Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
PK-seudun Audi-huollot
Collapse
X
-
kiitos vinkistä! en ole vielä päässyt tuon haun kanssa sinuiksi mutta kokeillaan...
ja vastauksestasi päätellen onnistuu (missä tahansa) korjaamolla, jotka VCDS:n omistaa ja osaa sitä käyttää. Ehdotuksia otetaan toki vastaan jos joku tietää missä ohjelmointi varmasti onnistuu.
Leave a comment:
-
webaston ohjelmointi
Tere foorumilaiset!
Onnistuuko webaston ohjelmointi muualla kuin merkkikorjaamolla? Eli ajonaikainen weba (joka käsittääkseni näissä diisseli Quuseiskoissa vakiona) pitäisi saada esilämmittämään moottoria. Motonetin korjaamossa autoa käyttäessä kyselin tuosta niin meinasivat että onnistuu vain merkkikorjaamolla. Vai voisiko onnistua peräti itse vag-comilla?! Alkuun riittäisi että vois MMI:n kautta asettaa lämmitykset mutta myöhemmin esim. tuollainen telestart T100 HTM voisi olla poikaa...
löytyykö kokemuksia/tietoa?
Leave a comment:
-
Audi A4 B8 211hp 2013 lastutus!
Morjes ! Olis täs tarkoitus vähän piristää omaa menopeliä mut alkaa pää lyömään tyhjää kun googlesta katellu mikä olis hyvä :) Siel vaikka ja mitä ! Ja oikein en omasta mallista mitään henk koht tietoo löydä vaan yleistä höpiää :) En olisko kellä kokemuksia mikä olis olikeesti hyvä paja käydä tääl pääkaupunki seudulla !
Leave a comment:
-
Täältä ääni myös JT-Carfixille. Monta kertaa on tullu autoa siellä käytettyä, mm. moottorivikavalon takia.
Leave a comment:
-
Audille huoltopaikka pk-seudulta.
Tervehdys
Missä pk-seudulla kannattaa käydä lukemassa vikakoodit audi tt ja mahdollisesti korjauttaa asiantuntevasti ja edukkaasti?
Uusi kaupunki, eikä tiedossa muita paikkoja, kun herttoniemen vw/audi.
Turussa asuessani WVauhtipiste oli osaava ja saman henkistä haen täältä.
Syttyi moottorivikavalo (keltainen)
Leave a comment:
-
Kannattaako tuota tulla kehumaankaan jos ei aio kertoa paikan nimeä saati mainostaa jos on jo liikaa hommia.
Leave a comment:
-
Kyseessä tosiaan yksityisyrittäjä ja kuten kaikessa, niin aina löytyy joku, jolla on jotain moitittavaa, esim ei tarjoilla kahvia, ei vastata puhelimeen, ei soiteta takaisin, epäystävällinen palvelu, ei vastata sähköposteihin, pitkät jonot, ei ollut vapaata aikaa jne. Tällaisten ihmisten on parempi viedä autonsa Audin merkkihuoltoon ja siemailla kahvia ja jutustella mukavia infotiskin tyttärien kanssa. On aivan eri asia antaa negatiivista palautetta esim Audi airport kuin yhden miehen korjaamosta, jossa työ henkilöityy yhteen henkilöön.
Jos varauskirjat jo muutenkin täynnä ja 10 tunnin työpäivät, niin kannattaakos enää mainostaa...
Leave a comment:
-
Tuskin mikään korjaamo haluaa, että niitten nimi julkaistaan samassa yhteydessä kun heitä kehutaan netissä.
Leave a comment:
-
Jaa..teksti ei ollut tarkoitettu mainokseksi, mutta kyllähän noita "mies ja korjaamo" -yrittäjiä löytynee käsittääkseni useammasta paikasta.
Täytynee jutella jossain vaiheessa korjaamon kanssa, jos haluaa antaa yhteystietonsa julkisesti Audiclubille. Veisin sinne tosiaan kyllä mielelläni lisää Audeja, koska mies on kallistumassa tuonne MB ja BMW suuntaan. Ero ketjukorjaamoiden hintoihin on kyllä valtava.
Onkos näissä töissä muuten jotain erikoista?
Egr irrottaminen oli muistaakseni neljä ruuvia (+muutama löysälle), puhdistus spray -pullosta. Egr:n muovikotelon avaaminen neljä ruuvia, ratas lähtee nostamalla. Akku on kiinni kahdella kiinnikkeellä ja akkukengillä. Akkujen koodaus ei nyt kauan kestänyt.
Palaan siis mahdollisesti jossain vaiheessa yhteystietojen kanssa, laittakaa yksityisviestiä, jos jostain syystä tarvetta nopeammin.
Leave a comment:
-
Espoossa, mies ja korjaamo.
