Mun kysymyksessä ei ollut kysymys vesipumpun max kestosta niinkään, lähinnä siitä että sen uusiminen hihnanvaihdon(tai joka toisen) yhteydessä ei oo mitenkään kummoinen investointi samalla ku jakopää on muutenki auki. VS hihnanvaihdosta pari tkm ajettuna, pumppu porsii ja taas sama jakopään purku uusiks koska sitä pumppua ei uusittu hihnaa vaihtaessa = ei halpaa/järkevää. Ainakaan jollei operaatiosta suoriudu itse.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audin laatuko? purnaus!
Collapse
X
-
Kyllähän se on vesipumppu on viisasta vaihtaa, ainakin 1.8t:n kohdalla (sellaisesta kokemusta). Itsellähän hajosi toisen hihnanvaihdon jälkeen vesipumppu ex b6:ssa, ja ilmeisesti myös muilla on vastaavia kokemuksia.
Sinällään vähän tyhmää oli tuokin, varsinkin kun laatupaikassa hihna vaihdettiin ja ei edes ehdotettu vesipumppua vaihdettavaksi. Ei vain tullut mieleen, vaikka noissa harrastepeleissä se tulee vaihdettua aina hihnan kanssa (tosin rakenne on erilainen).Viimeksi muokannut jta; 15.12.2012, 20:50.
Comment
-
Omassa jaappanilaisessa riisselissä kone on ketjulla, joten vesipumppu vaihdetaan sitten, kun on tarvis :) Ja ketjukin on kestänyt tähän asti, kuin kaikki muukin konepuolelta. Napalaakerit eteen ja jouset on uusittu. Eikä tuo passattikaan mikään pommi ole ollut, joten ei valittamista, näin saattohoitajana.Viimeksi muokannut Kilu7; 15.12.2012, 21:00.
Comment
-
Eihän nykysin autokauppa oo kannattavaa. Tulosta tehdään varaosilla huolloilla. Ja Kake et oo ainut Audiin pettynyt. Mulla on tuo kulkine 230000 tuhatta ajettu, mutta ei ehdi yhtä paikkaa korjata kun ilmestyy uusia vikoja. Alkaa rauhallisemmaltakin ukolta hermo pettää. Saksalaisethan tosiaankin eivät itse aja, kuin alle 200000 km ja uusi auto alle. Tuli tuossa mieleen, että jokapaikassa alkaa olla tietokoneet. Liekkö helppo istuttaa semmonen virus joka tekee koneista entisiä takuun loputtua.
Comment
-
Kyllähän autoissa joskus tulee jotain murheita. Kumma tosin jos ne kasaantuu johonkin yksilöön. Omalla laitteella olen ajanut nyt 9 vuotta ja 140tkm.
Tässä ajassa varsinaisia hajonneita asioita on ECU,lämpötila-anturi ja termari. Muuten on menny vaan kuluvaa osaa, tosin ne aikoinaan kasaantuivat kun tarpeeksi venytti. Tällöin meni jonossa: Jarrut, jakopää,niveliä,tuulilasi,tulpat,venttiilikopan tiiviste,takaiskarit.
Pitää sanoa että en uskalla vaihtaa autoa koska nuo em. kamat joutunee vaihtamaan uuteen rassiin kuitenkin. Tuollapa nyt ajelen kunnes on paalikamaa tai jos esim. joku muu maksaa mun autoilun tulevaisuudessa jolloin pistänen lihoiksi. Jälkimmäinen tosin on hyyyvin epätodennäköinen vaihtoehto...
Comment
-
Tolkkju: Se 50 taitaa olla aika lähellä ainaki omien kokemusten mukaan typ89:llä. Toisella kerralla katkes laturin hihna ja toisella paukahti lataussäädin. Riippuu tietty siitä et kuin paljon pitää sähköä kuluttavia laitteita päällä porsimisen huomaamisen jälkeen...Viimeksi muokannut Kenda; 15.12.2012, 21:17.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Kenda Näytä viestiVoi elämä. Eiköhän tänkin vois vähitellen laittaa lukkoon.
Comment
-
"Kaikki autot on paskoja, löytyis vain se joka on vähiten paska"
Näin kaveri kiteytti tilanteen kun etsi kesällä uutta kulkinetta, ja on aikalailla totta.
Kyllähän se varmasti pistää vituttamaan kun autosta, joka maksaa 50% enemmän kuin perus toyota, laukeaa osaa jos toista, mutta ei muillakaan merkeillä sen parempaa laatua ole.
Ja repsan kommenttiin viestissä #10. Vaikka työsi puolesta näet paljon hajonneita audeja ja sen takia et audia osta, niin melkein voisin lyödä satasen vetoa että nissanin merkkarilla on monta asentajaa jotka tuntevat tismalleen samoin nissanista. Eli "samanlaisella" paskamerkillä sinäkin ajat kuin minä.
