Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mistä Audin huolto-ohjelman sisällöt?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Huolto-ohjelmaa minäkin kaipailisin. Auto kylläkin tuo a4 b6 tq bex. Itsellä huoltokirja ruotsiksi ja monella muulla esim. saksaksi niin olis kiva tietää noita vaihtovälejä.

    Moottoriöljyt taitaa olla poikkeuksetta suositetltavaa vaihtaa alle 15tkm välein. Mutta onko lootan ja laatikon öljyille suosituksia.
    Jakohihna 90tkm välein suomessa.
    Siten nuo kulutus romppeet: tulpat, ilmansuodattimet, bensansuodatin + muut nesteet.

    Itselle lähinnä epäselvää tuo tulppien vaihtoväli?
    Viimeksi muokannut tapza_s; 2.3.2012, 00:13.

    Comment


    • #92
      Näyttäis olevan tulppien vaihtoväli 60tkm.Itsellä onneksi huoltokirja suomeksi.

      Comment


      • #93
        Edit: Ei tullut tarkistettua alkuperäistä kirjoituspäivää...

        Comment


        • #94
          Audin A6 Avant huoltovälit ja huollon sisältö

          Eli, muutama viikko sitten tullut profiilin mukainen auto Saksasta tuotatettua ja huoltoon näytti olevan vajaat 4tkm matkaa ajotietokoneen mukaan, tällä hetkellä mittarissa jotakuinkin 191tkm. Edellinen huolto tehty jossain 167tkm paikkeilla huoltokirjan mukaan.
          Mitäs tulevassa huollossa olisi odotettavissa? Vaihdeaskin öljyt ja polttoainesuodattimen vaihdatin ennen auton suomeen tuontia.
          Yhdestä merkkihuollosta asiaa kyselin ja jostain pumpusta/hammaspyörästä (?) puhui, että 200tkm ajetussa autossa alkaisi olemaan jo viimesillään vaihtokunnossa...? Hintaa osalla oli jotakuinkin 300-400e.
          Kokonaisuudessaan hinta-arviota heitti 1050e tälle 180tkm (?) huollolle. Kuulosti äkikseltään aika suolaiselta...

          Comment


          • #95
            Kuullostaa aika normimerkkihuolto hinnalta. Halvemmallakin varmaan pääsee. Itsellä profiilini autossa 95 tkm mittariin ja öljynvaihdosta n. vuosi. Lieneekö polttoainesuodattimen vaihto näillä kilometreillä tarpeen? Minulle on muuten merkkihuollosta esitetty ensimmäiseksi hihnan vaihdon ajankohdaksi 120 tkm.

            Comment


            • #96
              60tkm välein tuo polttoaine suodatin on muistaakseni suositus vaihtaa, mutta mitäänhän ei ole pakko vaihtaa ovat siis suosituksia.

              Hyvinkin paljonhan tuohon hintaan vaikuttaa mitä vaihdetaan, esim. pelkät öljy+suodatin tai öljyt+suodatin, ilmansuodattimet, (tulpat), jarrunesteet yms.

              Comment


              • #97
                Alkuperäinen kirjoittaja Late1.8t Näytä viesti
                Kuullostaa aika normimerkkihuolto hinnalta. Halvemmallakin varmaan pääsee. Itsellä profiilini autossa 95 tkm mittariin ja öljynvaihdosta n. vuosi. Lieneekö polttoainesuodattimen vaihto näillä kilometreillä tarpeen? Minulle on muuten merkkihuollosta esitetty ensimmäiseksi hihnan vaihdon ajankohdaksi 120 tkm.
                Polttoainesuodattimen vaihdoin ihan varmuuden vuoksi periaattella, kun pakkasia täälläpäin maailmaa vielä silloin oli, ettei heti ekana aamuna pihaan roudi. Ketjulla tuo kampe taitaa kyllä olla, joten ei sitä hihnatouhua tämän kanssa pitäisi olla, mutta silti ihmetyttää, että mistä hiton pumpusta se hemmo puhui...
                Toisesta paikkaa pelkillä nesteitten vaihdolla kustannusta oli 570e, merkkihuolto sekin.
                Paljonko muuten on jarrunesteitten vaihtoväli, tuossa niitä litkuja vaihdeltu 2010 vuonna ja varmaan n. 30-40tkm takaperin?
                Ajattelin kyllä siirtyä ihan "normi" huolto-ohjelmaan tuosta longlifestä, että olisiko mitä öljysuosituksia? Edellisessä autossa (volvo v70) käytin mobil 1 ralliformulaa ;) Passanneeko sama eväs nykyiseenkin kamppeeseen?

