Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Q7 e-tron

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Itse hankin tällaisen https://www.motonet.fi/tuote/mtx-aut...oduct=45-02015
    Toimii yllättävän hyvin, kiinnittyy magneeteilla.

    Comment


    • #62
      2,5v ja n. 60tkm menty Q7 etronilla (diesel) ja edelleen on kyllä mielettömän hyvä ja monipuolinen auto. Välillä on tullut pohdittua auton vaihtoa, mutta vaikeaa on kyllä vaihtaa parempaan ja siitä pitäisi vielä maksaakin. Mittarissa on nyt 162 000km.

      No, latausluukku on kerran korjattu, mutta muutoin vaivat ovat olleet vähissä. Lähtökohtaisesti auto on aina latauksessa, jolloin luukku on lumisateilla ym aina auki. Ehkä siksi mitään ongelmia latauksen, jäätymisen ym kanssa ei ole ollut...? Meillä ei ole autolle katostakaan, eli se on aina lumessa.

      Adaptiivisen vakkarin toimimattomuus lumipyryssä on kyllä ärsyttävä juttu, mutta toki näitäkin kelejä on erittäin harvoin. Herkkä laite se kuitenkin on jos vertaa vaikka Volvon vastaavaan.

      SQ7 tdi vähän houkuttaisi.

      ​​​​​

      Comment


        #63
        Alkuperäinen kirjoittaja Cid Näytä viesti
        Itse hankin tällaisen https://www.motonet.fi/tuote/mtx-aut...oduct=45-02015
        Toimii yllättävän hyvin, kiinnittyy magneeteilla.
        Q7 4M korin materiaali on alumiini joten magneettikiinnitteinen ei oikein näihin sovellu. Pikkasen oon yrittäny ettiä valmiita ratkaisuja mutta aika vähissä tuntuu olevan. Ehkä se paras löytyy itse tekemällä ja muotoilemalla vaikka sitten telttapatjasta

        Comment


          #64
          Jani, mä sain ton pussin "toimimaan", siinä on 4 magneettia, käyttää toista magneettia vastakappaleena ja kietasee tuon pistokeen ympärille ja latausluukko samalla sisälle, niin toimii melkein kuin sinisen junan vessa

          Comment


            #65
            Jaa kappas, empä tuosta ollutkaan tietoinen, että Q7:n koppa kokonaan alumiinia. Hyvä jos kumminkin sait jotenkin pussin toimimaan.

            Comment


              #66
              Kovien pakkasten aikaan tullut eteen ensimmäinen isompi ongelma. Kun yrittää käynnistää niin mittaristoon pamahtaa Electrical Fault, stop vehicle ja punainen akun kuva.
              Edellisen pakkasjakson aikana tuli 12V akku vaihdettua koska napajännite oli alle 12V. Toki silläkin sitten auton sai toimimaan kun keli lämpesi ja latasi akun.
              Nyt on uusi 95Ah AGM paikallaan koodattuna, mutta sama ongelma kun lämpötila on -22. En ole jännitettä nyt mitannut ja oma VCDS ei tuon kanssa kättele niin kooditkin on lukematta. Olen nyt auton omien latauspisteiden kautta ladannut mutta jotenkin tuntuu ettei tuo uusi akkukaan nyt latausta oikeen vastaan ota; Defan 6A älylaturin indikaattori näyttää tyhjää akkua vaikka ollut yön latauksessa.

              Mikäköhän tuolla nyt voisi olla? Joku siellä myös täytyy akkua kuluttaa koska edellisten pakkasten aikaan kun ongelma alkoi, niin edellis päivänä oli tullut ajettua 150km joten luulisi että on kerinnyt latautua. Jos arvata saa, niin keli kun tästä sen 10 astetta lauhtuu ei ole enää myöskään mitään ongelmaa

              Comment


              • #67
                Harmillisesti ei ole antaa apuja kun ei ole ollut akun kanssa ongelmia.

                Ihan mielenkiinnosta: millaista ajoa ajat päivittäin ja pidätkö auton laturissa aina kun et aja?

                Meikäläisen ajot eivät ole edes päivittäisiä ja tosiaan auto aina letkussa kiinni. Webasto huutaa usein parikin tuntia ennen lähtöä.
                Viimeksi muokannut Killeri; 20.2.2024, 09:14. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                Comment


                  #68
                  Laturissa on kyllä, päivittäin. Työmatka 30km ja lataukset molemmissa päissä. Välillä pitempää matkaa 130km suuntaansa. Ei ole millään väliä. Pakotettuna piti jokin aika takaperin päästä liikenteeseen niin vanha akku jonka vaihdoin pois, kaapeleilla kiinni suoraan akkuun (en kokeillut latausnastoja) ja samoin tein heräs. Tuohan ei anna edes ladata korkeajänniteakkua kun 12V jännite tippuu liikaa. Kävin jo akun ostopaikassa ja testerillä uusi akku 114% kunnossa; toki keli oli nollassa. Sanoin et tuun takas kun pakkaset alkaa uudelleen, 2v takuu niin ei sen puoleen kiirettä. Mutta jotenki tuntuu että joku siellä kylmällä vie hervottomia virtamääriä kun ei 6A älylaturissa eikä myöskään analogisessa laturissa kiinni oleminen auta mitään.
                  Jännitteet oli hyvällä tasolla ja heti kun start nappia painaa niin tippuu 12V:iin ja jopa alle. Hätäapuna on nyt sit vanha akku ja kaapeli perällä, mutta kieltämättä outo juttu on. Pitää ehkä oikein mitata kuinka paljon virtaa haukkaa kun kylmällä (alle -20) yrittää startata. Ihan kuin joku termostaattiohjattu lisälämppäri olis jossain asennettuna, mutta ei sellasesta toki ole mitään merkkiä.

                  Lataakohan nämä muuten 12V akkua kun on hybridiakku latauksessa? En oikein mistään varmuutta siihen ole saanut. A3 E-tron tuntuisi lataavan mutta siinä ei edes omia latausnastoja ole.

                  Comment


                  • #69
                    On kyllä mystinen murhe eikä ole tosiaan vastaavaa itsellä ollut. Ainoa pakkasmurhe oli oikeastaan n. -26 asteessa kun ei oikein webastolla tai ajossa auton lämppärilläkään meinannut enää lämmetä, mutta se lienee etenkin ilman maskisuojaa enemmän ominaisus kuin vika.

                    Syystä x auto oli myös toissa talvena pari kuukautta ajamatta ja ei ollut laturissakaan, eikä siltikään akkujen kanssa ollut murheita.

                    Jostain syystä olen antanut käytännön kokemuksella luvan antaa olettaa kaikkien akkujen latautuvan kun auto on latauksessa. Ainakin webaston useamman tunnin käyttö pakkasilla viittaa siihen kun ei ole aiemmilla autoilla onnistunut. Mitään faktaa ei ole.

                    Kyllähän tuo kuulostaa siltä että virrat vuotaa jostain. Pitääpä vähän kaivaa googlea löytyykö vastaavaa.

                    Comment

                    Working...
                    X