Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mistä Audin huolto-ohjelman sisällöt?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mistä Audin huolto-ohjelman sisällöt?

    Syksyllä olisi edessä omaan kulkineeseen tuo "iso" huolto. Mitäs kaikkea tuo huolto nyt pitäkään sisällä? Moottori on 1.8T AVJ. Mihin olette tinkineet liikkeestä tuon huollon?
    Viimeksi muokannut Killeri; 27.12.2018, 02:49. Perustelu: Otsikko tarkennettu.

  • #2
    Mun autoon tuo lysti maksoi tasan 1000? sain 17? tingittyä ;) Erittely toimenpiteistä oli pitkä kuin nälkävuosi.

    Comment


    • #3
      katso huoltokirjasta..eli normaalin öljyjen ja suodattimen lisäksi myös lisätyöt kohdasta 90000 km

      Sen voisi kuitenkin sanoa että korjaamoväen kuuluu tarkistaa vesipumpun toimivuuden ja ehdottaa sen vaihtamista jos tavetta ilmenee..Se kannattaa vaihdattaa 90tkm huollon yhteydessa joka tapauksessa. lisäkustannus on noin 40? eli ei paljon mitään koko huollon hintaan nähden..

      Mulla oli aikoinaan A4 1.8T B6 ja huollatin 90tkm huollon Helsingin Audi Centerillä ja se muistaakseni maksoi luokkaa 750?

      Comment


      • #4
        120tkm huolto

        Mitä kaikkea huolto mahtaa pitää sisällään? Itsellä huoltovalo ilmoittaa lähestyvästä remontista, ja omasta huoltokirjasta en nyt ota selvää onko autoon vaihdettu esim. jakopään hihnaa ennen tätä huoltoa..
        Mikä muuten on saksassa jakopään huoltoväli?
        Pitää varmaan varmuudeksi se kuitenkin vaihtaa joka tapauksessa, mutta mitä kaikkea muuta kuuluu 120tkm huoltotoimenpiteisiin...???

        Comment


        • #5
          Saksassa jakohihnan huoltoväli on 120 tkm, suomessa 90 tkm.

          Comment


          • #6
            Kyselin tuossa taannoin samaa täällä ruottissa noista huolloista ku oli vähän epävarmaa ja vastaukseksi tuli audilta näin:

            [LEFT]

            [FONT=Tahoma][SIZE=2]Från: Custerson, Graham
            Skickat: den 8 juni 2007 09:47
            Till: Reception, Falun
            Ämne: SV: About services for TT (in english)
            [/SIZE][/FONT]


            Hello
            Your Audi should have a service every 15000km or once a year, which ever comes first. the last service was a GRUNDSERVICE at 102038km 2006-08-25 acording to the service history. The interval for cam-rem change is 180000km but as the car gets older it is advised to check it for were (rubber belts becoume britel with time). At 120000km you should change the sparkplugs oil for 4wd and airfilter as they have a life of 60000km plus the normal service.[/LEFT]

            -------

            Eli 180tkm tämän pään audilaiset väittävät, mutta tosiaanki se kannattaa tsekata vähintään 120tkm kohdalla.

            Comment


              #7
              Keväällä tiedustellessani Seatin vastaavaan koneeseen (AUQ) hihnanvaihtoväliä, sain seuraavanlaisen vastauksen:

              "Hei!

              Hihnan vaihtoväli on viimeistään 180 tkm välein tai tarvittaessa (huollon tarkastuksen perusteella) aikaisemmin.

              Ystävällisin terveisin

              "XX"
              Asiakaspalvelu
              VV-Auto Group Oy
              asiakaspalvelu@vv-auto.fi"


              Huoltokirjasta vaihtoväli ei siis yksiselitteisesti selvinnyt. Mikäli kuitenkin olisin auton pitänyt 90tkm huoltoon saakka, oman mielenrauhani turvaamiseksi olisin hihnan vaihdattanut.

