Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B6/B7 ostoa harkitsemassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kaksoismassa kyllä kuuluvasti kilkattaa, jos se on menossa. Kannattaa kiinnittää huomiota siihen, ottaako kytkin ihan hillittömän ylhäältä, täristääkö, kolistaako. Jos se tuntuu normaalilta niin eiköhän tuo silloin kunnossa liene.

    1.8T kanssa kannattaa aina tsekata öljynvaihtohistoria ja että onko öljysihdille tehty mitään. Jos on ajettu LongLife-öljynvaihdoilla (luokkaa 30 tkm), niin sihtiin on kerääntynyt varmasti öljymöhnää. Lisäksi, jos vuotaa öljyä huohottimesta tai muualta koneen pältä, sen haistaa herkästi kun auto seisoo tyhjäkäynnillä vaikkapa liikennevaloissa.

    Lisäksi kannattaa katsoa ja kysellä, onko termostaattia ja sen takana olevaa J-plugia vaihdettu. Noilla kestoikä on yleensä sen 150-250 tkm.

    Jakohihnassa vaihtoväli on Suomen oloissa 90 tkm, Saksassa muistaakseni tuplat.

    Comment


      Muutama vuosi sitten 180tkm vaihtoväli jakohihnalla, tietysti vaatii sen että autoa huolletaan ja jakopään kuntoa tarkastellaan huoltojen yhteydessä. Tai miten ikinä huolto-ohjelman mukaan tekevätkään.

      Comment


      • Hei,
        Tuossa miettimässä seuraavaa autoa ja kiinnostaisi tietää näistä Audin moottoreista mitä on tarjolla 2005 - 2008, eli B7 malliin olemassa. Ilmeisesti se 2.0 TFSI on susi, kun syö öljyä, että olisi varmistettava, että se öljynsyöntiremppa on tehty. Manuaalilaatikkoinen olisi hakusessa. Vaivaako sama ongelma myös 1.8TFSI-konetta?.. Mitä vikoja näissä bensa koneissa mitä tuohon B7 on tarjolla yleensäkkin olis yleisiä sellaisia? Alta 110 KW tuottavia koneita en noteeraa, ne voi jättää pois laskuista tässä ajatelmassa. Eli haen ikään kuin suositusta tai eräänlaista vikalistausta, että osaan kohdistaa mitä etsisin / ostaisin. Kalliita remppoja en haluaisi tehdä. Nykyinen auto on AVJ koneella oleva A4, jolle pohdin seuraajaa.

        Kiitokset vastauksista!

        Comment


          Ei ole tämän korimallin moottorien ongelma tuo öljynsyönti vasta 2008- eteenpäin B8 korisissa.

          https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...-harkitsemassa

          Tuosss paljon juttua.

          Comment


            B8:sta keskustelua tässä: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...4-b8-ostamassa

            Comment


            • Hei,
              En kovin hyvin tunne tuota neliveto tekniikkaa, mutta onko yleensä jotain huoltokohteita esim. 260000km, ajetussa quattrossa nelivedon osalta. Kone olisi 2.0TFSI.
              Meneekö noi nelivedot rikki esim. joissain kilometreissä / tarviiko huoltoa siis se neliveto tekniikka? Olis kiire saada kommenttia menen tässä piakkoin koeajamaan ja en haluaisi ostaa pommia itselleni tuon nelivetotekniikan takia.


              Kiitokset vastauksista!

              Comment


                Neliveto on B6/B7 korisissa hyvin pitkälti mekaaninen. Normaalikäytössä laatikko ja kone leviää ennen muuta voimansiirtoa.

                Comment


                • Terve pitkästä aikaa. Navaran ja transit customin jälkeen taas audin rattiin.

                  https://m.nettiauto.com/audi/a4/13102101

                  Tällästä pitäisi lähtä katsomaan vklp tai tiistaina. B7 1.8t kokemuksia, 2.0tfsi ei. Öljy syönti ongelma näissä ei taida olla niin paha kun b8?
                  Autossa on kattava huoltokirja ympäri suomen. Googlasin liikkeet ihan asiallisia olivat kaikki. Huollettu 20tkm välein.

                  Mitä kannattaa katsella kun pääsee potkimaan renkaita?

                  Comment


                  • Jos öljyä sattuu silti kulumaan, kyse on yleensä tukkeutuneista männänrenkaista. Huolloista kannattaa tarkistaa, että polttoainepumpun paininkuppi on vaihdettu, ja jos käynti kuulostaa dieselmäiseltä, nokka-akselien välinen ketju on vaihtokunnossa.

