Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 vs. 520 vs. Passat?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Noh, ne ilmajousetkin tuottaa toisinaan harmaita hiuksia, kun auto onkin pakkasaamuna vino ku vanha hetekka... ;). Tänään lähtee kaupasta alle Passat Alltrack 190hv dieselillä automaattina. Täytyy nyt vielä fiilistellä olisko tommosesta autoksi.

    Comment


    • #62
      Nyt on pyöritelty oikealla (siis sillä minkä olisin hankkimassa) voimalinjalla Passattia. Kyseessä siis 2.0TDI 190hv 4Motion DSG ja yllättävän ripeästi auto kulkee. Jotenkin oudosti jäi Passatin jälkeen suorituskykyisempi fiilis kuin A4:sen samalla moottorilla. Eroa ei kuitenkaan paperilla ainakaan ole, ehkä jopa hieman Audin eduksi. Autojen painossakaan ei suurta eroa ole, joten ainoaksi mahdollisuudeksi jää kai sitten laatikon välitykset ja vaihtokohdat jne. Tai ehkä johtuu äänimaailmasta, joka kasvaa Passatissa nopeammin :).

      Yllättävän hyvin tuo Passat kulkee epätasaisellakin alustalla, mutta koeajoautossa kuului pariin otteeseen epäilyttävää särinää ja ylimääräistä ääntä ohjaamosta... tämmösethän tuppaa pahentumaan ajan kanssa. Ei ymmärrä miten tommosia pärinöitä ei ole opittu poistamaan, kun näitä autoja on kuitenkin tehty jo aika kauan. Ylimääräsiä tuulensuhinoita ei tässä yksilössä kuulunut. Moottoritievauhdissa ajomelu kuuluu oudon takapainoisena eli ihan kuin edestä ei tulisi melua yhtä paljon kuin takaa. Varmaankin farkun kontin eristyksessä ei ole ihan nappiin osuttu. Ei tuo nyt kuitenkaan mikään varsinaisesti äänekäs auto ole.

      Ajelin sekä moottoritietä että pikkuteitä ja perusajettavuus ja ohjautuvuus on kunnossa. DSG pitää melko isoa vaihdetta sisällä, kierrokset lähellä 1000:tta ja kevyt kaasun painaminen ei saa nykyisen auton (3.0TDI A6 Allroad tiptronicilla) kaltaista väännön tunnun efektiä aikaiseksi. Oikeastaan juuri mitään ei tapahdu. Kaasua vähän syvemmälle, laatikko tiputtaa pienemmälle ja jopa hieman nykäisten tahtoo eteenpäin. Ajettavuudesta vaimon kommentti oli: "Tuntuu horjakammalta". Autosta näkee kyllä pihalle paremmin. Tämä sai kiitosta myös vaimolta.

      Kuten jo aikaisemmin mainitsin, tilaa tässä autossa on enemmän kuin A6:sessa. Sekä takamatkustajilla että kontissa. Kolmialueilmastointi toimi kohtuullisen äänettömästi. Mondeossa ilmastointi puhisi välillä turhan kovilla kierroksilla. Tai sitten Mondeo on vaan niin hiljainen, että se ärsytti :). Kuskilla on ergoComfort penkki, joka vastaa aika lähelle Audin perus sportpenkkiä. Etumatkustajan penkki on pelkistetty perusjakkara. Sähkösäätöiset penkit muistilla olisi pakollinen varuste...

      Noh, vielä tänään ohimenomatkalla nappasin yhden mustan hevosen matkaan ja kokeilen Volvo V60 CrossCountrya. Kyllä, tilaa on vähän, mutta auto on muuten mielenkiintoinen. 201mm maavara on selkeästi enemmän kuin nykyinen Allroad tarjoaa Lift asennossa :). En vaan ymmärrä mihin Volvo onnistuu hukkaamaan 0-100km/h kiihdytyksessä sekunnin Passattiin verrattuna vaikka tehoa on samat 190hv, mutta vääntöä on Volvossa vähän enemmän.
      Viimeksi muokannut msuomal; 3.2.2016, 21:06.

