Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mistä Audin huolto-ohjelman sisällöt?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Taksi käytössä takuu toimii aivan samalla tavalla ku "siviili"ajossakin eli 2v.ilman km rajoitusta,iso etu taksi hommissa,esim.toyotalla tais olla 3v tai 100000 km,eli meikäläisen ajoilla n.10 kk !!

    Comment


    • #32
      Älä nyt PRKL vaan sano, että Audissakin huoltoväli lyhyt tuon hiukkassuodattimen takia. En nimittäin varmasti rupea toista kertaa peräkkäin huollattamaan autoa, jonka huoltoväli on 30 tkm, 15 tonnin välein.

      Muuten, se toyotan takuu on ekan vuoden osalta kilometrirajaton. Tai näin ainakin pari vuotta sitten niin luki Aven huoltokirjassa.

      Comment


        #33
        Emmää nyt sano, mutta näyttääpä ainakin rauhallisella ajolla lyhentyvän 5tkm edellisen kolmosen "kenkä konehuoneessa" taktiikasta, jolla pääsi 25tkm LL-huolloissa. Kuutonen näyttää haluavan huoltoon jo 20tkm kohdilla ja todella nätisti on tullut ajeltua vai onko vika sittenki siinä, että kone haluaa kenkää?

        Toi on ihan hyvä, että sama takuu oikeassakin käytössä, kun todellakin km-rajat ovat aika v-mäisiä ammattikäytössä. Naapuri kun on noissa ajohommissa kanssa, niin totesi kanssa, että taksi on aika laittaa vaihtoon, kun takuu loppuu.

        Comment


        • #34
          Kenkää

          Kyllähän se vanha uskomus kertoo, että dieselille pitää välillä antaa kunnolla kenkää jos meinaa että se ei karstoitu. Tiedä sitten häntä. Itse ajelen joutuisastii, mutta en kaahaten.

          Mitä tuohon huoltoväliin tulee, niin ilmoitelkoon mitä tahansa, alle 20 tonnin en aio huollossa käyttää, tai sitten voi olla että tulee erimielisyyksiä siitä, kuka ne huollot maksaa....sai meinaan maahantuoja jo Transporterin kohdalla katkeraa palautetta ko. asiasta(tosin eihän se paskaakaan auta). No nyt toki laittoivat uuden ohjelman sisään, mutta se auttaako se Transun huoltovälin pitenemistä, jää seuraavan omistajan nähtäväksi.

          Comment


          • #35
            Vaikuttaisikohan tuohon LL-huoltoväliin se että millaista ajoa on ajannut, itse olen tehnyt pitkää työmatka-ajoa ja kyllä se sen 30tkm aika tarkkaan vie ennenkuin alkaa ehdottelemaan huoltoon menemistä. Voisi kuvitella että jos iso osa ajosta on kaupungissa ajelua pienillä nopeuksilla niin tuo huoltovälikin silloin lyhyempi?

            Comment


            • #36
              Vaikuttaahan se...

              Mutta ei se niin paljoa vaikuta, että jos osa on kaupunkiajoa ja osa maantietä, niin huoltoväli on puolet luvatusta.Kuten olen jo aiemmin sanonut, on tämä p..keleen hiukkassuodatinongelma on maahantuojan tiedossa ollut, koko ajan, mutta vasta nyt, vuosi ja 2 kk auton oston jälkeen, siihen saatiin uusi ohjelma. Auttaako se, en tiedä, kun auto ei enää viikon päästä minulla ole !!

              En ole ainut Transu-kuski, joka on samaa noitunut. Eihän siinä mitään jos tehtäisiinkin vaikka 15 tonnin väliöljynvaihto jos öljy olisi järkeävän hintaista, muta kun se on aina tehtävä se helvetin LL-huolto. Pikkuinenkin 300 euroa. Ei paljoa naurata. Mutta eihän se mitään, kun taksimiehille rahaa tulee ovista ja ikkunoista...

              Mitäs jos suodattimen ottaisi pois ? Sitähän ei muualla kaivata kuin katsastuksessa...tyhmä kysymys, mutta olisiko teknisesti mahdollista ?

              Kertokaa muuten Audi-miehet, millaisiin huoltoväleihin olette hiukkas-dieseleillä päässeet ?

