Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 FATS aikoja

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kuulostaa kyllä toi 0,4 sekunnin ero aika kovalta ;) Olikohan se 034/Max joka sanoi että kokeilemalla samaan
    autoon vaihtamalla todellinen oli 0,25 ja max 0,3. Mutta eikun vaihtamaan niin nähdään.

    Comment


    • Joo voi olla aika vaikea vaihtaa juuri samaan tekniikkaan ja ajaa ajat samalla imulämmöllä/ahdoilla yms. muuttujat.

      Nuo välitykset kun lyö laskuriin, niin huomaa että matalemmalla nopeudella tuo FATS väli ajetaan ja nopeusvälikin on lyhyempi. Uskoisin tuon 0.3 s menevän rikki joka tapauksessa, kerran renkaillakin menee jo 0.2 s kun halkaisija muuttuu 1 cm. Kuitenkin tuo välitys ero on suurempi selkeästi laatikolla.

      Kyllähän tuo laatikko kiinnostaa mutta Risan osat on yli kalliita, joten keskitytään vaan tehoihin päivittämällä nuo vakiorojut jo vähän kyvykkäämpiin osiin.

      Mutta älä hätäile, olet sä nopea kuitenkin :)

      Comment


      • Tosta pitikin kysyä että mikä on fats nopeus alussa ja lopussa s4 laatikolla ja 225/40/18 renkaalla?
        Voisin vähän vertailla :)

        Comment


        • Juu :) noin 96.5 - 149.5 gps pohjaisesti vielä varmistettu nuo nopeudet eli 4200-6500 rpm.

          Jos nyt karkeasti lyö Risan välitykset tuohon, niin menee 90-139,5 tuo väli mutta nuo pitäisi varmistaa gepsillä vielä eli teeppä joku testi omilla renkaillasi gepsin kanssa :)

          Toki vaikka ajat tuon saman nopeusvälin, niin silti ajat pienemmillä välityksillä sen eli jotain eroja jää vielä. Mutta tuo kierrosten mukaan ajo tuo suurimmat erot.
          Viimeksi muokannut vayne; 24.10.2012, 22:18.

          Comment


          • Yksi mahdollisuus on myös rs4 b7 laatikko. Alkaisi vaihdotkin sujua vähän mallikkaammin ja välitykset vielä tiuhemmat.

            Comment


            • No joo, jätetään nuo haaveilut ja pysytään fyrkan näyttämällä tiellä :)

              Comment


              • Mikä tuo ajotilalaskuri on, löytyykö joku ohjelma jostain? Mulle ei ihan uponnut tuo 600-625hp ja voiko pitää ollenkaan luotettavana?

                Mitä tuohon S4 vs RS4 lootan eroihin tulee niin en ole koskaan nähnyt mainintaa missä teholuokassa autot ovat olleet, joilla on tuo 0,25-0,3s saatu (max@034 ja Jason@AMD). Ero ei kuitenkaan ole sama 400hp ja 600hp autoissa.

                SRS:llä on yhteen Risaan vaihdettu B7 RS4 ja loppulaskun summa taisi olla jos en ihan väärin muista suuruusluokkaa 20k€, osineen/töineen/muutoksineen? En muista oliko tuohon laskettu suorakytkentämuutos mukaan...

                Comment


                • On se vain hidas sit tuo mun auto.
                  0,2 sek lisää talvirenkaista. 0,4 sek lisää laatikosta.
                  Siis sehän ei mee mihinkään.

                  Missähän syy?

                  Comment


                  • Kuskissa tietysti ;)

                    Se on ens kesänä pidettävä jälleen Motest tai vastaava penkkimeeting jossain S/RS miehille, sen jälkeen live data ajot suljetulla tiellä!

                    Comment


                    • Edellisellä viikonlopulla kiilloitellaan pakoputken päitä ja rasvataan öljytikut.
                      Jokainen hakee pienemmät renkaat ja ajaa alamäkeen myötätuuleen. TÄH.