      Comment


        #63
        Jotenkin oudosti jäi Passatin jälkeen suorituskykyisempi fiilis kuin A4:sen samalla moottorilla.
        Epäilisin, että audissa on rauhallisempi kaasuvaste tai siis pitempi kaasupolkimen liike ja sitä joutuu painamaan syvemmälle että kulkee. Vastaavan eron huomasin oman b6:n ja 3bg passatin välillä ja passatissa on huomattavasti herkempi kaasu, joka saattaa pitemmän päälle rasittaa.

        Ja nuo sisustan pärinät ja rominat; se on sitä säästöä, kun ei passattiin ole laitettua niitä pieniä huopakankaan/nauhan palasia kovien muoviosien väliin.

        Volvo onnistuu hukkaamaan 0-100km/h kiihdytyksessä sekunnin Passattiin verrattuna
        Volvossa suurempi omamassa ja vanhaa tekniikkaa oleva laatikko?
        Viimeksi muokannut vV8m5; 3.2.2016, 23:15.

        Comment


        • #64
          Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
          Volvossa suurempi omamassa ja vanhaa tekniikkaa oleva laatikko?
          Näinpä onkin, tuo Volvo on 1800kg auto ja laatikko on vanhemman sukupolven 6-vaihteinen eikä se Volvon käyttämä uusi 8-lovinen.

          Comment


          • #65
            Aikanaan kun saksasta hain autoja lähinnä passat 3c 2.0tdi 4motioneita niin yksi oli todella hiljainen miksi?? kysyin itseltäni ja varustekoodista paljastui "taxi" merkki. Autossa oli (farmari) niin eristetty tehtaalla takakontti ja pyöräkotelot sellaisilla muotobitumi levyillä mitkä oli tarralla kiinni korissa eli sai irti jos tartti huollossa ottaa(ja tarvitsi kun pa-luukku ei auennu). Auto oli 18" kesärenkailla 130km/h vauhdissa hiljaisempi kuin 2012 mallin vw phaeton.

            Comment


            • #66
              Volvo V60 CC oli tukeva, alustan/rengastuksen kanssa on onnistuttu, se söi hyvin terävänkin nypytyksen, mutta ei tuntunut pehmeältä vauhdissakaan. Tykkäsin autosta, 20cm maavara ja ei ihan niin pitkä akseliväli teki autosta maastokelpoisen oloisen. Sisusta on laadukas eikä natissut kuin vähän aivan äärimmäisessä rytyytyksessä laskettelurinteen päälle ajaessa. Ihan eri luokkaa kuin Passatissa. Pikkuteitä Volvolla ajoi huoletta kovempaa kuin Passatilla, tuntuma oli vakaampi ja valot paremmat. Yllättävän hyvin on Volvo toteuttanut mukautuvat valot. Erityisen heinoa oli, kun eteen ilmestyi auto, niin oma valokuvio loi selkeän mustan alueen siihen auton perän kohdalle, mutta valokuvio jatkui molemmilla sivuilla edessä olevan auton ohi. Ihan törkeän hyvä varuste!

              Voimalinja toimi hyvin, tykkäsin siitäkin enemmän kuin Passatin DSG:stä. En sitten tiedä johtuiko vaan siitä, että se on lähempänä nykyisen autoni toimintaa, joka sekin on momentinmuuntimella. Myös start-stop ja siitä liikkeelle lähdöt olivat sujuvampia. Polttoainetta kuluu kyllä selkeästi Passattia enemmän. Volvon infotainment systeemi on looginen ja helposti omaksuttavissa ja jopa puhe tulee selkeästi suomeksi. Paperilla oleva 0-100 suorituskyky ei käytännön ajossa tuntunut ja esim. ohituskiihtyvyys oli Volvossakin riittävä vaikka auto tosiaan painavampi onkin. Ei tullut ärsyttäviä vaihtoja vääriin paikkoihin. Penkit on Summum mallissa erittäin hyvät, säädöt ja reisituki riittävät. Sivuttaistukea on hyvin, penkissä istuu napakasti. Automaatti-ilmastointi piti toisinaan puhallusta häiritsevän kovalla muuten kohtuullisen hiljaisessa autossa. Siihen kiinnitti oikein erikseen huomiota.