              Comment


              • #8
                Moro,


                Omassa kiesissä olisi nyt tuloillansa juurikin tuo 120tkm huolto, mutta hihna on vaihdettu jo 90tkm. Kysyisinkin, että mitä muuta tuossa 120tkm huollossa tehdään, niin voisi ostella jotain tarvikkeita etukäteen. Paljon olette kyseisestä huollosta maksanut?

                Comment


                • #9
                  Tulpat
                  Nelivedon öljyt
                  Moottoriöljyt + suodatin
                  Ilmanputsari

                  Tääl ruottis sanovat hinnaksi: 9299SEK = 1398.89?

                  Comment


                  • #10
                    Tulpat
                    Nelivedon öljyt
                    Moottoriöljyt + suodatin
                    Ilmanputsari

                    Tääl ruottis sanovat hinnaksi: 9299SEK = 1398.89?
                    Ööh siis varmaan tohon 1400? vaihdetaan jo hihnaakin tai sitten ruotsin audaattorilla on vielä pöyristyttävämmät hinnat kun suomessa :P

                    Hmph no ainakin nuo mainitsemasi tarvikkeet voisi viedä liikkeelle, nyt kuin vielä löytyisi sopiva kioski pääkaupunkiseudulta.

                    Comment


                    • #11
                      Vuosihuoltolappua kun selaa niin hammashihnanvaihto olis mallista riippuen 60000/90000km välein. Noin löytyy tosta huoltoselosteen rasti ruutuun tehtävästä.


                      Omaan Italiasta tuotuun a4:seen tehtiin kanssa iso vuosihuolto 127 000km kohdalla, turun audilla vissiin vaan pieni/isovuosihuolto listoilla? Ei ollut täyttä varmuutta mistään tuon auton kanssa, niin tollanen tuli teetettyä, hintaa 1124,57? sisältäen:
                      -Jakohihna, rullat yms.
                      -Öljyt+suodatin
                      -Ilmanputsari, raitisilmansuodatin
                      -Tulpat
                      -Kolme moniurahihnaa rullineen näkyy myös menneen, ainakin laturille ja ilmastointiin, kolmannesta ei oo mitään kohdetta merkattu.

                      Siinä nuo suurimmat mitä tosta kuitista sattu silmään, ilmeisesti tohon ei olis kuulunu tuo jakoremmi automaattisesti kun eivät sitä ehdottaneet tuon laajan vuosihuollonkaan yhteydessä noilla kilsoilla, vaan se piti erikseen mainita, että vaihtavat. Noista voimansiirron öljyistä ei ollu mitään juttua missään vaiheessa, ei vissiin kuulu normaaliin vuosihuoltoon? Ainoastaan tarkastus/lisäys luki lapuissa, täytyypä niitäkin kysellä seuraavaksi kun tulee käytyä.

                      Edit: no luulis et tohon ruotsin hintaa vaihtuu hihnatkin :o

                      Comment


                      • #12
                        Mitähän 30 tkm huoltoon kuuluu öljynvaihdon lisäksi,nuo öljyt voi vaihtaa/vaihdattaa itekkin tai jossain muualla ku virallisessa Audi huollossa,huollon hinta oli jotain 350?,jos omat öljyt +suodatin ni n.250?,auto n.2.5 kk vanha ni ei varmaan tarvi vielä ees vaihtaa raitisilma suodatintakaan,eli aika kova hinta pelkästä öljyn vaihdosta !!!

                        Comment


                        • #13
                          Kyllä se siellä huoltokirjassa lukee.

                          IMHO, väärää säästöä tuon ikäisessä autossa että alkaa itse pulaamaan.

