Jaa: Volvossa ja BMW:ssä sama korimalli, ja tehot samaa luokkaa, ei tuo BWM siinä mielessä ole "outo lintu" ko. joukossa. Millaiset lie ollut renkaat kun jarrutusmatkoissa on noin isot erot, vetotapa ei sitä selitä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
X-drive koeajo
Collapse
X
-
http://www.nelonen.fi/start/koeajo.asp?d=75136
"Kuljettajan niin halutessa Evo IX yliohjaa maltillisesti, eikä ole sellainen puskeva pässi kuin tehokkaat Audit. Mitsubishin käytös on kerta kaikkiaan tehty rajua ajoa varten."
Ei nyt mitään herneitä kenellekkään, tuollainen vain löytyi netistä.
Comment
-
eikä ole sellainen puskeva pässi kuin tehokkaat Audit
Omassa päässäni miellän muutenkin Mitsun Evot ja S tai RS Audit erityyppisiksi autoiksi (mukavuus versus hardcore-factor) ... mutta se nyt on vaan mun pää ;)
Comment
-
Onkos joku päässyt kokeilemaan uusia S tai RS versioita liukkaalla? Miten tuo uudelleen säädetty torsen pelittää esim. tuolleen risteyksesta lähtiessä. Quattro-tourilla ei päässyt oikein kokeilemaan kun oli ihan kesäkelit ainakin Kuopiossa tuolloin.
Comment
-
Tasapaino
En pidä Torsenia huonona järjestelmänä, päinvastoin yhtenä teknisesti parhaana nelivetojärjestelmänä- Audeissa mielestäni arvelluttavin ominaisuus on teknisen rakenteen aiheuttama etupainoisuus. Vetotavasta huolimatta mielestäni mitä lähemmäs 50/50 painonjakaumaa päästään sitä yllätyksettömämpi auto yleensä on. Jos auto on voimakkaasti etupainoinen (tai sitten tyyppiä Possu 911) kuskin on tiedostettava painonjakauma ja ajettava sen mukaan. Ainakin itselläni ongelmat alkavat sitten kun kuski syystä tai toisesta on yllätetty, kurvi hypännyt silmille tai jarrutuksessa ollut paljon liukkaampi kuin aikasemmin. Tänä talvena noissa yllätyksissä on ollut 3 kertaa pitkää aliohjautumista jota ei enää siinä tilanteessa korjannut muu kuin vauhdin väheneminen. Kerran mentiin sitten yliohjautumisen vuoksi jyrkkää ylämäkeä kylki edellä ojaan , tie tuli sitten onneksi takaisin auton alle ja matka jatkui.
Comment
-
Itse toivon, etteivät koskaan sitä virhettä tee.
Mutta kaikesta päätellen (ei omakohtaisia kokemuksia) tuo X-drive siis vaikuttaa oikeasti hyvin toimivalta, ja yllämainitun AMS:n testin mukaan ainakin 3-sarjalaissa touring:issa todella hyvältä kovaan ajoon.
Comment
-
yhtäkkiä paska
Toki on niinkin, että avoimella keskitasauspyöristöllä (viscolla höystettynä) auto ei olisi yhtään sen nopeampi, voisi vain esiintyä enemmän pyörien sutimista mutkasta poistuttaessa.
Uusi r8 muuten varustettu "vanhanaikaisella" visco -nelivedolla, takaveto kiinteä ja etuveto tulee mukaan kun pyörintänopeuseroa riittävästi - mikseihän ne haldexia siihen ole laittaneet.
edit: r8 -kommentti lisätty.
Comment
-
Minusta on aika järjetöntä edes vaatia kovin ihmeellisiä suorituksia näiltä malmikasoilta rata-ajossa. Ennemin sitten ajaa vaikka 5 Bemarilla tai jos ei kompromisseja tarvi tehdä niin sitten se evo ix tai Porsche tjsp. harrasteautoksi. Suurin osa Audeista on kuitenkin rakennettu mukavuuspainotteiseen matkantekoon etenemiskyvystä suuremmin tinkimättä. Rakenteelliset seikat eivät tosiaan ole Audien puolella kun katsellaan miten esim. voimalaitteiden sijoittelua BMW:hen verrattuna. Niissähän kuutoskonekin on melkein etupyörien takana.
Comment
-
Speedou: miksi 4-veto olisi virhe tehokkaissa M-sarjalaisissa? 2-vetoisena ei vaan saa pitoa kunnolla tiehen. Talvella ne ovat naurettavia. Vai onko tarkoitus käyttää autoa vain kesäisin ja radalla?
Jos 4-veto on virhe M sarjalaisessa niin sittenhän se olisi suorastaan pyhäinhäväistystä Lamborghinissa, vaikka traktoritehtaan autosta onkin kyse.
Comment
-
Nyt on itsekkin tullut testattua tuo paljon puhuttu x-drive. Testiautona oli 330xi touring (automaatti).
Mutta asiaan, eli luistonesto poispäältä (kyllä, pidin sen 4 sekuntia) ja kaverin auraamalle isommalle parkkipaikalle testaamaan. Auto käyttäytyy todella tasapainoisesti ja luontevasti kovemmassakin vauhdissa ja vaikka luisu meinaa karata hieman liian leveäksi, niin auto on vieläkin ohjattavissa joten luiston saa pienennettyä kevyesti kääntämällä vaikka mennään ihan kylki edellä ja otetaan vielä sekin huomioon että auto painaa yli 1700 kg ja siltikin käyttäytyy kuin 500 kg kevyempi auto (eli ei liuvu punttina laidasta toiseen). Vastaheittoja auto tottelee todella hienosti, ainut miinus tulee siitä mikä ei taida onnistua millään nykypäivän nelivedolla (en ole varma subaruista) eli vasemman jalan jarrutus "sammuttaa" koneen. Auto ei yli- eikä aliohjaa melkein missään tilanteessa, ainoastaan silloin kun vauhti hiljenee ja renkaat on linkussa niin auto kääntyy melkein kuin takavetoinen (taitaa olla yksi bemarin tavoittelemista piirteistä).
Kokonaisuutena todella miellyttävä auto ajaa, automaatti kylläkin hieman sotki tuota testitilannetta, mutta sen manuaaliasennolla sai jonkunlaisen tuntuman. Voimaa riitti koneessa ihan ok, mutta kun vaihteen vaihdossa menee päivä, niin eihän se kisaiselta tunnu.
Comment
-
Kiertue lienee loppunut, taannoin kävin tuolla kiertuellaan kokeilemassa 530 xd:tä ja silloin aikataulu vielä näkyi bmw:n sivuilla.
Comment
-
Comment
Comment