              Sitten se mutta... takatilat on järjettömän pienet. Pienen kontin kanssa tulee vielä toimeen, kun sen voi kuormata kattoon asti sisäänrakennetun tavaraverkon kanssa, mutta 190cm kuski ja takapenkille ei mahdu lapsi istumaan laskettelumonot jalassa. En oikein voi ymmärtää mitä suunnittelijat ovat tuon V60:sen kohdalla ajatellu. Slogan: "Sportahtava seikkailuhenkinen auto perheellisille alle 175cm kuskeille". Siellä ei oikeasti montaa senttiä enempää tilaa olisi tarvittu ongelman ratkaisemiseksi. Nyt taitaa jäädä Volvo kauppaan tuosta syystä.

              Noh, pihasta sitten liikkeelle omalla ja heti alko tuntua, että ei se Volvon alusta nyt niin hyvä ollukaan... ;)
              Viimeksi muokannut msuomal; 5.2.2016, 13:01.

              Comment


              • #67
                Nelivetoisena V60 hinnat melko kovat, kun aikoinaan 4F:lle seuraaja mietin. Eivät ole samalla pienemmällä vähäpäästöisemmällä koneella kuin vajaavetoiset...Nyt tosin taitaa olla jokin kamppis päällä.

                Itseä häiritsi Volvossa eniten hieman vanhahtava keskikonsoli, moottorin ääni kuormittaessa (D4 AWD) sekä luistoneston sallivampaan asentoon asettaminen valikoiden takaa. Eikä taida olla edes kovin salliva loppupeleissä? Ulkoa auto ihan ok näköinen, penkit ja jousitus varsin kelvolliset. V60 kuitenkin jo melko ikäkäs malli_tuohon kannata ainakaan omia rahoja laittaa..

                Comment


                  #68
                  Alkuperäinen kirjoittaja weesku Näytä viesti
                  Aikanaan kun saksasta hain autoja lähinnä passat 3c 2.0tdi 4motioneita niin yksi oli todella hiljainen miksi?? kysyin itseltäni ja varustekoodista paljastui "taxi" merkki. Autossa oli (farmari) niin eristetty tehtaalla takakontti ja pyöräkotelot sellaisilla muotobitumi levyillä mitkä oli tarralla kiinni korissa eli sai irti jos tartti huollossa ottaa
                  Tämähän kuulostaa mielenkiintoiselta. Olikohan etupäässäkin jotain ja mistä löytyisi osanumeroita? Ei tuntunut ETKAsta löytyvän kuin katkaisijoita ym. sälää varusteille.

                  Netistä löysin tuollaiset PR-koodit:
                  F4E = Taxi equipment
                  F4F = Private taxi equipment
                  Mikähän ero näillä on? Pimeä taksi? :D

                  Comment


                  • #69
                    Tais olla F4F se koodi mikä mula oli.

                    Comment


                    • #70
                      Nyt jatkuu ketjun alkuperäisen aiheen laajentaminen... mulla oli pidemmässä koeajossa uusi A4 2.0TDI quattro business sport matrix valoilla. Aika lähellä siis Land of quattro kampanjan sport mallia (ainoa ero taitaa olla kampanjan laajennettu led-paketti). Uusi A4 on vakuuttava kokonaisuus. Päivitetty MMI ja ohjaamon muukin käyttölogiikka on hiotun oloista. Kolmialueilmastoinnin (osa comfort pakettia) käyttökytkimet on toteutettu toimivasti. Auto on tosi hienosti viimeistelty sisältä. vV8m5 oli oikeassa kaasun vasteen kanssa, suorituskyky on hyvä ja A4 on Passattia helpompi ajettava. En tiedä mitä eroa s-tronicilla ja DSG:llä on, mutta ainakin minä olin paremmin sinut Audin laatikon kanssa heti ekasta liikkeelle lähdöstä. Myös start-stop ja liikkeellelähdöt toimi Audissa hyvin (ehkä silti Volvossa vielä pykälän paremmin).

