Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 LS 1972

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Olin kans kattomassa wappuajoja ja tunnistinkin jarin ratin takaa. Tuskin huomasit kun yritin morotella siinä ennen rautasiltaa harmaasta b8:sta

    Comment


      #92
      Kuvan mukaiselle osallekin löytyi paikka. Ostin tuon osana isompaa osapakettia ja ihmetellyt mihin ihmeeseen tuo oikein kuuluu. 100ls mallissa tuota ei ole, mutta GL:ssä on eli tuo ohjaa tuota ilmanoton kuuma/kylmä läppää. Tulee imusarjaan kiinni. Tuosta GL:stä letkut on tulpattu ja nyt onkin hakusessa mihin tuo toinen pää kytketään eli toinen tulee ilmaputsariin, mutta mihin toinen pää? Jos jollakulla tietoa niin ilmoitelkaa. Autossa kiinni oleva on ehjä myös eli "aukeaa" kun imuilman lämpötila on ~48 astetta ja läppä sulkeutuu (ottaa ns. kylmää ilmaa eikä pakosarjan kautta lämmitettyä)

      Edit: Löytyi manuskoista tuon kuvaus eli toinen pää tulee kaasarille. Ilmeisesti samaan linjaan sytytyksen alipaine-ohjauksen kanssa. Täytyykin tarkastaa, että tuo autossa oleva on tosiaan 100% kunnossa, jos se vuotaa niin ei virranjakaja toimi oikein (ennakon säätö). Oisiko tuossa syy miksi poistettu aikoinaan
      Attached Files
      Viimeksi muokannut Jari74; 16.5.2019, 14:49.

      Comment


        #93
        Aijai, vkl totesin että 20v-lötköllä tulee ensi vuonna 30 vuotta täyteen. En taida pelastaa sitä museooinnilta,

        Comment


          #94
          Tuo lienee bi-metallikytkin. Kahta eri metallia, jotka laajenevat eli vääntyvät hyvin eri tahtiin lämmössä. Kun lämpenee eli vääntyy tarpeeksi, syntyy kontakti ja piiri sulkeutuu. Ja sama viiletessä.

          Jos virranjakajan alipainesäätö on syy tuon deaktivointiin, on ehkä syytä tarkistaa myös se jakaja. Onko se naulattu, tai hitsattu, johonkin tiettyyn asentoon? Jouduin joskus synkässä nuoruudessa Opelin vastaavaan systeemiin teettämään lukituksen virranjakajan alipainesäädölle.

          Comment


            #95
            Virranjakaja toimii hyvin, alipainesäätö toimii kuten pitää (tarkastin lampulla). Syytä en ole tuon poistamiselle löytänyt. Kai tuosta on joskus joku letku haperoksi mennyt ja päätetty poistaa mokoma kokonaan.

            Comment


            • #96
              Minun papallani oli kolme tällaista autoa, yksi oli vinyylikattoinen, onko se hardtop mallinen ja sitten pari tämmöistä. yksi varaosaauto haettiin espoosta muinoin ja punainen mikä oli ajossa meni oulaisiin autoliikkeeseen. Sen loppusijoituspaikka ei ole tiedossani.

              Kaikki kolme autoa oli mielestäni nelivaloisia malleja

              Comment


              • #97
                Moro Jari ja muut :)

                Audi-elämän jatkoksi laitan kuvan eilisestä latolöydöstä Rauman suunnalta.
                60:een kun lisää 40, niin sehän on 100... Aika paljon näytää tekniikka olevan satasen suuntaista!

                terv. MaMa

                Comment


                  #98
                  Siirsin vanhuksen kylmästä hallista lämpimään talveksi varastoon. Käynnistyi moitteetta ja sain auton talliin, mutta sen jälkeen se lopetti käyntinsä siihen. Ei siis lähde millään käyntiin. Vika löytyi kohtuu nopeasti, kuhan oli ensin tarkastanut bensat yms. Ei tule minkäänlaista kipinää tulpalle. Vaihdoin puolan uuteen ja ei apua, suoraan puolalta tulppaan johto ja kipinä hyvä eli virranjakajan kansi tai pyörijä entinen. Pyörijään viittaa sillä ohmimäärä rajaton eli mittari ei näytä mitään. Noita sentään löytyy vielä suoraan hyllystä ja pitää tänään käydä hakemassa. Onhan noita ennenkin mennyt, mutta harvoin noin äkillisesti ja ilman mitään ennakko-oireita.