              Comment


              • #37
                jos öljy olisi järkeävän hintaista
                No, mikä mielestäsi olisi järkevän hintaista? Siellä Kuopiossa löytyy siitä Maxin Kodintukusta ainakin sopivaa LL-öljyä 13,40egen hintaan litra, tuli joskus litra ostettua siitä ohi mennessä...
                Olen myös siellä paikallisella Laakkosella huollattanut ja aivan rutisematta kelpaa omat öljyt kunhan on aukasemattomia pöniköitä...

                Comment


                • #38
                  Öljyn hinta

                  Öljyn hinta näyttää olevan rapiat 15 euroa litra alennuksen jälkeen, ja sitähän Transuun menee näköjään 7,5 litraa, eli luulisi Audissa pääsevän vähän vähemmällä. Mutta se ongelma onkin sitten se, että huollon perushinta on lähes 130 euroa, eli siihen kun lisätään öljyt sun muut, niin hintoihinsa tulee.

                  Comment


                    #39
                    Lähinnä itseäni sylettää, jos suuremmilla matka-ajo määrillä ja rauhallisemmalla ajolla huoltoväli putoaa entisestään hiukkashässäkän takia.

                    Comment


                    • #40
                      Onko LL-öljyt tosiaan noin kalliita? Omasta mielestä laitan 60l tukkukannusta BMW:n LL-öljyluokituksen omaavaa öljyä omiin autoihin, eikä hinta ollut kuin noin 300e koko pönttö. Tietty, jos pitää pakosta käyttää sitä Costral mega super hyper XXXL öljyä niin ei sitten mitään.

                      Mahtavasti toimii myös "halpa"merkeillä kuten Fuchs jne.

                      Kyllähän taksimiehet tietää missä kannatta autonsa huollattaa, takuuhan ei raukea vaikka sen kävisi esim ad tai bosch huolloissa teettämässä.

                      Comment


                      • #41
                        Ei taida ne BMW-luokitukset täyttää VW-luokituksia, eikä mielestäni enää ole nuo VW vaatimatkaan öljyt niissä hinnoissa kuin jokunen vuosi sitten kun ei ollutkaan kuin Shell ja liekö ollut Gastrol joilla oli kelvollista ja viimeksimainittu huolloissa kuulemma maksoi 24 euroa litra, Shelliä sai sentään alle 20 ja jokusista marketeista alle 15.
                        Ei liene pakko käyttää jotain tiettyä merkkiä, enkä ole koskaan viimemainitun merkkistä käyttänyt enkä tule käyttämään vaikka Audi kuulemma suosittaakin sitä.
                        Niin kauan kuin on LL-vaihto ollut käytössä on Shellin litku ollut öljynä eikä ole tullut tarvetta kokeilla jotain muuta, sitä näyttää saavan halvemmalla kuin monia muita, kuten tuolla aiemmin sanoin Kuopiosta saaneeni Shell Helix Ultra VX 5W-30 504.00/507.00. Näitä VW-hyväksyttyjä LL-öljyjä kun ei juurikaan saa litraa isommassa pytyssä kun katselee vaikka valmistajan pakkauskokoja...
                        Niin, ei ne mielestäni ole kalliita tai sen kalliimpaa kuin autoilu yleensäkään, jos hieman vajaan 30tkm välein vaihtaa...
                        Muisteleisin vain että joskus wanhan maailman aikaan kun tuli ne moniasteöljyt tarjolle taisivat suhteessa maksaa vielä enemmän kuin nämä po. öljyt ja niitä jo vaihdettiin 5-10tkm välein...
                        Niin ja moottorien täysremontteja tehtiin 100tkm jälkeen jos kaikilla edes pääsikään niin pitkälle...

                        Comment


                        • #42
                          Niin no, Fuchsilta saa myös noita luokituksia sisältävän öljyn.

                          "TITAN GT1 LONGLIFE III SAE 5W-30 Huippuluokan synteettinen öljy henkilöautoille ja kevyille hyötyajoneuvoille, joissa on normaali tai pidennetty öljynvaihtoväli. Kehitetty erityisesti VW-malleihin, joissa on pakokaasun jälkikäsittely ja turboahdin. Ihanteellinen kylmäkäynnistys, pienempi öljyn kulutus ja minimoidut pakokaasun päästöt. ACEA C3, ACEA A3/B4, VW 504 00 / 507 00, RENAULT "

                          Käykää ite kattomassa, jos kiinnostaa. http://www.fuchs-oil.fi/tpl_site_01....g=1&s=13&sua=1

                          En ole ko lafkan myyjä, eikä ole mitään siteitä sinne. Yritän vaan saada muillekkin päähän, että on olemassa muitakin valmistajia kuin Mobilit ja Shellit.

