Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 vs. 520 vs. Passat?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Kyl se varmaan tuo uusi A4 kantsii käydä ajamassa - on se ainakin hieman isompi sisältä, kuin edeltäjänsä. Ehkä siihen sais sitte vähän enemmän ruksattua?

    Comment


    • #32
      Yhtään A4:sta mollamatta, on kuitenkin takatiloiltaan merkittävän ahdas verrattuna A6:een. Taitaa olla yleisesti kaikilta osin useita senttejä joka suuntaan eroa.

      Comment


      • #33
        Painin tämän saman ongelman kanssa loppuvuodesta. Lopulta tilaukseen meni Passat.

        Halusin ison, menevän ja hyvin varustellun auton. Audissa ja BMWssä loppui lompakko kesken, olisi saanut joko moottorin tai varusteet. Sopiva paketti olisi ollut 80k€+.

        Passattia koeajoin täyteen ladattua Alltrackkia 176kw dieselillä ja Varianttia Highline varustein 206kw bensakoneella. Noista sitten yhdisteltiin oma tilaus: Variant 206kw ja aikalailla kaikki varusteet.
        Päätökseen vaikutti myös voimassaoleva Winter edition kampanja sekä 3v / 60tkm huolenpitosoppari 0 €.
        Lisäksi tarjosivat todella hyvän kaupan kun vaihdossa menee A5.

        Jos ulkonäkö tuntuu tylsältä niin kannattaa miettiä R-Line pakettia, saa aikamoisen piristysruiskeen ulkonäkö ja sisällekkin tulee kaikenlaista kivaa.

        Kahden A5n jälkeen nyt eka Volkkari tulossa.

        Comment


          #34
          Saatat yllättyä positiivisesti ajo-ominaisuuksien suhteen.

          Comment


            #35
            Alkuperäinen kirjoittaja Joukahainen Näytä viesti
            Yhtään A4:sta mollamatta, on kuitenkin takatiloiltaan merkittävän ahdas verrattuna A6:een. Taitaa olla yleisesti kaikilta osin useita senttejä joka suuntaan eroa.
            Onhan tuo toki pienempi kun C7, mut on se isompi takaa kun B8 - ainakin takapenkin reistuessa huomasin selkeän eron :)

            Comment


            • #36
              Kävin pitkällä koeajolenkillä A6 2,0 tdi Q:
              - Tehoa riittävästi ja neliveto on tarpeellinen varuste.
              - Ihan hyvä ajaa. Tosin kaipasin ilmajousia!
              - Rengasmelu oli jopa kova, vaikka alla Hakkapeliitta 8 nastat. Ehkä tähän vaikuttaa Hakkapeliitan suuri nastamäärä. Oma Allroad 2008 on paljon hiljaisempi Misukan nastoilla.
              Viimeksi muokannut Pivot; 17.1.2016, 18:37.

              Comment


              • #37
                A4 on lian ahdas ja kapea, tuli jo ahdistunut fiilis kun kuskin paikalla istui autoliikkeessä.

                Passsat biturbo seuraavana ajoon mutta itsellä + 50 hv ja +100 nm ei ole tärkein valintakriteeri. Kun haluan kunnolla tuntea voimaa tiellä, niin sitten on 1300 kuutioinen mopo jalkojen välissä eikä auto, superautot on tietysti erikseen. Perstuntuma ajo-ominaisuuksista ja fiilis (ulkoa ja sisällä) & laadukas olemus ratkaisee auton valinnan ;)

                C-Mese edelleen mustahevonen ja ajetaan Passatin jälkeen. Milloinhan uuden S/V90 Volvon speksit ja hinnat tulevat ?

                Comment


                  #38
                  Ettei vaan kävis ton C-mesen kanssa "vähän" samoin, kun nelkin kanssa ;)

                  Comment


                  • #39
                    Sama ajatus kävi mielessä, on ahdas auto jos on tottunut A6 kokoluokan autoihin. Minusta Passattikin on saman kokoluokan auto kuin A4 ja jotenkin väärässä seurassa A6 ja 520 kanssa ?
                    Viimeksi muokannut okkim; 18.1.2016, 16:12. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                    Comment


                      #40
                      Kyllä tua uuden Passatin sisätila vastaa A6 kokoa erittäin helposti... jos itse pystyn 191cm pitkänä pitämään kuskinpenkin takana ja silti mahtuu helposti keskimittainen mieskin polviensa kanssa taakseni. Pitää muistaa, että uusimman korin tullessa Passatin akseliväli kasvoi sen 8cm, ja kaikki on käytetty sisätiloihin.