                      Voimalinjan toiminnassa ainoa "mutta" oli sport asennossa ohituskiihdytys vähän alle 80km/h vauhdista. Laatikko tiputtaa kolmoselle, keloo vain vähän yli 90 ja vaihtaa nelosen kesken menon. Vaihtokaan ei vaikuttanu mitenkään maailman nopeimmalta ja diesel on päässyt ihan kierrosten yläpäähän, jossa vääntö häviää. Kokeilin samaa tiputtamalla manuaalisesti neloselle ja siitä kaasu pohjaan. Aikaa en ottanu, mutta persdynon mukaan tuntui mukavammalta... muuten vaihdot, neliveto, ESP jne toimi hyvin. Aika hauskantappaja on perusasennossa ESP, helpottaa vähän sport asennossa ja saahan sen sitten taas tästä mallista taas kokonaan poiskin. Välillä auto vaihtaa sekä E että D asennossa 7:n sisään jo alle 90km/h vauhdissa. Tästä seuraa autoon pientä jyristystä siellä 1000 kierroksen tienoilla, mutta kuorman kasvaessa loivaankin mäkeen, aika nopeasti se tiputtaa kutoselle. Ei häirinnyt.

                      Ajettavuus oli sport alustalla todellakin hymyilyttävää. Nykyiseen 4F2 Allroadiin verrattuna tuntui huomattavan urheilulliselta ja dynaamiselta. Tällä iällä vois alkaa jo taas etsiä jotain nuorekkaampaa ;). Mukavuuspainotteista kyytiä hakevalle tuo on varmasti kova, mutta ei se minusta huonollakaan tiellä ravistanut ikävästi. Tunteepahan selvästi millaisella pinnalla mennään. Sisusta ei ole pelkästään laadukkaan näköinen vaan kaikki ylimääräiset äänet loisti poissaolollaan. Koeajon aikana mistään ei kuulunut edes pahimmassa rytyytyksessä mitään natinaa. Ajossa suorastaan korviin pistävästi puuttuu kaikenlaiset suhinat. Koeajoautossa oli comfort paketti, jossa tulee etusivulasit äänieristelasia. Tämä on pakollinen paketti muutenkin, kun sen mukana tulee webasto/eber. Autossa oli Continentalin nastat ja rengasäänet kuuluu kyllä sisällä pinnasta riippuen eri taajuisena tasaisena kohinana. Ääni ei ole häiritsevän kova, mutta omalla tavallaan korostuu, kun muuten ei kuulu mitään ylimääräistä. Tiedä sitten vaikuttaako sport alusta tuohon...? Epäilisin, että kitkoilla tai kesäkumeille on erittäin hiljainen. Ohjaus on tunnokas ja tarkka, ratti todella hyvin käteen istuva. Monitoimipainikkeet on ratissa sijoitettu hyvin.

                      Tilaahan A4 ei mitenkään järjettömästi tarjoa, mutta ohjaamo on edellistä mallia selkeästi ilmavamman oloinen eikä pitkälläkään kuskilla ole klaustrofobinen olo. Jotenkin näyttää myös, että etumatkustaja on hieman kauempana. Takapenkillä tilaa on vain aavistuksen Volvoa enemmän. Tämä oli hieman pettymys. Takakontti on sitten suurempi, mutta ei tietenkään lähelläkään A6:sta tai Passattia.

                      A4 oli kuitenkin sen verran vakuuttava, että taidan vaan mahduttaa porukan ja tavarat siihen. Vahvin vaihtoehto tällä hetkellä, voisi hieman varustella ja voisi säästääkin A6:seen verrattuna, joka on kuitenkin sen 8-9t€ arvokkaampi. Kaikkihan tuo näkyy verotusarvossa. Suomen autoetu/haitta nyt on mitä on.

                      Comment


                      • #71
                        Jeps. Aika kattava selostus:) itsellä oli suurin yllätys ton uuden A4 kanssa juurikin ajettavuus. Vaikka mun koeajo auto oli vajaaveto, niin silti se oli upea ajaa. Omasta mielestä on valovuoden B8 koria edellä mikä itselläkin on.

                        Comment


                          #72
                          On hyvä huomioida että koeajo autoissa edellisen kuskin ajot vaikuttaa laatikon toimimiseen.
                          Samoin käytös muuttuu 2000km jälkeen ainakin moottorin tehossa. Tämä on empiiristä tutkimusta automyyjien toimesta.
                          Varmasti muutama sata kilometriä omalla ajolla antaa sen oikean kuvan, miten auto käyttäytyy juuri sinun ajotyylillä.

