Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi puhaltaa sisälle ainoastaan kylmää.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kannattaisi koittaa myös ilmata järjestelmää, koska hyvin tyypillinen ilmavaivojen oire joka on tuolle B6 / 1,8T koneellekin myös tyypillistä.
    Sitten jos ilmasta kyse kannattaa alkaa etsiskelemään jotain pientä jäähdytysnesteen vuotokohtaa josta sitten myös ilmaa sisäänpäin imaisee -tyypillinen vuotopaikka kannen takapäässä muovinen letkulähtölaippa jossa myös lämpöanturi -lampulla voi koittaa katsella näkyykä punaista kuivunutta jäähdytysnesteen karstaa moottorin ja vaihdelaatikon yhtymäkohdan paikkeilla ja toki muualtakin.

    Comment


      A6 3.0TDI CDYA 2010 loppupäästä. Kuskinpuoli puhaltaa kylmää, vänkärin puoli - no, lämmintä jotenkin.
      Termari uusittu, vesiventtiili uusittu, vikakoodeja ei ole. Läpät kuullostaisi testissä liikkuvan. Vesiventtiilin letkut ajon jälkeen yhtä kuumat, kuskinpuolen paluulinja on lämmin.
      Kuski jäätyy. Apuja keltään?

      Comment


        Kenno tukossa osittain?

        Comment


          Puhdistusaine on nyt jäähynesteen seassa, tunnin ajo ei toistaiseksi auttanut.

          Comment


            Eilen läträsin kennojen huuhtelun kanssa. Silmin nähtävää likaa ei tullut, eikä kennojen virtauksessakaan ollut eroja. Kiillon jesperi kalkinpostoaineliuoksella edestakaisin huuhtelu ja lopuksi vedellä läpi, paineilmalla avustaen. Uudet mehut koneeseen, uudet raikkarin suodattimet ja kevyt ilmaus. Edellinen oli asentanut suodattimet vituiks, jatkoin samalla tiellä ja asentanut hanskalokeron vähän väärään asentoon.
            Ja lämmintä piisaa nyt kabiinissa. Käytin webastoa nyt aamulla puoli tuntia ja lisäsin nestettä hieman. Autossa oli selkeästi lämmintä.
            Eipä tarvinnut alkaa purkamaan kennoja pois!
            Mikä ilon ja riemun päivä!

            Comment


              Viime talvena auto alkoi tekemään tuota kylmän puhallusta satunnaisesti. Huollossa huomasivat että jäähdytinneste vuoti jostain liittimestä ja kun neste oli riittävän vähissä loppui lämpimän tulo toiselta puolelta autoa. Jäähdytysnesteen merkkivalo ei kuitenkaan syttynyt tässä vaiheessa, kun lisäsi nestettä lämmintä alkoi heti tulla hyttiin. Vuoto korjattiin sitten parin viikon päästä ja sen jälkeen ongelma on poistunut.

              Comment


              • Alkuperäinen kirjoittaja Marko_94 Näytä viesti
                Elikkäs ongelmana ois sellanen että ei puhalla lämmintäilmaa hyttiin jos auto paikallaan tai matalilla kierroksilla. Onko menossa puhalin vai mistäs vois johtuu.

                Noniih eli vikailmenee kun kierrokset lepotilassa, kaasuu antamalla tulee taas lämmintä. Auto on A4 B6.
                Sylinterikannen takaosan vesilaippa ehkä vuotaa jolloin imee ilmoja, kokeile kädellä ja kurki lampulla kannen takaosaan jossa vesilaippa on ja tunnustele onko nestettä jos vähänkään kosteutta niin sillon laipan vaihtoon, aijemmassa keskustelussa kuva laipasta mistä kohti murenee ja vuotaa.

                Comment


                • Otsikonmukainen vaiva, lämmöt nousee normaalisti ja pysyy 90, mutta hyttiin ei lämmintä sitten millään, tuntuu että kylmempään suuntaan kyllä toimii, automaatti-ilmastoinnilla.
                  Auto on A4 B7 3.0TDI.
                  Onko muilla ollut vastaavaa/ratkaisua? Kennon letkuista toinen on kuuma ja toinen lämpimähkö?
                  Viimeksi muokannut Killeri; 7.9.2021, 19:22. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                  Comment


                  • Tuleeko ilmastoinnilta vikakoodeja?