                          Comment


                          • #14
                            Käänsin saksalaisesta eepoksesta tämän - miten sitten vastannee suomalaista huolto-ohjetta::

                            Tarkastushuolto (210 000 km)
                            - polttoainesuodattimen vaihto (30 000 km välein tai kerran vuodessa)
                            - raitisilmasuodattimen vaihto (30 000 km välein tai kerran vuodessa)
                            - alustan kunnon tarkastus (30 000 km välein tai kerran vuodessa)
                            - moottoriöljyn vaihto (VW 505 00)
                            - öljynsuodattimen vaihto
                            - polttoainesuodattimen kuivaus
                            - moottorin tiiviyden tarkastus (vuodot, vahingot)
                            - jakopään hihnan tarkistus
                            - pakoputkiston kunnon tarkastus ja tiiviyden testaus
                            - jäähdytysnesteen pakkasenkeston tarkastus, tarvittaessa lisäys
                            - vikakoodien tarkastus koko järjestelmästä
                            - jarrupalojen paksuuden tarkistus
                            - jarrujärjestelmän kunnon ja tiiviyden tarkastus
                            - jarrunesteen tarkastus
                            - vaihteiston, vetoakseleiden ja ohjausvaihteen kunnon ja tiiviyden tarkastus
                            - vetoakseleiden suojakumien kunnon ja tiiviyden tarkastus
                            - renkaiden kunnon ja ilmanpaineiden tarkastus (kulutuspinta, kuluminen), tarvittaessa ilmanpaineiden korjaus
                            - akun kunnon tarkastus, tarvittaessa akkuveden lisäys
                            - iskunvaimentimien välyksen, kiinnityksen ja suojakumien kunnon ja tiiviyden tarkastus
                            - ovien lukkomekanismien voitelu
                            - ovien lukkojen toiminnan (ml. lapsilukko) toiminnan tarkastus
                            - ajovalojen, suuntavilkkujen ja varoitusvalojen sekä äänimerkin testaus
                            - tuulilasinpesulaitteen kunnon tarkastus, tarvittaessa tuulilasinpyyhinten lepoasennon säätö ja nesteen lisäys
                            - huoltoväli-indikaattorin nollaus (OIL)
                            - koeajo, lopputarkastus

                            Tämä ja yhden koiranluun vaihto ja pyörien suuntaus maksoi noin ?400 Nikusella Oulussa, viikko sitten. Oli kallis raikkari ...

                            Comment


                            • #15
                              eli aika kova hinta pelkästä öljyn vaihdosta !!!
                              Toi noin, vilkaseppas nyt sitä maksukuittilappua jonka sait silloin 2,5kk sitten ja hetken katsot sitä huollon hinta-arviota ja em. kuittia ja kerro sitten missä on epäsuhtaa, jos missään?;-)

                              Omana käsityksenäni sanoisin että takuuaikana ja sen jälkeenkin kiertäisin ne halvat huollot kaukaa. Etenkin takuuaikana jos kävisi niin onnettomasti että pärähtäisi vaikka 5te remppa niin olen tasan varma jos huoltokirjassa lukee "Niksun nurkkapaja" niin itse kustantaa...

                              Ja saahan siinä sitten Audin liikkumisturvan, siis tuon yo. luettelon lisäksi, eli jos se eitoivottu matkan katkeaminen tapahtuu niin siinä on sitten muutamia vaihtoehtoja, makailet (siis autossa ollut jengi) 5pv. jossain hotellissa odotellen auton kuntoon saattamista tai saat vaihtoehtoisesti sijaisauton ja taisi siinä olla vielä muutakin...

                              Comment


                              • #16
                                Nyt oli vaan kyse siitä että JOS siihen ei kuulu muuta kuin se ÖLJYN vaihto ni se on aika arvokasta ku niin kai kaikki muukuin merkki korjaamossa merkistä riippuen,va jos kaikki nuo ed.mainitut työt myös tehdään ni hinta ei oo todellakaan paha,kyse oli vaan siitä ettei joudu maksamaan turhasta tai että ku on varaa ostaa Audi ni voi maksaa mitä vaan just esim.öljyn vaihdosta,ja onhan ne huollot ja mitä ne sisältää varmaan siellä huolto kirjassa selvitetty,aattelin vaan kysästa ku tietokoneen ääressä olin ja audi foorumin sivut oli auki,olis vissiin pitäny jättää kysymättä !