Comment
-
tosiasia on, että kaikki hajoaa aikanaan, oli kyse murphyn laista, tai auringonpilkkujen asemasta, palikat menee särki, ihan väkisin.
olen ajanut audilla 15 vuotta, ja laitettavaa on ollut nykyisessä, ja edellisessä autossa, joka oli 92 vuoden 100 E 2.8 quattro avant. satku palvelee edelleen äitimuorin käytössä, joka on ollut huipputyytyväinen autoon.
itseasiassa harmittaa, kun vaihdoin sen nykyiseen, koska satkuun oli uusittu lähes kaikki uusittavissa olevat komponentit.
audilla on ilo ajaa, moni sen on todennut.
thats it... parempaa talvikelin kulkinetta ei oo tehty!
RESPECT
Comment
-
"Kaikki autot on paskoja, löytyis vain se joka on vähiten paska"
Näin kaveri kiteytti tilanteen kun etsi kesällä uutta kulkinetta, ja on aikalailla totta.
Kyllähän se varmasti pistää vituttamaan kun autosta, joka maksaa 50% enemmän kuin perus toyota, laukeaa osaa jos toista, mutta ei muillakaan merkeillä sen parempaa laatua ole.
Ja repsan kommenttiin viestissä #10. Vaikka työsi puolesta näet paljon hajonneita audeja ja sen takia et audia osta, niin melkein voisin lyödä satasen vetoa että nissanin merkkarilla on monta asentajaa jotka tuntevat tismalleen samoin nissanista. Eli "samanlaisella" paskamerkillä sinäkin ajat kuin minä.
Työkuvani ei enää sisällä vag-korjauksia, mikä on ihan ok..
Siis työskentelin merkkarilla muuna kuin perusasentajana, sillain koitin speksailla aikaisemmin. Mutta se siitä :
Koitin runoilla että huolimatta mitenkä asian ajattelee, niin tommosella 5-10ke sijoituksella on ihan turha koittaa löytää käytettynä huoletonta _käyttöautoa_ niistä autoista mitkä ovat uutena maksaneet 10x enemmän.
Vika yleensä on henkilökohtaisella tasolla, kun erehdytään luulemaan että autolla jonka hinnasta on jäljellä 1/10 osa oli täysin viaton hieno peli. Harmillista toki jos budjetti on venytetty ylipitkäksi ja kaikki korjauslaskut tulevat "puun takaa" muutenkin tiukan talouden päälle, ymmärtäähän sen.
Huoletonta käyttöautoa (=autoa millä ajetaan eikä pelätä) tavishintaluokassa voisi kyllä ajatella löytyvän subarun/tojotan/nissan leiristä, ei saksalaisista premiumeista.
Comment
-
Huoletonta käyttöautoa (=autoa millä ajetaan eikä pelätä) tavishintaluokassa voisi kyllä ajatella löytyvän subarun/tojotan/nissan leiristä, ei saksalaisista premiumeista.
Comment
-
Perheen dieseliin tulee kuitenkin väh. 40tkm:ä vuodessa, niin ei siinä ruoste ehdi raiskaamaan. Ajomukavuudesta joutuu kärsimään, mutta huolettomuudessa ja käyttökuluissa säästtää ihan selvää rahaa. Kuitenkin tuolla passatilla itse mieluummin ajelen omat ajoni ja sitä harrastuksena ropailen. Ja kyllä seuraavakin oma kulkine tulee olemaan pitkittäisellä moottorilla ja torsenilla.
Comment
-
Tässä on siis käynyt niin kuin minullekin. Ensin ostetaan 10 vuotta vanha C4 joka toimii ja kestää vaikka lapsenlapsille asti. Siitä reipastuneena ostetaan 10 vuotta vanha C5 joka onkin koko ajan rikki. Mitä noihin huolettomiin käyttöautoihin tulee niin toistanko sen vanhan itämaisen viisauden. "Jos syö aina näkkileipää niin ei ole koskaan eväät homeessa."
Comment
-
Mitenkä tuo quattron tomaatti oikein hajosi ja mikä liike teki diagnoosin? Jos olisi etuvetoinen multikroonikko niin kukaan ei yllättyisi, mutta eikös toi nelivetosen tippiloota pitäs kuitenkin olla kestävämpää laatua? merkkiliike taas ei paljon laatikkoja korjaile ilmeisesti ja uutta vaihdatetaan tilalle herkästi.
Toisaalta kolme vag tomaattia ollut, ja kaikissa omat oireensa. Viimesimmällä Passatilla tosin ajetaan edelleen vaikka se on luistanut jo 200tkm matkan ainakin. On ainakin pehmeät vaihdot 450tkm ajetussa lootassa.