                    Jos lämmönsäätömoottori ei toimi niin ottaa ilmaa vain kylmältä puolelta...

                    Ja kuten tuossa yllä: onko jäähdytysnestettä tarpeeksi tai onko pitänyt lisäillä?

                    Ocu 2.ssa jäi kerran raitisilmasuodatin luukku toisesta reunasta irti, kuumaa ei tullut kuskille koska ilma karkasi tuosta raosta jonnekin... eli onhan ilmaputket konsolin sisällä kiinni.

                    Comment


                    • Ilmastoinnilta ei tullut vikakoodeja, jäähdytinestettäkin on tarpeeksi eikä ole joutunut koskaan lisäilemään.

                      Ilmaputket tosiaan olisi hyvä varmaankin seuraavaksi syynätä.

                      Ei varmaan oikein ole mahdollista todeta tuota lämmönsäätömoottorin viallisuutta muutoin kuin kokeilemalla ns varmasti ehjää?

                      Comment


                      • Autoon (Q7 3.0TDI vm.2012) ei tule lämmintä ilmaa sisälle eli lämmitys ei toimi.

                        Auto on käynyt korjaamolla kerran, jossa asiantunteva Volkkarit ja Audit tunteva kaveri (sama kaveri huoltanut tätä autoa jo yli 200.000 km ajan) yritti paikallistaa vikaa testerin avulla ja tutkimalla autoa useiden tuntien ajan, mutta mitään vikaa eikä vikakoodia autosta löytynyt. Moottorin lämmöt ovat täysin kohdallaan, mutta jostain syystä lämpöä ei pääse auton sisätiloihin.Eli täysi mysteeri tällä hetkellä, mistä vika johtuu.

                        Moottori ja vaihteisto toimivat täysin moitteetta ja vesiletkut ovat lämpöiset, mutta auton sisälle asti lämpöä ei tule.

                        Onko jollakin ollut vastaavaa vikaa tai osaisiko joku auttaa tämän asian kanssa?
                        Viimeksi muokannut Killeri; 18.10.2021, 15:18. Perustelu: Auton tiedot lisätty viestiin.

                        Comment


                          Ettei lämmityslaitteen kenno olisi tukossa?

                          Comment


                            Aika vahva ehdokas se kenno..

                            Comment


                            • Vaikea oli otsikkoa keksiä.Eli onko kellään kokemusta tällaisesta,neste on paisuntasäiliössä normi väristä (punaista),mutta syystä tai toisesta tukkii järjestelmää niin, että sisälle ei tule vänkärin puolelle lämmintä juuri ollenkaan.Auto oli korjaamolla pariviikkoa sitten,puhdistivat jäähdytysjärjestelmän ja sanoivat että kennot olleet kuin jossain ruoste hilussa.oli puhe että vajaa 1000km ajaa,ja vaihtavat uudelleen nesteet.nyt kuitenkin noin viikon jälkeen n400km ei anna lämmintä kunnolla sisälle.menee ensiviikolla taas pajalle.Sori jos vaikea selkosta,mutta ei termit ole oikein hallussa.

                              Comment


                                Lämppärinkenno tukossa, olikos tämä a6 c7/4g?
                                https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...-tukkeutuminen

                                Comment


                                  Kyllä on A6 C7/4G. Aiemmin on ollut vuotoa järjestelmässä. https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...-kw-nestevuoto

                                  Olisiko ilmaa/vuotoa vieläkin?.

                                  Comment


                                    Tietyt huonot vuodontukkimisaineet näyttää muuttuvan ruostesakkaa muistuttavaksi tavaraksi punaisen nesteen seassa. Huonot siksi, että tukkivat ehkä sen vuodon ulospäin, mutta tukkivat myös kaikki kennot tehokkaasti. Jos tuota ongelmaa ilmenee ja kennoja joutuu vaihtamaan ja autossa on vesikiertoinen "öljynjäähdytin" niin kannattaa joskus vilkaista senkin sisälle. Siellä on yhtä helposti tukkoonmenevä kenno kuin lämppärissäkin, tukkeutumista ei vaan huomaa ulospäin mitenkään.

