Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B6/B7 ostoa harkitsemassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vieras
    Guest replied
    Alkuperäinen kirjoittaja Sabotaasi Näytä viesti
    En muista, voi ollakin. Itellä vaan parempi mieli kun vaihtaa 60tkm välein. Turhaa ehkä mutta olkoon.

    Edit. Vaihdan mä moottoriöljytkin noin 10tkm välein vaikka ohje taitaa olla 30tkm :)
    Tipille ei ole määrätty vaihtoväliä lainkaan.
    Ja moottoriöljyn vaihtoväli on joko kiinteä 15tkm/1v tai joustava 15-30tkm/2v. Missään ei ole määrätty 30tkm väliä VAG autoissa.

    Leave a comment:


  • LauriJT
    vastasi
    Noita on sitten muitakin samalla lailla toimivia laitteita kuin BG. Ei nyt mitenkään kauhean yleisiä mikään noista mutta kuitenkin. BG:llä vain on itselleen brändätyt pesuaineet ja öljyt.

    Leave a comment:


  • Sabotaasi
    vastasi
    En muista, voi ollakin. Itellä vaan parempi mieli kun vaihtaa 60tkm välein. Turhaa ehkä mutta olkoon.

    Edit. Vaihdan mä moottoriöljytkin noin 10tkm välein vaikka ohje taitaa olla 30tkm :)

    Leave a comment:


  • calacucco
    vastasi
    Ensi tiistaina BG-ohjelmalla tippilootaan öljynvaihto Auto-Fit Tampere, kustantaa 399,-, auto siis A4 B7 -07 2.0Tfsi Avant q. Se, minkä myyjä tiskin takaa kertoi BG:stä, vaikutti hyvältä, lähtee kemiallisella pesuaineella ja huuhtelulla paskat irti perusteellisesti, siis laatikosta, ei minulta. Ajossa kokeilin eilen ja tänään sen minkä ehdin, hyvin toimii loota.
    Eikö tuo 60tkm ole multin vaihtoväli, huoltokirjan mukaan?

    Leave a comment:


  • Sabotaasi
    vastasi
    Mä oon vaihdellu 60tkm välein tippiin öljyt. Edellisessä b6 jolla ajelin 5v ja mittarissa oli 223tkm toimi moitteetta ja nyt tuossa b7 mittarissa 162tkm ja reilun vuoden huristtelleena sopeutuksen teetätin viime kesänä marmorilla ja sen jälkeen toiminut hienosti. 3-4 vaihtoi nykien mutta se vaiva hävis. Tykkään kovasti.

    Leave a comment:


  • calacucco
    vastasi
    Illaksi kotiin, sillä B7:lla, hyvin pelittää loota. Täytyypi kysellä mikä firma vaihtelis lootan öljyt Pirkanmaan suunnalla, ed. liikkeen tekemä huolto 225tkm:ssä, ei näy ainakaan huoltokirjassa missään kohtaa lootan öljynvaihtoa. Nyt siis ajettu 227tkm.

    Leave a comment:


  • kontio
    vastasi
    teorian toinen puoli on se, että jos tippilootan öljyt vaihtaa liian myöhään se aiheuttaa mahdollisesti vahinkoa.Mutuna jos 120-150 tonnin välein vaihtaa niin laatikon vois olettaa kestävän auton eliniän. voi se toki muutenkin kestää.

    Leave a comment:


  • calacucco
    vastasi
    Ko. yksilöllä on 227 tkm takana, muutoin hyvä varustelu kiinnostaa, nahkaistuimet, bose, S-line, jotain muuta, suomi-audi.

    Leave a comment:


  • LauriJT
    vastasi
    Tipparin öljynvaihto ei kuulu huoltoon, koska on elinikäinen täyttö. Se elinikä vaan on huomattavasti pitempi jos ne vaihtaa silloin tällöin.

    Leave a comment:


  • Ilkka L
    vastasi
    Paljonko on kilometrejä takana kyseisessä Audissa? Harvemmin quattroissa on ongelmana voimansiirron nivelten kuluminen alle 300tkm ajoilla, mutta poikkeuksia varmastikin on. Itse en ole kokenut tätä koskaan ongelmaksi vaikka melko paljon rullatuilla quattroilla olen tavannut ajella.

    Leave a comment:


  • calacucco
    vastasi
    Ok. Kävi ajatuksis että vetävät pyörät edes ja takana ja siinä sitten nivelten kuluminen; öljynkulutus tulikin 1. Audissani kovasti esille... (A4 B8). Onko näihin B7 tippilaatikoihin tarvetta vaihdella öljyjä?

    Leave a comment:


  • kontio
    vastasi
    Miks ne vetarit ja kardaani väljiä olisi?
    Öljyähän nuo on vissiin syöneet, edellinen omistaja ehkä osaa auttaa. Ei kai siinä muuta mullistavaa.

    Leave a comment:


  • calacucco
    vastasi
    Tunnistaako joku exäkseen? GHK-170. (A4 B7 2.0 TFSI 147kW Avant Q, -07)
    Mihin kannattaisi koeajossa huomio kiinnittää? Mitä päätellä käyntiäänestä, miten todeta mahdollinen veto- ja kardaaniakselin väljyys? Eli yleensäkin, mihin kannattaa huomio kiinnittää ko. mallin osalta?
    Viimeksi muokannut calacucco; 6.5.2015, 20:17.

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Kuten kaikissa VAGeissa. Oikealla edessä on 1, vasemmalla edessä 4 joten vasen taka on 6.

    Leave a comment:


  • Maxpres
    vastasi
    Mites menee B8:ssa sylintereiden järjestys? VCDS Ilmoittaa, että 6 sylinteristä hehku kabut, niin tietää minkä vaihtaa. Toki voi olla järkevää vaihtaa kaikki kerralla, mutta jos joku tietää järjestyksen, niin eihän tuosta haittaa olisi.

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Onko mitään käytännöntietoa mihin asti pumppu riittää, niin korkeapaine kuin tankki?
    Mitkä suuttimet vakioiden tilalle sopii, vakiothan on ne "spesifioidut" sarjanumeroineen jne?

    Leave a comment:


  • Hatemii
    vastasi
    Ahdin mitoitetaan siten että sillä bensalla saisi 500-550hp. Dieselillä toki vähemmän. Mutta riittää varmasti vakion polttoainepuolen ulosmittaamiseen. Sitten kun on tuohon vaiheeseen päästy, niin aletaan teetättämään isompia suuttimia ja muokkaamaan railipumppua.

    En näe mitään syytä miksei tämä perusmoottori kestäisi vaikiotehojen tuplaamista. 1.9 ja 2.0 moottoreilla ei ainakaan ole vielä juurikaan ongelmia moisen tempun jälkeen kunhan alavääntöä ei oteta ihan järjettömästi.

    Leave a comment:


  • VilleP
    vastasi
    Kone kestää kyllä, vauhtipyörä kehnosti.

    Leave a comment:


  • Murre
    vastasi
    Yleisesti ottaen tähän aiheeseen liittyen, kuinkas paljon tämä kyseinen moottori kestää kasvanutta tehoa? Jos ei vaihdelaatikkoa oteta huomioon.

    Mikäs Hatemii:lla on tehollinen tavoite?

    Leave a comment:


  • diffas
    vastasi
    Toki puhutaan raili-paineesta ja etäisesti liittyy polttoaineen ruiskuttamiseen. :)

    Leave a comment:

Working...
X