Joo eipä ole ei. Ajattelin että jos löytys jostain valmis lista tai joku ystävällinen viittis laittaa ne tähän niin voisi hoitaa nuo huollot itse ja tietäisi mitä kaikkea tarvii milloinkin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mistä Audin huolto-ohjelman sisällöt?
Collapse
X
-
"Iso huolto", eli öljyt, suodatin, ilmansuodatin, raitisilmasuodatin ja sytytystulpat.
Tietty samalla katsoisin, että jakohihna on vaihdettu. Voi nimittäin olla, että 120tkm kohdalla on tuossa pitänyt vaihtaa jakopään kilkkeet. Suomessa tuo 120tkm kohdalla tapahtuva hihnanvaihto todennäköisesti suositellaan tehtäväksi jo 90tkm kohdalla. Joten mikäli auto on ollut sulla vasta vähän aikaa, eikä hihnanvaihdosta ole tietoa, suosittelisin ihan oman mielenterveyden kannalta tekemään tuon hihnarempan.
Tuossa konkurssissa laittaisin myös vaihteistoöljyt ja haldexin öljyt + suodattimen vaihtoon samaan syssyyn, niin olisi paljon huolettomia kilometrejä tiedossa.
Comment
-
Oma A3 Ts Quatto on Ruotsin tuliainen ja huoltokirja on Ruotsiksi.
Olisi kiva tietää huolto-ohjelman sisällöstä. 90k mittarissa ja ajotietokone vilkuttaa SERVICE! käynnistyksessä. Pitääkö varautua ISOON huoltoon, jakohihnat yms?
Long life merkintöjä näyttää löytyvän svenssoneiden merkinnöistä.
Comment
-
Itse tuossa juuri selvittelin merkkihuollon hintaa 120tkm kohdalla. A4 3.0 V6 vm2002 se tarkoitti noin 1500eur menoerää. Eli vaihtoon menee hammashihnat, rullat, kiristysrulla, vesipumppu, suodattimet, sytytystulpat, jarrunesteet jne... ISO on huolto.
Hihnan vaihtotöiden osuus on tuosta vajaa 1000 ja noin 500 on perushuollon osuus.
Comment
-
Ihanan kallista... Ite teetin hiljattain hihnanvaihdon pienehkössä VW-merkkikorjaamossa (ex Audi-edustus). Tuossa kun kumminkin täytyy purkaa koko keula. Hinta yllätti positivisesti: jäi alle 700 e vaikka arvio tais olla aika paljonkin enemmän. Hihnan lisäksi oli perus öljyhuolto.Alkuperäinen kirjoittaja JIsland Näytä viestiItse tuossa juuri selvittelin merkkihuollon hintaa 120tkm kohdalla. A4 3.0 V6 vm2002 se tarkoitti noin 1500eur menoerää. Eli vaihtoon menee hammashihnat, rullat, kiristysrulla, vesipumppu, suodattimet, sytytystulpat, jarrunesteet jne... ISO on huolto.
Hihnan vaihtotöiden osuus on tuosta vajaa 1000 ja noin 500 on perushuollon osuus.
Comment
-
A8 huolto
Alkaa tulemaan tohon kahdeksikkoon 120 huolto ajankohtaiseksi, mitä mahtaa sisältää ja minkä hintasia kyseiset toimenpiteet ovat noin suunnilleen?
Comment
-
Omaan kärryyn kyselin tässä pari viikkoa sitten isompaa vuosihuoltoa, arvio oli merkkiliikkeessä n. 800-1000? sisältäen tulpat, moottoriöljyn ja suodattimen, raitisilmasuodattimen, ilmansuodattimen tuulilasipesunesteen, pyyhkijänsulat ja muidenkin kuluvien osien tarkastusta esim. jarrujen.
Ehkä jotain muutakin pientä mutta ei tule nyt mieleen.
Luulen, että autoosi on tehty jakopäänhihnan vaihto mutta mikäli ei ole niin se on myös ajankohtaista sille arvio on merkkiliikkeessä 2500? tai jossakin nyrkkipajassa n. 1000? ylöspäin.
Comment
-
Sakuissa kai on tuossa jo 120tkm hihnan vaihto.
D3 korisia kaseja on aika vähän foorumilla vielä, kun se ole ihan vielä "harrastushintainen"
Kuinkahan pitkälle D2 ja D3 korisien huolto-ohjelmat täsmää?
Varmasti samoja saranoiden öljyämisiä ja valojen vaihtoja kuuluu mukaan kuin muissakin.
Comment
-
-
Ihanan suolaista. Kaikki mainitsemasi tarvikkeet löytyvät Motonetista yhteishintaan alle 150€. Esim.sytytystulpat olivat pari euroa kappale.Omaan kärryyn kyselin tässä pari viikkoa sitten isompaa vuosihuoltoa, arvio oli merkkiliikkeessä n. 800-1000€ sisältäen tulpat, moottoriöljyn ja suodattimen, raitisilmasuodattimen, ilmansuodattimen tuulilasipesunesteen, pyyhkijänsulat ja muidenkin kuluvien osien tarkastusta esim. jarrujen.
Ehkä jotain muutakin pientä mutta ei tule nyt mieleen.
Itse teetin vuosi sitten vastaavan huollon "nyrkkipajassa" noilla omilla osilla, oli Autoasi- ketjuun kuuluva liike josta sai tarvittavat huoltokirjamerkinnätkin. Koko roska maksoi alle 300€. Samassa puljussa vaihtui jouluna jakopääkin, osat Tepolta, työt 600€.