Tänään öljynvaihto+suodatin, akun vaihto+ohjelmointi, luettiin vikakoodi--> EGR putsaus (valo paloi) ja tarkastettiin samalla, että muovinen ratas oli kunnossa ja rasvattiin se. Lisäksi sain tietää, että EGR:n muovisen rattaan voi vaihtaa helposti metalliseen sen rikkouduttua eli ei kannata ensimmäiseksi lähteä ostamaan uutta. Korjaaja tekee itse sen rattaan metallintyöstökoneella. Lisäksi tarkasteltiin nestepinnat samalla mukavasti jutellen.
Sain olla vieressä ja jutella mukavia Audin tyyppivioista ja muusta. Kahvia ei tarjoiltu..:)...Aikaa kului tunti, laskutus yksi tunti.
Leave a comment:
-
JT-Carfix. kiitokset kohtuuhintaisesta ja asiantuntevasta huollosta. Myöskin tulevat huoltokohteet huomioitiin suvereenisti!
Leave a comment:
-
JT-Carfixille pisteet täältä. Audiin vaihtui turbo määräaikaishuollon yhteydessä. Arvostin myös tulevien huoltokohteiden läpikäyntiä.
Leave a comment:
-
Jon auton arvo on 500-700euroa, mikä on sopuhintainen kansiremppa :(?
Leave a comment:
-
2.0E ABK venttiilinkumiremppaa pk-seudulla?
Löytyyköhän jostain sopuhintaista vanhan Audin venttilinkumirempan tekijää pk-seudulla... 1992 2.0E ABK on alkanut savuttaa sinistä (vain lämpimänä tyhjäkäynnillä - sitten kun polkaisee kaasua niin pölähtää enemmän ja sen jälkeen ei hetkeen savuta).Viimeksi muokannut ssipila; 27.6.2016, 14:31.
Leave a comment:
-
Terhon Paja hoiti Golfin jakopään vaihdon, määräaikaishuollon ja ilmastoinnin kompuran vaihdon hyvällä sykkeellä ja palveluasenteella kuntoon. Eikä hintakaan ahdistunut määränsä enempää.
Leave a comment:
-
Peukut JT-Carfixille jälleen, osaavien hemmojen kanssa ei tarvitse arpoa asioita.
Leave a comment:
-
"Vaihtoautopuolella on näköjään duunissa joku varsinainen palvelualan kukkanen. Meni koeajamaan (ehkä 2 krt vuodessa) käytettyä Q7:aa kun olen miettinyt ML:n vaihtamista siihen. Kukaan ei ollut kiinnostunut minusta vaihtoautopuolella (tämä sama kaveri arvioi kyllä kauempaa päästä varpaisiin, että kannattaako tuohon kaveriin käyttää aikaa). Kun kukaan muukaan ei ollut paikalla, niin kävelin kyseisen kaverin työkö ja kysyin että olisiko mahdollista koejaa ko. Q7 (auto oli valmiiksi pihalla). Kaveri kääntyi ja tuijotti hiljaa ja sitten töksäyttäen kysyi: "Millaista kauppaa ajattelit"? Tyyli miten kysymys esitettiin viesti kyllä asiakaspalvelun ymmärtämättömyyttä. Jos joku haluaa ostaa auton, niin ensin koeajetaan. No, en provosoitunut vaan sanoin, että varmaan vaihtokauppaa. Seuraavaksi ennen kuin päästiin mihinkään alkoi tenttaus vaihtoautosta (tässä vaiheessa alkoi jo savu nousta, koska olin tullut KOEAJAMAAN auton). Lopuksi vaati oman autoni avaimet ja olisi pitänyt mennä katsomaan oma auto?!? Tässä vaiheessa paloi hihat ja kysyin, että pääsekö tässä ollenkaan koeajamaan sitä autoa?!". Kaveri totesi yksikantaan, että ensin pitää päästä yhteisymmärrykseen välirahasta. Siis mitä vittua?! ensin tehdään kaupat ja sitten koeajetaan auto?! Totesin tälle kaverille, että hei! jos ei mun asiat kiinnosta niin vien ne muualle. Kaveri totesi vaan kylmästi "Se on ok!". Ei siis mitään yritystäkään pelastaa tilanne, toivotti vaan hyvää matkaa! :) Itsevarma myyjä, heh. En jaksa uskoa, että noin paskamainen käytös oli sallittua ellei liikkeen johtotaso sitä hyväksy. "
Edellä lainattua tekstiä, ei liity suoraan huoltoon, mutta kommentti tuohon lainattuun: Taisin törmätä samaan myyjään. Halusin koeajaa A8:n, myyjä katsoi pitkään ja kysyi heti nykyistä autoani, sanoin 530 bemari. No heiman helpotti tilannetta, A8 ajettiin ulos ja myyjä tuli viereen pyysi autoni avaimia ja sanoi vähän tutkivansa autoa. Ajattelin, että mikäpäs siinä. Lähdin ajamaan A8:lla ja totesin heti, että hieno auto, mutta liian iso ja palasin Audicenteriin. Myyjä tuli vastaan ja sanoi, että oma autoni on pesussa, mutta valmistuu pian.
