Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 ESP ja ABS valot syttyvät.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vastaavia vikoja ilmaantui A4B6 autooni (2.0 ALT Multitronic 2003) viime viikonloppuna. Eli kesken ajon syttyi mittaristoon ABS-valo ja jarrujen punainen varoitusvalo alkoi vilkkumaan. Samalla näytössä alkoi vilkuttelemaan iso jarruvaroitus ja alla sana BRAKE. Sillä samalla hetkellä myös nopeusmittari lakkasi toimimasta. Hetken päästä jostain kojelaudan sisältä kuului kilahdus ja kaikki toimi taas normaalisti. Ajeltuani noin 100km kotiin oli kaikki kunnossa, mutta sen jälkeen ongelma on uusiutunut tihenevässä tahdissa ja nyt suurimman osan ajosta joutuu ajamaan mittaristo joulukuusena. Jarrunesteet ovat kunnossa. ESP-valo autossa on yksinään palanut vaihtelevasti jo vuosia. Ja tosiaan jostain kuuluu aina kilahdus jos vika ilmaantuu tai poistuu. Samantyyppisiä ääniä on ilmennyt aina auton käynnistyksen jälkeen muutaman sekunnin. En ole niitä pitänyt lainkaan "vikoina"

    Sain lainaksi työkaverilta koodinlukijan jolla pääsee kyllä katsomaan ja kuittailemaan vikakoodeja. Niitähän oli siellä iso liuta. Nollasin ne kaikki eilen illalla etteivät häiritse nykyistä vianetsintää. Tämän päivän ajelujen ja ongelmien perästä tein uudet luvut ja listaltahan löytyi vaikka mitä.

    ENGINE

    17887 Brake Boost Vacuum P1479 sporadic
    17701 Map Controlled Engine Coding thermostat (F265) short to plus P1293
    18057 Powertrain databus: Missing message from ABS controller P1649

    ABS

    18256 Please Check DTC Memory Of Engine Controller P1848
    01425 Yaw Rate Sensor G202 Signal wire sporadic electr. Fault In

    INSTRUMENTS

    01316 ABS Control Module sporadic No Communication

    CENTRAL ELECT.

    Power Train Data Bus sporadic interrogate fault memory

    Voikohan tästä nyt päätellä sen ABS-boksin tulleen tiensä päähän vai mistä vikaa kannattaisi ensin alkaa etsimään? Palat ja levyt menevät vaihtoon viikonloppuna, mutta onko siinä samalla jotain tsekattavaa anturien suhteen?

    Comment


    • Lisäinfoa edelliseen..

      Samat ongelmat jatkuvat. Illan aikana vaihdoin etupäähän levyt ja palat. Huomenna vuorossa takapää. Päivällä tuli huvikseni tsekattua sulakeboksi ja sieltä oli palanut sulake no. 9 eli Brake Servo, vacuum pump. Vaihdoin sulakkeen ja auto käyntiin. Alle kymmenen kilometrin jälkeen samat varoitukset taas päälle ja nopeusmittari lakkasi toimimasta. Ajon jatkuessa saattoi satunnaisesti kilahduksen saattamana taas alkaa hetkeksi toimimaan kuten kuuluu. Pysähdyttyä tsekkaus, että sulake on palanut taas.

      Liittyyköhän tuo sulakkeen palaminen tähän ongelmaan sinänsä mitenkään, koska mittariston mukaan kaikki on välillä OK vaikka se onkin palanut? Aavistus, että se saattaa olla palanut jo aikoja sitten kun en sitä ole koskaan tietenkään tarkastanut. Samoin katsastuspapereissa on parinakin vuotena lukenut jarrutestin kohdassa "jarrut lukkiutuivat" Läpi on silti mennyt sukkana.

      Comment


      • Otsikon kauppakassissamme alkoi jokin aika sitten palamaan harvakseltaan/satunnaisesti ABS/ESP-valot. Välillä valot tulivat jo auton käynnistysvaiheessa, välillä taas vasta ajossa. Saattoivat myös sammua kesken ajon. Sittemmin ongelma on vain pahentunut ja nykyisellään ABS/ESP on poissa pelistä suurimman osan ajasta, ei kuitenkaan aina.

