Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alkuperäinen paikka ei 100% varmasti ollu sakkopaikka. Auton edessä oli siirtokehotus viime viikonlopulle, mutta auto ei tällä alueella ollut vaan talon pihaan johtavan ajoväylän toisella puolella. Siirtokehotus alko vasta ajoväylän jälkeen. Auton avaimet on ollu kotona koko ajan, ovet oli lukossa. Ja joo, nyt kun kartasta katoin niin siirtomatka on vaan 200m, eli vähän näköjään virhearviota.

    Helvetin helppo vaan lähteä perumaan parkkisakkoa kun hinaajasta ei ole mitään tietoa. Siirtolaput oli ihan rakennusviraston virallisen oloset, mutta niitä hinauksia kai suorittaa muutkin? Luonnollisesti ko. kehotuksia ei enää siltä paikalta löydy.

    Comment


      Perkeleen koirampaskottajat. Vein aamulla tavaraa rakennustyömaalle itäisen kalastajakylän Laajasalossa. Aamupimeessä en nyt niin tullut jalkoihini katsoneeksi ja kävelin oikein molemmin jaloin kaameaan läjään työmaan portin sisäpuolella. En tietty sitä heti havainnut ja ehdin tarpoa ihan huolella pitkin pakun tavaratilaa ja ohjaamoa. Röpötin toki myös työhousut. Saatana että olis jälkiabortin paikka. Vika ei ole eläimessä, vaan siellä remmin toisessa päässä.

      Comment


        Totta. Mulla on roskakatos n.1,5m päässä jalkakäytävästä ja siihen katoksen ja jalkiksen väliselle nurmikaistaleelle ilmestyi kilotokulla paskaa joka viikko. Aloin kiukuissani lapioimaan niitä kasoja aina viikonloppuisin siihen jalkikselle takasin, niin nyt se paskotus on rauhoittunut kummasti :)
        Niin ja 50m päässä olisi oikeen koiranpaska roskis.

        Comment


        • Alkuperäinen kirjoittaja Lampinen Näytä viesti
          Alkuperäinen paikka ei 100% varmasti ollu sakkopaikka. Auton edessä oli siirtokehotus viime viikonlopulle, mutta auto ei tällä alueella ollut vaan talon pihaan johtavan ajoväylän toisella puolella. Siirtokehotus alko vasta ajoväylän jälkeen. Auton avaimet on ollu kotona koko ajan, ovet oli lukossa. Ja joo, nyt kun kartasta katoin niin siirtomatka on vaan 200m, eli vähän näköjään virhearviota.

          Helvetin helppo vaan lähteä perumaan parkkisakkoa kun hinaajasta ei ole mitään tietoa. Siirtolaput oli ihan rakennusviraston virallisen oloset, mutta niitä hinauksia kai suorittaa muutkin? Luonnollisesti ko. kehotuksia ei enää siltä paikalta löydy.
          Laitoin palautetta rakennusvirastolle. Sieltä, ihme kyllä, tuli vastaus että ajoneuvo on siirretty maksullisella lähisiirrolla. Eli joskus tulevaisuudessa kolahtaa postiluukkuun vielä siirtomaksu joka on varmaan toista sataa nelivetoiselle automaatille. Eiköhän siihen (toivottavasti) ole tilattu lavetti paikalle ja sillä kiikutettu jatkopaikalleen. Perjantai aamuna mietin menenkö kentälle autolla vai bussilla, bussilippu edestakasin 12,40e ja autopaikka olisi ollut 50e, valitsin halvemman eli bussin. Nyt tais tulla tuo kentälle meno maksamaan pari sataa. Valitukset menemään kyllä, mutta voi olla vaikea mitään todistella kun kyltit on viety pois, auto on jo siirretty, kuvaa ei ole ja yksityishenkilö on aina väärässä vs. kaupunki.

          Comment


            Alkuperäinen kirjoittaja Jusaberg Näytä viesti
            Totta. Mulla on roskakatos n.1,5m päässä jalkakäytävästä ja siihen katoksen ja jalkiksen väliselle nurmikaistaleelle ilmestyi kilotokulla paskaa joka viikko. Aloin kiukuissani lapioimaan niitä kasoja aina viikonloppuisin siihen jalkikselle takasin, niin nyt se paskotus on rauhoittunut kummasti :)
            Niin ja 50m päässä olisi oikeen koiranpaska roskis.
            Mulla on tuossa portinpielessä pihakivi lava. Syksyllä alkoi tuore lumi olemaan lavan juurella aina keltaista kun koirat kuseksivat siihen. Kirjoitin lavan kylkeen "kuseta koirasi tähän!" Perus jääräpäisenä kansana ei tosiaankaan tehdä niinkuin käsketään ja homma loppui.

