Onko jf softannut C7:n uudestaan?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
"puhelimen" valinta
Collapse
X
-
Tuo puhelimen softapäivittäminen kyllä kuuluu jo perussivistykseen. Ei tietokonekaan toimi jos ei sitä vähän väliä päivitä. Harva tietokoneen ostaja silti purnaa autoforumilla jos kone joskus kaatuu. Se vain buutataan ja jatketaan taas käyttöä, mikä siitä puhelimesta tekee niin erikoisen että kannattaa hermonsa menettää?
Comment
-
Mitenkäs tuo E72 on toiminut? Itselle sellainen tulossa E75:n jälkeen työpuhelimeksi, vielä kyllä arvon pitäisikö vielä odottaa että saisin C7:n.
Meillä firmassa käytössä myös HTC Desire Z:aa (?), mutta sen akun kesto on ilmeisesti aika onneton. Kuten myös E75:ssa on, enkä jaksaisi aina pitää laturia taskussa, kun puhelin on iltapäivällä syönyt yöllä ladatun akun tyhjäksi...
Comment
-
Kaveri tilas just 1600mAh kapasiteetin akun vastaavaan luuriin. Vakio joku 1200 tjsp, eli vaikuttais aika pakolliselt ostolta ku koko ajan tuntuu olevan latingis. Mutta varmasti pärjää hyvin vakiollakin jos ei koko ajan näpyttele.
Comment
-
Ihan höpöä että beta-paskan tuominen myytiin on Nokian yksinoikeus. Kyllä näin tekevät muutkin puhelin/softavalmistajat, myös android, enkä tarkoita pelkästään kiinan ihmeitä, jotka ovat vallanneet nämäkin markkinat. Esim. HTC:lle androidin 2.2.1 pävitys rikkoi muistikortin (liitty jotenkin kortin "unmounttaukseen"???) jonka takia päivitys otettiin pois jakelusta. Muitakin pikkubugeja on mutta, ehkä enemminkin kyse siitä saatko itse sen maanantai version vai et kuten tässä jo aiemmin mainittu.
Comment
-
Tässä on nyt pari päivää käytelty htc desire hd luuria ja hyvältä tuntuu. Kosketusnäyttö toimii unelmaisesti ja muutenkin luuri on omaan käyttöön oikein hyvä oikean näppiksen puuttumista lukuunottamatta. Aika hyvin tuolla näytön näppikselläkin tuntuu pärjäävän. Tarkkana saa kyllä olla kirjoitettaessa. Ajoneuvotila luurissa on ihan kätevä autoilevalle ihmiselle.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Laurimtm Näytä viestiMistä tollasia saa? Löysin vain briteistä 2400mAh minkä mukana tulee erillinen takakuori ja se akku tekee luurista tuplaten paksumman..
Comment
-
tuosta desire HD:n 1600mAh akusta on vähän kaksijakoisia mielipiteitä. Jotkut sanoneet ettei kesto ole parantunut koska akku ottaa virtaa vain 85% kapasiteetista. Kiinasta noita akkuja saa ~10€ mut laatueroista en tiedä.
Mistä lauri on löytänyt 2400mAh akun? Laita linkkiä?
Tuli nyt itsellekin tilattua tuo HD ja ihan suomesta, en viitsinyt ottaa riskiä ebayn halpaluureista. Saksan nettikaupasta olisi saanut 420€+pk mutta suomenkielen olisi joutunut itse hakemaan marketista. Ei sinänsä paha homma mutten viitsinyt muutaman kympin takia kikkailla.
Comment
-
Kunnon tehoakkua ei saa hd malliin. Perus desireen saa, kun siinä tuo patteri on kannen alla. HD:ssa patteri työnnetään sivusta alumiinirungon sisälle. Googlettamalla saa kyllä kuvia ja saattaa jopa vahingossa löytää tuon hd:n tehoakun takakannella, mutta HD malliin se ei pitäisi käydä. Googlen linkitkin ohjaa mugen powerin sivuille, mutta kun tarkemmin tutkii, niin ei siellä ole tehoakkua HD malliin. Aina on tietty erehtymisen vaara ja jos näin on, että tohon saa isoa akkua, niin ei muuta kuin linkkiä pöytään. Mä tilasin juuri kokeeksi kiinalaisen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JM Näytä viestiKunnon tehoakkua ei saa hd malliin.