        Vikakoodi väitti ongelman olevan oikean etupyörän ABS-anturi, joten hommasin/asensin uuden anturin, joka ei kuitenkaan auttanut asiaa millään tavoin. Yleismittarilla totesin että niin vanha (kuin myös uusi) anturi olivat kunnossa. Tämän jälkeen vein auton paikalliseen korjaamoon, josta lähettivät ABS-yksikön asiantuntijalle tarkastettavaksi. Yksikkö kuitenkin saapui takaisin kommentilla "Ei ollut vikaa / toimii täysin". Yksikkö laitettiin takaisin autoon, mutta jo muutaman päivän päästä taas joulukuusessa paloi valot. Foorumeita luettuani, kokeilin vielä myös vaihtaa varmuuden vuoksi jarruvalokytkimenkin, mutta tälläkään ei ollut mitään vaikutusta asiaan.

        Kun kerran ongelma ei liene ABS-yksikkö kuin ei myöskään pyöränanturi, niin luultavimmin ongelmana on johtosarja. Tuohan olisi helpohko mitata, mikäli vain tietäisi oikeat pinnit liittimestä. En kuitenkaan onnistunut löytämään mistään tietoa, mitkä ovat nuo oikeat pinnit. Täältä foorumilta ao. thredistä löysin Amalinin viestin Bosch 5.7 nelivedon pinneistä, mutta nuo ilmeisestikin eroavat etuvedon pinneistä (tai sitten en vain osannut katsoa oikein pinnijärjestystä) => onnistuin hakuammunnalla löytämään vain pinnien 23-40 ja 24-41 väliltä anturiin viittaavan vastusarvon.

        Eli eihän kenelläkään sattuisi olemaan tietoa noista Audi A4 B6 Bosch 5.7 etuvedon pinnijärjestyksistä / anturien pinneistä? Toki kaikki muutkin hyvät vinkit ovat tervetulleita. Alkaa vain katsastusaika lähestymään ja hikikarpalot kasvamaan.. - marmoritiskikään ei oikein houkuttaisi, kun lasku tulisi ylittämään mahdollisesti auton arvon.




        https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...unnistin/page4

        VCDS:llä luettu vikakoodi:
        -------------------------------------
        00285 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Right (G45)
        30-00 - Open or Short to Plus

        Auto:
        --------
        Audi A4 B6 -03 1.8t sedan (etuveto), ABS: Bosch 5.7
        Viimeksi muokannut FireBlade; 6.4.2021, 15:47.

        Comment


        • Mitä minulla olevasta kytkiksestä "Anti-lock brake system (ABS) with electronic stability program (ESP) From model year 2002, Traction control system switch, ABS with EDL control unit"
          -katselin niin eroa olisi etu/nelivedon osalta vain etu vasemman anturin kanssa eli se etuvedossa välillä 13-28 ja nelivedossa välllä 12-28 muut anturit samoin moemmissa eli etu oikea pinnien 15-16 välillä

          -tuo kytkis näyttäis löytyvän esim. tuolta
          http://www.syntag.ru/other/vag/8e/wa...3_abs_shit.pdf

          Comment


          • Nähtävästi olin ymmärtänyt tuon pinnijärjestyksenkin väärin, kun kuvittelin sen menevän vasemmalta oikealle ja alhaalta ylös, kun se meneekin oikealta vasemmalle ja alhaalta ylös. Nyt löytyi oikeat pinnit ja eroa oli, aivan kuten J.S.P mainitsitkin, etuvedolla ja nelivedolla vain tuo yksi pinni.

            Bosch 5.7 etuveto:
            ------------------
            Vasen etu: 13, 28
            Oikea etu: 15, 16
            Vasen taka: 14, 29
            Oikea taka: 30, 31

            Kaikista pinneistä löytyi kuitenkin anturin reilu 1,5 kilo-ohmin vastus, eli toisinsanoen johtosarjakin vaikuttaisi olevan kunnossa.

            Aikani tutkiessani tein kuitenkin havainnon, että vaikka itse liitin vaikuttikin olevan tiiviisti ABS-yksikössä kiinni, niin painaessa liitintä, aiheutti se jokakerta valojen syttymisen mittaristoon. Yritin vielä hieman avata tuota liitintä/johtoa, mutta ei tuossa mitään selkeää syytä näkynyt (johtien hiertymisiä, tms..). Täytyy varmaan vielä katsoa saisiko tuota liitintä purettua aivan alkutekijöihinsä tai ainakin niin että saisi irrotettua nuo pinnit 15 ja 16 ja tsekattua niiden kunnon.