                Comment


                • #98
                  Hihnalla on vielä railipumppu tuossakin, ja on muuten sitten rahansa arvoisessa paikassa ;)

                  Jarrunesteet olisi hyvä vaihdella jopa normaalikäytössä 2v välein, koska on kuitenkin hygroskooppinen aine kyseessä. Ei kylläkään kuulu normaaliin huolto-ohjelmaan muuta kuin "tarkastus", eli katsotaan, että sitä on riittävästi. Ilman vaihtoa voi kummasti muuttua poljin pehmeäksi ensimmäisessä paniikissa.

                  Comment


                  • #99
                    Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viesti
                    Jarrunesteet olisi hyvä vaihdella jopa normaalikäytössä 2v välein, koska on kuitenkin hygroskooppinen aine kyseessä. Ei kylläkään kuulu normaaliin huolto-ohjelmaan muuta kuin "tarkastus", eli katsotaan, että sitä on riittävästi.
                    Kyllä kuului normaaliin huolto-ohjelmaan jarrunesteiden vaihto, ainakin merkkihuollossa.
                    Ensimmäinen kerta 3-vuoden kuluttua ja sen jälkeen 2-vuoden välein.

                    Comment


                    • Juu, kannattaa varmistaa, että se korkeapainepumpun hihna tulee vaihdettu ajoissa.
                      Ei mee mitään rikki, mutta lavalle pääsee.
                      Nimimerkillä.

                      Comment


                        Alkuperäinen kirjoittaja KimmoL Näytä viesti
                        Kyllä kuului normaaliin huolto-ohjelmaan jarrunesteiden vaihto, ainakin merkkihuollossa.
                        Ensimmäinen kerta 3-vuoden kuluttua ja sen jälkeen 2-vuoden välein.
                        Se ei kuulu huoltoon, vaan on maksullinen lisätyö 2v välein. Toki marmori sen tekee ja siitä ilmoittaa.

                        Comment


                        • Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                          Se ei kuulu huoltoon, vaan on maksullinen lisätyö 2v välein. Toki marmori sen tekee ja siitä ilmoittaa.
                          Eli huollon lisätyöt voi jättää tekemättä takuun alaisessa autossa ? Miten käy liikkumisturvan ?
                          Olen ymmärtänyt, että huoltoon kuuluu huolto+lisätyöt määrättyjen kilometrien mukaan.Toki lisätöihin kuuluu myös sisäilmasuodattimen vaihto, minkä toki voi vaihtaa itse.
                          Huollon lisätöitä esim. ilmansuodattimen, sytytystulppien, multitronic vaihteiston öljynvaihto, s-tronic vaihteiston öljynvaihto, haldex-kytkimen öljynvaihto, polttonestesuodattimen, jarrunesteiden vaihto ym.

                          Comment


                            Alkuperäinen kirjoittaja KimmoL Näytä viesti
                            Eli huollon lisätyöt voi jättää tekemättä takuun alaisessa autossa ? Miten käy liikkumisturvan ?
                            Olen ymmärtänyt, että huoltoon kuuluu huolto+lisätyöt määrättyjen kilometrien mukaan.Toki lisätöihin kuuluu myös sisäilmasuodattimen vaihto, minkä toki voi vaihtaa itse.
                            Huollon lisätöitä esim. ilmansuodattimen, sytytystulppien, multitronic vaihteiston öljynvaihto, s-tronic vaihteiston öljynvaihto, haldex-kytkimen öljynvaihto, polttonestesuodattimen, jarrunesteiden vaihto ym.
                            Takuunalaisessa toki on kaikki hoidettava jetsulleen.
                            Liikkumisturva on muuten hyvä kysymys, mutta ehdoissa kyllä lukee, että auto on huollettava ohjeiden mukaan, jotta LT on voimassa.

                            Nyt kun luin pariin kertaan aiemmat postaukset, niin totean aiemmin kirjoittamani täysin turhaksi.
                            Kuuluhan se nimenomaan huolto-ohjelmaan, mutta on vain maksullinen lisätyö.

                            Mun ajatusvirhe.

                            Comment


                            • Aika vanha topicci jo, mutta itsekin kaipailen huoltokirjan suomennosta. Eli huolto-ohjelmasta ja yhdestä sivusta johon huollot merkataan, jos joku viitsis ottaa skannauksen.

                              Auto siis A4 B6 1.8Tq (bex) -03

                              Comment


                              • Itsellä nyt itelle uutena Audi 100 2.3E C4 vm. 1991 automaattilaatikolla ja kiinnostaisi tietää millaisiin välein laatikkoon öljyt ja muutkin huoltovälit. Osaisiko joku auttaa? Suuret kiitokset jo näin etukäteen!