                      Comment


                        #41
                        Passat ja A4 on ehkä ulkomitoiltaan samaa luokkaa, mutta Passatissa tila käytetty tehokkaammin. Siinä taitaa myös olla yksi syy koneen kääntämiselle takaisin poikittain. Jos sillä saadaan keulaa edes vähän lyhyemmäksi, jää enemmän käytettäväksi matkustamolle.
                        Takajalkatiloissa on selvä ero ja farkun takapää on muotoiltu tilojen eikä ulkonäön ehdoilla.

                        Comment


                        • #42
                          Voihan ne Passatin sisätilat vastata A6:sta, kuitenkin epäilen. Oletteko ikinä verranneet kojelautojen ja keskikonsolien kokoja noista, epäilen ettei A6:n kojelauta massiivisuudessaan ilman pientä pilkkomista mahdu Passattiin ja Passatin kojelauta näyttäisi koomiselta A6:ssa.

                          Vastaava tilanne on Bmw:llä 3/5 osalla.

                          Comment


                            #43
                            Ulkomitat A4, A6 ja Passat. Kaikki farkkuja.

                            Pituus: 4725 / 4943 / 4767
                            Leveys: 1842 / 1874 / 1832
                            Akseliväli: 2820 / 2912 / 2791

                            Yllätyin itsekin kuinka suuri auto ulkomitoiltaan uusi A4 Avant on. Olisin veikannut Passatia selvästi lähemmäksi A6:n mittoja.

                            http://www.audi.fi/fi/brand/fi/model...imensions.html

                            http://www.audi.fi/fi/brand/fi/model...imensions.html

                            http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw_...&m=3G5#measure
                            Viimeksi muokannut TeroPee; 19.1.2016, 06:34.

                            Comment


                            • #44
                              Yleensä suuremman kokoluokan autossa nuo lisäsentit hukkuu sisustan koon kasvaessa, kojelauta on massiivisempi, penkit sentin kaksi leveämmät/pidemmät/korkeammat, ovipahvit masiivisemmat (äänieristävyyttä) ymsyms. Moni pienemmän kokoluokan auto voi tuntua väljemmältä kuin nämä isommat mutta ei tarkoituskaan ole että varsinaisesti "kuutiot" kasvaa sisällä, kyllä kokoluokan mukana tulee muita ominaisuuksia kuten vakaampi ajettavuus ja hiljaisempi äänimaailma.

                              Comment


                                #45
                                Keskusteleeko tässä kaikki mallien uusimmista versioista? Sivusta kun seuraa niin tulee fiilis että puhutaan vaan yleisellä tasolla A4/A6/Passat/yms.

                                Comment


                                • #46
                                  Yleisellä tasollakin on näiden kyseisten mallien kokoerot olleet samat aina ja tulevaisuudessakin.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Aika kivasti on uusi Volvo S90 D5 AWD hinnoiteltu ja hyvät vakiovarusteet mukana. Pitäisikö jäädä odottamaan V90 julkistusta ? Hmmm...

                                    https://volvofi.s3.amazonaws.com/hin...nnasto_S90.pdf

                                    Comment


                                      #48
                                      Ja varustepaketitkin kohtuullisesti hinnoiteltu, voisi VW-auto ottaa mallia?

                                      Comment


                                        #49
                                        On kyllä S90 hinnoiteltu agressiivisesti. Tehokkaimman dieselin saa nelivetona alle 60k. 10k kun ruksaa varusteita ( en jaksanut tarkemmin katsoa mitä kaikkea) niin on aika kova kilpailija kolmen koplalle.
                                        Edit: Ainoa miinus ettei ilmajousitusta ole saatavilla.

                                        Comment


                                          #50
                                          ...ja kyllä on muuttunut tämäkin Volvo edukseen ainakin etukäteistietojen ja kuvien perusteella. Tuskin voi odottaa yhtään vähempää, kuin uudelta XC90:iltä, johon vanha on verrattuna kuin jurakaudelta. Ei voi nostaa kuin hattua. D8:ia odotellessa ;) Ei välttämättä ollenkaan pöllömpi juttu vähän venata, jos ei ole kiire.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Prosessi jatkuu, nyt koeajettu biturbo Passat variant 4Motion DSG highline.

                                            Odotukset olivat korkealla ainakin moottorin ja voimalinjan suhteen, ulkonäköön ja sisustukseen olinkin jo tutustunut liikkeessä aikaisemmin. Koeajoaikaa oli varattu neljä tuntia mutta palautin auton jo hyvissä ajoin kun kyllästyin autoon aika nopeasti.