            Comment


              Aikani tutkiessani tein kuitenkin havainnon, että vaikka itse liitin vaikuttikin olevan tiiviisti ABS-yksikössä kiinni, niin painaessa liitintä, aiheutti se jokakerta valojen syttymisen mittaristoon.
              Epäilyttää, että onkohan ABS yksikkö kuitenkaan kunnossa vaikka se on tarkistettu, Ohjaimen vääntö tuo vian esille. Voin antaa toisen arvion ja mahdollisesti korjata, jos tarvetta.

              Comment


              • Samaa mietin vähän itsekin.. - täytyy nyt vielä yrittää tutkia itse tuota liitintä ja mikäli siitä ei selitystä löydy, niin auto täytyy jokatapauksessa viedä paikalliseen korjaamoon, jotta tuon ABS-yksikön saa irti ja lähetettyä tarkistettavaksi.

                Comment


                  Hei
                  autossa ongelmaa esp kanssa. Eli valo palaa mittaristossa ainut vikakoodi mitä irti saa viittaa massamittariin
                  mass or volume air flow a circuit low

                  Huollossa nostivat kädet pystyyn että eivät voi asialle mitään tehdä ja katsastus olisi huomenna, Väittivät myös huollossa että tuo massamittari on jotenkin kytköksissä luistoneston kanssa mikä itsellä vähän lyö yli ymmärryksen. Mistä kannattaisi ongelmaa lähteä ratkomaan ensimmäiseksi? Onko kenelläkään vastaavanlaista ongelmaa että vikakoodeja ei luistonestosta tule?

                  Comment


                    Esp tarvitsee moottorin kuormitustiedon toimiakseen. Ja kuorma lasketaan ilmamassan avulla. Kyllä siellä esp ohjaimellakin on vikakoodi ja se luultavasti vaan sanoo että ei saa kuormitus tietoa eculta.

                    Eli uusi bosch merkkinen maf hankintaan.

                    Comment


                      Ok
                      pitääpä koittaa sitte vaihtaa, vaihdoin kyllä pari kuukautta sitten boschin uuden maffin kun oli nykimis ongelmia autossa, nykimiset hävisi vaihdon myötä

                      Comment


                        Millä luettu koodit? jos pari kuukautta sitten vaihdetu maffi voiko olla että siinä jäänyt joku vanha koodi? VCDS:llä full scan vaan, ja käy hakemassa katsurilta vikalista, jälkinäyttö yleensä 15-25 euroa vaan.

                        Comment


                          Itsellä joku bilteman lukulaite mutta autohuollossa antoi saman vikakoodin luultavasti boschin lukulaite heillä käytössä, Se on takuu osa vaihdetaan maffi ja katotaan tilannetta sen jälkeen uudestaan,

                          Kun vikakoodin nollaa niin hetken päästä tulee sama vika aina uudestaan

                          Comment


                            Vika korjaantui ilmamassamittarin vaihdolla kiitokset taas tietäjille , ihmettelen vaan huollon suhtautumista asiaan tiedetään vika mutta sitä ei korjata, no tulipa sieltä 260€ lasku kun vaihtoivat oma alotteisesti öljytikun ja toki tilauksesta herkistelivät etujarrupaloja heh

                            Comment


                            • Moi! ABS ja ESP valot taulussa minun b6 bex:ssä.
                              Valot syttyy joskus käynnistyksen yhteydessä. Ne eivät poistu ajamalla. Usein poistuu käynnistämällä moottorin uudestaan.

                              Vikakoodi on seuraavanlainen.

                              1 Fault Found:
                              00273 - ABS Inlet Valve; Rear Right (N133)
                              35-10 - - - Intermittent

                              Vinkkejä mistä lähteä ensiksi etsimään ratkaisua?

                              Comment


                                ABS-boksivika, laita viestiä nimim. amalinille, eleworks@outlook.com

                                Comment


                                • A4 1.8tq -03
                                  Abs,luistonesto, valot palaa ja nopeusmittari ei toimi, aloitti satunnaisesti oireilun mutta nyt palaa kokoajan.