                    Tasapainoakselin ja öljypumpun yhdistelmästä saattaa korkata jousitettu ketjupyörä, mikä aiheuttaa moottorin tuhon öljynpaineiden hävitessä. Wasamotor esimerkiksi tekee tähän ennalta ehkäisevää osaa freewheel nimellä.
                    ​​Öljynpaineisiin liittyen mäntien öljyruiskujen jousten kuoleentuessa, öljynpaine voi laskea.
                    ​​​​​

                    Comment


                      Kuten yleensä, kannattaa ottaa yhteys entiseen omistajaan. Paikan päällä ei välttämättä selviä monikaan asia. Ko. liikettä kantsii muutenkin vähän googlettaa.

                      Comment


                      • Kun aletaa liikettä googlaa nii yleensä melko paljo pahaa tulee. Jos ostavat 100 autoa vuodessa sattuu väkisinki huono yksilö väliin.

                        Comment


                          Olikin eri JS-alkuinen pulju Kempeleestä josta itsellä omakohtainen kokemus. Katsoin vähän turhan vauhdikkaasti ensin että oli sama.

                          Näissä kopissa kanstii kokeilla kaikki sisällä aukeava, saranat ja salvat on monesti rikki. Pikkuvikoja sinänsä ja korjausosia löytyy. Kaarien ruosteet, tutkien toimivuus, alustan kolinat jne perusjutut.

                          Comment




                          • Taitaa olla samaa kastia tuon sinun JS-alkuisen liikkeen kanssa. Auto tuli mulle ja vikoja siinä oli vaikka ei myyjä mitään puhunut. Renkaat piti olla 2kesän ajettavat, olivat 2kpl sakoilla, toinen aivan loppu. Penkinlämmittimet eivät toimi ja ratti vinossa kulkeva yksilö.

                            Comment


                              Mitä muita vikoja? Aika pieniä juttuja nuo mainitsemasi jutut 15vuotta vanhassa audissa ja noistakin liikkeen kuuluisi hoitaa ainakin renkaat kuntoon jos ei nyt ilman kuluja niin sinun pienellä osallistumisella.

                              Comment


                              • Ei muita, vain nämä mitä mainitsin. Tarjosivat että lähettävät käytetyt renkaat tai n.60% uusista korvaa. Vain 2 kpl. Muista vioista ei ota kantaa

                                Comment


                                • Noniih aatteissa olisi hommata A4 2.0TDI B7. Kysymys kuuluu että onko näissä automaatit täysin susia ja millasia yleis oireita näistä löytyy. Katsonut alta 300tkm ajettuja belejä. Kiitos valmiiksi tarinoista.
                                  Viimeksi muokannut Killeri; 15.3.2023, 21:04. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                                  Comment


                                    Laatikon tekninen tyyppi on multitronic. Kaverilla on noin 400tkm ajettu sellainen johon laatikko on vaihdettu 140tkm kohdilla. Öljyt vaihtamalla 60tkm välein pysynee kunnossa pitkäänkin, mutta tosiaan kannattaa varmistua että ne öljyt on vaihdettu.

                                    Comment


                                    • Tuota b7 2.0tfsi moottoria taitaa olla usemmalla moottorikoodilla, onko näissä mitä eroa ja onko toinen huonompi tai perempi?
                                      manuaali toki on hyvä mutta entäs tippi laatikko näissä, onko pois laskuista paljon ajettuna?

                                      Näistä b7 2.0tfsi koneista on nyt vähän kaksijakoinen ajatus kun toiset sanoo että on hyvä ja luotettava mutta sitten jokatoisella kirjoittajalla on kone vaihdettu, uskaltaako tälläisen paljon ajetun yksilön ostaa b6 1.8tn jälkeen vai etsitäänkö vaan uusi bex jostain, mitään koneenvaihtopommia ei todellakaan halua riesakseen.

                                      Comment


                                        Ne on yli 15v vanhoja autoja, joten voihan sitä kaikkea sattua. Mutta ei niissä nyt mitään dramaattista tyyppivikaa tms ole. Jos huoltohistoria kunnossa niin en nyt jännittäisi.

                                        Comment


                                          2 2.0TFSI B7 omistaneena voin sanoo, että ihan hyviä koneita ovat kuhan on huollot hoidettuna ja pari heikkoalenkkiä poistettu/korjattu. Moottorikoodia BUL suosittelisin ja mieluummin vielä mustalla venttiilikopalla jota on niissä ''uudemmissa''.
                                          Viimeksi muokannut Meikäläinen; 21.11.2023, 19:36.

