Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6:sta (C5) ostamassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Allroadin nokalla on ainakin saanut vielä -05 tuota 2.5tdi. Perus a6 näyttää olevan 1.9tdi.

    Comment


      Onko tuo 2.5tdi tiptronic quattro oikeasti niin huono yhdistelmä kuin väitetään? Vai pitääkö malttaa viellä ja ostaa 2.7bit manuaalilla? :)

      Comment


        No en minä nyt tiedä onko se 2.7bit kovin paljon luotettavampi kuin 2.5tdi. Omat haasteensa molemmissa.
        Omasta mielestä 2.5tdi on ihan Ok kone kunhan on varautunut ongelmiin VP44 ja/tai nokkien kanssa. Samoin tippi kestää minkä kestää ja kun hajoaa niin korjataan/korjautetaan.

        Comment


        • Mulla olis tulossa -00 musta avant 2.7bit manuaali myyntiin. 277tkm ajettu, saksantuonti hyvillä varusteilla. Navi, kattoluukku, KW alustasarja, lastu, xenon ja muuta pientä. AVK projekti johonka pitää vielä sovittaa pellit kohalleen. Jakopään laitto olis ajankohtainen. Turbon akseleissa ei tuntunu välystä.

          Comment


            Ei sitä 2.5 tippuria kannata pelätä, jos ottaa oikean asenteen ja löytää laatikkoremontoidun yksilön. Täälä on ajettu jo ~100tkm ilma-aluistaisella pelkillä takajousi&kompuraremonteilla. Mutta kauhunsekainen kunnioitus pitää olla, ettei tuu yllätyksiä

            Comment


              Hauskuuskertoimissa bit manuaali hakkaa tippi tdi:n mennen tullen. Tosin minähän osin puolustelen omaa valintaani. :-p Polttonestekuluissa sitten taas tdi on ylivoimainen. Muilta osin taidetaan olla aika pitkälti tasoissa.

              Comment


              • Ei se 2.7 pelkällä lastulla lentoon lähde.

                Comment


                  Juuei, tarvitaan noita kirjaimia ja numeroita siihen perään. Mutta eihän tuossa siitä ollutkaan kysymys.

                  Comment


                  • Aloitin jo uuden ketjunkin A6 (C5) 1,9 tdi ostosta, mutta kyselenpä vielä täälläkin. Eli jos tuollainen manuaaliauto vuodelta 2002 on ajettu 330 tkm, minkälaiseen tekniikan kuntoon voi varautua. Tuo konehan on kai kestävimmästä päästä?

                    Löytyykö joltakin tm:n tai tuulilasin vertailuja A6 vastaan mersun ja volvon vastaavat mallit. Olisi ihan mielenkiintoista lukaista.

                    Comment


                    • Veikkaisin että Modet lukitsee uuden ketjun aika nopeesti kun tämäkin täällä on.

                      Isompia kulutusosia AFN:ssä voi tulla vastaan mutta ei nekään mahdottomia maksa. Esim kytkin ja ahdin on mahdollisia.

                      Sanoisin että C5 tuolla koneella on niin hyvä auto ettei vastaavaa taida löytyä keltään. Tukivarret on ainoa heikkous, mutta niiden vaihto on ihan mukavaa hommaa loppujen lopuksi.

                      Comment


                      • W210 on laatuvaikutelmaltaan ja kyydeiltään parempi, koneet ketjulla ja automaattilaatikot kestäviä. Mutta Audissa ruostumaton sinkkikori ja (tietysti) quattro, mitkä paikkaavat pienet puutteet.

                        Comment


                        • ei ole AFN-pannua tainnu saada quattrona ainakaan suomessa C5:een

                          Comment


                          • Tuota juuri mietin mihin Ville K viittasi eli putoaako laatuvaikutelma mersusta Audiin siirtyessä vai ei. Tuo sinkitty kori on juuri se, mitä vaihdolta haen. Ruosteen kanssa ei jaksa tapella. Neliveto olisi itsellekin mieleinen, mutta en ehkä paljoilla ajoilla jaksa tankata tuota isoa konetta.

                            Comment


                              C5:ssa etulokarien kaaret ja ovien alalaidat ruostuu aika mukavasti.
                              Takaluukkukaan ei ole ruostevapaa, erityisesti avantissa.

                              Comment


                                Ruosteen kanssa ei jaksa tapella.
                                Tuo lause ohjaa merkkiliikkeen suuntaan ja uuden auton ostoon.

                                Toki audissa ei pellit tipu samaa tahtia kuin japanin purkeissa, mutta ei nämäkään ole ruoste vapaita.

                                Comment


                                  Mikään teräksestä tehty kori ei ole ruostevapaa, vaikka A6 sieltä paremmasta päästä onkin... Audiltahan tosin löytyy teräkselle vaihtoehtoja :)

                                  Comment


                                  • Kyllä ainakin B5 ja B6 koriset on niin hyviä ruostetta hylkimään ettei tosikaan. Eiköhän C5 ole aika lähellä kuulopuheiden perusteella.


                                    edit Tyttöystävän ooppelia kun syksyllä paikkaili niin kyllä audia oppi taas arvostamaan

                                    Comment


                                    • Kyllä audi taitaa olla melko vapaa ruosteesta kun vertaa vaikka mersuun, täysin ruosteetonta autoa ei ehkä olekaan. Perheessä on 12 vuotta vanha A4, mittarissa 510 tkm eikä yhtään ruostetta. Melko hyvä referenssi!