Mä tilasin juuri kokeeksi kiinalaisen.
Comment
-
1600mAh akku. Tuli joltain saksalaiselta ebay myyjältä. Otin samassa otterboxin suojakuoretkin. Tässä linkki ko. myyjän samanlaiseen akkuun:
http://cgi.ebay.de/Akku-kompatibel-H...#ht_2311wt_976
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiTuo puhelimen softapäivittäminen kyllä kuuluu jo perussivistykseen. Ei tietokonekaan toimi jos ei sitä vähän väliä päivitä. Harva tietokoneen ostaja silti purnaa autoforumilla jos kone joskus kaatuu. Se vain buutataan ja jatketaan taas käyttöä, mikä siitä puhelimesta tekee niin erikoisen että kannattaa hermonsa menettää?
Comment
-
A. Softapäivityksen voi ajaa myös kotona. Menee max 15min eikä 3 viikkoa.
B. Huoltopisteet on Suomessa, ei Tsekeissä tai muuallakaan.
C. Nokia itse ei huolla puhelimia vaan huolto on ulkoistettu esim SCF Huolto tai Optima Service
D. Siihen huoltoaikaan kuuluu rahdit eestaas, v-loppuisin ei tapahdu mitään ja huolloissa on normaali jono.
E. Kokemus on osoittanut että kestää ne muidenkin merkkien huollot ja vielä kauemminkin. Syynä todennäköisesti että varaosia ei ole saatavana niin nopeasti kuin Nokian laitteisiin.
Oli pakko hiukan tarttua noihin epäkohtiin kun näiden kanssa päivittäin työskentelen. Mitä noihin huoltojonoihin tulee niin minkä laitteen nykyään saa kahta viikkoa nopeammin huoltoon jos menee rikki? Ei vaikkapa autoa ainakaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiA. Softapäivityksen voi ajaa myös kotona. Menee max 15min eikä 3 viikkoa.
C. Nokia itse ei huolla puhelimia vaan huolto on ulkoistettu esim SCF Huolto tai Optima Service
D. Siihen huoltoaikaan kuuluu rahdit eestaas, v-loppuisin ei tapahdu mitään ja huolloissa on normaali jono.
B. Muuttunut ihan viime aikoina takaisin taas vai? Edellinen N-sarjan lippulaiva ainakin kävi joka kerta kääntymässä Tsekeissä, kun ei siihen saanut suomessa koskea (no kertonee firman jatkuvuudesta aika paljon, jos toimipisteet vaihtuvat muutaman kuukauden välein).
C. Tämän pointti oli? Audin huoltokin on audin huolto, vaikka sitä hoitaa surkeasti vv-auto tai joku muu maakunnan operaattori.
D. Ei ole minun ongelmani heidän jononsa, pitkä jono vain kertoo tuotteiden surkeasta laadusta tai sitten huollon vajaista resursseista tai molemmista ja nämä ongelmat eivät kuulu asiakkaalle millään tavalla eivätkä ole asiakkaan ongelmia.
Niin ja eihän sen puhelimen kuulukaan toimia vai?
EDIT: Kyllä se auto on ihan samantien päässyt huoltoon jos se on rikki mennyt. Huoltoihin parin päivän odotus ei nyt niin kauheaa ole, mutta ei nyt koskaan sentään yli viikkoa, ellei omamekaanikko ole ollut lomilla.
Comment
-
Mä luulen, että noi huoltojonot on ihan tarkoituksela järjestettyjä. Kun etukäteen tietää miten pitkään kone on pois käytöstä, ei kukaan viitsi viedä laitteitaan huoltoon. Varsinkaan minkään sellaisen vian takia, joka ei ihan täysin invalidisoi laitetta. Samalla kynnys vanhan hylkäämiseen ja uuden ostoon madaltuu, kun ei viitsi viedä huoltoon ja reilu vuoden vanha luuri prakaa jatkuvasti. Sitten saa vaihtokoneeksi jonkun 2110 noki jos jaksaa erikseen sitä kinuta ja vaatia. Helpompi ostaa vaan uusi. Ja tästähän ne kaupat ja valmistaja tykkää. Ei oo kenenkään etu, jos koneet tulis päivässä tai kahdessa kuntoon. Niihinhän oltaisi ihan liian tyytyväisiä, eikä vaihdettaisi niitä.Viimeksi muokannut JM; 19.3.2011, 19:18.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiTuo puhelimen softapäivittäminen kyllä kuuluu jo perussivistykseen.