                      Pankaa logia näkyviin. Ahdot,ennakot, sytkän myöhästykset jne... niin rupeen kattoo miks muilla liikkuu ja mulla ei.

                      Comment


                      • Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viesti
                        Pankaa logia näkyviin. Ahdot,ennakot, sytkän myöhästykset jne... niin rupeen kattoo miks muilla liikkuu ja mulla ei.
                        Ei vissiin mitään tekemistä sillä, että sulla on pienemmät ahtimet kuin muilla?... vai onko?

                        Comment


                        • Ei ole mainittu. Tai ainakaan kukaan ei oo siitä maininnut. Vain että mulla ei kulje :D

                          Comment


                          • ^ Ainut K04 kulkine tässä keskustelussa...

                            Comment


                            • Heh, tuntuu vain että selitykset paranee kun ajat kovenee vain miten se oli.
                              Sieltä vain tulee se mitä tulee ja se menee miten lujaa menee. Mutta laitellaan aikoja kun saadaan uutta ohjelmaa.

                              Comment


                              • Janilla kulkee ihan ok ja talvirenkailla lähtee ajasta pois se aika jos vertaa omiin kesärenkaisiin, jos ovat oleellisesti korkeemmat. Muussa tapauksessa renkailla ei väliä omiin logeihin. Esim tuo 245/30 19" rengastus on taas päinvastoin eli melko pieni rengas talvinakkeihinkin verrattuna.

                                Jani voisi ajaa 100-200 jossain kentällä, niin kertonee kulkupuolen paremmin, kuin nämä välityskertoimilla varustetut FATS:t.

                                Kyllä tuohon 600 hv sarjaan on pakko uskoa, penkeissä ei välttämättä niitä irtoa. Kaverin 500 hv V10 M5 meni 100-200 jotain +9 s, sentään vajaaveto vieläpä ja vaihteistokin melko napsakka.

                                Jonnekin tuon ajotilapiirroksen täällä foorumilla olen linkannut, en muista minne ja linkki on hukassa. Siihen kuitenkin lyödään melko paljon dataa ilmasvastuksista välityksiin ja vetotapaan tai renkaisiin yms.

                                Comment


                                • Vedetään tuo 100-200km/h niin saadaan itsellekkin jotain selvyyttä. Ootellaan että saadaan tuo softa ees jotenkin hierottuu. Ei sitä softaakaan maailman tappiin hierota ja selitellä jos ei kule :D

                                  Comment


                                  • No jos heität pari faktaa softasta, kuten ennakot, seokset vs ahdot, niin selvinnee nopeasti onko jo jopa valmiskin se softa.

                                    Nakutusmyöhästyksen voit myös kertoa.

                                    Jos projekti aiheeseen nuo kerrot.
                                    Viimeksi muokannut vayne; 25.10.2012, 10:57.

                                    Comment


                                    • Ei se penkki kuitenkaan 70-100hv vedä välistä? M5 kyllä painaa vielä vähän enemmän mutta vääntöähän siellä ei ole kuin paperille painettavaksi. Kentällä M5 V10 ajaneet kuitenkin vain jotain +260kmh.
                                      Tässä pieni otanta virallisista(?) tuloksista mitä "superautot" ovat ajaneet 100-200kmh

                                      6.4 - Carrera GT
                                      6.5 – Pagani Zonda R
                                      6.5 – Kawasaki ZX6-R
                                      6.7 - Enzo
                                      6.7 - s2toy Audi S2 +-600hp
                                      6.8 - GTB 599
                                      6.8 – CBR 1100XX
                                      7.2 - SLR
                                      7.8 - Murci LP640
                                      7.9 - C6 Z06
                                      8.0 - Ford GT
                                      8.4 - 997TT
                                      8.4 - F430
                                      8.4 - 996 GT2
                                      8.5 - MathiasS Audi S4 MRC
                                      8.6 - M6
                                      8.7 - SL65 AMG
                                      8.8 - Gallardo Superleggera
                                      8.8 - M5
                                      8.9 - S65 AMG
                                      9.0 - 996TT X50/Turbo 'S'
                                      9.0 - R35 GTR Stock
                                      9.1 - Gallardo SE
                                      9.1 - MathiasS M3 Supercharged 450pk
                                      9.7 - 996TT
                                      10.0 - E55 AMG
                                      10.1 - DennizM3 E39 M5 450pk
                                      10.2 - 996 GT3
                                      10.2 - Viper SRT-10
                                      10.5 - E63 AMG

