Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audin laatuko? purnaus!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    "Kaikki autot on paskoja, löytyis vain se joka on vähiten paska"
    Tulipa tästä mieleen kaverin versio asiasta: "Jokaisesta autos tulee joskus Opel"

    Comment


    • #62
      Alkuperäinen kirjoittaja kramer Näytä viesti
      Uudemmissa japseissa tekniikka pelaa ihan yhtä hyvin ja koritkaan ei ruostu.

      ...Nissaniki siks varmaan huonoin, koska se on tehty englanissa ja siinä oli laturi-ja sähköongelmaa.
      Ikinä ei ole uudet autot ruostuneet.

      Avensistakin Englannissa tehty. Tutulla on Nissan, jonka moottorin tyyppivikana on kova öljynkulutus. Kone avattu 60tkm (männänrenkaat) ja 140tkm (kansiremontti/venttiili vaihdettu). Toisella Toyota, jonka koneen tyyppivikana on kova öljynkulutus. Ei ole avattu, mutta ajettuihin kilometreihin nähden öljy maistuu hyvin. Ihan kuin olisi hienompikin moottori, kun öljynkulutus on kuin Audin V-koneissa. Että ei nuo japsinkaan koneet niin kummoisia ole. Kun eivät edes kaasupoljinta tottele, niin vaikea löytää oikeastaan yhtään positiivista puolta niistä, mutta ei niissä taida kuitenkaan olla sellaista itsetuho-järjestelmää, mitä Audin uudemmissa koneissa tavattu, että ehkä sitten yksi piste siitä.

      Comment


      • #63
        Noo, itellä varmaan on vaan sattunu menemään hyvin toyotan, mitsubishin ja hondan osalta ku ei oo tarttenu mitään remontteja tehä konepuolelle. Oon todella paljon tykännyt audista (kyyti, sisusta ja ulkonäkö), mutta vielä on sen verran vähän kokemusta, että pelottaa milloin hajoaa. Kyllä mää muutenki uskon, että jos japsit on kärjessä joka helvetin laatuvertailussa niin tuskin ne tulokset oo täyttä huuhaata.

        Comment


        • #64
          Jos laatu = luotettavuus niin varmaan onkin näin. Laatua tosin on vaikea mitata ja minusta laadun käsite esim. autossa tarkoittaa vaikkapa äänieristyksen toimivuutta. Joku osa-alue voi olla laadukkaasti tehty, kuten japsien moottorit, kori taas voi olla hyvinkin onnetonta tekoa eikä vastaisi yhdenkään Saksalaisvalmistajan laatuvaatimuksia.

          Comment


          • #65
            Italialainen tai amerikkalainen kori, ajettavuus ja yleinen tuntu saksalaisesta ja sähköt japanista niin lopputulos miellyttäisi minua. Ei taida tämmöistä ollakaan?

            Comment


            • #66
              Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
              Jos laatu = luotettavuus niin varmaan onkin näin. Laatua tosin on vaikea mitata ja minusta laadun käsite esim. autossa tarkoittaa vaikkapa äänieristyksen toimivuutta. Joku osa-alue voi olla laadukkaasti tehty, kuten japsien moottorit, kori taas voi olla hyvinkin onnetonta tekoa eikä vastaisi yhdenkään Saksalaisvalmistajan laatuvaatimuksia.
              Noh, ei se mersukaan tai ooppeli oo erityisen kuuluista noista niiden ruostesuojauksista.