            Comment


              Alkuperäinen kirjoittaja Mik4-- Näytä viesti
              Mulla on tuossa portinpielessä pihakivi lava. Syksyllä alkoi tuore lumi olemaan lavan juurella aina keltaista kun koirat kuseksivat siihen. Kirjoitin lavan kylkeen "kuseta koirasi tähän!" Perus jääräpäisenä kansana ei tosiaankaan tehdä niinkuin käsketään ja homma loppui.
              Jossain vaiheessa mulla kävi mielessä kerätä jätökset samaan kasaan katoksen viereen ja niitata roskakatokseen tienpuolelle lappu, jossa lukee isolla "koiranulkoiluttajat huom!!" ja pienellä tekstillä että "onko kivaa seistä paskassa?"

              Comment


              • Firman ipad päätti sitten kuolla justiin kun olin lähössä sen kanssa maastoon. Prkl!

                Comment


                  Alkava vissiin stressiperäinen dementia. Alkaa olemaan niin paljon kaikkea ajateltavaa korvien välissä että alkaa unohtelemaan asioita. Töissä, talonpidossa, lainojen paimentamisessa sun muussa on niin paljon ajatustyötä että rutiininomaiset arkiaskareet ei aina suju. Laitoinko hälyttimet päälle, pesinkö hampaat, on nälkä - olenko jo syönyt tänään? Välillä pitää oikein pysähtyä miettimään. Ruokakaupasta ei ikinä tule kertareissulla kaikki ostokset mutta se taitaa olla ihan tavallista kaikilla mujillakin.

                  Malliesimerkkinä auton jarrupalat joita mietin pitkin kesää että pitäis ostaa kun tiesin olevan loppu. Sitten perkasin lompsasta vanhoja kuitteja ja siellä oli varaosaliikkeen kuitti Audin takajarrupaloista. Pääsin kotiin ja talliin katsomaan niin siellähän ne oli hyllyllä, uudet jarrupalat olleet jo pari kuukautta odottamassa vaihtoa. Olin laittanut paketin auton penkiltä ostosreissun jälkeen hyllyyn ja *puf* unohtanut välittömästi koko asian.

                  Comment


                    Mikko, tuota on liikkeellä. Viikko takaperin emäntä jo patisteli muistitutkimuksiin - ja vain puoliksi leikillään..

                    Comment


                      Mitä te selitätte, tuollainen on jatkunut kroonisesti jo pitkään mun päässä :)

                      Comment


                      • Alkuperäinen kirjoittaja taski Näytä viesti
                        Mikko, tuota on liikkeellä. Viikko takaperin emäntä jo patisteli muistitutkimuksiin - ja vain puoliksi leikillään..
                        Vai oliko se jo viime kuussa? Ja naapurin emäntä?

                        Suosittelen lukemaan ja ottamaan opiksi: https://www.ps-kustannus.fi/tuote/Ti...900030785.html

                        Itse jouduin tuon käymään läpi pari vuotta sitten.

                        Comment


                        • http://www.laakarilehti.fi/uutinen.h...type=1/ref=rss

                          Tuota tutkimusta uutisoitiin useassa lehdessä joku aika sitten. Jossakin analysoitiin vielä syvemmälle tuota asiaa, taisi suurin osa työikäisten muistiongelmista johtua stressistä niin työ- kuin yksityisasioissa, väsymyksestä yms. Eli ei kannata huolestua heti dalm.. da.. mikä sana se nyt olikaan, vaan miettiä miten oma elämä kaikkine osasyineen voisi vaikuttaa siihen, että asiat unohtuvat.

                          Comment


                            Kun muistaa muistuttaa vaimolle kun se ei ole muistanut jotakin, niin ei tule muistutuksia omista unohtamisista, joten et tiedä milloin olet jotakin unohtanut etkä enää muista koko ongelmaa ;=).