Comment
-
Kunnon tehoakkua ei saa hd malliin. Perus desireen saa, kun siinä tuo patteri on kannen alla. HD:ssa patteri työnnetään sivusta alumiinirungon sisälle.
Edit: Jos joku tilaa tuollaisen 1600mAh akun omaan HD desireen tuolta ebaysta niin ottaisin myös yhden. :)Viimeksi muokannut Laurimtm; 20.3.2011, 01:15.
Comment
-
Mielenkiintoinen huomio tuohon akun kestoon: Nykyiselle N79:lle luvataan puheaikaa/valmiusaikaa 3,5h/370h ja DHD:lle vastaavasti 9h/490h. Nokiassa akku kestää helposti 3 päivää niin mielenkiinnolla odotan miten DHD:n kestää akku omassa käytössä kun useimmat DHD:n omistajat latailevat omaansa päivittäin.
Comment
-
Se riippuu täysin käytöstä. Jos sitä käyttää pelkästään puhelimena, hyvälä tsägällä saattais EHKÄ päästä kaksi päivää. Se näyttö vie melkoisen osan kokonaisvirrankulutuksesta. Taitaa olla jotain 40% luokkaa. Mitä vähemmän surffaa, sitä paremmin kestää. Toisaalta tuon luurin ostossa ei olisi pienintäkään järkeä, jos sillä vain soittelisi. Puhelut eivät tuota tunnu niin kovin helposti kuluttavan. Toinen hyvä säästökeino on data switch. Sillä saa kätevästi katkaistua netiyhteyden aina silloin, kun niille ei ole käyttöä.
Comment
-
Yleisesti ottaen kännyköiden kaatuiluun ja bugeihin.
Mitä itse olen lukenut/kuullut niin vaikuttaisi siltä että moni joka ostaa älypuhelimen, sama se minkä merkkisen, on unohtanut yhden pienen asian.. Nimittäin se että kyseinen kapula on kännykkä jossa on miljoona ja yksi ominaisuutta.
Jotenkin tuntuu siltä että moni luulee ostavansa mini läppärin jolla voi soittaa, ja luulevat että se toimii yhtä vakaasti kuin se kotona palveleva kone.
Itse olen sitä mieltä että jos ostaa älypuhelimen, niin silloin haetaan nimenomaan se kännykkä jossa on ominaisuuksia. Ja mitä enemmän ominaisuuksia on kännykässä, niin sitä suurempi riski on siihen että tulee pikku bugeja sunmuita.
Monilla palstoilla kirotaan sitä kun kännykän moniajo kaataa sen luurin ja ihan pasha laite kun ei onnistu surffaamaan, tekstaamaan, mailaamaan, FB:ssä kirjottella, ottamaan HD-videota ja soittamaan saman aikaisesti.... Hieman kärjistäen.
Summarum, jos haluaa hyvän kännykän, hyvät s-posti sun muuta ohjelmat, kamera sekä videokameran, niin silloin tarvii ostaa kännykkä, läppäri, taskupokkari tai järkkäri sekä videokamera.
Tuossa on kuitenkin melko monta eri laitetta joten en yhtään ihmettele jos kännykkä bugii noita pyörittäessä.
Saimpas valitettua :)
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja JM Näytä viestiPaikoillaan on ja kestää selvästi paremmin. Tommonen litium akku tosiaan vaatii jonkun verran purkua ja latausta, ennen kuin antaa koko kapasiteetin käyttöön. Akussa luki made in china mutta niin luki alkuperäisessäkin. Rakenteellisesti identtisiä olivat.
Mitä ohjelmistoversioita muilla on käytössä? Mulla 1.32.405.6 eikä löydä uudempaa..? Android on 2.2. Niin ja ovatko uudemmat versionne toimineet?Viimeksi muokannut Mikse; 25.3.2011, 18:07.