Kukin tavallaan.
Comment
-
Niin ja jarrulevy meni varmaan saksanreissulla kieroksi edestä, ravistaa aika ajoin jarruttaessa, eli ne tarttis kanssa uusia, varmaan siinä vaiheessa samalla kannattaisi myös takaa uusia kun ovat ohuemmiksi aika lailla kuluneet... Tohon uudempikoriseen lienee turha paljon mitään motonetista kysellä... Taitaa mennä Teppo osastolle kohta kyselyä ja kaverille huoltoon.
Comment
-
Jos jarrulevysi edessä on mallia jossa on 2 palaa/puoli eli edessä siis 4 palaa niin levy ei välttämättä ole sökö. Itselläni oli juuri samat oireet ja vaihdoin levyt ja palat (saa tarvikkeena, levyt kunnolliset 160,-/pari). Toiselta puoleta oli satulan yksi suojakumi rikki ja jarrujen ohjurit ei toiminut kunnolla => pirummoinen ravistus. Eli koita ensin palanvaihto (ohjeita löytyy netistä) ja vaihda levyt vasta sitten.
Jassi: Kuka paja osaa A8 (D2) jakopään remontin?
Comment
-
Sundholmin autohuolto Klaukkalassa tekee. Itse olen käyttänyt pajaa paljonkin, joten jotain halvennusta lienen saanut, muttei tuo kalliiksi käy kuitenkaan (suhteessa marmorin huoltoon). Taitaa olla listahinta 59?/h.
Kotisivut: http://www.autohuoltosundholm.fi/
Harri je Jere ovat tehneet jenkkejä piiiitkään, joten eivät pelkää V8-koneisia saksalaisiakaan. Boschin Esi(Tronic)- systeemitkin löytyy, joten mikään ihan "Sepon paja" ei ole kyseessä :)
Paja on ensi viikosta lähtien kuukauden kiinni, elokuussa taas pojat paikalla. Jos meinaat ajan varata, mainitse huviksesi, että Jassi suositteli Audiclubilla paikkaa, saan joko nyrkistä naamaan tai alennusta vast'edeskin :-D
Comment
-
Mitä sisältää IN 1 huolto?
Auto A8 -95 mutta luulen asioiden olevan samat eri malleissa. Ohjekirja on saksan murteella joten siitä ei ole apua. Haullakaan tai googlaamalla en löytänyt vastausta. Minulla on VAG COM ja pystyn itse nollamaan ilmoittimen.
OIL syttyi 1000km sitten ja öljynvaihdon jälkeen nollasin sen. Nyt lähes heti perään syttyi IN 1 -ilmoitus (Inspection 1) trippimittariin.
Mitä tuossa huollossa/tarkastuksessa on/olisi tarkoitus tehdä? Uskallanko vain nollata sen? Käsittääkseni vasta IN 2 tarkoittanee mm. jakopääremottia jne.
Comment
-
Vieras
IN1 on ns. vuosihuolto joka sisältää riippuen kilometreistä ja ajasta, erilaisia toimenpiteitä.
Eli suodattimia, jarrunesteitä, tulppia, jne. Voi sen nollata ja tekee vaan huoltoohjelman mukaiset hommat.
Comment
-
A6 2,7 tdi huolto-ohjelma?
Päivää harrastajat,
Hankin 06 vuosimallin A6 avantin, 2,7 tdi DPF koneella, manuaalilaatikolla. Mukana tuli vain saksankieliset manuaalit ja huoltokirja. Ko. kieli taittuu hieman nihkeästi, joten tilasin Audilta vastaavat kirjat suomenkielellä. Toimitusajaksi luvattiin 2 - 3 päivää, mutta eipä ole kuulunut.
Nyt 90.000 huolto on tilattu ei-merkkiliikkeestä, ja pitäisi antaa työtilaus mitä tehdään.
Kun en jaksaisi alkaa sanakirjan kanssa tulkkaamaan huoltokirjaa, mahtaako mistään saada selville 90 t huollon sisältöä?
T. kielitaidoton
Comment
-
Ensin olisi hyvä varmistaa huoltokirjasta onko se edellinen 60tkm huolto tehty oikeilla töillä ettei mene poskelleen. Jos tehty oikein niin öljyjen+suodattimen ja ropun lisäksi 60 tkm:ssä vaihtuu kaikki filtterit ja tehdään ohjelman mukaiset tarkastukset eli auto käydään läpi täysin.
Eli jos noin on tehty ei 90:ssä vaihdu kuin öljy, -suodatin, -roppu ja sisäilmasuodattimet + tarkastukset. Jarrunesteet parin vuoden välein.
Jos niistä edellisistä merkinnöistä ei ole varmuutta tai saa tolkkua, niin olis varmaankin syytä tehdä kaikki työt? Autodata antaa varmaankin vastaukset. Jos huoltoliike ei niitä tiedä tai saa selville niin lienee parasta teettää huolto jossain merkillisemmässä paikassa...eikö vain ?
Comment
-
-
Mistä Audin huolto-ohjelma?
Kiinnostaisi tietää mitä autolle on jo tehty ns. huolto-ohjelman mukaan ja mitä on tulossa..? Kiinnostaisi ihan näin "uuden" hankkineena tietää milloin on esim. tulpat vaihdettu viimeksi..?! Autohan on tuo -99 A6 2,4 V6 4B C5 ARJ EBV LY5KViimeksi muokannut miccomus; 30.3.2011, 08:07. Perustelu: Auton vuosimalli viestiin. Profiilit muuttuu.
Comment

Comment