                            Comment


                            • Kolmas kerta peräjälkeen

                              Vastaus kysymykseesi
                              Vastaus: Kaikki pelaa. Lähinnä se on vika että auto on myyty.

                              Comment


                                suola-auto...

                                Comment


                                • Kaveri lupas lähtee kuskiksi hakee uutta kuljetinta huomenna, prkl peru saatana... Ei näköjää kannata tehä yhtään palveluksia kaverille, tartteis tulla niitä palveluksia toiseenki suuntaan

                                  Comment


                                    Kaveri lupas lähtee kuskiksi hakee uutta kuljetinta huomenna, prkl peru saatana... Ei näköjää kannata tehä yhtään palveluksia kaverille, tartteis tulla niitä palveluksia toiseenki suuntaan
                                    Itse olen todennut että kaverin ja ystävän ero on tuossa(kin). Kavereille kelpaa apu, mutta harvoin (jos koskaan) auttavat kun tarpeen. Ystävät taaseen auttavat mennen tullen.

                                    Comment


                                      Yleensä auttaminen yksipuoleista. Muutaman kerran yksin muuttanut. Kerran soitin 14 kaverille yksikään ei ehtinyt, joita useita muutoissa auttanut.

                                      Comment


                                      • Gopron kaukosäädintä päivittäessä palkki jäi puoleen tankoon pceessä, 20min ja ei edistystä.
                                        Since that kaken ruudussa lukee notta "update", ei vastaa pceelle eikä pahemmin muutenkaan.

                                        Nyt koetellaan paikallisen maahantuojan anteja, tehdas swappaa ongelmitta.


                                        edit:
                                        irkistä vihjattiin:
                                        https://dl.dropbox.com/u/8663526/gop...update-fix.jpg

                                        Näillä eväillä räpläten kake heräs linjalle takas...
                                        Viimeksi muokannut jesi; 13.10.2012, 13:21.

                                        Comment


                                        • Kesällä kun oli muuttohommia, niin soittelin joitakin tuttuja läpi. Jotkut lupasivat miettiä ja kun soitti seuraavana päivänä kysyäkseen onko mietitty, niin eivät vastanneet puhelimeen. :D Suunniteltu muuttoauto jäi kanssa pajalle seisomaan ja kun asiaa täällä manasin, niin täällä tarjottiin heti pakua lainaan. Se edusti sitten taas sitä toista ääripäätä, kun vierasta ihmistä ollaan valmiita auttamaan pulassa! Että terkut vaan TDIq:lle Sipooseen!

                                          Audista oli lasit aamulla jäässä. Ja juuri sain suvikumit pari päivää sitten alle. Leinoa lainatakseni, "On lyhyt lapin linnunlaulu, huvi ja kukkain kukoistus ja riemu muu". Eikä olla edes Lapissa. :/

                                          Comment


                                            Männä viikonloppuna masensi.

                                            Tuossa meni viikonloppu reteesti temutessa...
                                            Jäärä kun olen niin en ottanut puskuria pois.

                                            Näyttää helpolta mutta jos jollain klubiveljellä on sama vaiva niin viekää ihmeessä pajalle.

                                            Mikä ihme siinä on että aina nämä 5 senttiset letkut on happamia minun kulkimissa??
                                            Attached Files

                                            Comment


                                              Kiristellään niitä klemmareita sitten joskus ;)

                                              Comment


                                              • Lupauksia vastavuoroisesta avusta aina saa, mutta eipä ole itsellä kovinkaan paljoa tullut pyydettyä apua, kun kuulostaa olevan niin kiireistä muutenkin. Siitä syystä itse olenkin todennut moneen talkookutsuun, että tulen jos oma tilanne sallii ja fiilistä hommaan on, ja jos ei oma tilanne sallisi, niin tulen jos on aivan pakko ja muuten ei selvitä.

                                                Tuttavapiirissä kun on omakotitalon rakentajia useampia ollut, niin ensimmäisen talon kimpussa on tullut käytyä useammin, mutta sitten kun talo laitetaan parin vuoden päästä lihoiksi ja pykätään isompaa kartanoa myyntiajatus mielessä, niin olen todennut ehkä itsekkäästi, että tulen kaveriksi silloin jos oikeasti talkoilla rakennetaan omaa kotia, mutta bisneksen tekoon en ilmaiseksi lähde. Voin sitä vähäistä vapaa-aikaa käyttää omaankin taloon enkä kaverin lompakon kasvattamiseen.