              Comment


              • #67
                Jos haluaa ruosteisella autolla ajaa, niin ford on mersua halvempi. Tosin kallis hinta tekee ruosteestakin arvokkaamman. Kyllä seuraava dieseli tulee olemaan edelleen jaappanilainen, kun tuo toimintavarmuus on ykkösprioriteetti ja sillä ajaa vaimo suurimman osan :)

                Comment


                • #68
                  Tähän pätee se vanha sanonta. Mitä vähemmän on hienouksia sitä vähemmän on vikamahdollisuuksia. Kuten ladassa ei ole kun kärjet ja mekaaninen bensapumppu mikä oikeastaan voi ainoastaan ajamisen estää kokonaan. Kärjet korjautuu viillalla monesti ja hanskahyllyllä kun pitää yleismallin sähköstä pumppua hauenleuka johdoilla niin pääsee melko varmasti kotiin :)

                  Itellä on ton satkun kanssa ollut mitä ihmeellisempia judansseja kun alkaa olemaan jo pikkusen liian high end laite ihan liikaa sähköä.

                  Onneksi voi vielä ostaa vanhoja kampikäynnistysvärkkejä ;)

                  Comment


                  • #69
                    Just puhkaisin 200.000km omalla Audilla ja samalla juuri käytin katsastuksessa. Moitteeton kunto katsurin mielestä. Ainoastaan jarrupalat on vaihdettu reilun 100.000km kohdalla ja yksi kytkinpolkimen asentotunnistin (ainoa ns. ylimääräinen ei kuluvan osan remontti...30€?) sekä DPF:n tyhjäys (muutaman satkun remontti) tehty tämän 200.000km matkan aikana. Jarrupalat tuli finaaliin toisen kerran juuri katsastuksen aikaan ja samalla vaihdoin levyt varmuuden vuoksi (jarruihin mennyt kaikki yhteensä tähän asti n.400€ vaihtotöineen tarvikeosilla, taas pääsee jarrujen puolesta sen 100.000km). Normaalit määräaikaishuollot on tietenkin tehty ja ylimääräinen voimansiirron öljyvaihto sekä long-lifeä ei ole noudatettu vaan "kiinteällä 15tkm välillä" on menty.

                    Ei nyt voi ihan paskaksi laaduksi sanoa oman kokemuksen perusteella. Turbon ja alustan osalta en voi kommentoida teknistä kestoa kun ne on vaihdettu "muiden syiden vuoksi" tuossa matkan varrella ;)

                    Comment


                    • #70
                      Jos laatu = luotettavuus niin varmaan onkin näin. Laatua tosin on vaikea mitata ja minusta laadun käsite esim. autossa tarkoittaa vaikkapa äänieristyksen toimivuutta. Joku osa-alue voi olla laadukkaasti tehty, kuten japsien moottorit, kori taas voi olla hyvinkin onnetonta tekoa eikä vastaisi yhdenkään Saksalaisvalmistajan laatuvaatimuksia.
                      Joo...sillä tykkäänki tosi paljon audin kyydistä, ei ollu ykskään omistamani japsi yhtä hiljainen kyydin puolesta.

                      Comment


                      • #71
                        Itse olen ollut tänä vuonna Toyotan merkkarilla töissä, ja laatu on ilmeisesti laskusuuntainen. Jos laadukkaan Toyon haluaa niin 2000-luvun alkupuolelta.

                        Comment


                        • #72
                          Itse olen ollut tänä vuonna Toyotan merkkarilla töissä, ja laatu on ilmeisesti laskusuuntainen. Jos laadukkaan Toyon haluaa niin 2000-luvun alkupuolelta.
                          Tuttava kans tätä päivitteli, ja on huoltamopäällikkönä merkkihuollos Tojotalla. nämä D4-dieselit on kuulemma todella ongelmallisia. Syynä alkaa olla nää pakolliset saastelaitteet, niin johan alkaa tojotakin rikkoutua :) (vai kuinka monessa tojotassa on MAFia yms ennen kuin niitä oikeesti vaadittiin...)