                                    Comment


                                    • Korjaamo epäili myös vuodontukkimisainetta, siitä ei ole itsellä tietoa.Autolla oli ajettu 140000 kun ostettiin se.Vittumainen vaiva vaan kun nyt viimeksi puhdistivat järjestelmän reilu viikko sitten niin lasku oli yli 400.Ja taas vietävä takaisin

                                      Comment


                                      • Edelliseen lisäystä, kennoa huuhdeltu, virtaa vesi läpi ja kennon letkut lämpöiset, vesi ei tyhjäkäynnillä näyttänyt kiertävän ylemmässä letkussa? Kaasua kun painoi alkoi virrata. Hanskalokeron irroitin ja siellä alla kaikki vivut ja varret liikkuu kun paneelista niitä säätelee, mutta ei lämmintä hyttiin vieläkään. Kylmään päin tuntuis tuo kuitenkin toimivan. Selvästi havaittavissa hiukan lämpimähkö pöhötys siitä tuulilasille tulevasta rööristä kuskin puoleisesta. Ilmausta yritetty mutta ei tuolta tunnu ilmaakaan tulevan. Kaikki vinkit ja omat kokemukset tervetulleita

                                        Comment


                                        • Taas lisäystä, kennon letkujen paikanvaihto keskenään, selvästi jokaisesta tuutista pukkaa lämpimämpää mutta ei kyllä niinkuin HI asetuksella kuuluisi.. Voisko tuo nyt kuitenkin kieliä kennoon.. :D

                                          Comment


                                            Eiköhän. Oliko siellä mitään ainetta vaikuttamassa vai pelkkää vettä laskettu läpi? Itse tuossa b5:tä huuhtelin ja annoin ruokasooda-vesi liuoksen olla puoli tuntia kennossa niin lämppäriltä tulevan ilman lämpötila nousi 35 asteesta 61 asteeseen. Sama tehtiin kaverin c5:een ja kehui että tulee nyt tosi lämmintä. Jollain syylärinpuhdistusaineellakin olen joskus tehnyt.

                                            Comment


                                            • Jäähdytinestesäiliöön on pullollinen forten puhdistuslitkua laitettu, saanut siellä hetken pyöriä. Kennoa huuhdeltiin pelkällä vedellä päinvastaisessa kiertosuunnassa ja ilmalla, aluksi aika nihkeästi tuli mitään mutta ajan kanssa alkoi vettä tulla hyvin läpi. Seuraavaksi tarkoitus vaihtaa koko jäähdytinesteet kun on sitä forteakin siellä seassa, jos melkein samalla taas vielä kokeilisi tuota kennon huuhtelua. Itse kenno ei kovin tyyris näytä olevan mutta liekö millainen vaihtaa tähän b7 koppaan, vanhemmissa koreissa ilmeisesti aika työmaa :D

                                              Comment


                                                https://www.youtube.com/watch?v=RbowUIBG5BQ

                                                Ei ainakaan tarvitse irroittaa kojelauta niin kuin vanhemmissa.

                                                Comment


                                                • 1.8T AVJ -koneella tiputtaa jonkin verran jäähdytysnestettä sylinterin kannen ohjaamon puoleisen pään muovisesta letkujen liitos-osasta, joka siis on laipastaan kiinni kannessa. Liitos-ssassa on myös kiinni lämpöanturi. Kerran viikossa olen lisännyt nestettä, niin että pysyy jäähdytysnestesäiliön min- ja max -merkkien välissä. Viimeksi täytin pimeässä ja tulikin sitten piripintaan. Ajelin koneen lämpöiseksi ja löysäsin säiliön korkkia, jolloin sieltä tuli ilmaa ja jäähd.nestettä jostain säiliön takaa - lieneekö jokin putki tai aukko siellä. Anyway, nestettä on tarpeeksi ainakin säiliön merkkien mukaan, moottori lämpenee normaalisti oikeaan lämpötilaan - mittari on siinä 90 -asteen kohdalla kuten kuuluukin. Välillä lämppäri toimii kuten kuuluukin, mutta usein tulee tosi haaleaa kajuuttaan. Mikähän voisi olla vikana, mietin että voisiko olla ilmaa jäähd.nestekierrossa. Kun on se vuoto, niin saattaisi siitä saada ilmaa.