                                      Comment


                                        Niin no joo, audeja ei ihan heti tarvi hitsailla, mutta kuppaa näkyy lokareissa, ovien alaosissa sekä takaluukuissa.

                                        Mutta nuo on enemmän kosmeettista ongelmaa kuin varsinaista mätää.

                                        Comment


                                        • aika harvoin kyllä näkyy niissäkään. ei mulla ainakaan ole näkynyt. viides yksilö menossa.

                                          toki 4F lienee vähän bugi.

                                          Comment


                                          • Alkuperäinen kirjoittaja Timpsula Näytä viesti
                                            Kyllä audi taitaa olla melko vapaa ruosteesta kun vertaa vaikka mersuun, täysin ruosteetonta autoa ei ehkä olekaan. Perheessä on 12 vuotta vanha A4, mittarissa 510 tkm eikä yhtään ruostetta. Melko hyvä referenssi!
                                            Joo, kyllä useasti tulee ihan ääneen ihmeteltyä kuinka hyvänä Audi pysyy näissä Suomen talviolosuhteissa, varsinkaan kun ei ihan joka viikko ehdi autoa pesemään. Ilmojen lämmettyä keväällä ja autolle perusteellista pesua+vahausta tehdessä kaiken paskan alta paljastuu lähes uudenveroisessa kunnossa oleva auto - Mersun kanssa sai kirota aina kun jostakin listan alta pukkasi taas uutta ruostekukkaa. Mutta tuohon laatuvaikutelmaan, kyllä se putoaa mutta ei se niin merkityksellinen asia ole. Laatuvaikutelma (ja konkreettinen laatukin) putoaisi myös siirryttäessä W210-korisesta uudempaan W211:een. W210 on kuitenkin vielä ns. kunnon Mersu lukuunottamatta katastrofaalista ruosteongelmaa. :)

                                            Comment


                                            • Mersu on tosiaankin tehnyt monta asiaa hyvin, mutta kori ei kuulu näihin asioihin. :-) Itselle yksi tärkeimmistä ominaisuuksista autossa on sen hiljaisuus, siksi ykkösvaihtoehtona oli pitkään S80. Nyt A6 on kuitenkin alkanut tuntua parhaalta vaihtoehdolta ja etenkin luotettavuusnäkökulmasta. Kun vain saisi nelikon ja 1,9 tdi:n A6:na eikä vain A4:na. Tosin eipä saa S80:kaan nelikkona, kun puhutaan 10 vuotta vanhoista autoista.

                                              Comment


                                              • En tiedä saako tässä ketjussa esitellä linkkejä, mutta tässä olisi aika herkku: http://www.nettiauto.com/audi/a6/6055944. Oliko näin, että tuo vaihdelaatikko on eri versioista "hitain"?

                                                Comment


                                                  Ainakin bensapuolella faceliftissä on nopeampi laatikko kuin pre-faceliftissä. Äkkiseltään vois kuvitella että sama pätee tuohon polttoöljyversioon, mutta satavarmaksi en lähde sanomaan.

                                                  Comment


                                                    Multihan tuo taitaa etuveto-faceliftinä olla.

                                                    Comment


                                                      Onko faceliftin tippari vielä 5-lovinen? En muista olenko jo joskus kysynyt, mutta tuli taas mieleen. :D B6:ssa näyttää tippi ohjaamoon "samalta" kun tuo C5 faceliftin ja eikös sitä ole myös 6-vaihteisena (ainakin ässässä).

                                                      Comment


                                                      • Ei kai C5 koriseen ole 6-lovista automaattia vielä saanut. ihan satavarma en ole.

                                                        Comment


                                                        • Terve kaikille! Ensimmäinen viesti tälle foorumille.

                                                          Tuli napattua lähikaupasta maltilliseen 15 vuoden ikään ehtinyt A6 2.4 sedan.
                                                          Kilometrejä kuitenkin aika vähänlaisesti, 183tkm. Hintaa jäi tingittynä ja katsastettuna 3200€. Huoltohistoria aukoton, suomi-auto.
                                                          Ensi vuoden aikana joutuu tekemään jakopään huollon, mutta pidän kohtuullisena hankintana. Tosin ilmastointi puuttuu.
                                                          Tällä ajelee ihan mielellään, vaikka verrokkina on -08 BMW E91.
                                                          POP-vakuutuksesta liikenne(bon 60%) ja osakasko yht 310€/vuosi, ei paha!
                                                          Vero näyttäis olevan 217€/vuosi.
                                                          Viimeksi muokannut jyliaho; 10.12.2013, 20:53.

                                                          Comment


                                                          • Tuliko tässä C5 A6:ssa muuten faceliftiä missään vaiheessa? Eli onko 1998 vuosimallin auto sama kuin 2002 vuosimallin auto?

                                                            Comment


                                                              Tais tulla 2001 loppu vuodesta. Oma on vuosmallia 2001 ja otettu käyttöön 10/2000 ja on vielä pre-facelift.

                                                              Selkeimmät erot ulkopuolella taitaa olla sivupeilit, sekä maski.
                                                              Viimeksi muokannut RistoEe; 11.12.2013, 08:58. Perustelu: Lisäys

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X