Kaksoismassa kyllä kuuluvasti kilkattaa, jos se on menossa. Kannattaa kiinnittää huomiota siihen, ottaako kytkin ihan hillittömän ylhäältä, täristääkö, kolistaako. Jos se tuntuu normaalilta niin eiköhän tuo silloin kunnossa liene.
1.8T kanssa kannattaa aina tsekata öljynvaihtohistoria ja että onko öljysihdille tehty mitään. Jos on ajettu LongLife-öljynvaihdoilla (luokkaa 30 tkm), niin sihtiin on kerääntynyt varmasti öljymöhnää. Lisäksi, jos vuotaa öljyä huohottimesta tai muualta koneen pältä, sen haistaa herkästi kun auto seisoo tyhjäkäynnillä vaikkapa liikennevaloissa.
Lisäksi kannattaa katsoa ja kysellä, onko termostaattia ja sen takana olevaa J-plugia vaihdettu. Noilla kestoikä on yleensä sen 150-250 tkm.
Jakohihnassa vaihtoväli on Suomen oloissa 90 tkm, Saksassa muistaakseni tuplat.
1.8T kanssa kannattaa aina tsekata öljynvaihtohistoria ja että onko öljysihdille tehty mitään. Jos on ajettu LongLife-öljynvaihdoilla (luokkaa 30 tkm), niin sihtiin on kerääntynyt varmasti öljymöhnää. Lisäksi, jos vuotaa öljyä huohottimesta tai muualta koneen pältä, sen haistaa herkästi kun auto seisoo tyhjäkäynnillä vaikkapa liikennevaloissa.
Lisäksi kannattaa katsoa ja kysellä, onko termostaattia ja sen takana olevaa J-plugia vaihdettu. Noilla kestoikä on yleensä sen 150-250 tkm.
Jakohihnassa vaihtoväli on Suomen oloissa 90 tkm, Saksassa muistaakseni tuplat.
Comment