisäksi meidän kylän postista on aina saanut erinomaista palvelua, oikein sylettää että se konttori on lakkautettavien listalla. Harmittaa niiden ihmisten puolesta.

                                  Comment


                                    Alkuperäinen kirjoittaja Nikke Näytä viesti
                                    Tänään Olen ollut kokopäivän kotona. Katsoin aamulla, että paketti on otettu jakelukierrokselle. Iltapäivällä, kun käy sitten postilaatikolla, löytyy sieltä lappu, että toimitusta on yritetty.
                                    Varmaan ovat Postnordin kaverit yrittäneet tunkea rengasta postilaatikkoon, kun ei ovella ole ketään käynyt.
                                    Näistä kannattaa reklamoida, niin saattaa tapahtua parannusta.

                                    Comment


                                    • Alkuperäinen kirjoittaja Ugemi Näytä viesti
                                      No ei sinällään hämmästytä. Sen firman myynti on sakannut viiteen vuoteen todella pahasti, joten niin tai näin, ei se entisellään voi jatkaa. Olettaen, ettei kovin monessa vastaavassa firmassa ole yt:tä nyt menossa ja arvaukseni osuu.
                                      No tää koskee tuotantolaitoksen käyttö- ja kunnossapitoa...eikä meillä töistä ole pulaa.... Tän ymmärtäis helpommin jos olis sitä luppoaikaa työpäivisin.

                                      Comment


                                        Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viesti
                                        Niin ne postiasiat vain näyttäytyvät eri lailla eri ihmisille. Olen käyttänyt yksityisbisneksiin ja jonkin verran myös työbisneksiin Postin palveluita, eikä minulla ole mitään moitittavaa saamastani palvelusta ylipäätään. Lisäksi meidän kylän postista on aina saanut erinomaista palvelua, oikein sylettää että se konttori on lakkautettavien listalla. Harmittaa niiden ihmisten puolesta.
                                        Minua puolestaan syletti edellisessä osoitteessa se, että lähiposti oli oikea posti. Miksikö? No mitäpä luulet saako sieltä haettua paketin iltakuuden jälkeen tai viikonloppuna, ainakaan sunnuntaina. Siwa/kmarket/alepa -postista saa haettua ja hyvä niin.

                                        Comment


                                          Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viesti
                                          Minua puolestaan syletti edellisessä osoitteessa se, että lähiposti oli oikea posti. Miksikö? No mitäpä luulet saako sieltä haettua paketin iltakuuden jälkeen tai viikonloppuna, ainakaan sunnuntaina. Siwa/kmarket/alepa -postista saa haettua ja hyvä niin.
                                          Itsellä taas toimii lähipostina ärrä nykysessä osotteessa, enkä kyllä valita ollenkaan :) Edellisessä osotteessa taas oli ihka oikea Posti ja ymmärrän oikeen hyvin Teroa.

                                          Comment


                                            Itselläkin postin virkaa toimittaa paikallinen K-ryhmän elintarvikemuseo ja on se kyllä työssäkäyvän kuolevaisen kannalta varsin näppärä. Vielä kun ulkoistaisivat pankin ja verotoimiston siihen, niin saisi käydä rauhassa töissä :)

                                            Comment


                                              Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viesti
                                              Minua puolestaan syletti edellisessä osoitteessa se, että lähiposti oli oikea posti. Miksikö? No mitäpä luulet saako sieltä haettua paketin iltakuuden jälkeen tai viikonloppuna, ainakaan sunnuntaina. Siwa/kmarket/alepa -postista saa haettua ja hyvä niin.
                                              Jos kriteerinä on se, että postipalveluita pitää saada 24/7, niin ymmärrän tuon näkökannan hyvin. Minulla ei ole sellaista tarvetta koskaan ollut.