                          Comment


                          • #73
                            Tää taitaa kertoo aika pitkälti miten Audilla hommat hoidetaan tänä päivänä.. https://www.facebook.com/media/set/?...7072958&type=1

                            Comment


                            • #74
                              Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viesti
                              ...vesipumppu kesti juuri tuon 305tkm:ä.
                              Nyt vaan valitettavasti näyttää siltä, että rakas vaimoni ajoi kannentiivisteen vaihtokuntoon. Eli elämäni ensimmäinen kannentiivisteenvaihto ja kenties kansiremppa on edessä. Katsellaan pitäisikö jakopää uusia samalla. Korjaamoiden "tarjoukset" on sitä luokkaa, että pakko on taipua itse projektiin. No, kokemus ja tietämys kasvaa. Periksihän ei annetta höpöhöpö korjaamoille. Autodata tarjoaa projektille haarukkaa 7.5-11h. Merkkari 10h (sisältäen jakopään)ja aiemmin käyttämäni "korjaamo" 20h?. En edes viitsinyt kysyä perusteluja tunneille, kun ns. vastaava näkyi vaihtuneen.
                              Viimeksi muokannut Kilu7; 19.12.2012, 22:08.

                              Comment


                              • #75
                                Miten kannentiiviste ajetaan vaihtokuntoon?

                                Comment


                                • #76
                                  Varmaan ilman vesiä. Ota sitten tuon korjausajan lisäksi huomioon kannen plaanaus, yleensä tsi-hommat tehdään viikonloppuisin ja koneistajaa ei silloin hommat kiinnosta.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Kyssäri: Miten kannentiiviste ajetaan vaihtokuntoon? Vastaus: Varmaan ilman vesiä. Eli kysymys ja vastaus topiikista.
                                    Toki kansi täytyy tarkistaa ja tarvittaessa oikaista. Pääasia ettei ole halki. Ei sillä että vittuttaisi,...tana. Mitäpä sitä lämpömittaria tarkkailisi, ennen hajua.
                                    Viimeksi muokannut Kilu7; 19.12.2012, 23:08. Perustelu: Lisäsin s kirjaimen, kun en sen puuttumista v****lta havainnut

                                    Comment


                                    • #78
                                      Eikö siellä paisarissa nestemäärän anturia ole?

                                      Comment


                                      • #79
                                        Eipä ole. No turhapa tässä enää vikistä, kun on paskat housussa. Pitää varmaankin kehittää jostakin vara-auto projektin ajaksi.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Aikamoinen evotus insinööriltä. Tai sitten se anturi on sitä premiumia. Ihan rehellisyyden nimissä, eipä lämpömittaria tule aktiivisesti katseltua kuin radalla ja toisaalta kylminä talviaamuina ettei tuu kylmää konetta liikaa käskettyä. Yleensä ESP lähtee pois vasta siinä vaiheessa kun viisari on jo noussut asteikolle.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Jokaisesta autos tulee joskus Opel
                                            "Kaikista autoista tulee joskus uusia Audeja" on kyllä osuvampi.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Ajoin auton parkkihalliin sulamaan ja pitää tutkia itse ongelmaa tarkemmin.
                                              Viimeksi muokannut Kilu7; 20.12.2012, 15:04. Perustelu: Poistettu virheellinen diagnoosi

                                              Comment


                                              • #83
                                                Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viesti
                                                ...Mitäpä sitä lämpömittaria tarkkailisi, ennen hajua.
                                                Lämpömittarin anturi on tietääkseni pääsääntöisesti vesitilaan asennettu. Jos ei ole nesteitä koneessa, niin ei välttämättä lämpömittarissa näy koneen korkea lämpötila. Itsekin tuon joskus todennut käytännössä. Todennäköisesti lämpömittari ei ole näyttänyt tuossa tilanteessa jatkuvasti todellisia lukemia.