                                Comment


                                • #17
                                  No Pentillä nyt on kautta rantain ollut omat mielipiteensä, niin kun tietysti meillä kaikilla.
                                  Kyllä minä olen samaa mieltä Pekan kanssa. Vaikka olis varaa ostaakin 80te auto, niin se ei automaattisesti tarkoita että huoltohinnoilla ei sitten olis mitään väliä.
                                  Onhan se sikaryöstöä tuo 350e hinta. Siihen kuuluu öljynvaihdon lisäksi todennäköisesti vikamuistin luku, saranoiden rasvailu ym. diipa daapa.
                                  Voi se tietty olla ihan pelkkä öljynvaihtohuoltokin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Voi se tietty olla ihan pelkkä öljynvaihtohuoltokin.
                                    Siis kuinka niin voi olla?
                                    Ainakin minulle on sähköpostissa lähetetty merkkiliikkeeltä hinnoiteltu "työlista" jossa on tunnit kuinka kauan rasvaillaan niitä saranoita ja sitten joka nippelin ja suodattimen hinta yksilöityna, eikä Audeissa ole mitään pelkkää öljynvaihtoa, siihen tehdään yleensä ja pääsääntöisesti LL-huolto joita ovat n. 30 ja 60tkm kieppeillä joista 60tkm on ns. lisätöillä laajennettu.

                                    Minä juuri "sikaryöstätin" itseni ei tunnu lainkaan pahalta vaikka vanhaan 03 raasuun tuhlasin tuollaisen diippa daapan ja jatkan huolettomia kilsoja.

                                    Niin, olen todellakin luottanut että ne hommat myös tehdään sillä en ole kertaakaan ängennyt halliin häiritsemään työläisiä, sillä en itsekään ole koskan tykännyt olan takaa bongaajista.

                                    Perin ikävää jos joku aina loukkaantuu mielipiteistäni...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Minä en luottaisi juuri siihen että nuo "tarkistukset" tehdään. Niin monesti olen kuullut että tarkistukseen kuuluu esim jarrut, ja kuinka ollakaan, pian ne palat on lopussa mutta huollossa siitä ei ole mainittu mitään.

                                      Nuo kaikki tarkistukset on aivan helppo katsoa itsekin, niihin kun ei tarvita yleensä mitään työkaluakaan.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Siis kuinka niin voi olla?
                                        Sehän se melkein käytännössä on.

                                        Huolettomia kilsoja voi kukin jatkaa tavallaan, jotkut halvemmalla jotkut kalliimmalla. Eikä se minulle kuulu, enkä välitä miten muut sen hoitavat.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Listat ja listat

                                          Saahan nitä listoja tosiaan olla, mutta se on sitten eri asia, käydäänkö aikuisten oikeasti läpi ne listassa olevat asiat. Eipä tuossa pari viikkoa sitten taas oltu mm. apumiehen puolen oven saranoita voideltu, kun äänteli huollosta haun jälkeen kuin vanha ladon ovi. Listaan oli kyllä merkitty...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Huolettomia kilsoja? Ainoat huolettomat kilsat on sillon kun ite on tehny korjaukset jne. Tietää tasan tarkkaan miten hommat tuli tehtyä.

                                            Mulla on korjaamoihin mennyt luotto jo aikaa sitten.

                                            Jos olis pätäkkää tarpeeksi niin vetäisi ihan puhtaasta v-mäisyydestä huoltoliikkeitä raastupaan tekemättä jätetyistä töistä mitä väitetään tehdyksi. Tuollanenhan voidaan tulkita petokseksi.