                                            Suorituskyky oli pienimuotoinen pettymys, odotin enemmän potkua ja ero pienempitehoisiin Audiin ja Bemariin oli yllättävän pieni. Tietysti täyskiihdytyksessä tehon ja väännön huomaa mutta aika nopeasti siihen kiihdyttelyyn kyllästyi. Myös DSG:n välillä oudot "jäätymiset" tuli huomioitua. Jäätä & lunta löytyi reitiltä harmillisen vähän mutta ajotuntuma oli huomattavasti dynaamisempi kuin kolme vuotta sitten ajetulla 4Motion Passatilla, ei kuitenkaan vieläkään quattro/xdrive tasolla.

                                            Suurin pettymys oli todellinen tylsyys ja fiiliksen puute. Penkit olivat kuin vanhassa tojotassa, lyhyt istuinosa ja huono sivuttaistuki. Nitinöitä kuului takaosasta autoa, tuulen suhinat kuuluivat selvästi kuskin oven tiivisteiden läpi (oli huonosti sovitettu), ovet "paukkuivat" suljettaessa kuin vanhassa autossa ja ainakin Nokian nastoilla jo 90 kmh vauhdissa rengasmelu oli kovaa. Lisäksi tavaratilan kautta todella kovaa "kuminaa" kuului häiritsevästi läpi ajomeluna.

                                            Hintaan kuuluvat lukuisat vakiovarusteet kuten aktiivinen vakkari ja valittavat (vähäisellä säädöllä) ajomodet sekä muutenkin digtalisoitu käyttöliittymä autoon oli hyvin toteutettu ja kiva käyttää.

                                            Perusautona varmasti ihan OK mutta itselleni "booring ja harmaa varpunen" vaikka valitsisi kaikki mahdolliset lisäherkut jolloin hinta karkaa pitkälle yli 60 tonnin.

                                            A6 ja 520 jatkavat ykkösketjussa selvästi, Passat putosi listalta ja C-Mese ajetaan seuraavaksi.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Venudin koeajokokemuksien kirjoitukset ovat pitkiin aikoihin netistä luettujen realistisimpia. Samoista verrokeista olen useamman topicin nähnyt ja kyllä niissä näkyy läpi se miten paljon juurikin turhat varusteet ja tehot paperilla vaikuttaa monen valintaan Passatin hyväksi. Hinnallahan A6 ja 520 ei kilpaile, arvot on aivan muualla näissä, ajettavuudessa, tiloissa ja äänimaailmassa, siinä pienessä määrässä oikeaa premiumia enemmän kuin Passatissa.

                                              C-Mb on kyllä vieläkin ahtaampi kuin A4 ja Passat, uskon että heivaat tämänkin listalta jo näyttelyhallissa.

                                              S90 on kyllä upea ja todella hyvin hinnoiteltu. D4 koneen perään kun vielä pistävät nelivedon ja hinnaksi alle 50k€ niin pitää melkein kaupoille lähteä.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Mä oon lähiaikoina ajanu kaikkia näitä samoja autoja, joita venudi on miettiny ja oikeastaan olen täysin samaa mieltä. Allekirjoitan myös Passatista jäävän fiiliksen, mutta yritän tällä hetkellä perustella itselleni, että arjessa sillä ei ole merkitystä. Audilla on äänieristys ottanut loikkia eteenpäin uusissa malleissa ja aikaisemmin referenssinä pitämäni 5-sarjan BMW on jäänyt jälkeen. Hieman oudoksun jonkun kommenttia, että 4F Allroad (jolla itsekin nyt ajan) olisi jossain oloissa hiljaisempi kuin uusi A6. C-mersu on minulle aivan liian pieni auto, liikkeessä istuessa ja takakonttiin kurkatessa jäi jo heti listalta pois.

                                                Uusi A4 oli positiivinen yllätys. Auto on erittäin laadukkaan oloinen ja ajossa hyvän tuntuinen. 190hv 2.0 diesel liikuttaa reilusti keventynyttä koria ihan näpäkästi vaikka verrattuna nykyiseen 240hv 3.0TDI koneeseen paljon painavammassa autossa tiettyä potkua jää puuttumaan ohituskiihtyvyydessä. S-tronicilla voimalinja toimii mielestäni hyvin.