                                  Vikakoodi 00283
                                  etuvasen renkaan nopeusanturi,
                                  -oikosulku plusnapaan tai avoin virtapiiri
                                  -katkonainen
                                  Vikakoodi 16885
                                  -ajoneuvon nopeustunnistimen alua/suorituskyky
                                  -jatkuva
                                  vikakoodi 00526
                                  -jarruvalokytkin
                                  -avoin virtapiiri
                                  -katkonainen


                                  Etuvasen abs anturi vaihdettu ja koodit nollattu, tulee samointein takaisin.
                                  Anturit näyttää läppärillä muut oikein nopeuden mutta etuvasen kokoajan 1kmh

                                  absin boksi on bosch 5.7

                                  boksivikako tämä nyt on sitten?
                                  mitä sen boksin korjaus mahtaa kustantaa?

                                  Comment


                                    Hyvin todennäköisesti boksivika. Toki johdotuksen voi vielä tarkistaa. Esim. mulla korjaushinta on tällä hetkellä 150€-190€ tuolle 5.7 boksille.

                                    Comment


                                    • Alkuperäinen kirjoittaja marsu14 Näytä viesti
                                      Moi! ABS ja ESP valot taulussa minun b6 bex:ssä.
                                      Valot syttyy joskus käynnistyksen yhteydessä. Ne eivät poistu ajamalla. Usein poistuu käynnistämällä moottorin uudestaan.

                                      Vikakoodi on seuraavanlainen.

                                      1 Fault Found:
                                      00273 - ABS Inlet Valve; Rear Right (N133)
                                      35-10 - - - Intermittent

                                      Vinkkejä mistä lähteä ensiksi etsimään ratkaisua?
                                      Kiitos Amalin! Nyt muutaman viikon ajanut korjauksen jälkeen, eikä vikoja ole tullut takaisin!

                                      Comment


                                      • Alkuperäinen kirjoittaja janne320d Näytä viesti
                                        A4 1.8tq -03
                                        Abs,luistonesto, valot palaa ja nopeusmittari ei toimi, aloitti satunnaisesti oireilun mutta nyt palaa kokoajan.

                                        Vikakoodi 00283
                                        etuvasen renkaan nopeusanturi,
                                        -oikosulku plusnapaan tai avoin virtapiiri
                                        -katkonainen
                                        Vikakoodi 16885
                                        -ajoneuvon nopeustunnistimen alua/suorituskyky
                                        -jatkuva
                                        vikakoodi 00526
                                        -jarruvalokytkin
                                        -avoin virtapiiri
                                        -katkonainen


                                        Etuvasen abs anturi vaihdettu ja koodit nollattu, tulee samointein takaisin.
                                        Anturit näyttää läppärillä muut oikein nopeuden mutta etuvasen kokoajan 1kmh

                                        absin boksi on bosch 5.7

                                        boksivikako tämä nyt on sitten?
                                        mitä sen boksin korjaus mahtaa kustantaa?
                                        Boksivikahan se oli tässäkin.
                                        In-tek korjaa joensuussa.

                                        Comment


                                          Mulle tuli rassattavaksi tutun auto A4 B7 2007 1.8T Quattro manuaali.
                                          ABS, ESP, ja jarrujen merkkivalot palaa, vikakoodit alla. Tuo steering angle sensor ei näytä mitään kulmaa VCDS:llä, ainoastaan 0.0. Ei päästä tekemäään adaptatiota tai kalibrointia tai millä nimellä se nyt siellä oli koska ei saa siis yhteyttä. Ihmetyttää tuo transmission control module koska kyseessä on manuaali. Mistä manuaalivaihteisessa löytyy tuollainen boxi ? Kaikki google haut viittasivat automaattilaatikon ohjaimeen ?
                                          Jarrut kyllä toimii mutta ei ABS. Vai onko noilla oireilla uskottava että tässä on se ABS-boxin tyyppivika ja korjaukseen ?Onko muita ideoita ?