                                                Kaikista tympäisevin tilanne taisi tulla talkoiluun liittyen jokin aika sitten kun olen eräälle henkilölle tehnyt kaverina hommia melko paljon ja kun itse pyysin vastavuoroisesti apua, niin tuli tuntipalkkapyyntö vastaan. Piti todeta, että taitaa olla meidän kesken työt sitten tässä, että jatkossa laskutan itsekin. Kyse ei ollut mistään ammattimiehen hommista (sähkömies, putkimies), joista olisin valmis maksamaan kohtuullisesti vaan ihan vaan siitä, että talkoina apumiestä lankun toiseen päähän olisin kaivannut.

                                                Comment


                                                  Samanlaisia kokemuksia. Tuolla kotiseudulla tuli tehtyä melko pitkään talkoita ihan urakalla, sillä meillä oli tiedossa, että tulee metsänistutusta ja sinne olisi hyvä saada porukkaa. Kaikki lupasi vastavuoroisesti tulla, mutta kun aika koitti niin ei perskules tullut ketään. Varsinkin vanhuksia otti päähän oikein urakalla. Vuosia osallistuneet kaiken maailman talkoisiin ja kun olisi tarvittu vastavuoroisesti apua niin löytyi kaikenmaailman tekosyitä. Sen jälkeen ei olla talkoisiin osallistuttu ja ei ole muuten edes kysytty. Istutettiin sitten omin (3 henkilöä) voimin noin 100t männyn- ja kuusentainta. Samoin loppui työkalujen ja laitteiden lainaaminen näille "apureille".

                                                  Edit. Mainitaan vielä, että maaseudulla ei ole tapana lukita varastoja yms. Eräät naapurit olivat tarvinneet mönkijää lainaan melko raskaaseen hommaan. No siinä tiimellyksessä oli mennyt peli rikki niin ettei se enää käynnistinyt yms. Oli saanut melko pahan pohjakosketuksen ja takapään jarrut lopettivat toimintansa ja se kytkin joka kertoo tietokoneelle, että jarrua painetaan oli kadonnut. Tuo ei käynnisty ellei jarrua paineta. Soittivat sitten tyynesti, että viitsisitkö tulla hakemaan pois. Ihmettelin kovasti, että miten se sinne oli eksynyt ja sanoivat vain lainanneensa. No korjaus tuli maksamaan melkoisesti ja ei puhettakaan, että olisivat jotain korvanneet.
                                                  Viimeksi muokannut Jari74; 12.10.2012, 22:29.

                                                  Comment


                                                    Itselläkin "talkoot" tehty. Ei kiinnosta ja pätevää porukkaa saa rahallakin. :)

                                                    Comment


                                                      Itse olen talkoisiin osallistunut ja kysyessäni apua saanut. - Olen ilmeisesti osannut valita ystäväni oikein. ;)

                                                      Comment


                                                      • Oisko se monesti niin, kun apua tarttee ja sitä saa, se jälkihoito jää tekemättä.
                                                        Oli talkoot, sun muut niin aina pitäis sitä avittanutta muistaa jollaintavalla.

                                                        Joskus riittää ihan kiitoksen sana, mutta jos tuntee auttaneen henkilön ja hänen mieltymyksensä/harasteensa, niin ihan pikkuinen lahja noihin liittyen tekee ihmiselle hyvän mielen ja ei se tarvitse kallis olla, kyseessähän on silloin toisen huomioiminen ja arvostaminen, muutenkin kuin talkooavussa.

                                                        Comment


                                                          Samsung galaxy tab 2 10.1 huutaa mun nimeä.
                                                          Ei sitten kertakaikkiaan mitään tietoa, että miksi tuollaista haluan tai "tarvitsen". Tulkaa joku vaikka potkimaan munille, niin unohtuu moiset härvelit.

                                                          Comment


                                                          • Hyvä se on, kannattaa hankkia.
                                                            Voit vaikka säätää jotain tyyliin:
                                                            [ame]http://www.youtube.com/watch?v=Uz8psB5Dwxc[/ame]

                                                            Comment


                                                              Kiitos Jere, juuri tätä en halunnu kuulla :)
                                                              Mutta nyt kun kerran kuulin, niin onko tuosta mitään iloa mun autossa?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X