                  Comment


                    #99
                    Vaihdoin tuohon uuden kannen ja pyörijän. Ilmeisesti tuo onkin oireillut jo pidempään eli kipinä huonontunut ajan kanssa sillä osien vaihdon jälkeen auto muuttui melkoisesti eli käy todella hyvin ja puhtia löytyy ihan eri lailla. Ei tuo ihan huono ollut ennenkään, mutta ilmeisesti sitä ajatteli, että nuo 70-luvun vehkeet kuuluukin olla hiukan "kuminauhamaisia". Tästä innostuneena vaihtelin kaikki sytytyspuolen osat vaikka tulpat ja johdot ei kovin vanhoja olleetkaan. Nyt kelpaa laitella talviteloille.

                    Comment


                      Piti ajaa vanhus tallista ulos, kun muuta puuhaa tallissa. Heti iski lumisade. Hyvin tuo nyt starttaa/käynnistyy vaikka olisi seisonut kuinka kauan...kerrasta tulille. Tästä hyvä museoauto jollekulle, hiukan tuntuu, että aika katsella uusia projekteja

                      Comment


                        Käytin taas autoa hetken aikaa ja ajoin pienen lenkin tallikentällä. Virtalukon pohja alkaa olla finaalissa, sillä tuossa on nyt mielenkiintoinen ominaisuus, että startatessa häviää virta sytytyspiiristä vaikka startti pyörii. Hankala siis käynnistää. Normiasennossa sytytysvirta pysyy päällä eli pitää "kikkailla" tuon starttauksen kanssa eli pikainen starttaus ja heti avain normi asentoon niin auto lähtee (ja pysyy) käyntiin. Täytyy ihmetellä saisiko tai löytyisikö tuohon ehjää/uutta pohjaa mistään. Jos ei niin pitää ihmetellä saisiko tuota kunnostettua.

                        Comment


                          Virtalukon pohja vaihdettu, löytyi hyllystä suoraan. Samoin uusi tuulilasi tilattu Kuttilan Autolasilta. Saa vihdoinkin tuon tiiviiksi. Vanha tiiviste aivan korppuna. Uusi on odottanut jo pitkään hyllyssä, mutta lasia ei ole voinut poistaa sillä se menee 90% varmasti rikki jos ei irroitettaessa niin takaisin laittaessa. Tuossa on kiveniskemä aika lähellä reunaa ja ~2cm halkeama. Otan lasin nyt pois ja käyn läpi nuo reunat yms. Toivottavasti ei ihan hirveästi tarvitsisi peltitöitä tehdä, mutta saapa nähdä.

                          Comment


                            Otin tuulilasin pois, pyhällä hengellä kiinni. Hyvin kevyt tönäisi riitti irroittamaan koko höskän pois. Tiivisteen pystyi käsissä murustamaan. Tyypilliseen tapaan olihan siellä pari reikää/ylläriä, mutta kohtuu vähällä pääsin. Joskus on joutunut tekemään töitä oikein urakalla, mutta nyt oli vain nuo 2 reikää. Muutoin oli oikein siisti ja ehkä kaulus. Kuttilan Autolasi tekee tuohon lasin, sovittiin että käyn hakemassa sen paikan päältä viikolla 16-17. Pitää nyt viimeistellä nuo peltityöt ja maalata tuo alareuna. Katsotaan jos samalla vaivalla tekisi muutakin sillä pari kohtaa vaatii hiukan hellyyttä tuossa.

                            Comment

                            Working...
                            X