Comment
-
Mulla oli jotain 1.2 alkuista, mutta luuri ilmoittaa, ettei uudempaa ole saatavilla. Ihan samalla tavalla muutkin firmat noita vehkeitään teettää kaukoidässä. Mielummin ostan rehellisesti kiinalaisen, kuin vahvasti länsimaista tuotetta muistuttavan kiinalaisen. Silloin ei tuu ainakaan kusestettu olo. Tuota akun alkuperää ei kyllä myyjäkään peitellyt. Taisi muuten mun viimeisen nokian akutkin olla sieltäpäin. Eihän tommosia oo mitään järkeä lännessä edes tehdä. Ne on ne tuotantokulut. Kyllä toi muuten lataantui ihan 100% asti. Ei jäänyt vajaaksi.
Comment
-
Kerrotaanpas omia kokemuksia HTC Desire HD:sta kun puhelin on ollut muutaman viikon käytössä.
- Nokian jälkeen ensimmäinen Android (2.2) tuntuu alkukankeuden jälkeen loistavalta. Puhelimen toimintoja voi muokata omaan käyttötapaan sopivaksi niin, että ´kaikki´ tarpeellinen on heti käden ulottuvilla.
- Toistaiseksi bugeja ei ole esiintynyt. Ainut asia, joka ei toiminut oletettavalla tavalla oli kameran videokuvaus. Heikoimmalla resoluutiolla vielä näytti videot kameran näytöllä mutta paremmilla tarkkuukksilla kuului vain ääni. Kävin elisashopissa ja myyjän pitkä puhelu tekniseen tukee toi ratkaisuksi sen, että piti marketista ladata videoplayer asentaa/puhelin bootata niin sitten alkoi tarkemmat videot näkymään.
- 8mb kameralla saa hyviä kuvia päivänvalossa ja automaatti/manuaalitarkennuksella saa tarkkuutta vielä paremmaksi ja valotuksenkin suht kohdilleen. Nokia N79 5mb kameran väittäisin kuitenkin ottavan parempia kuvia optiikkansa ansiosta.
- Videokuvan laadusta ei paljoa kokemuksia mutta sanoisin olevan riittävällä tasolla kun kuitenkin puhutaan puhelimesta.
- Paljon parjatun akun kesto on parissa viikossa parantunut karkeasti sanottuna 30%, vähäisellä käytöllä (muutamia puheluita, nettisurfausta, muuta räpellystä) akun kesto kasvanut 20h->26h (15% akkua jäljellä tässä vaiheessa). Angry Birdsillä saa akun tyhjäksi varmaan tunnissa tai parissa. Viimeiset pari Nokialaista valitsin pitkälti hyvän akun keston nimissä joten tämän kanssa on opeteltu uusille tavoille. Jos ei viikonloppureissua heitä ilman varalaturia niin ihan hyvin pärjää.
- Alkuun epäillytti "äly"puhelimen toiminta puhelimena mutta on positiivinen yllätys miten helppoa tällä on soittaa :) Ja yleensäkin puhumiseen/soittamiseen liittyvät ominaisuudet ovat omasta mielestäni toteutettu onnistuneesti.
- Market sovelluksia ei vielä ole tullut haettua mutta kertokaas mitä kaikkea hyödyllistä olette sieltä ladanneet. Itseä on kovasti kiinnostanut Car Performance Free softa ja siitä maksullinen rajoittamattomampi versio.
Comment
-
Astro file manager ja titanium backup ovat ehkä itselle tärkeimpiä. Connectbot ssh tunneleita varten, sekä jabbir chatclienttiohjelma.Dropbox on myös käytössä. Pikku ohjelma data switch on päivittäin myös käytössä ja endomondoa tulee käytettyä lenkillä. Näyttää siltä että tuon tehoakun kapasiteetti sen vaan paranee, kun sitä on käyttänyt (ladannut) enemmän.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JM Näytä viestiMä luulen, että noi huoltojonot on ihan tarkoituksela järjestettyjä. Kun etukäteen tietää miten pitkään kone on pois käytöstä, ei kukaan viitsi viedä laitteitaan huoltoon.
Comment
Comment