                                                  Comment


                                                    Aloita korjamalla tuo vuoto, se on aika tyyppivika näissä 1.8T:ssä.

                                                    Comment


                                                      Audi a6 vm.2014 ilmastointi puhaltaa viileämpää ilmaa matkustajan puolelta. Kuljettajan puoli puhaltaa säätimen mukaan oikein. Katsoin vikakoodit ja näytti seuraavan laista. Yritin ajaa output testiä, ei suostunut tekemään sitä. Mikähän mahtaisi olla vikana?
                                                      U1101 00 [008] - Active
                                                      Intermittent - Confirmed - Tested Since - Memory Clear
                                                      Freeze Frame:
                                                      Fault Status: 00000001
                                                      Fault Priority: 1
                                                      Fault Frequency: 1
                                                      Reset counter: 174
                                                      Mileage: 159806 km
                                                      Date: 2010. 11. 10
                                                      Time: 15:56:51

                                                      Voltage terminal 30: 11.84
                                                      Terminal 15 status: Terminal 15 on
                                                      Component protektionismin: 34

                                                      Output testissä ruutuihin tuli tekstit: Message ja 7F 2F 22, eikä siis suostu tekemään output testiä
                                                      Viimeksi muokannut Jussinbussi; 2.12.2021, 05:52.

                                                      Comment


                                                        Laitetaanpa päivitys matkustajan lämmön puutteeseen. Käytin auton paikallisella merkkiliikkeellä vian tutkinnassa. Lämmityslaitteen kenno menee vaihtoon. Hinta koostuu kennosta, 308€ ja työ joko 385€ tai 585. Riippuen kummalta puolen saa kennon ulos. Kuskin puoli on kalliimpi puoli. Laatu kunniaan. Olen omistanut audeja 1989 vuodesta asti. Mitä uudempi, niin typeriä vikoja löytyy. 1994 a6 ja 1996 a8 kulkee ilman tuollaisia vikoja, mutta merkkiä en vaihda?

                                                        Comment


                                                          No tuota, kyllähän lämppärinkennoja menee noista vanhoistakin ja osassa vanhemmista vehkeistä joutuu purkamaan koko kojelaudan/ainakin keskikonsolin sen vaihtamiseksi. Järjestelmän ja kennon huuhtelua ei ilmeisesti edes harkittu?
                                                          Taitaa olla taas näitä hyvällä katteella tehtäviä marmorihommia.

                                                          Comment


                                                          • Noh, jos kenno on niin tukossa, ettei lämpene, niin voi olla että riittävästi huuhtelupainetta saa kennoon vasta, kun kenno on irti autosta. Siinä vaiheessa on jo periaatteessa sama vaihtaa uusi. Kenno ei kuulosta kovin kalliilta, omassa autossa on 2x 250€ kennoa, ja ne pitää vaihtaa molemmin puolin. Eikä työkään kaiketiihan nopeasti ole tehtävissä, vaikka ei tarviikaan kovin paljoa purkaa.

                                                            Sitä en sitten tiedä, miksi noi menevät tukkoon. A6:ssa ei ollut ongelmaa, kun vaihdoin asianmukaiset nesteet 2v välein, ja ajelin säännöllisesti autolla useamman kerran kuukaudessa.

                                                            Comment


                                                              Tämän hetkisesti mitä itse noita vaihdellessa on tullut havaittua on syyllinen ollut joko hajonnut/liuennut silikaatti pussi paisunta säiliössä tai aivan kuin ohuen ohutta muovia/ mustaa maali hilsettä olisi tukkinut sisäkennon kanavat.
                                                              Viimeisimmän mk7 golfin sisäkennosta tuli kynnen kokoisia ohuita maalin palasia kun jälleen koitin huuhtoa syyllistä pihalle irtonaisesta vanhasta sisäkennosta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X