                                            Mulla siis on Suomi-Passatti, joka on huollettu aina merkkihuollossa. Minä en sitä sinne ole vienyt enään.
                                            Kuittia on kuitin perään mitä on tehty ja vaihdettu. Niiden perusteella tuon pitäis olla kuin uusi, no ei ylläri ole. Ei se rikki ole, mutta silti kulumaa on paljon. Eikös noiden huoltojen pitäs niitä juuri ehkäistä, vikoja kun ei voi ennakkoon korjata.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Huolettomia kilsoja? Ainoat huolettomat kilsat on sillon kun ite on tehny korjaukset jne. Tietää tasan tarkkaan miten hommat tuli tehtyä.
                                              Tähän on ihan pakko lainata erästä sanontaa, joka on toisessa topicissa:
                                              "Kun itse tekee, niin saa semmosen kuin siitä tulee."

                                              Noh, tuota ei pidä ottaa liian vakavasti. Jokainen tekee päätöksensä itse autonsa huollattamisesta. Nykyäänhän ns. "takuu" ei raukea, vaikka takuuaikana määräaikaishuollot teetättääkin jossain muualla, kuin merkkihuollossa. Tosin jos ja kun takuuaikana esiintyy jotain ongelmia, niin merkkiliikkeet katsovat mielellään hyvin tarkkaan missä sitä autoa on huollettu takuuaikana. Ja suhtautuminen vaihtelee varmasti sen mukaan.

                                              Olen aikaisemminkin kertonut, kuinka profiilin A6:n kanssa oli ongelmia jos jonkinlaisia heti takuuajan päätyttyä (pöljyyksissäni ostin auton juuri siinä kohden kun takuuaika loppui). Noh, Tre:n Audi Center toimi todellakin esimerkillisesti ja asiakkaan etujen mukaisesti niin isoissa kuin pienissäkin ongelmissa, vaikka auto oli ostettu ihan muualta. Minulle vaan todettiin siellä, että kyllähän tämä täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja huomattavasti auttaa "Good Will-takuun" järjestelemisessä. Silloin kiitin kädet kyynärpäitä myöten ristissä edellistä omistajaa joka määräaikaishuollot oli merkkiliikkeessä teetättänyt.

                                              Nyt tietenkin uuden auton omistaja voi ajatella, että miksi pitäisi tavallaan subventoida tulevan autonomistajan mahdollisista autossa esiintyvistä murheista aiheutuvia kuluja maksamalla maltaita merkkihuolloista. Näinhän se toki onkin, mikäli aikoo autoa vaihtaa 2...3 vuoden välein.
                                              Minä olen sen verran persaukinen, että minulla ei ole varaa ostaa pakasta otettua Audia, joten joudun tyytymään vähän käytettyyn. Ja siinä tapauksessa myös mieluummin ostan sellaisen auton, joka on huolettu merkkiliikkeessä, kuin sellaisen jota on itse tai naapurin Reiskan toimesta huollettu.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Minusta tärkein pointti tuossa on takuun pitäminen voimassa. kuten jo mainittiinkin. Säästä 300 nyt ja kuukauden päästä jos jotain kolahtaa, niin maksa itse. Minä en ottaisi riskiä. Minua myös mietityttäisi miten -08 vuosimallin autolla on jo ehditty ajaa 30 tkm?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Nykyäänhän ns. "takuu" ei raukea, vaikka takuuaikana määräaikaishuollot teetättääkin jossain muualla, kuin merkkihuollossa.
                                                  Po. aiheesta taitaa olla kiva keskustella koska taas kerran herättää suuria tunteita...
                                                  Olen lainauksen asiasta ymmärtänyt että vaikka "takuu" ei raukeakkaan, niin takuu tulee perin tulkinnan varaiseksi ellei se "nipan nurkkapaja" ole maahantuojan hyväksymä ja se edellyttää muutakin kuin olla kädet kyynärpäitä myöten rasvassa ja jakoavain. Tohdin myös väittää ilman suurempaa evidenssiä ettei juurikaan muualla Audeja huollateta takuuaikana kuin merkkiketjussa, joten asiasta ei kannattane agiteerata enempää.