                          Comment


                          • #73
                            Alkuperäinen kirjoittaja Janikuula Näytä viesti
                            Jeps. Aika kattava selostus:) itsellä oli suurin yllätys ton uuden A4 kanssa juurikin ajettavuus. Vaikka mun koeajo auto oli vajaaveto, niin silti se oli upea ajaa. Omasta mielestä on valovuoden B8 koria edellä mikä itselläkin on.
                            Allekirjoitan tuon, jossain on nyt onnistuttu uuden A4:sen kanssa ja se vaikuttaa ajettavuudeltaan ja laatuvaikutelmaltaan hypänneen uudelle tasolle.

                            Joo, olis ihan kiva tietää miten paljon nuo laatikot todellisuudessa oppii. Kuitenkaan se ei varmasti sitä halua oppia, että tykkäisin ennemmin kiihdyttää sieltä 78km/h:sta nelosella ku kolmosella ;). Miten tuo oppiminen sitten suhtautuu myös näihin valittaviin ajomoodeihin, kun niiden pitäisi kuitenkin säilyä erilaisina: efficiency, comfort, dynamic jne.

                            Comment


                              #74
                              Alkuperäinen kirjoittaja Janikuula Näytä viesti
                              Jeps. Aika kattava selostus:) itsellä oli suurin yllätys ton uuden A4 kanssa juurikin ajettavuus. Vaikka mun koeajo auto oli vajaaveto, niin silti se oli upea ajaa. Omasta mielestä on valovuoden B8 koria edellä mikä itselläkin on.
                              On siinä eroa. Omasta mielestä suurin ero oli ainakin koe-ajoautoon se, että kaikenlainen "nypytys" alustassa loisti poissaolollaan - jäykkyydestä huolimatta. Kaikki oli niin smoothia ja pehmeää :) Vertailukohtana siis tuo kiertueen 3.0Tdi Avant käytännössä hyvin samanlaisella varustuksella, kuin oma B8. Tosin parempi vertailukohta olis ollut uusi B8 vs B9 - omalla on kumminkin aika kivasti jo matkaa mittarissa.

                              Comment


                                #75
                                Alkuperäinen kirjoittaja msuomal Näytä viesti
                                Autossa oli Continentalin nastat ja rengasäänet kuuluu kyllä sisällä pinnasta riippuen eri taajuisena tasaisena kohinana. Ääni ei ole häiritsevän kova, mutta omalla tavallaan korostuu, kun muuten ei kuulu mitään ylimääräistä. Tiedä sitten vaikuttaako sport alusta tuohon...? Epäilisin, että kitkoilla tai kesäkumeille on erittäin hiljainen.
                                Kesärengas on noista todennäköisesti äänekkäin. Nykyiset nastarenkaat on sen verran hiljaisia, että autossa jossa on vähänkin panostettu äänieristykseen niiden melu on melko vähäinen. Kesärenkaat kohisee helposti enemmän ja häiritsevämmin vaikka olisivat saman kokoiset kuin nasterenkaat. Leveämmillä ja matalaprofiilisemmilla ero vielä pahenee.

                                Comment


                                • #76
                                  Olen pähkäilyt seuraajaa jatkumolle Subaru Outback 2,0D MY08 > Subaru Forester 20,0 XS CVT MY13. Tuoreen TM:n talvitestin perusteella innostuin koeajamaan ja pyytämään tarjouksen V60 Cross Countrysta. Kiinnostusta lisäsi vielä kun Volvolla on menossa kamppanja neliveto+automattii 499 euroa. Ja lisäksi Volvo On Call:sta saisi nyt viikonloppuina 700 euroa alennusta.