                                          Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-910-517.clb
                                          Control Module Part Number: 8E0 910 517 C HW: 8E0 614 517 BB
                                          Component and/or Version: ESP8 quattro H04 0180
                                          Software Coding: 0004426
                                          Work Shop Code: WSC 06325 000 00000
                                          VCID: 275D8F7196BAD7B120-8072
                                          7 Faults Found:

                                          00778 - Steering Angle Sensor (G85)
                                          005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
                                          Freeze Frame:
                                          Fault Status: 01100101
                                          Fault Priority: 2
                                          Fault Frequency: 2
                                          Reset counter: 40
                                          Time Indication: 0

                                          Freeze Frame:
                                          Hex Value: 0x0000
                                          Hex Value: 0x6702
                                          Hex Value: 0x00FF
                                          Hex Value: 0xFFAD
                                          Hex Value: 0x00FF

                                          01315 - Transmission Control Module
                                          004 - No Signal/Communication
                                          Freeze Frame:
                                          Fault Status: 01100100
                                          Fault Priority: 3
                                          Fault Frequency: 2
                                          Reset counter: 40
                                          Time Indication: 0

                                          Freeze Frame:
                                          Hex Value: 0x0000
                                          Hex Value: 0x6702
                                          Hex Value: 0x00FF
                                          Hex Value: 0xFFAD
                                          Hex Value: 0x00FF

                                          01486 - System Function Test Activated
                                          000 - -
                                          Freeze Frame:
                                          Fault Status: 01100000
                                          Fault Priority: 3
                                          Fault Frequency: 1
                                          Reset counter: 40
                                          Time Indication: 0

                                          Freeze Frame:
                                          Hex Value: 0x0000
                                          Hex Value: 0x6702
                                          Hex Value: 0x00FF
                                          Hex Value: 0xFF9C
                                          Hex Value: 0x00FF

                                          01321 - Control Module for Airbags (J234)
                                          000 - -
                                          Freeze Frame:
                                          Fault Status: 11100000
                                          Fault Priority: 1
                                          Fault Frequency: 1
                                          Reset counter: 40
                                          Time Indication: 0

                                          Freeze Frame:
                                          Hex Value: 0x0000
                                          Hex Value: 0x6702
                                          Hex Value: 0x00FF
                                          Hex Value: 0xFF9C
                                          Hex Value: 0x00FF

                                          01314 - Engine Control Module
                                          000 - -
                                          Freeze Frame:
                                          Fault Status: 11100000
                                          Fault Priority: 1
                                          Fault Frequency: 1
                                          Reset counter: 40
                                          Time Indication: 0

                                          Freeze Frame:
                                          Hex Value: 0x0000
                                          Hex Value: 0x6702
                                          Hex Value: 0x00FF
                                          Hex Value: 0xFF9C
                                          Hex Value: 0x00FF

                                          18055 - Check Coding of ECUs on Powertrain Data Bus
                                          P1647 - 000 -
                                          Freeze Frame:
                                          Fault Status: 01100000
                                          Fault Priority: 1
                                          Fault Frequency: 1
                                          Reset counter: 40
                                          Time Indication: 0

                                          Freeze Frame:
                                          Hex Value: 0x0000
                                          Hex Value: 0x6702
                                          Hex Value: 0x00FF
                                          Hex Value: 0xFF9C
                                          Hex Value: 0x00FF

                                          18265 - Load Signal
                                          P1857 - 000 - Error Message from ECU
                                          Freeze Frame:
                                          Fault Status: 01100000
                                          Fault Priority: 2
                                          Fault Frequency: 1
                                          Reset counter: 40
                                          Time Indication: 0

                                          Freeze Frame:
                                          Hex Value: 0x0000
                                          Hex Value: 0x6702
                                          Hex Value: 0x00FF
                                          Hex Value: 0xFF9C
                                          Hex Value: 0x00FF


                                          Comment


                                            Mikähän on auton korjaushistoria? Näyttää että jossakin purkissa on nyt koodaukset väärin, siksi kuvittelee olevansa automaattivaihteinen.

                                            Tuolla ohjeella eteenpäin: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...ch_8.0)#Coding
                                            Viimeksi muokannut TDIq; 6.2.2022, 10:57.

