Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Moro, olisi ongelma kun päivitin koneeseen uusimman 19.6.1 version.

    Ongelma on " Interface not found" eli ei löydä enää kaapelia usb portista. Koitin ajaa uusimman version 32bittisenä sekä ohjauspaneelista laitoin usb porttien virranhallinnan pois eli kone ei sulje portteja. Win 10 64bit on kone ja Ross-Techin UnlimitedVin kaapelina. Onko muilla ollu häikkää uusimman päivityksen kanssa?

    Comment


    • Näkyykö se kaapeli ja laite laitehallinnan puolella?

      Comment


      • HID laitteista löytyy kaapeli Ross-Tech HEX-V2 Interface, mitä tuolla ajat takaa?

        Comment


        • Sitä että tunnistuuhan se johto koneelle. Mitä jos ajat ”päivitä ajurit” sille rosstechin johdolle?

          Comment


          • Sanoo notta laitteen ajurit on kunnossa :) Pitää illalla tutkia tarkemmin ja vaikka poistaa koko asennus koneelta ja ajaa uusiksi..

            Comment


              Sillon kun se ilmoitti että "interface not found" oliko piuha kiinni autossa ja auton virrat päällä?

              Comment




              • Herjaisi ”interface not plugged in” jos toimisi niinkuin pitäisi.

                Comment


                  Mulla HEX-CAN-USB on ilmoittanut päivityksen jälkeen "interface not found" vastaavassa tilanteessa, sitten autossa kiinni, virrat päällä ilmoittaa "interface found" ja lähtee toimimaan.

                  Comment


                  • Ross-tech VDCS HEX-NET. Olisko toimiva
                    ​​

                    Comment


                    • Onko tämä normaalia toimintaa HEX-NET V2:lta ? Tulee aikalailla häiritsevän paljon communication erroreita ja interface erroreita, erityisesti koskien Transmission Measuring Blockkien lukua Audi A6 4.2L 1999'stä ? Pitäisikö minun osata tehdä joitain tiettyjä interface/väylä-asetuksia johtuen Audin eri tavoin kommunikoivista yksiköistä tms. ?


                      Aika hankala esim. tehdä laatikon öljynvaihtoa "oikein", kun ei saa seurattua livenä öljyn lämpötilaa, koska pitää sammuttaa moottori yhteyden uudelleensaamiseksi - jolloin tietty täyttöprosessi menee perseelleen...

                      Muutenkin turhauttavaa koettaa ajella ympäriinsä tutkien laatikon käyttäytymistä, kun data pätkii ja/tai yhteys katoaa alta kokonaan ihan turhan usein.

                      HEX-NET on tältä syksyltä alkuperäisellä kaapelilla, ja läppärikin täyttää speksit. Ja olen kokeillut kahdella eri PC:llä/käyttisversiolla, joten minusta sieltä päästä kaapelia ei tuolle selitystä kannata kauan hakea...

                      Comment


                        Ettei ois vettä saanut joskus. Vaihdelaatikon boksi on siellä pelkääjän jaloissa.

                        Comment


                          Tällaisella tai vastaavalla taskuskoopilla tekee yllättävän paljon autohommissa. Noille löytyy useita jälleenmyyjiä eBayssakin, eikä hinta päätä huimaa. Lisäksi kannattaa hommata OBD-piuhaan haaroitin, johon skooppi on helppo kytkeä sniffaamaan VCDS:n liikennettä. Skoopilla pääsee heti vertaamaan K- ja L-väylien signaalitasoja keskenään ja näkee onko väylissä eroa (=vikaa).

                          Itse paikallistin vastaavalla skoopilla väylävian, jonka aiheutti kastunut telematiikkaboksi. Skoopin ruudulta näki selvästi kuinka väylän jännitetaso ei ollut speksien mukainen, vaan jäi liian alas. Toiset modulit juttelivat paremmin, mutta esim ECUun ja airbageihin ei saanut ollenkaan yhteyttä. Tilapäisesti sain elvytettyä väylän ylimääräisellä ylösvetovastuksella, mutta sellaiset kokeilut pitää jokaisen tehdä omalla vastuulla.

                          Jos joku alkaa kokeilemaan, niin pikku vinkkinä: "K-line idles high, with a 510 ohm resistor to Vbatt". Eli ensimmäisenä haaroitin paikalleen ja 510 Ω vastus pinnien 16 (+bat) ja 7 (K-väylä) välille ja skooppi pinnien 7 (K-väylä) ja 5 (signaalimaa) väliin.
                          Seuraavaksi ottaisin vastuksen irti ja katsoisin millaista dataa HEX-NET kaapelin kanssa liikkuu. Jos kaapeli on ehjä, niin signaalin pitäisi nousta samalle tasolle kuin vastuksen kanssa testatessa.