                                  Volvo V60 CC D4 AWD Summum aut. ja lisävarusteet:
                                  - Driver Support varustepaketti
                                  - Family varustepaketti
                                  - High Tech varustepaketti
                                  - Winter varustepaketti
                                  - Pysäköintikamera taakse
                                  - 2 x aluvanteet ja renkaat
                                  - Vetokoukku (irrotettava)
                                  - Twilight bronze metalliväri
                                  HINTA 58 650 EUR

                                  Koeajo oli vakuuttava. Kone (2,4 lit./5 syl.) ja automaattilaatikko (6 vaiht.) ovat toki ”vanhoja”, mutta toimivat tosi maukkaasti. Pieniä moitteita voisi antaa valikkojen selauksen hankaluudesta (ei kosketusnäyttöä, hiirtä tms. monitoiminappulaa). Peräkontti voisi olla suurempi. Sisätilat olivat itselle (alle 180 cm) riittävät.

                                  Mitäs muita vaihtoehtoja olisi? Jos vastaavan paketin kokoaa Audi Allroadin ympärille (A4 allroad 2,0 TDI 140 kW S-tronic) noin samoilla varusteilla, niin hinnaksi tulee noin 76 000 eur.

                                  Subaru Outbackiin ei samoja varusteita saa edes rahalla. Mutta noin samanlaiselle paketille tulee hintaa noin 60 000 eur.

                                  Aika koukuttava paketti on tuo Volvo! Kertokaapa jotain, mikä laskisi autokuumetta...
                                  Viimeksi muokannut OnlyAWD; 13.2.2016, 19:03. Perustelu: virheet...

                                  Comment


                                  • #77
                                    Tuo Volvo on nyt hyvään hintaan kyllä, sais paljon herkkuja vielä järkevän rajoissa. Tosiaan, jos tilat riittää, ei autosta juuri tärkeää moitittavaa löydy. Jos omalla rahalla hankkii, niin arvoon vaikuttanee väistämättä mallin uusiutuminen piakkoin. Auton sisätilat ja käyttölogiikka (vaikka siinä ei mitään "vikaa" olisikaan) on jo melko vanhentunutta. Volvon sisälläkin uusi konsepti on jo selvillä ja periytynee 90-sarjasta alaspäin. Mua kyllä häiritsi se ilmastoinnin pöhinä. Mainitsin myyjälle siitä (toivoen, että sitä voisi vaikka ohjelmoida hieman hiljaisemmaksi), mutta oli kuulemma itsekin kääntänyt käsin hiljemmalle. Ei automaatin noin pitäs toimia, kun kuitenkin ikkunat pysy hyvin auki manuaalisesti huomattavasti pienemmälle säädetyllä puhalluksella. Minä en niin tuosta elektroniikasta välitä, että taidan ennemmin ottaa A4:n vähän vähemmillä varusteilla.

                                    Panu voi hyvinkin olla oikeassa, nykyisessäkin varsinkin vähän kulahtaneilla 245/45R18 kesägummeilla pinnasta riippuen on kohinaa jopa enemmän kuin 225/55R17 nastoilla. Pinta vaikuttaa paljon, JKL-HKI välilläkin kerkeää olla todella erilaisia osuuksia rengasmelun suhteen.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Perjantaina pääsin venemessujen kutsuvierastilaisuudessa S90 Volvoa hifistelemään. On kyllä erittäin hieno näky livenä, kuvat eivät tee vielä täyttä oikeutta. Näytillä olleessa hinta oli melko kova jo, 98t€ mutta olikin ahdettu täyteen varusteita ja erittäin pirteä valkoinen nahkasisusta jne.

                                      Venudin kannattaa ehdottomasti ottaa tämä valintoihin mukaan.
                                      Itse meinaan käydä sopivan tilaisuuden tullen koeajamassa ja hieromassa kauppaa, jopa kaksivetoisena saattaisi mennä.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Juu, kyllähän tuleva ja upea V90 olisi kiva vaihtoehto mutta kun ruksaa tarvittavan voimalinjan, nahat ja muut "pakolliset" lisävarusteet - niin hinta karkaa jo S90 mallillakin 65ke:n pintaan. Liikaa minulle sijoittaa veroeuroja...

                                        En ole uutta XC90 tai S90 malleja kokeillut mutta kuvien perusteella menty aimo annos eteenpän joka suhteessa. Mitenhän on laadun kanssa ? Ainakin aikaisemmat V70 ja XC60 alkoivat nitistä ja natista aika nopeasti sisältä käsin.

                                        Taitaa mennä valinnaksi A6:n ja 520:n välillä...