                                            Comment


                                              Aika niukasti on tietoja. Alunperin oli ABS valot alkanu palamaan ja auto viety jonnekin pikkupajalle jossa vaihdettu väärä ABS yksikkö viallisen tilalle. Numerot täsmäsi mutta kirjaimet ei. Oli jätetty homma ns. vaiheeseen ja auto seissyt puoli vuotta. . Ostin samalla koodilla olevan käytetyn ABS-yksikön mitä autossa alunperin oli mut ei auttanut asiaa. Nyt tein tuon opetuksen ajatuksen kanssa ja se ohjauskulman tunnistus vikakoodi hävisi. Kaikki muut jäi. Ei kai se voi olla niin että samalla numerolla ja kirjaimilla oleva ABS yksikkö olisi erilainen automaattilaatikollisessa ja manuaalissa ? Moottorinohjainyksikkö on vaihdettu jossain vaiheessa myös, siinä päällä lukee 2.5TDI-05 mutta tuskinpa se dieselistä on koska on toiminut tähän päivään asti :-)
                                              Hmm, voisikohan olla niin että se ostamani ABS yksikkö on myös väärä. Jos autoon on jossain vaiheessa vaihdettu hydrauliyksikkö ja äly on eri koodilla kuin mitä hydrauliyksikön koodi.Tilasin sen uuden hydrauliyksikön koodin perusteella...Nuo hydrauliyksiköt kun käy ristiin. Pitää melkein käydä merkkiliikkeessä kysymässä mikä tässä autossa on alunperin ollut kiinni.

                                              Comment


                                                Laitoin vielä takaisin sen ABS-yksikön minkä takia auto oli alunperin korjaamolle viety ja joka oli varmasti autossa joskus toiminut. BOSCH tuotekoodi on ihan sama kuin tuossa ostamassani käytetyssä ja vikakoodit on myös tismalleen samat. Mikä toi transmission control unit voi olla ?

                                                Comment


                                                  Moottorinohjain koodattu automaatille?

                                                  Tuolla vikakoodilla löytyy juttua ross-techin foorumilta.

                                                  Vaikka osissa on sama varaosanumero niin koodaukset pitää täsmätä jotta toimii oikein.

                                                  Comment


                                                    Joo, ok. Jos oikein ymmärsin noita Rosstechin keskusteluja niin tarvii oikean koodin koodaukseen ja se löytyy mistä ? Tuurillaan löytyy foorumeilta vastaavasta autosta mut jos ei löydy niin onko merkkiliikkeen keikka ?Joku muu, mikä ?

                                                    Comment


                                                      Foorumeilta löytyi aika monta koodia tuohon Bosch 8.0 mutta ei oikeaa. 5.7 olis ollu helpompi mut tää on jotenkin salatumpi. Eli merkkiliikkeen keikka tiedossa.
                                                      Selvisi myös mitä tälle oli jo tehty. Alkuperäinen vika oli ilmamäärämittari joka vissiin sytyttää abs valon ? Kokeiltu kahdella eri ilmamäärämittarilla ja kumpikaan ei poistanu vikaa. Johdot oli mitattu ja samalla selvisi että laturi työnti 16v. Vaihdettu laturi. Sen jälkeen vaihdettu väärä abs boxi. Sit jääny homma siihen.
                                                      Onkohan niin et noi tarvikeilmamäärämittarit ei toimi vaan pitäs olla orggisosa ?

                                                      Comment


                                                        Kyllä aito boschilainen maf toimii parhaiten.

                                                        Comment


                                                          Nohnih. Merkkiliikkeessä käyty ohjelmoimassa ABS-ohjain ja nyt ei enää etsi automaattilaatikkoa. Vikakoodit hävisi abs-ohjaimesta, abs valo sammui mutta luistonestovalo ja jarrujen varoitusvalo palaa edelleen. Ainoa koodi tulee MAF anturista, 16486- mass air flow sensor (g70) p0102-002 signal too low.
                                                          VCDS antaa auto käynnissä MAF arvoksi 0,00. Johdot on ehjät Eculle asti, vaihdoin silti uuden liittimen ja uudet johdot MAF anturin päähän kun ajattelin jos kontakti on huono. Ei auttanut mitään, arvo edelleen 0,00. Anturille tulee neljä johtoa : 12v, maa, 5v syöttö ja MAF ulostulo, tyhjäkäynnillä n.1,5v. Onko tuossa enää paljon vaihtoehtoja muuta kuin et ECU on rikki ? Kävisi järkeen kun vanha laturi oli työntänyt yli 16v.