                          Tässä speksien mukaiset tasot eli moottorin käydessä laturin työntäessä 14 volttia pinniin 16 pitäisi logiikka "1" olla vähintään 11,2 / 9,8 volttia riippuen datan kulkusuunnasta:
                          Click image for larger version  Name:	ISO_9141-2_MinMax.png Views:	0 Size:	9.2 KB ID:	1870515

                          Korjauskokeilut kannattaa aloittaa vaikka 10 kΩ vastuksella ja tulla siitä sitten alaspäin. Jos pidät kirjaa kokeiluista esim. excelissä, niin pystyt ekstrapoloimaan tarvittavan vastuksen suuruuden. Kokeilujen miniminä pitäisin 510 Ω, ettei väylää alas vetävän trankun virtakesto ylity.
                          (Periaatteessa tarvittavan "korjausvastuksen" arvon voi laskeakin, jos tiedetään väylältä löytyvä signaalijänite ja OBD-adapterissa oleva 510 Ω vastus.)
                          En uskaltaisi missään tapauksessa tehdä tällaisia kokeiluja ilman skooppia!

                          Muistaakseni itsellä data alkoi rokkaamaan 1,2 kΩ vastuksella.
                          Viimeksi muokannut pta; 3.12.2019, 01:35.

                          Comment


                          • Hyviä ajatuksia & neuvoja, amalin & pta ! Haaroitin tilattu, oskilloskooppikin saatavilla kunhan piuha tulee. Pitää tosiaankin kaivaa se ohjainboksi esille, joka tapauksessa. Jos vaikka on kastunut, niin ehkä siitä jotenkin vielä saa korroosion etenemisen pysäytettyä ja huonot kontaktit elvytettyä...

                            Comment


                            • En tiedä onko oikea paikka mut kysyn kumminkin.
                              ei ihan vcds keskusteluun liity mut aika lähelle.
                              VCP siis, käytkö tollanen perus vcp kaapeli b6 audiin? Missään ei oikee tietoa ole ja ensimmäiset vuosimallit mitkä listoilla on b7 korista alkaen.
                              Tarvis päästä katin tarkkailu ottamaan pois käytöstä.

                              Comment


                                VCP+K pitänee olla B6:seen. Mutta onko VCP:n dokumentaatiossa, että katin tarkkailun poisto onnistuu? Se vaatinee kuitenkin ECUn softan puukotusta.

                                Comment


                                • Eikös tää VCP ole just se et pääsee ecuun käsiks kun taas tää vcds on sitä perus vikakoodien lukua ja moduulien koodausta.
                                  Sellasta tietoa ainaki sain että VCP'llä onnistuu. tiiä sit onnistuuko vai ei

                                  Comment


                                  • Voisiko joku vääntää ratalangasta, kuinka peruutusvaihteen kytkiessä tuulilasinpyyhkimien päällä ollessa automaattisesti kykeytyvän takalapyyhkimen saisi VCDS:llä pois? En ole aiemmin koodauksia tehnyt ja joissakin ohjeissa puhutaan adaptaatioista ja joissakin coding-toiminnosta.

                                    Comment


                                    • p2015 -koodi imusarjan läpät.

                                      Kiinnostais tietää onko kukaan poistanut läppien toimintaa ohjelmalla pois? ”Digipajat” näitä taitaa deaktivoida, mutta mutta entäpä VCDS?

                                      Itse laitoin palikan kiinni läppiä käyttävän moottorin taakse ja homma on nyt ok. Heräsi kuitenkin mielenkiinto... josko tuon saisi koodattua kokonaan pois käytöstä.

                                      Comment


                                        Matti, googleta VCDS rear wiper, niin löytänet vastauksen.
                                        Kyseessä saattaa olla täältä löytyvä bitti 6. Esimerkkiautona tuosa videopätkässä on Scirocco MK3.

                                        Comment


                                        • Muutaman bemarivuoden jälkeen olen tässä tänään ihmetellyt VCDS kanssa 4G A6 sisuskaluja ja muutama (tyhmä)kysymys herännyt.

                                          Green menu on aktivoitu onnistuneesti, mutta miksi siellä ei olekaan tuota car valikkoa? Autossa RMC MMI ilman navia. Johtuneeko tästä?

                                          Autossa on ACC, side assist, parking assist ja kaistavahti, mutta ei tosiaan navia. Onko silloin mitään hyötyä edes kokeilla koodata liikennemerkkien tunnistusta käyttöön? VCDS 17 kohdasta tuo vaihtoehto löytyy kyllä.

                                          ja samoin sieltä 17 moduulista voi valita näyttökieleksi suomen, muta ei taida tästäkään olla mitään hyötyä? Ei uskalla summassa kokeilla.

                                          Comment


                                            Rupeaako Ross-Tech hienovaraisesti vihjailemaan, että olisi aika päivittää kaapeli? Uusimmalla 19.6 softalla, A6 4G:ssä (-12) ei päästä koodaamaan Instruments moduulia, vaan herjaa "Unsupported vehicle". Onneksi löyty 18.9 asennustiedosto koneelta ja sen kun asensi, niin homma rokkasi. Onko muut huomannut vastaavaa? Itsellä käytössä AI-USB+CAN ruotsikaapeli,

                                            Yritin laptimeria saada koodattua, jotta saisi öljynlämmöt näkyviin, mutta ilmeisesti ei onnistu vm. -12 4G:hen, mikäli internettiä on uskominen. Tuo liikennemerkkien tunnistus kiinnostaisi myös, jos joku saanut sen toimimaan? Autossa on active lane assist, joka ilmeisesti ainakin vaaditaan.

