Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audin laatuko? purnaus!

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Vielä luotettavampi on AVF-koneellinen (1.9TDI) B6q. Eihän siellä ole kuin neljä mäntää, suutinta ja ahdin. Huohotusjärjestelmä on yksi putki venttiilikannesta turbon imun puolelle.

Itse olin jo hakemassa ruotsista kakkosautoksi yhtä 320 tkm ajettua B6 1.8Tq:ta. Eihän ne ajettuina maksa enää mitään, mutta kopat kestää.

Comment

Offtopiciksi menee, mutta ehkä se tässä threadissa ei niin kauheaa ole..

1.9 TDI on kieltämättä se ikiliikkujin moottori simppeliydessään. Ehkä jakajapumpulla (ei B6:ssa enää) vielä aavistuksen luotettavampi kuin pumppari, mutta ei ne yksinkertaiset alkupään versiot taida kovin ongelmallisia olla. :)

Keväällä kun B6:sta katselin, niin huomasin saman että kilometrit ei helposti sisustassakaan näy eli materiaalit on laadukkaita (on kyllä myös monissa vanhemmissakin). Ruotsista hain omani, ja hinta oli vähän ajetullekin vain reilu puolet siitä mitä Suomessa pyydettiin enemmän ajetusta. Verot tietysti tasoitti hieman, kun oli jo autoveron noston jälkeistä aikaa. Mutta helposti jäi nelinumeroisen summan voitolle kaikkien kulujenkin jälkeen verrattuna Suomen hintatasoon.

Comment

Omast mielästä parasta hinta/laatusuhdetta edustaa tällä hetkellä B7 1.9 tdi.
        Halpa,pomminvarma,tuttua tekniikka sekä ehkä jopa vielä muotoilultaan nykyaikainen...

Comment

Juu, harmi vain että tuossa B7 1.9TDI:ssä on yksi paha puute. Kardaani.

Alla on nyt viides audi minulla. Kaikki ovat olleet A4:ia, ja kaikissa on ollut kardaani. Etuvetoisen audin sijasta voi samalla ostaa avensiksen. hymiö

Comment

Ai niin... Anteeksi tästä;)

Comment

Vielä luotettavampi on AVF-koneellinen (1.9TDI) B6q. Eihän siellä ole kuin neljä mäntää, suutinta ja ahdin. Huohotusjärjestelmä on yksi putki venttiilikannesta turbon imun puolelle.
              Juuri tuon takia tuli tehtyä nykyisessä autossa Downshiftaus, ja vaihdettua B7 2.0tdiq-> B6 1.9tdiq:een. Molemmat aika atomitasolle purkaneena voin sanoa, että tuo BPW (se luotettavinnoista 2.0tdi:sta) on kyllä aika paska "kehitysversio" 1.9tdi AVF:stä, puhumattakaan 125kw siemensin piezopumppareita. Autonahan tuo B7 ei B6:sta moneltakaan osin poikkea toisistaan. Mutta tuohon 2.0tdi koneen kylkeen "testaamatta" isketyt viherpiiperrysvehkeet on kyllä jotain aivan täyttä kuraa ja omistajalleen harmaita hiuksia aiheuttavia pömpeleitä. Vielä kun alkupään ongelmat tuossa 2.0tdi:ssä oli vaihtelevasti audilla tapana maksattaa asiakkaalla niin ei kiitos.

B7:sta seuraavaksi voi toki jo harkita 3.0tdi:tä, kun nuo 1.9tdiq:t on markkinoilta ajettu loppuun :D

Ja tosiaan, etuveto ei ole vaihtoehto :D

Comment

Kestoon ja vikaisuuteen en ota kantaa, mutta on tuollainen 2.0tdi ajettavuudeltaan ja mukavuudeltaan jotain ihan muuta kuin 1.9tdi, yllättäen 2.0 hyväksi.
                Vikoja sitten onkin enemmän ja vähemmän. Tietysti kaikki ei ole täysin susia, taas kerran murto-osassa noita kaikkia vikoja ilmaantuu.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Patasuvanto Näytä viesti
                  B7:sta seuraavaksi voi toki jo harkita 3.0tdi:tä, kun nuo 1.9tdiq:t on markkinoilta ajettu loppuun
                  Itse olen tykästynyt tämän B7:an juurikin aiemmista kommenteista lainaten 'vanhaan' turvalliseen tekniikkaan yhdistettynä kohtalaisen tuoreeseen näköön, nyt takana tällä ekalla audillani 30 kk ja 44 tkm, ihmeen hyvin on toiminut poislukien armoitettu puolavika jonka tosin marmori hoiti hienosti ( vaihtoivat kaikki 4), kun tykkään tuosta alapotkusta niin tuo 3.0 tdi olisi ollut SE moottori. Eniten tuossa autossa viehättää edelleen äärimmäisen laadukkaalta tuntuva sisustus sen samalla ollen myös yksinkertaisen kliinin hieno.

Jaa semmonen lisäys kun tuota 90-lukua olen suitsutellut, tämä B7 on vahvasti tuon vuosikymmenen jälkiä sillä B6 tuli vuostuhannen alussa ja näin ollut suunnittelultaan valmis 90-l puolella - tehty ns. kunnolla.
                  Viimeksi muokannut tontsa; 29.12.2012, 22:29.

Comment

Profiilin kulkineella 30kk myös ja 100tkm.
                    Kuluvia osia lukuunottamatta ainut "vika" yksi virheilmoitus sivubägistä...
                    Laiska ja vanhaa tekniikkaa, mutta sanoisin notta paras autoni 18v ajo-oikeuden aikana...

Comment

Itse huitelin b6 1.8t:llä 180tkm. Bensapumppu (ihan melko pian ostosta kampanjan pohjalta ilmaiseksi) puolaviat ja sitten ihan lopussa katti + lamdat + venakopan tiippari. Hieno ja hyvä peli, mutta kun tiedossa alkoi olla reilusti kulutusosaremppaa, niin pistin kiertoon.

Comment

• ..., mutta on tuollainen 2.0tdi ajettavuudeltaan ja mukavuudeltaan jotain ihan muuta kuin 1.9tdi, yllättäen 2.0 hyväksi.
                        Tuosta olen kyllä eri mieltä jos verrataan vakiosoftia AVF ja BPW koneessa, nämä siis omakohtaisia kokemuksia. Kyllä 1.9 on vakiona paljon pirteämpi. Tuossa BPW:ssä DPF:n vuoksi on alakierroksilla koneen luonne todella ponneton ja 1. ja 2. vaihteilla ja muutenkin tosi unisen oloinen alakierroksilla. Sitten vielä soppa kelpaa 2.0TDI:lle paremmin. Siihen kun lisätään nuo DPF:n satunaiset poltot ja sähköisen EGR:n takeltelut ei koskaan tiedä onko autossa jotain vikaa vai ei. 1.9:ssä tosiaan on sitten jotain vikaa jos kulku ei maistu :D

Toki softalla molemmat ovat saman luonteisia, mutta softattuna 2.0 vaatii jo sitten sen DPF:n suolistuksen...

Comment

Working...
                        X