                                              Comment


                                                Minä olen kääntänyt pakettien jakelun pakettiautomaattiiin juuri tuon aukiolon vuoksi (ja myös logistisista syistä: automaatti sijaitsee vaimon työmatkan varrella). Rekisteröidy postin sivuille ja valitse oletusjakelukanavaksi haluamasi pakettiautomaatti. Tämä ei tietenkään toimi renkaiden tms. suurien pakettien kohdalla tai DHL economy -pakettien kanssa, joiden jakelu tapahtuu postin organisaation kautta, mutta vastaanottajan kuittaus kuitenkin vaaditaan.

                                                Comment


                                                  Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viesti
                                                  Jos kriteerinä on se, että postipalveluita pitää saada 24/7, niin ymmärrän tuon näkökannan hyvin. Minulla ei ole sellaista tarvetta koskaan ollut.
                                                  Ei tarvi aina olla 24/7. Ihan 8-16 arkisin riittäisi kirjeiden, laskujen, sopimusten yms. perinteisen paperipostin kanssa. Vaikka kuinka maailma sähköistyy niin edelleen on tarve perinteiselle paperiselle kirjekuorelle jonka kanssa olisi kiva jos kulkisi säällisessä ajassa. Normaalitilanteessa menee seuraavaksi arkipäiväksi jos ajoissa lähettää joka on riittävä nopeus mutta aina kun uutisotsikoissa mainitaan posti niin tietää jo valmiiksi että tässä saattaa sitten kestää.

                                                  Comment


                                                    Ei valtionomisteiset firmat pyöri verovaroilla.

                                                    Comment


                                                    • Tenavalta tippui 930 lattialle. Firman puhelin. Taisin mainita aiemmin.
                                                      Vaihtoehdot:
                                                      a) korjaus, käytettävä jatkossa suojakuorta - tuohon ei taida saada mitään etäisesti järkevää joka toimisi esimerkiksi CR-200 autotelineessä?
                                                      b) Sampan A3/A5/S5neo. Mihinkään ei saa langatonta latausta - eikä varmaankaan suojakuorenkaan kanssa.

                                                      Joka tapauksessa, työntekijä häviää. Tuhmia sanoja! hatuttaa!
                                                      Viimeksi muokannut Shuttle; 4.11.2015, 09:45. Perustelu: vähän lisäsin

                                                      Comment


                                                        Samsungin s5 neoon saa langattoman latauksen, suojakuorella. Omassa s5:ssa on myös suojakuoren avulla mutta latausalusta ei ole mikään maailman paras keksintö.

                                                        Comment


                                                          Tuohon Postin hintaan vähän kommenttina, siellä kuitenkin on jaettava vähentynyt vuosi vuodelta, organisaatiota ei kuitenkaan loputtomasti pysty keventämään eli väkisillä jostain se raha on otettava. Nopeampia ja varmempia vaihtoehtoja on kyllä olemassa, hintakin on sitten sen mukainen.

                                                          Comment


                                                            Nythän tuo postin väen lakkoilu meni henkilökohtaiseksi! Aku Ankka jäi tänään tulematta (kuten muukin mahdollinen keskiviikon, ei niin tärkeä, posti). Paikallisradion uutisissa äsken mainittiin jostain mielenilmauksesta tuossa läheisessä lajittelukeskuksessa...

                                                            Comment


                                                            • Saatanan ruåtsalaiset. Reklamoin vanteista toukokuussa (ja monesti uudestaan kun ei vastausta kuulunut), ja firma vastasi 2kk:n jälkeen tasan yhdellä viestillä jossa ampui alas tuotteen virhemahdollisuuden. Noh, euroopan kuluttajaviranomaisten kautta valitusta liikkeelle, ja tässä on viestejä vaiheltu kuukauden sykleissä. Tänään tuli viesti että kyseinen firma ei vastaa kuluttajaviranomaisillekaan, ja nyt ehdottivat että otetaan yhteys Ruotsin omaan kuluttajasuojeluun. ¤#%#//(" *painokelvotonta*!!! Ihme vetkuttelua ja venkuilua prkl..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X