                                      Sekaan mahtuu yksi MRC:n säätämä K04 S4, josta penkitetty 380whp. Ei ihan mene tehojärjestyksessä kun muutamat 100hv pienempitehoiset autot menevät kovempaa. Esim LP640 aika vähän ihmetyttää.

                                      Comment


                                      • kyllä se penkki helposti tuonkin ottaa ainakin biturbosta mutta kyllähän tuo lista kertonee samaa => on +1800 kg neliveto ässässä oltava hiukkasen enemmän jerkkua, kuin 500 hv 7.3 s ajalla :) Z06 on sen 505 hv ja painaa vissiin 300 kg vähemmän ? vajaaveto ja melko liukas muotoinen.

                                        Pyrhösestä puhumattakaan mutta sillä onkin vääntövammainen vehje :)

                                        Ei tuo bemu juurikaan paina enemmän ja tehollahan tuossa 100-200 kiihdytetään. Ässäkin ajaa sen 5000-7000 molemmilla vaihteilla ja siitä on vääntöpiikki kaukana, sekä vääntöpiikin kohdalla teho on vielä matala.
                                        Viimeksi muokannut vayne; 25.10.2012, 10:58.

                                        Comment


                                        • Käypäs Jani ottamassa se 100-200 aika niin kyllä sä siitä näet missä mennään. Luultavasti juuri siellä missä sun turboilla kuuluukin.
                                          Fats ajan ottaminen on vaan aika paljon helpompaa tossa takapihalla joka on ainoa syy miksi olen vertaillut omaa kehitystä sillä.Mutta nyt kun fats on melko alhainen niin kyllä tolla 100-200 ajalla on helpompi seurata muutoksien tuomaa hyötyä tai takapakkia(vielä kun ei ole edes vaihtoa sotkemassa).
                                          Jani , jokohan alusta on saapunut?
                                          Viimeksi muokannut Mikko P; 25.10.2012, 11:19.

                                          Comment


                                          • Tulipa todettua näitä nopeuksia tarkistellessa, että nämä talvirenkaat on tarkat ottaa mittarinopeuksiakin. Näyttää meinaan mittari kilometrilleen oikein kaikki nämä aiheen vetoalueet. Samaa näyttää ajotietokoneen nopeuskin, kun keskinopeus kohdan nollaa.

                                            Comment


                                              Onko nämä fats ja 100-200 säädöt teillä ihan spesifit vain tuohon kovan ajan saavuttamiseen vai voiko ko. säädöillä ajaa lappu lattiassa pitempiäkin aikoja taikka rataa ympäri ilman että osat sulaa tai kone tukehtuu liian rajuihin säätöihin?

                                              Comment


                                              • No jos neljä päivää kestää putkeen Nyrren rataa, niin eiköhän säädöt toimi :) Kyllä ihan suomiradatkin menee ja lentokentät. Suht turvallinen softa ja silti melko limiitillä.

                                                Comment


                                                • Kaivoin yhden vedon nyt vboxista 96,5-149,5.Ajettu 5.10 ja lämpötilaa en muista.Tietysti vielä tiheämpi välitys rasitteena ;)
                                                  Siinä lisäksi kiihtyvyys käyrää rs laatikolla ja renkailla kolmosella.
                                                  https://dl.dropbox.com/u/69323311/fats.jpg
                                                  https://dl.dropbox.com/u/69323311/acceleration.png
                                                  Vääntö auttaa kivasti...
                                                  Tämän enempää en enää jaksa miettiä fats eroja koska on oikeastaan aika merkityksetöntä hommaa.Keskityn oman suorituskyvyn parantamiseen tai huonontamiseen kuka tietää...