                                                          Comment


                                                            Päivitetään muistaessa tämän edellisen viestin tilanne. Vaihdoin vielä Ecun mut ei auttanut. Ei siihen oikein muuta enää sit jääny vaihtoehdoksi kuin viallinen piuha vaikka korjaamolla olivat kuulemma ne mitanneet. Vein toiselle korjaamolle ja pyysin tarkistamaan meneekö MAF:ilta signaalia Eculle. Ei mennyt. Vetivät uuden piuhan katkenneen tilalle ja vikakoodi hävisi. Valo paloi kuitenkin edelleen koska jarrunestesäiliön anturi vaikutti vialliselta.Vaihdoin uuden anturin mut ei auttanut.Jarrunestesäiliön koho oli jumissa. Tilasin uuden käytetyn säiliön ja homma ratkesi sitten sen vaihdolla. Kaikki valot sammui, auto leimalta eka yrittämällä läpi ja case closed.

                                                            Comment


                                                            • Lainaan viestiketjua niin ei tarvitse uutta kirjoittaa, kun vikakin tuli jo korjattu. Taloudessa olevassa A4 B7 kulkineessa syttyi ESP luinstonestovalo palamaan ennen juhannusta ja eilen pakonsanelemana rupesin perkaamaan vikaa.

                                                              Vikakoodit luin ja ne oli alla olevan mukaiset.

                                                              Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-910-517.clb
                                                              Control Module Part Number: 8E0 910 517 E HW: 8E0 614 517 AL
                                                              Component and/or Version: ESP8 quattro H06 0120
                                                              Software Coding: 0004528
                                                              Work Shop Code: WSC 63002 205 15511
                                                              VCID: 290FF52D45F59CA3B81-807C
                                                              2 Faults Found:

                                                              01826 - Sensor for Steering Angle (G85); Supply Voltage Terminal 30
                                                              000 - -
                                                              Freeze Frame:
                                                              Fault Status: 01100000
                                                              Fault Priority: 3
                                                              Fault Frequency: 32
                                                              Reset counter: 40
                                                              Time Indication: 0

                                                              Freeze Frame:
                                                              Hex Value: 0x0000
                                                              Hex Value: 0x4022
                                                              Hex Value: 0x0024
                                                              Hex Value: 0x01A9
                                                              Hex Value: 0x0001

                                                              00778 - Steering Angle Sensor (G85)
                                                              008 - Implausible Signal - Intermittent
                                                              Freeze Frame:
                                                              Fault Status: 00101000No
                                                              Fault Priority: 2
                                                              Fault Frequency: 31
                                                              Reset counter: 40
                                                              Time Indication: 0

                                                              Freeze Frame:
                                                              Hex Value: 0x0000
                                                              Hex Value: 0x4022
                                                              Hex Value: 0x001E
                                                              Hex Value: 0x3FA9
                                                              Hex Value: 0x0001

                                                              Tänään sitten rupesin selvittelemään että mitäköhän tuo kulma-anturi mahtaisi kustantaa. Käyttöauto 766 € (tilattavissa Ruotsista, toimitusaika 2pv) vastaan Rengastien Autotarvike 239,50 € (hyllyssä). Päätin ottaa vanhan osan mukaan jotta voin verrata sitä uuteen että on sitte varmasti samanlainen. Juu olihan ne samanlaiset, kun on sama osa mitä myivät merkkiliikkeessä. Laitoin kuvat tarkoituksella suuriksi, jotta niistä näkee mitä on uuden osan kohdalla tehty. Kyllä on suurenmoista kusettamista tämä varaosilla rahastaminen.

                                                              No onneksi kuluttaja voi omalla ostokäyttäytymisellään vielä valita mistä mitäkin ostaa. Niin ja mikä parasta, se vika oli tuossa kulma-anturissa. Onneksi on tullut hankittua VCDS itselle niin sai sopeuttamisenkin tehdyksi itse. Amalia nimimerkille kiitos uskonvalamisesta että se vika on juurikin tuossa vaihdetussa osassa.


                                                              Click image for larger version

Name:	IMG_20220706_172330.jpg
Views:	695
Size:	125,5 Kt
ID:	1943650

                                                              Click image for larger version

Name:	IMG_20220706_171245.jpg
Views:	687
Size:	128,3 Kt
ID:	1943651

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X