Comment
-
Itse olen aina auton oston jälkeen nostanut auton pukkien päälle ja käynyt koko auton tekniikan läpi. Kaikkien nesteiden vaihto, jarrujen huolto/uusinta jos tarpeen, iskareiden vaihto jos tarpeen, suojakumit ja niveleiden/puslien vaihto niin että kolinat loppuu, kaikki alipaineletkut vaihdettu uusiin, öljyvuodot korjattu jne jne.
Sama homma tehtiin myös 1,5v takaperin ostettuun -92 vuoden Audi 100:een.
Auto maksoi 1200e (300tkm ajettuna ja kansiremontti tehtynä) ja rahaa meni korjauksiin itse tehden n.1000e, silti pidän sitä hyvänä ostoksena.Tarkoitus on tuotakin pitää vähintään se 100tkm joka tullee 5v aikana. Korithan näissä kestää kyllä maailman tappiin ja vuosittainen arvon aleneminen on parin bensatankillisen luokkaa.
Saa itselleen mielenrauhan kun tietää auton todellisen kunnon käymällä tekniikan läpi.
Minun autot ei ole n.20v aikana jättäneet tielle kuin 2 kertaa ja nekin bensapumpun hajoamisen takia jota ei hirveästi pysty ennakoimaan.
Elämä on valintoja, vanhemmalla kalustolla kun ajelee niin ottaa sellaisen auton mikä on manuaalilaatikolla, yksinkertaisella tekniikalla ja mitä vähemmän sähkölaitteita sen parempi.
Jos poikkeaa noista valinnoista niin saa yleensä aina varautua siihen että lompsaa joutuu raottaan tavallista enemmän.
Comment
-
Bensapumppu jätti minutkin viime kesänä, kotipihaan tosin mutta kesken muuttokuorman ajamisen. Sen verran lähellä varikkopilttuuta oltiin että runkkasin sitten startilla kakkonen tuvassa auton pois keskeltä pihaa. Eipä tuota yksin oikein epätasaisella pihalla työntänytkään. Sen verran tarkalle meni että postissa oli sinä päivänä tullut paketissa uusi pumppu jota olin juuri sillä kerralla lähdössä hakemaan kun ei enää pihasta käynnistynyt. Vanhempaan vaihdoin pumpun pari vuotta sitten kuurikin siinä 200tkm paikkeilla. Se nyt on Avantiin tehtynä niin pikkujuttu että öljynvaihtoonkin kuluu enemmän aikaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Coupevesqu Näytä viestiElämä on valintoja... vanhemmalla kalustolla kun ajelee.
Comment
-
Etenkin vanhemmissa japanilaisilla tuo pitää aika hyvin paikkaansa, harmi vain että niissä kori pettää vaikka tekniikka toimisi hamaan tappiin asti.
Itseasiassa tarkennettuna, jos jotain sattuu kiinnostaa. Oon omistanu nissania, toyotaa, mitsubishiä ja hondaa ja voin todeta näistä kyseisistä merkeistä silleen, että honda paras ja nissan huonoin. Nissaniki siks varmaan huonoin, koska se on tehty englanissa ja siinä oli laturi-ja sähköongelmaa. Eräs sähkömies totesikin kerran ku korjas nissanin laturia, "-Tiiäkkö mikä tässä on vikana?" -No? Sähkömies osoitti laturia jossa luki made in united kingdom ja jatkoi sanomalla "-Tuo!" :DViimeksi muokannut kramer; 16.12.2012, 19:05.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viestiEtenkin vanhemmissa japanilaisilla tuo pitää aika hyvin paikkaansa, harmi vain että niissä kori pettää vaikka tekniikka toimisi hamaan tappiin asti.
Tojota alkaa olla laadultaan alle Saksalaisten.
Comment
-
Eikä se luotettavuus paljon ratkaise jos joka kerta ajoon lähtiessä on paha olla sen harmaan röpylämuovin keskellä. Muistuttaa lähinnä jotain vanhainkotia tai hautauskappelia se japsien tunnelma. [Kärjistys] Saattaa tosin olla ihan harkittuakin vai koska olette nähneet +70 vuotiaan ajavan millään muulla kuin Nissanilla? [/Kärjistys]
Ainahan niistä laatuongelmista purnata saa mutta merkkiforumin käyttäjäkunta lienee jokainen ainakin jonkunverran aivopestyä ja hyväksyvät ominaisuuksina sellaisia seikoja jotka toisten mielestä olisivat kamalia vikoja. En minä kehtaisi mennä johonkin Toyotaforumille avautumaan miten minun Corollani ei tunnu ollenkaan urheilulliselta, hiljaiselta tai yleensä muutenkaan millään mittarilla mukavalta. Se nyt vaan on niin että yksinkertainen on halpaa ja kestävää. Premium ei yleensä ole kovin yksinkertaista.
Comment
Comment