                                          Comment


                                          • Mikä tuo muutama"heikkolenkki" poistettu pitää sisällään? Itsellä myös tuore bul -07.
                                            Viimeksi muokannut mikael; 19.11.2023, 11:48.

                                            Comment


                                            • Ihan mielenkiinnosta kysästään vielä että mitä eroa siinä musta venakoppasessa on, jotain päivitetty?
                                              Viimeksi muokannut Killeri; 19.11.2023, 18:50. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                              Comment


                                                Uudemman ''revisionin'' osia, nykyään nekin kyllä monta versioo vanhempia mitä varaosa tiskiltä saa.

                                                Comment


                                                  Mikaelin viesti jäiki vallan huomaamatta, joten vastaan siihen vähän myöhässä. Kannattaa tutustua tasapainoakselin deaktivointiin ne saattaa hirttää kiinni näissä koneissa(kaikki EA113sarjan koneet)tai aiheuttaa sisäistä öljyvuotoa kuluessaan. Voi myös käydä niin, että se itse akselin ratas irtoaa/rikkuu. Rattaastaki muistaakseni on muutama eri versio joista paremmat löytyy tuoreemmista koneista. Tasapainoakseli pyörii samassa ketjussa kuin öljypumppu, joten jos jotain käy vaikuttaa se myös siihen.
                                                  Viimeksi muokannut Meikäläinen; 21.11.2023, 18:39.

                                                  Comment


                                                  • Onko 2.0T BWE koneesta tarkempaa tietoa?
                                                    noita BUL koneita on enemmän, onko tuo uudempaa moottorityyppiä vai mitä eroa tuossa on?

                                                    Comment


                                                      Kosmeettisia eroja koneissa, ei siis mitään miksi toista ei hankkisi. BWE on 200hv ja BUL on 220hv, siinä varmaan suurin ero.

                                                      Comment


                                                      • Onko tietoa mites nämä ihan viimeset 2008 yksilöt (2.0T), onko näihin jo saatu päivitettyjä osia tehtaalla vai joutuuko kyseiset auton kiikuttamaan suoraan pajalle kaikkien näiden vaihtoon ettei motti pamahda? Ketjun kuulee varmasti äänestä mutta nuo kaksi muuta oireileeko jotenkin/pystyykö havaitsemaan jotenkin ennakkoon?

                                                        1.öljypumppuun/tasapainoakselin vapaaratas
                                                        2.imu/pakonokan välinen ketju/kiristin
                                                        3.polttoainepumpun paininkuppi

                                                        Nämä 3 sulaketta näissä kai on mitkä näissä vaati huomiota, onko muuta mitä ehdottomasti pitää tsekata?
                                                        ja osaako joku ssnoa minkähintaisia nämä on laittaa suunilleen?
                                                        Viimeksi muokannut janne320d; 23.11.2023, 07:28.

                                                        Comment


                                                          1. Ei oo ikinä pettäny itsellä, mutta tuskin se paljon sanoo etukäteen jos siellä jotain tapahtuu. Öljynpaineesta varmasti sen sitten huomaa.
                                                          2.Ketjun kyllä kuulee kun on vaihdon tarpeessa
                                                          3.Ite vaihtasin 15000-20000km välein vaikka olis kuinka hyvässä kunnossa vanha, sen verran edullinen osa vaihtaa kummiskin.

                                                          Itse vaihtanu kaikki kerran ja osat ei hirveesti maksanu. Olisko päässy jopa alle 600€

                                                          Jos asennat/asennutat vapaarattaan niin kannattaa samalla puhdistaa/vaihtaa öljysihti. Menee tukkoon näissä koneissa ainaki jos joku on vetäny LongLife huolto-ohjelmalla.
                                                          Viimeksi muokannut Meikäläinen; 23.11.2023, 12:15.

                                                          Comment


                                                          • Jos meinaa vapaaratasta vaihtaa suosittelen vaihtamaan samalla myös mäntien öljyruiskut 3kpl (06F103154), nämä tuppaavat kuoleentumaan joka näkyy tyhjäkäynnin öljynpaineessa.

                                                            Comment


                                                              Öljyruiskut vallan unohtuikin mainita. Tilasin omat osat aikoinaa.
                                                              https://wasamotor.com/


                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X