Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TFSI "visertää"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3.0 TFSI "visertää"

    Eli tuollainen kolmelitrainen mekaanisesti ahdetu pirssi on alkanut pitämään mietoa "viserrystä" kun reippaammin rasittaa. Tyhjäkäyntikaasutukset ja rauhallinen ajo kaupungissa ei aiheuta mitään ääntelyä mutta reippaampi kaasun polkaisu saa aikaan sellaisen visertävän äänen. Vedot ja tehot tuntuvat olevan tallella. Voiko joku letku tai liitin ruveta pitämään moista vai onko syy ahtimessa? Eikös tuohon ole jokin öljy mikä pitää vaihtaa vai onko se huolto-ohjelmassa? Meinaan voiko tuollainen alkaa kuulumaan vaikkapa kun öljy on käynyt ahtimessa vähiin?

    #2
    Pakopuolen jousto-osien kunnon voisi tarkistaa, tai putkiston liitokset laipoista.

    Comment


      #3
      Ahtimen öljy ei taida kuulua mihinkään huoltoon...
      Oliko Eatonin ohje öljynvaihdosta 60tkm?
      Vaihdoin omani 220tkm. ajettuna. Ei sirittänyt mutta olihan metallihohtoöljyä...
      Vuotaiskohan ahtopaine jostain ulos?
      Pakopuolen tiivisteen vuoto kansi/pakosarja?

      Comment


        #4
        Siitä ahtimen öljynvaihdosta oli oma lankansakin foorumilla, mikäli en nyt ihan väärin muista.

        https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...3%B6ljynvaihto

        Comment


        • #5
          Ahtimen hihna siellä äänsi. Oli vaan rispaantunut senverran heikkoon kuntoon että ääntä alkoi tulla. Onneksi näin. Pikkuhommalla päästiin. Ei uskalla ajatellakaan mitä olis tapahtunut jos kyseinen hihna olisi katkennut.

          Comment


            #6
            Eikä ääni siis kuulunut tyhjäkäynnillä tai paikoillaan hieman kierrätettäessä? Hihna on luistanut melkoisesti eikä tuntunut vedon puutumisena?

            Comment


              #7
              Ei kai siinä ahtimen hihnan katketessa muuta käy kun että moottori sammuu hapen puutteeseen...

              Comment


                #8
                Olen ajellut ilman hihnaa, tuntuu vaan vähän laiskalta :). Jos hihna isoilta kierroksilta repeää niin on siinä pieni mahdollisuus että rikkoo paikkoja.

                Comment


                  #9
                  Itsellä kanssa syksyllä visersi keulassa jonkin aikaa, kunnes kesken ajon rupesi sankka savu nousemaan pellin alta. Ahtimen hihnan välipyörän laakerointi oli pettänyt ja välipyörän kehä oli siirtynyt ja uponnut takana olevaan alumiiniin, jolloin välipyörä pysähtyi ja hihna hinkkasi pyörää vasten. Hihna puukolla poikki ja matka jatkui pienen ihmettelyn jälkeen, kun sakea savu hälveni. Eli kannattaa ajoissa vaihtaa myös välipyörä ja kiristinpyörä. On juu melko laiska laite ilman ahdinta, mutta ihan ajettava.

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja 90q Näytä viesti
                    Ei kai siinä ahtimen hihnan katketessa muuta käy kun että moottori sammuu hapen puutteeseen...
                    Tuskin edes sammuu kuten myöhemmissä todettu. Ahtimessa on se hullunkiertoläppä, jolla ahtopainetta reguloidaan. Se on pintakaasulla täysin auki ja eiköhän se sen verran virtaa, että moottori käy.

                    Comment


                    • #11
                      Onko noita ahtimia muuten mennyt porukoilla miten? Siis hajonnut. Saako niitä kuten normiturbojakin korjattuna?

                      Comment


                        #12
                        Ei ole yleistä, pikemminkin päinvastoin.

                        Comment

                        Working...
                        X