                                                  Comment


                                                  • Eiks joku vdyno auttais tähä vertailuun? (siis about tohon tehojen arviointiin)
                                                    Saa aika tarkkaan syötettyy tiedot sisään ja voi verrata keskenään. :)

                                                    Comment


                                                    • Joo voihan noita virtual dynoja laitella, tuota samaa olen ajotilapiirroksella tehty, lienee sama homma ? Pyrhösen meno on vahvaa, toki kokonaisvälitys renkaineen joukon selkeästi tihein (painokin laihiksella) mutta järkevällä voimatulolla ja välityksillähän ne tulokset tehdään :) Tuo voimavääntö tekee laitteesta kadulle melko vaikeasti voitettavan, teho autot sutii tai odottaa ahtoja onnensa ohi tuon kanssa :)

                                                      Comment


                                                      • Sama nopeusväli nelosella. 2.64s. 100-150 nelosella 2.51s.
                                                        Viimeksi muokannut Mikko P; 26.10.2012, 10:45.

                                                        Comment


                                                        • Menee nelosellakin paremmin kuin esim. mulla, kertonee menosta ainakin sen, että multa sitä puuttuu rutkasti :)

                                                          Comment


                                                          • Mitä tulee painoasioihin niin punnitsin auton ja itseni siinä kunnossa kun vedot on otettu.Siis puoli tankkia bensaa ja kaikki vempeleet + minä kyydissä.
                                                            1748 kg. Eipä voi kovin köykaiseksi kehuskella.
                                                            Kyllä joutaisivat laihikselle molemmat, sekä auto,että kuski :) .
                                                            Mietityttää, miten kulkupuoli paranisi, jos paino olisi 200-300 kg:tä vähemmän.
                                                            Autohan ei ole ollut vuosiin muuta kuin ropaus- ja harrasteautona.
                                                            Eipä sitä painoa kovin helppo ole pudottaa enään, vähän keveämpi putkisto on tulossa ja voi olla, että kattoikkunasta luovun, kun en sitä käytä + vuotaa.
                                                            Ilmastoinnista en luovu :).
                                                            Jos alle 1700 kg kuskin kanssa pääsee niin siinä kai se on?

                                                            Comment


                                                            • Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viesti
                                                              Juu :) noin 96.5 - 149.5 gps pohjaisesti vielä varmistettu nuo nopeudet eli 4200-6500 rpm.

                                                              Jos nyt karkeasti lyö Risan välitykset tuohon, niin menee 90-139,5 tuo väli mutta nuo pitäisi varmistaa gepsillä vielä eli teeppä joku testi omilla renkaillasi gepsin kanssa :)

                                                              Toki vaikka ajat tuon saman nopeusvälin, niin silti ajat pienemmillä välityksillä sen eli jotain eroja jää vielä. Mutta tuo kierrosten mukaan ajo tuo suurimmat erot.
                                                              Katoin logeista tuon 90-139,5kmh niin menee välillä 2,43-2,51s. Laskennallinen ero RS4 FATSiin on aika tarkkaan 0,25s. Tuohon jos joku hiustenhalkoja laskee pienemmän välityksen tuoman edun niin kai siitä jokunen sadasosa vielä putoo ;)

                                                              Taitaa tältä kaudelta vedot olla ohi kelin puolesta ellei vielä lämpene. Uusilla nastoilla ei juuri kehtaa vetoja ottaa... ja näillä näkymin viimeinen revisio vielä odottaa latausta mutta sitten on leikit leikitty. Katotaan keksitäänkö KäyttÖAutolle uusia juttuja ensi kaudeksi.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X