                                        Comment


                                          #80
                                          Eikö ton Volvon pitäis olla ainakin hiukan halvempi, kuin vastaavasti speksattujen Saksalaisten?

                                          Comment


                                            #81
                                            Mitenköhän Volvon arvonalenema käytettynä? Jos siis omalla rahalla ostaa... Aggressiivinen hinnoittelu voi vaikuttaa myyntimääriin ja myöhemmin käytettyjen tarjontaan.

                                            Comment


                                              #82
                                              Ymmärtääkseni Volvojen jälleenmyyntiarvo on ollut Suomessa varsin hyvä.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Jälleenmyyntiarvo on varmasti samaa tasoa kuin muissakin autoissa, huono.
                                                Ei ole omalle kohdalle sattunut kuin kaksi autoa joiden arvo noussut käyttöautoina, Volvo 240 GLE ja Skoda 120L. Ensimmäisen hinta kipusi ostohetkestä ja 90tkm lisämatkasta huolimatta 5500mk ja jälkimmäisen hinta tuplaantui vuoden ja 30tkm jälkeen 4000mk:sta 8000mk:aan.

                                                Näiden jälkeen rahaa on mennyt parin Westendiläisen okt:n verran vaihtojen välirahoihin.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Hyvin harvoin auto mikään sijoitus on. Joitain poikkeuksia lukuun ottamatta arvo laskee kuin lehmän häntä.

                                                  Muistelen vaan kuulleeni/havainneeni että tietyistä malleista (V50, XC60) olisi jopa lievää ylitarjontaa. Toisaalta isot farkut käy aina kaupaksi, joten niillä tilanne voi olla parempi.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Jos ihan "ylitarjontaa" katsoo niin kyllä harmaatuonti on hyvin tukottanut VAG konserninkin saatavuuden.
                                                    Autot tuntuu menevän kaupaksi parhaiten hinnalla, joka näkyy sitten myös hyvityksissä liikkeissä.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Audi A6 Avant vs. BMW 520d Touring vs. Passat Variant = Audi A4 Avant. Kiertotietä otsikon autoista Mondeon ja V60 CC:n kautta päädyin uuteen A4:seen. Tommosella mennään sitten seuraavaan vaihtoon asti. Kaikissa vaihtoehdoissa oli jonkinlainen komporomissi tehtävänä. Valintaprosessin voisi summata, että A4:sessa oli palikat tasaisesti kohdallaan. Hieman toivottua pienempiä tiloja kompensoi auton moderni ilme, hieno käytettävyys ja toimivuus sekä ohjaamon että voimalinjan osalta ja nuorekkaampi fiilis. Sekin on näin hiusrajan hiljaa noustessa tärkeä kriteeri ;).

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Uutena kilpailijana Volvon V90 varmaan tulee samaan sarjaan A6, 5xx yms kanssa. Lähtöhinnat oli 44ke ilmeisesti.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Tuohon jälleenmyyntiarvoon oma laskelma että hyvin lähellä 5TEUR laskee hinta tämän kokoisissa autoissa vuosittain. Kuukausikulut ovat helposti 700-800eur, n. 20tkm vuosittaisilla kilsoilla.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            700-800€ kuukausittainen arvonalenema lienee aika lähellä totuutta, kun auton hankintahinta pyörii n. 50k€ tietämillä.

                                                            Jos auton hankintahinta tästä kasvaa, niin arvonalenema yleensä myös kasvaa suunnilleen samassa suhteessa. Tämä toimii myös toisnpäin, kun auton hankintahinta alenee, niin myös kuukausittainen arvonalenema pienenee.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Päätös tehty, Touring 520d A xDrive Edition Exclusive meni tilaukseen.

                                                              Perus valkoinen, cinnamon ruskeat sportti-nahat, panorama kattoluukku, ambient sisävalot, "hifi" audiot ja black panel mittaristo ruksittiin varustelistalta.

                                                              Tällä ajellaan tulevat kolme vuotta ja toivottavasti sen jäkeen tarjolla on jo 60ke luokassa myös hybridejä Audilla, BMW:llä ja Mesellä.

                                                              Kiitoksia kommenteista ja sparrauksesta !

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X