                                Comment


                                • Audi A3 1.6TDI DSG vm2010 huolto

                                  Ajattelin käyttää autoni nyrkkipajalla huollossa ja kyseessä olisi ns. iso huolto

                                  Mitä kaikkea tuo sisältää, niin tietää vähän katsoa, että kaikki tulee hoidettua.

                                  Varmaankin jakohihna tykötarpeineen kannattaa vaihtaa samalla, autolla ajettu 130tkm

                                  Comment


                                  • Jakopään remmin ja kiristimien yhteydessä olis hyvä vaihdella myös vesipumppu ja termostaatti, nämä ei oletuksena varmaankaan sisälly. Moniurahihna ja sen kiristimet ja rullat, ilmastoinnille jos on oma hihnansa niin samat pätee.

                                    Comment


                                    • Mites, onko syytä vaihtaa automaattilootan öljyt?

                                      Comment


                                      • Eikö dsg:n öljyn vaihtoväli ole 60tkm?

                                        Comment


                                        • Auton huoltokirjasta nuo selviää.

                                          Comment


                                          • En nyt vanno, mutta ei nykypäivänä välttämättä selviä.

                                            Comment


                                            • Nyt oli kyse 2010 autosta jossa taitaa ihan perinteinen huoltokirja vielä olla.

                                              En noista pikkukorisista niin ymmärrä mutta googlen kuvahaku löysi 8P kirjasta tällaisen:
                                              http://www.ts85.de/a3fshare/uploads/...enge_klein.jpg
                                              Viimeksi muokannut TDIq; 13.5.2016, 13:36.

                                              Comment


                                              • Alkuperäinen kirjoittaja hammeri Näytä viesti
                                                Varmaankin jakohihna tykötarpeineen kannattaa vaihtaa samalla, autolla ajettu 130tkm
                                                Mikä moottorikoodi? Polossa 1.6 tdi cr jakohihnan vaihtoväli on 210tkm:ä.

                                                Comment


                                                • Onko siinä kumminkin joku vuosisuositus, tyyliin 6-v välein, vaikka ei olisi ajettu noin paljon? Jostain kuulin, että ainakin Suomen oloissa suositus olisi 6-vuotta, vaikka kilometrejä ei tulisi tarpeeksi. Näenkö moottorikoodin huoltovihkosta?
                                                  Viimeksi muokannut Killeri; 14.5.2016, 16:13. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                  Comment


                                                  • Kyllä huoltovihkosta löydät moottorikoodin, tietotarrasta.

                                                    Comment


                                                    • Polossa ei ole edes vuosirajaa, ainakaan Laakkosen mukaan. Siinä moottorikoodi on CAY. Toki voihan sen hihnan vaihdattaa aiemminkin, jos huolettaa.

                                                      Comment


                                                      • Jostain kuulin, että ainakin Suomen oloissa suositus olisi 6-vuotta, vaikka kilometrejä ei tulisi tarpeeksi.
                                                        Gates ohjeistaa VAG-konsernin laitteissa hihnanvaihtoon 5 vuoden välein, tuli metrit täyteen tai ei. Extreme-olosuhteissa (useasti yli 26c lämpöä tai alle -6c pakkasta) vaihtoväli 4 vuotta.

                                                        Comment


                                                        • CAY-koneissa lähes poikkeuksetta tehdasasenteiset vesipumput vuotaa enemmän tai vähemmän (toki muissakin saman polven dieseleissä samaa vikaa), niin sen takia en ole itse töissä yhtäkään autoa nähnyt millä olisi tuo tehtaan asettama 210tkm ajettu ennen ensimmäistä hihnaremppaa. Näin myös omassa CFGB-koneessa, 140tkm oli ajettu ja pumppu norotteli juorureiästä nesteitä. Vuosirajaa ei tosiaan tehdas anna enää noille tuoreille koneille.

                                                          Comment


                                                          • Huoltokirjasssa tosiaan lukee Zahnriemen ersetzen 210.000km ja moottorikoodi näyttäisi olevan CAYC

                                                            S-Tronic öljyt varmaan pitää vaihtaa kylläkin, kun näyttäisi vaihtoväliksi 60.000km ja nyt autolla ajettu 130tkm

                                                            Comment


                                                            • Liikkuu vähän eri tietoa noista laatikkoöljyjen vaihdoista. Eli onkohan se välttämätöntä vaihtaa noita öljyjä? Saksassa kuulemma ei ainakaan vaihdeta? Katsoin oman huoltokirjan, niin ei ole 60tkm kohdalla vaihdettu öljyjä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X