                                                Joku aika sitten luin Ladan seonneesta ruiskusta. Syy oli kuiva jäähdytysjärjestelmä, kun ei saanut ruisku enää lämpötilatietoa koneelta. Vahva kone, niin ei ole moksiskaan kuivana ajelusta, mutta niin väärää tietoa antaa lämpöanturi, että sekoaa käynti.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viesti
                                                  Lämpömittarin anturi on tietääkseni pääsääntöisesti vesitilaan asennettu. Jos ei ole nesteitä koneessa, niin ei välttämättä lämpömittarissa näy koneen korkea lämpötila. Itsekin tuon joskus todennut käytännössä. Todennäköisesti lämpömittari ei ole näyttänyt tuossa tilanteessa jatkuvasti todellisia lukemia.
                                                  Noinhan siinä on käynyt. Ja sitä pelkäsin. Juuri nyt näin omin silmin tuon vuotokohdan ja kannentiiviste on paskana. Turha oli harrastaa toiveajattelua ja katosi tuo into rempatakin.
                                                  Edit: Kävin nyt kuitenkin tilaamassa tiivistesetin, vesipumpun ja termarin. Vähän askartelua juhlapyhiksi.
                                                  Edit2: Tänään osat haettu, mutta kannen höyläys onnistuisi vasta kahden viikon päästä, joten katsotaan mennäänkö ilman.
                                                  Edit3: Taas on riisseli iskussa. Paska homma, mutta tuli tehtyä. Eikä maksanut kuin 10%:a korjaamon "tarjouksesta".
                                                  Viimeksi muokannut Kilu7; 28.12.2012, 21:10.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Pakko kirjoittaa omakin kokemus, Audi A4 vm -04, ostin sen -08 140tkm ajettuna, nyt mittarissa 240tkm

                                                    korjaukset:
                                                    -sytytyspuolat (vaihdoin kaikki kerralla, en tiedä olisiko ollut tarvetta)
                                                    -joku ilmaputki(200€ vaihdettuna)
                                                    -1kpl pyöränlaakeri
                                                    -1kpl jarruletku
                                                    -akku

                                                    siinäpä ne, jarrupaloja, pyyhkijöitä, sytystulppia, jakohihnaa jne ei varmaankaan korjauskuluihin voi laskea.

                                                    Huollotkin ovat edullisia, kiitos paikallisen pienen korjaamon.

                                                    Kaikin puolin älyttömän huoleton kulkine, hymyssä suin tänäänkin huonokuntoisia teitä sai ajella kun ei melkein 10v vanha Audi nitise eikä natise, seuraavakin kulkine tulee varmasti olemaan Audi, kun joskus tulee vaihdon aika.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Ja mikähän mahto olla Arilla moottorina?

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Minulla aika samanlaisia kokemuksia juuri B6 sarjalta. Huolettomia kilometreja. Puola siellä, bensapumppu tuolla, tukivarsikin joskus. Sitten ihmetellään kun niistä pyydetäänkin jotain :)

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Mitä nyt taloudessa noin 250 tkm quattroilla on ajettu, niin voinen omalta osalta todeta että mikäli on huollettu orggis-, tai niitä vastaavilla osilla ja huollot/korjaukset tehty osaavien asentajien toimesta niin ei ole ollut dramaattisia ongelmia. Autoina 80 240-350tkm, B5 145tkm -? , B7 140tkm -?

                                                          Edit: 80 vissiin suomi-auto, molemmat A4:set Ruotsista eikä valittamista sen suhteen. B5 suoraan yksityiseltä ja B7 suomalaiselta joka sen oli Suomeen tuonut hiukan aiemmin. Näillä kokemuksilla ostan seuraavan suoraan ulkomailta.
                                                          Viimeksi muokannut b7567; 29.12.2012, 00:09. Perustelu: Lisätty jorinaa.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            A4 B6 tuntuu olevan harvinaisen onnistunut auto luotettavuuden suhteen, ainakin 1.8T moottorilla.
                                                            Vertailukohteena A6 C5 malli ei ole ihan samalla tasolla (useamman yksilön otannalla). :).

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Tuntuu tosiaan moni myös tajuavan tuon, että B6 1.8tq on kestävä laite. Niitä katsellu nyt itsellenikin nyt niin ei tunnu kohtuu hintaista ja kuntoista löytyvän. Saa tarjota jos olisi sopivaa :))

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X