Sitten kommentoi, että on vähän naarmuja etulokasuojassa ja väliraha olis tuota luokkaa. Pesivät auton, jotta näkisivät naarmut. Sanoin, että iso on A8 ja lisäksi etsin autoa vaalealla sisustalla. Myyjä sanoi, että häneltä löytyy A6 vaalealla beige sisustalla. Koeajoin auton ja välirahasta tuli sopu, niin laitoin nimen paperiin. Eli saa se hankalakin myyjä joskus kaupan syntymään.
Leave a comment:
-
^ Hieno homma että hoitui, vähän ounastelinkin että pitäisi mennä vähintään sen kytkinosien verran GW:seen. Kävin itse keväällä omasta pelistä (joka oli juuri uitettu saksasta) vuotavalle vesipumpulle tekemässä kyselyä Hertsikan Audi Centerissä, naputteli ihan mukisematta takuukyselyn joka arpoi 70% vastaantulon. Auto oli kuitenkin jo 3v vanha ja 140tkm rullattu. Tosin hihnaahan ja työosuuksiin ei tullut sitten mitään. Tein mieluummin itse.
Varmaan olisi mennyt 100%/100% jos olisi Suomiauto, mutta minkäs teet. :)
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja tumu Näytä viestiOnkos pk-seudulla jotain DSGn sielunelämää tuntevaa pajaa? A1 dsg7 alkoi temppuilemaan 1-2 vaihdon osalta täristämällä ja pikaisen googlauksen tuloksena homma on yleistä ja kallista. Vaikka kyseessä vasta 50tkm ajettu niin kun on tuontipeli niin tehtaan mukaansaaminen on hyvin haastavaaAlkuperäinen kirjoittaja jaeger Näytä viestiViittaisi kytkinvikaan, ja luulisi että tehdas tulee noin uuteen peliin vielä 100% vastaan. Tuon vian korjaa yleensä vain uuden sukupolven kytkinpakka missä on eri kitkamateriaali.
Kytkinhän sieltä sitten on mennyt. Täytyy kyllä antaa AC Airportille täydet pisteet tämän asian hoidosta. Tuontiautoa ei katsottu kieroon vaan takuukyselyt tehtaan suuntaan tehtiin pikaisesti ja kytkin saadaan korjattua osien suhteen tehtaan kustannuksella. Laadusta voidaan olla luonnollisesti montaa mieltä kun 50tkm on liikaa kytkimelle, mutta tämä ei luonnollisesti ole huollon vika.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja petris Näytä viestiKovasti tulee puoltoa Mäntsälän reissulle. Pistetään vakavaan harkintaan. Samalla reissulla voisi pyytää tutkimaan josko autosta löytys syy erikoiselle "etupään hurinalle" joka kuuluu toisinaan noin 50km/h nopeutta ajaessa. Lukenu tätä foorumia ja voisi viitata tietty pyöränlaakereihin ku ääni selvästi muuttuu mutkitellessa. Toki myös vetoakseli voi aiheuttaa. Auto katsastettu heinäkuussa jonka jälkeen sillä ei ole ajettu ku max 2000km,,,,uskoisin että ainakaan katsastuksessa laakereissa ei ole välystä ollut. Vikoja ilmenee ku kilsoja jo lähes 300tkm
Leave a comment:
-
JT Carfix, jälleen iso peukku.
Huoltoon autoa viedessä sain vielä rutistua tiskillä yhden lisätyön läpi ja auto valmistui ajoissa. Nyt kelpaa odotella talvea (ei tartte enää ku talvirenkaat). =)
Leave a comment:
-
Kovasti tulee puoltoa Mäntsälän reissulle. Pistetään vakavaan harkintaan. Samalla reissulla voisi pyytää tutkimaan josko autosta löytys syy erikoiselle "etupään hurinalle" joka kuuluu toisinaan noin 50km/h nopeutta ajaessa. Lukenu tätä foorumia ja voisi viitata tietty pyöränlaakereihin ku ääni selvästi muuttuu mutkitellessa. Toki myös vetoakseli voi aiheuttaa. Auto katsastettu heinäkuussa jonka jälkeen sillä ei ole ajettu ku max 2000km,,,,uskoisin että ainakaan katsastuksessa laakereissa ei ole välystä ollut. Vikoja ilmenee ku kilsoja jo lähes 300tkm
Leave a comment:
-
mniin, vianorilla ja euromasterilla voi käyttää auton ja toteavat, että pielessä on, mutta niin jumissa paikat, että ei saaha auki.
Terholle kun vie suoraan, niin ei tarvitse uutta aikaa varailla ;)
Leave a comment:
Leave a comment: