Allroadin nokalla on ainakin saanut vielä -05 tuota 2.5tdi. Perus a6 näyttää olevan 1.9tdi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6:sta (C5) ostamassa
Collapse
X
-
Mulla olis tulossa -00 musta avant 2.7bit manuaali myyntiin. 277tkm ajettu, saksantuonti hyvillä varusteilla. Navi, kattoluukku, KW alustasarja, lastu, xenon ja muuta pientä. AVK projekti johonka pitää vielä sovittaa pellit kohalleen. Jakopään laitto olis ajankohtainen. Turbon akseleissa ei tuntunu välystä.
Comment
-
Ei sitä 2.5 tippuria kannata pelätä, jos ottaa oikean asenteen ja löytää laatikkoremontoidun yksilön. Täälä on ajettu jo ~100tkm ilma-aluistaisella pelkillä takajousi&kompuraremonteilla. Mutta kauhunsekainen kunnioitus pitää olla, ettei tuu yllätyksiä
Comment
-
Aloitin jo uuden ketjunkin A6 (C5) 1,9 tdi ostosta, mutta kyselenpä vielä täälläkin. Eli jos tuollainen manuaaliauto vuodelta 2002 on ajettu 330 tkm, minkälaiseen tekniikan kuntoon voi varautua. Tuo konehan on kai kestävimmästä päästä?
Löytyykö joltakin tm:n tai tuulilasin vertailuja A6 vastaan mersun ja volvon vastaavat mallit. Olisi ihan mielenkiintoista lukaista.
Comment
-
Veikkaisin että Modet lukitsee uuden ketjun aika nopeesti kun tämäkin täällä on.
Isompia kulutusosia AFN:ssä voi tulla vastaan mutta ei nekään mahdottomia maksa. Esim kytkin ja ahdin on mahdollisia.
Sanoisin että C5 tuolla koneella on niin hyvä auto ettei vastaavaa taida löytyä keltään. Tukivarret on ainoa heikkous, mutta niiden vaihto on ihan mukavaa hommaa loppujen lopuksi.
Comment
-
Tuota juuri mietin mihin Ville K viittasi eli putoaako laatuvaikutelma mersusta Audiin siirtyessä vai ei. Tuo sinkitty kori on juuri se, mitä vaihdolta haen. Ruosteen kanssa ei jaksa tapella. Neliveto olisi itsellekin mieleinen, mutta en ehkä paljoilla ajoilla jaksa tankata tuota isoa konetta.
Comment
-
Joo, kyllä useasti tulee ihan ääneen ihmeteltyä kuinka hyvänä Audi pysyy näissä Suomen talviolosuhteissa, varsinkaan kun ei ihan joka viikko ehdi autoa pesemään. Ilmojen lämmettyä keväällä ja autolle perusteellista pesua+vahausta tehdessä kaiken paskan alta paljastuu lähes uudenveroisessa kunnossa oleva auto - Mersun kanssa sai kirota aina kun jostakin listan alta pukkasi taas uutta ruostekukkaa. Mutta tuohon laatuvaikutelmaan, kyllä se putoaa mutta ei se niin merkityksellinen asia ole. Laatuvaikutelma (ja konkreettinen laatukin) putoaisi myös siirryttäessä W210-korisesta uudempaan W211:een. W210 on kuitenkin vielä ns. kunnon Mersu lukuunottamatta katastrofaalista ruosteongelmaa. :)Alkuperäinen kirjoittaja Timpsula Näytä viestiKyllä audi taitaa olla melko vapaa ruosteesta kun vertaa vaikka mersuun, täysin ruosteetonta autoa ei ehkä olekaan. Perheessä on 12 vuotta vanha A4, mittarissa 510 tkm eikä yhtään ruostetta. Melko hyvä referenssi!
Comment
-
Mersu on tosiaankin tehnyt monta asiaa hyvin, mutta kori ei kuulu näihin asioihin. :-) Itselle yksi tärkeimmistä ominaisuuksista autossa on sen hiljaisuus, siksi ykkösvaihtoehtona oli pitkään S80. Nyt A6 on kuitenkin alkanut tuntua parhaalta vaihtoehdolta ja etenkin luotettavuusnäkökulmasta. Kun vain saisi nelikon ja 1,9 tdi:n A6:na eikä vain A4:na. Tosin eipä saa S80:kaan nelikkona, kun puhutaan 10 vuotta vanhoista autoista.
Comment
-
En tiedä saako tässä ketjussa esitellä linkkejä, mutta tässä olisi aika herkku: http://www.nettiauto.com/audi/a6/6055944. Oliko näin, että tuo vaihdelaatikko on eri versioista "hitain"?
Comment
-
Terve kaikille! Ensimmäinen viesti tälle foorumille.
Tuli napattua lähikaupasta maltilliseen 15 vuoden ikään ehtinyt A6 2.4 sedan.
Kilometrejä kuitenkin aika vähänlaisesti, 183tkm. Hintaa jäi tingittynä ja katsastettuna 3200€. Huoltohistoria aukoton, suomi-auto.
Ensi vuoden aikana joutuu tekemään jakopään huollon, mutta pidän kohtuullisena hankintana. Tosin ilmastointi puuttuu.
Tällä ajelee ihan mielellään, vaikka verrokkina on -08 BMW E91.
POP-vakuutuksesta liikenne(bon 60%) ja osakasko yht 310€/vuosi, ei paha!
Vero näyttäis olevan 217€/vuosi.Viimeksi muokannut jyliaho; 10.12.2013, 22:53.
Comment

Comment