                                            EDIT: tällainen ohjeistus löytyi liikennemerkkitunnistuksen aktivoimiseksi. Tarvitsee VCP:n VCDS:n lisäksi. Dropbox - Audi Traffic Sign Recognition Retrofit Guide rev1.pdf
                                            Viimeksi muokannut janhe; 27.12.2019, 09:25.

                                            Comment


                                              Ei se herjaa muuten kuin jos on uusi päivitys tarjolla. Mulla ihan normiversio.

                                              Comment


                                                Tällaisen se heitti 19.6.2 versiolla. Liekö sitten vaan AI-kaapeleiden murhe? Pahoittelut epäselvästä kuvasta.

                                                Click image for larger version  Name:	IMG_8273.jpg Views:	0 Size:	343,8 Kt ID:	1872237

                                                Comment


                                                  Olisko jotain häkää tuossa AI-kaapelissa? Sellaisen kanssa ei ole tullut tapeltua joten kertokoot joku muu jolla sellainen on.

                                                  Comment


                                                  • Alkuperäinen kirjoittaja janhe Näytä viesti
                                                    Rupeaako Ross-Tech hienovaraisesti vihjailemaan, että olisi aika päivittää kaapeli? Uusimmalla 19.6 softalla, A6 4G:ssä (-12) ei päästä koodaamaan Instruments moduulia, vaan herjaa "Unsupported vehicle". Onneksi löyty 18.9 asennustiedosto koneelta ja sen kun asensi, niin homma rokkasi. Onko muut huomannut vastaavaa? Itsellä käytössä AI-USB+CAN ruotsikaapeli,

                                                    Yritin laptimeria saada koodattua, jotta saisi öljynlämmöt näkyviin, mutta ilmeisesti ei onnistu vm. -12 4G:hen, mikäli internettiä on uskominen. Tuo liikennemerkkien tunnistus kiinnostaisi myös, jos joku saanut sen toimimaan? Autossa on active lane assist, joka ilmeisesti ainakin vaaditaan.

                                                    EDIT: tällainen ohjeistus löytyi liikennemerkkitunnistuksen aktivoimiseksi. Tarvitsee VCP:n VCDS:n lisäksi. Dropbox - Audi Traffic Sign Recognition Retrofit Guide rev1.pdf
                                                    Eli tuosta jos oikein ymmärrän, niin on mahdollista saada toimimaan pelkällä kameralla ilman navia (jos vain image processing unit ja mittaristo sen mahdollistaa). Ja toinen, paremmin toimiva ratkaisu käyttää myös navidataa mmi 3g plus versiossa.

                                                    Comment


                                                    • Click image for larger version

Name:	5D09A008-55A5-410A-B302-924AA2CA6167.jpeg
Views:	2793
Size:	192,8 Kt
ID:	1877540 Click image for larger version

Name:	72733F1F-CA98-4CAF-A787-679378D3FF52.jpeg
Views:	2652
Size:	135,0 Kt
ID:	1877542 Click image for larger version

Name:	4B86C0E1-972C-4EC5-B9E8-08D6CA49A026.jpeg
Views:	2759
Size:	59,3 Kt
ID:	1877541 Olisiko joku Vaasassa joka osaisi auttaa?
                                                      tarvitsin vcds:ssää pitkästä aikaa ja se piti päivittää.
                                                      Päivityksen jälkeen ei toimi. Ihan virallinen kaapeli, ostettu kimppatilauksena foorumin kautta.
                                                      herjaa, kuten kuvissa näkyy: USB library version 03.02.07, Interface:Not found!

                                                      Jos joku enemmän koneista tietävä voisi auttaa, maksan kyllä korvauksen.

                                                      yhteys 0505649964

                                                      Comment


                                                        Tuo AI malli vaatii eri usb ajurit

                                                        Comment


                                                          Näkyy olevan Auto internin kaapeli. Hae ohjainpaketti täältä https://www.auto-intern.de/downloads/. Tuo usb-treibe. Laita kaapeli kiinni koneeseen. Sen jälkeen ohjauspaneeli laitehallinta-->usb-ohjaimet-->auto-intern usb-adapter ja asennat MANUAALISESTI sen ohjainpaketin.

                                                          Comment


                                                          • Click image for larger version

Name:	3AD18768-0509-4BA6-8A46-A5E1C0656CDF.jpeg
Views:	2752
Size:	391,0 Kt
ID:	1877551 En taida osata..?

                                                            Comment


                                                              Onko kaapeli auton OBD portissa kiinni ja virrat päällä?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X