                                                Todellisilta käytännön tiloiltaanhan Passat on minusta isompi kuin A6 puhumattakaan oudon pieneksi jäävästä 5:sta. Superb (kyllä, Skoda mainittu) taas on ihan omaa luokkaansa tilojen suhteen. Muutenkin hyvin lähellä Passattia. Mustana hevosena omalla listalla oli uusi Ford Mondeo, joka sekin on kasvanut mitoiltaan ihan samaan luokkaan Passatin kanssa. Mondeo yllätti hiljaisuudellaan. Siellä on äänenvaimennuksen kanssa tehty jotain oikein. Edustajan mukaan ajomelu on vähentynyt 3db, joka on paljon se. Mondeo oli tukeva ajaa, käyttäytyi luontevasti ja varustelu on kohdallaan alle 50t€ hinnallakin 180hv dieselillä ja nelivedolla. Ohjaus ei kuitenkaan miellyttänyt. Se oli keskialueella tunnoton (en tiedä paljonko renkaat sitten vaikuttivat) ja jopa hieman "pykältävä" mutkaisella tiellä ajaessa ja muutenkin hieman liian kevyt. Kai tähänkin tottuisi. Semi-digitaalisessa mittaristossa sai näkyviin kivan kuvan, joka näytti miten teho jakautuu millekin pyörälle :). En tiedä pystyiskö sitä Fordin hankkimaan...

                                                Edit: Lisäyksenä vielä, että auton ulkomitat eivät kerro käytännön tiloista oikein mitään. Esim. Skodaan ei tarvitse tehdä pitkää keulaa, kun kaikki koneet on poikittain ja näin matkustamo on huomattavasti suurempi kuin vaikka pitkäkeulaisessa A6:ssa.

                                                Edit2: Niin, tarkennuksena siis, että Mondeo oli koko joukon hiljaisin esim. 120km/h moottoritienopeudessa. Lisäksi ajomelu kantautui ohjaamoon miellyttävän matalana. Desibelit eivät kerro nekään kaikkea. Tietyt äänen taajuudet kuulostavat ikävämmiltä.
                                                Viimeksi muokannut msuomal; 2.2.2016, 10:49.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Tuosta Mondeosta tuli mieleen takauma jostain vastamelutekniikkajutusta, mutta sitä ei taida sentään ihan perusmalleissa olla käytössä ?

                                                  Onhan se Mondeokin saksalainen, mutta niinhän se samallaviisiin on Opelikin... :)

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Fordillahan on ihan mielenkiintoinen Vignale-mallisto. http://vignale.ford.fi/ Siinä on premium-elementtejä autossa mutta erityisesti on panostettu asiakaskokemukseen.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Omien korvien mukaan A6 Allroad 2008 3,0tdi ilmajousilla ja Misukan nastarenkailla oli selvästi hiljaisempi kuin uusi A6 2,0 tdi Hakka 8 nastarenkailla. Tähän varmaankin vaikuttaa Hakka 8:n nastojen lukumäärä?

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Ei ne Hakka 8:t ainakaan B6-Passatin alla mitkään erityisen meluisat ole. Hakka 7 saattoi kuitenkin olla aavistuksen hiljaisempi.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Aivan kuten Passat on myös Mondeo täysin väärässä seurassa A6 ja 520 kanssa vaikka onkin erinomainen auto ja varsinkin ohjattavuudeltaan taattua Fordia, erinomaista. On Mondeossa hyvät tilatkin mutta kuitenkin.

                                                          Desibelejä on erilaisia, pelkkä luku ei kerro koko totuutta vaan taajuus on se joka kertoo enemmän.

                                                          Rengasmelu on A6 ja 520 kyllä varsin hiljainen, tuossa omassa vanhassakin on hiljaista matkata, huomattavasti hiljaisempaa kuin uudessa Passatissa tai Mondeossa.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Uusi A6 Allroad ja Q7 olivat Hakka 8 nastarenkailla mieluisia ajettavia. En tiedä tosiaan ilmajousten vaikutusta. Noista kahdesta olisin valmis tekemään kaupat, mutta pussin paksuus ei riitä ainakaan uuteen autoon. A6 2,0 tdi jäi tosiaan mieleen nastarenkaiden rengasmelu ja ilmajousten puute. Älkää vaan kokeilko ilmajousitettua autoa! Saavutetuista eduista on vaikea luopua

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Noissa taitaa enemmän vaikuttaa renkaan etäisyys kaareen siinä äänen voimakkuudessa. Eron huomaa kun vaihtaa ylä- ja ala-asennon välillä, miten kohina hieman muuttuu.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X