                          Nuo mitä ite käytän on MB/BMW-öljyjä. Hyvin on toiminu v8:ssa kuten PD:ssäkin.
                          Ja saa varmasti vaikka 200l tynnyrissä tuota tavaraa.
                          Itse juuri ostin Tiptronic-öljyä 60l tonkan alle 8l litrahintaan. Ehkä sitä saa Essolta vielä halvemmalla, tiedä sitten.

                          Comment


                          • #43
                            Iisalmesta Jarmat oy:stä Castrollin long life 3:sta 10,45?/litra,just tuo öljy oli ainakin mulla olevan A6:sen koneessa kun se pörhölle tuli !!

                            Comment


                            • #44
                              Tota noin, puhutaanko nyt Alv:lla vai ilman, se kun hieman vaikuttaa asiaan etenkin ammattiliikenteessä?

                              Comment


                              • #45
                                Hinta sisältää jo alv:n,eli ei tosiaan paha hinta !!!

                                Comment


                                • #46
                                  Totuus on se, että merkkiin katsomatta esim ensimmäisessä huollossa vaihdetaan öljyt, suodattimet, katsotaan muut nesteet ja vilkaistaan alustaa yms. Ne kaikki ns huolto/tarkastus kohteet on pelkkää valohoitoa eikä niitä kaikkia ketään tee. Niillä listoilla on vain hyvä rahastaa. En kuitenkaan arvostele huoltoja sen takia koska se on kaikilla sama.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Nenää Pitemmälle

                                    Noin uuden auton kanssa kannattaa kyllä oikeasti harkita asiaa vähän pidemmälle.

                                    Huoltohinnalla ei ole yhtään mitään väliä, koska auton kustannukset määräytyvät hyvin paljon myös sen jälleenmyyntiarvon kautta. Varmaa on se, että JOS uutta autoa EI ole huollettu merkkarissa niin se näkyy varmasti vaihtohinnassa eikä tuon hintaluokan autossa puhuta 1:stä vaan ennemminkin 2-3:sta tonnista. Huoltojen hintaero ei varmaankaan tuota ole yhteensä, vaikka ajettaisiin pitempäänkin.

                                    Kustannan omat ajeluni omalla rahalla ja olen katsonut taloudellisesti kannattavammaksi pitkällä tähtäimellä teettää kaikki huollot merkkarissa.

                                    Tietysti voisin säästää kaikessa ja jättää myös Kaskon pois. Itse asiassa se olisi jälkeenpäin ajateltuna ollut hyvinkin kannattavaa. Tosin olen havainnut myös Murphyn lain olemassaolon....

                                    Comment


                                    • #48
                                      ^Puhut asiaa. Olen itsekin pohdiskellut usein merkkihuollon järkevyyttä, mutta toisaalta esimerkiksi tuo jälleenmyyntiarvon säilyminen parempana uudemman auton kohdalla on totta. Vaikka ei minulla juuri väliä missä auto on huollettu, niin jollain tavalla autoa ostaessa mieluummin näkisin huoltokirjassa ne merkkiliikkeen leimat... Varmaan psykologinen tekijä, koska tiedän ettei merkkihuolto välttämättä jotain ad korjaamoa parempi olisi.

                                      Toisaalta olen omalla kohdalla tullut siihen lopputulokseen, että kun vielä omistaa jälleenmyyntiarvoltaan jonkin arvoisen auton niin ei sen kanssa viitsisi aina koittaa päästä edullisemmalla. Helppohan auto on viedä merkkihuoltoon ja jättää hintakilpailu väliin. Kyllähän jonkun merkkihuollon 400e huollon saa muualta 300e pintaan, mutta onko tuo säästö tosiaan sen arvoista? Omalla kohdallani noita huoltoja niin usein ole. Tietysti helppo sanoa, kun ei ole niitä järjettömän kalliita lisätöitä onneksi joutunut makselemaan. Itse on silti tullut mieleeni, että jos mun täytyy ajella uudemmalla nelkulla ja perse ei kestä ylläpitoa, niin taitaa olla väärä auto. Eli jos ei tulot riitä auton kanssa niin taidan omistaa väärän hintaluokan auton. Kyllähän silti tarvitsee sanoa, että kipeen kallista on lähes auton kuin auton ylläpito tässä maassa.

                                      No kai voi sanoa, että tällä touhulla edesautan taas merkkiliikkeitä jatkamaan rahastusta, kun vien autoni kiltisti sinne...

                                      Comment


                                      • #49
                                        Sitten vielä sellainen pointti että merkkihuollon pojilla saattaa olla tiedossa lista alustannumeroista joihin huollon yhteydessä tehdään kaikessa hiljaisuudessa töitä ja tarkistuksia joita tehtaalla on jäänyt tekemättä jne.

                                        OT:
                                        Sitten tuosta huollon hinnoittelusta, miten se menee niin että se joka tekee sen rahan muulla työllä kuin juuri ko. autoa työkseen ajamalla / ajattamalla ei pidä huoltoa kalliina.
                                        Laitappa tähän säikeeseen paljonko tuon km määrän aikana on autolla ajettu laskutettua ajoa, ja paljonko siitä on jäänyt tuottoa kulujen jälkeen, vaikka ihan ilman tuota kallista huoltoa, saadaan vähän käsitystä siitä mikä on kallista ja mikä ei.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Aavistuksen liippaa OT-osastolle,mutta kuinka moni (vai eikö kukaan..) vaihdattaa öljynsä (nimenomaan vanhempiin-->98-99 A6) suht tiheästi?
                                          Eli esim. n.10-12tkm välein.
                                          Ja jos näin tekee,niin ei liene mielestäni mitään järkeä käyttää jotain überkallista Castrolia...

                                          Kysyin omaani öljynvaihtohintaa Lehtoautosta=150eur...v1ttu siis vanha tonni öljynvaihdosta...huh-huh..
                                          Paikallisella AD-korjaamolla sama urakka 90eur ja lupasivat vielä samaan rahaan katsoa jarrut,nivelet jne.
                                          Lehtoautolla kun kysyin nivelien yms. tsekkausta samalla,tarjosivat heti vuosihuoltoa ilman lisätöitä=250eur.

                                          Comment


                                          • #51
                                            No tuota, minä ainakin olen alkanut vaihdella itse ölkit ja suodattimet headerin mukaiseen kulkineeseen. Hitto jos ei tuollaiseen rekkuleeseen nyt saa öljyjä vaihdettua missä vaan pajassa niin onhan ihme. Huolto-ohjelmasta löytyy ihan selkeästi että vaihtoväli on 15 tkm jos ei käytetä LL-litkuja.
                                            Kun ajelen kuitenkin suht paljon pitempiä välejä (n.40tkm/vuosi) niin olen sopinut itsenikanssa että tuo 15 tkm on sopiva öljynvaihto väli.
                                            Oljunvaihto muistuttajan urputuksen saa nollattua trippimittarin nuppeja käpäilemällä, eli siitäkään ei tule mitään riesaa.

                                            Öljynä olen käytelly täälä näkyneen suosittelun perusteella tuohon nokka-akseli murheiseen masiinaan Shellin: Helix Diesel Plus VA 5W-40
                                            http://www.shell.com/static/fi-fi/do...us_va_5w40.pdf
                                            Paikallisesta varaosaliikkeestä olen tuon ottanut, joskin tilaustavaraksi se meni. Muistelisin että hinta oli jossain 11eur/l luokassa.

                                            Tuota pumppusuutin lisäainettahan tuo kone ei teoriassa kaipaisi, mutta
                                            joku joskus jossain perusteli, että siitä voisi olla hyötyä näissä nokka-akseleitaan järsivissä 2,5 TDI koneissa.
                                            Tiedä sitten mutta eipä rapina ainakaan ole pahentunut 140 -> 200tkm välilllä.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Sitten vielä sellainen pointti että merkkihuollon pojilla saattaa olla tiedossa lista alustannumeroista joihin huollon yhteydessä tehdään kaikessa hiljaisuudessa töitä ja tarkistuksia joita tehtaalla on jäänyt tekemättä jne.
                                              Audi kävi jakopäänhihnan vaihdossa hiljattain. Samalla kertaa oli tehty kampanjahuolto (numeroa en muista), mutta se liittyi vesikaukaloiden ja niiden putkien puhdistukseen ja tyhjennykseen. Tästä ei kuitenkaan erikseen veloitettu laskulla. Samalla huoltokirjaan tuli merkintä tuosta tehdystä ylimääräisestä työstä.Haulla löysin saksan foorumilta tietoa tuosta kampanjasta, sikäli kun siitä mitään ymmärsin niin se on lähtöisin ihan valmistajan taholta.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Pahalta näyttää....

                                                Just tuossa vilkaisin, kun autolla on nyt reilut pari tonnia ajettu, että seuraava huolto osuisi tämän hetken tietojen mukaan tuonne 20 tonnin vaiheille, eli ei lähellekään 30 tonnia. PRKL....

                                                Mikähän lienee muuten totuus tuossa lisälämmitinjutussa, koska autossa ei pitäisi olla webastoa, ja ohjekirja kertoo dieselmalliessa sellaisen olevan. Samoin se löytyy MMI:n valikosta, joko AUTO, tai OFF.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Ei siellä ollut ainakaan minulla mitään webastoa, mutta nyt on (tosin laskuakin tuli). Täällä kanssa mennään tiukasti kohti 20tkm:ää, nyt mittarissa 4,5 tonnia ja huoltoon 16tkm. Ehkä tuo hiukkassuodatin maailman pelastaa, mutta kuinka paljon se lisää päästöjä korkeamman kulutuksen ja lisääntyvien öljynvaihtojen seurauksena?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Ei se olekkaan se pointti, mitä välillisiä kuluja tulee. Pointti on se, että voidaan mitata ne päästöt sieltä putkesta.

                                                    Mitä sillä on väliä kuinka paljon öljyn jalostaminen jossain indokiinassa lisää saasteita. Mehän pelastetaan vaan oma ilmatila, eikä muusta väliä. Maksetaan omista päästöistä.

                                                    Radiossa taannoin miettivät näinä eko-asioita. Esim bio-polttoaineen välilliset rasitukset luonnolle ovat huomattavasti suuremmat kuin voisi olettaa.
                                                    Paperipussi esim lisää päästöjä enemmän kuin muovipussi, koska se maatuessaa tuottaa metaaniä. Muovi taas ei hajoa koskaan, joten ei päästöjä. Energiasäästölamputkin on ongelmajätettä ja sisältää pienen määrän elohopeaa.
                                                    Asiat ei tosiaan ole niin yksiselitteisiä mitä kaiken maailman viherpiipertäjät antaa omista "paremmista" ideologioistaan kuvan. Joskus se paha voi olla parempin kuin se hyvä.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      OT: Kertookaapas joku miksi mun huoltovälinäyttö ilmoittaa profiilin autossa 27 päivää huoltoon ja 4400km. Mulla ei tule kuin max 1500 kilometrin verran ajoa kuukaudessa...? Viimeinen longlife tehty 1.8.2006. Tuolloin olivat huollossa säätäneet vahingossa kiinteän huoltovälin jonka kävin sitten parin viikon sisällä muutattamassa longlifeen, kun kyseiset öljyt siihen laitettiinkin. Nipin napin taidan päästä 20tkm huoltoväliin ja syynä taitaa olla nurkka-ajon määrä.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        No niin, jokos jollain myynnissä viri versio dpf:stä eli tyhjä putki tuon nykyisen tilalle (mallia bolt on)? Kuulemma ei poisto haittaa, kun kerta softa mittaa vain paine eroa ennen ja jälkeen dpf:n. Silti ei huvittaisi pistää ehjää suodatinta paskaksi, joten tyhjää kaivataan...

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          A6 2,4l -98 huolto-ohjelma

                                                          Terve!

                                                          Onko tietoa 2,4 litrasen -98 vuoden A6:n huolto-ohjelmasta. Eli mistä sais käsiinsä sellaisen? Täältä forumiltakaan en ole löytänyt ja härmäläinen kun ei saa mitään irti saksankielisestä manuaalista. Kilometrejä tällä hetkellä 175tkm ja huoltoja pitäisi tehdä.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Huoltojen sisällöt jostain?

                                                            Eli lyhykäisyydessään mistä voisi katsoa mitä mikäkin kilometrimäärän huolto sisältää? Autona Audi TT quattro vm.2001 ja SERVICE! teksti palaa ja kilometrejä on noin. 124tkm. Eli vissiin huutaa 120tkm huoltoa. Mitä esim. tohon kilometrimäärän huoltoon kuuluisi audi liikkeessä? Ja muutenkin jos kattavan listan jostain löytäisi. KIITOS :)

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Eli sinullako ei ole suomenkielistä huoltokirjaa, vaan auto on tuotu esim. Saksasta?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X