                                                  Kun oikein muistelen lähes kymmenen vuotta sitten oli ns. remontti Audissani takuun juuri umpeuduttua, eli auto oli merkkihuollossa ja asentajat jotka eivät muutakuin saranoita rasvailee olivat kuitenkin kirjoittaneet siihen listaan ym. kohtaan "jakopään hihnaan vuotaa öljyä, korjattava", no minä sitten autoa noutaessa asiaa pähkäilemään ja esitin takuukorjausta johon muistaakseni mainittiin että maahantuoja ei suhtaudu suopeasti moiseen, mutta katsotaan ja varattiin aika asian korjaamiseen. Kun mielestäni minun ei kuulunut änkeentyä moottoritilaan ja irroitella hihnansuojuksia että olisin nähnyt mainitun vaivan jo takuun voimassa ollen...
                                                  Niinpä vein auton remontiin ja auton myynyt heppu tuli puheille ja esitti asiassa kompromissia, remontista jälkimarkkinointi, liike ja hän maksaa laskun ja minulle jäisi asiaan tyytyminen, no, harkinnan jälkeen hyväksyin sen pitkin hampain.
                                                  No, ei kukaan taaskaan hyväksy ettei autoissani olisi muuta remonttia ollut mutta kai se on jokaisen oma asia, jos mulla ei ole moitetta Audista tai huollosta, en ala sitä keksimäänkään...

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Nykyäänhän ns. "takuu" ei raukea, vaikka takuuaikana määräaikaishuollot teetättääkin jossain muualla, kuin merkkihuollossa
                                                    Tulipas huolimattomasti luettua, sorry.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Audi tuli minulle 30.07.-07 ja myyjän mukaan on jo -08 mallia...liekö kusettanu,ja nyt on km lukema n.25400 km !!

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Eikös se syksyllä aina vaihdu "seuraavan" talven malliin nuo merkinnät. Siis 2kk ja 25tkm :o melkosesti ajua!

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Vko:sta 22 tänä vuonna on ollut tuotannossa -08:sia. Itselläkin moinen, vaikka omasta mielestä kyseessä silti auto on -07, mutta vuosimalli sitten tuo -08. Tuo prkl:een DPF tuntuu lyhentävän kovin tuota huoltoväliä ja rauhallisessa ajossa nostavan vielä kulutusta. Ensimmäinen auto itsellä, joka kulkee 110km/h vähemmällä, kuin 90km/h... Ilmeisesti filsun takia, kyllä maailma pelastuu!

                                                          btw: eikös Jarin ja Pekan autot ole ammattikäytössä jos oikein muistan? Mites noissa ammattikäytössä tuo takuu menee, onko kuten meillä muillakin 2 vuotta ilman km-rajaa?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Saahan nitä listoja tosiaan olla, mutta se on sitten eri asia, käydäänkö aikuisten oikeasti läpi ne listassa olevat asiat
                                                            Noinhan se minunkin mielestäni on. Minulla ei edes juurikaan huoltohinnoista valittamista olisikaan, jos tuohon voisi luottaa. Aika vähäistä tuo varsinaisen vaihtotyön ja osien määrä noissa huolloissa onkin. Esimerkiksi profiilin auton arvioitu 120tkm (60tkm) huolto arvioitu hinta audiliikkeessä 400 eur. Ei todellakaan paha 60tkm lisätyö huolloksi, mutta varsinaisten vaihdettavien osien määrään nähden kyllä: tulpat, ilmansuodatin, raitisilmansuodatin, öljynsuodatin ja öljyt... Oikeastaan maksamaan olen valmis, jos työ on sen mukaista.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X