Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VW Jetta mk2 pikkupuskuri

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Parempi rakennella ajan ja rahan kanssa hyvä pata. Kestää kunnollisen ahtamisenkin sitten. Ajelen ela tuolla tekniikalla ja siinä sivussa rakennan mottia.

    Comment


    • #32
      Ei ole Jettaa paljon herätelty henkiin, kun tallipaikka lähti alta muutama kuukausi sitten. Kaipa tarvii ottaa sen verran reilu aikalisä, että pääsee koulun jälkeen kämppää tekemään ja omaa tallia.. Rivarin autokatoksessa ei juhlita.

      Comment


      • #33
        Covid-19 ajaa mut vapaaehtoiseen kotikaranteeniin kun koulu suljettiin enkä viitti tautia hankkia itselleni, etten levitä sitä eteenpäin. Joten. Nyt on aikaa laittaa Jettan sisusta atomeiksi ja pestä joka osa sisältä ja päältä.



        Ennen:


        Jälkeen:


        Melko paskasessa kunnossa koko auto. Eilen ja tänään olen pessyt penkkejä, kojelautaa ja kattoverhoilua lukuunottamatta kaiken. Lattiaverhoilun pesin jo aiemmin viimesyksynä.

        Kesätyötilanteesta riippuen (kiitos Coronalle) katsotaan auton maalausta. Toivottavasti sais Jetta kesällä väriä pintaan.

        Osat säkitän ja laitan varastoon odotteleen asennusta jahka kuivahtaa muutaman päivän.

        Ensiviikolla alan puhdistamaan pultteja sekä ruuveja keltapassivointia varten. Oven lukkolaitteille sama homma, ne ovat myös alunalkaen ollut keltapassivoituja.



        Oransseilla hanskoilla mikään ei voi mennä pieleen, Wheeler Dealers :D
        Viimeksi muokannut Fromi; 20.3.2020, 17:50.

        Comment


        • #34
          Tämän päivän Jettanlaitto talkoon tulokset ovat puhdistettu ja kunnostettu kojelauta. Purettu mittaristo ja lämpötilansäätöpaneeli ja ne on puhdistettu sisältä ja päältä. Kaikki napit ja painikkeet on pesty. Kojelaudan kajaripaikoilta löytyi alkuperäiset Blaupunktin kajarit. Niiden suhteen oon kahdenvaiheilla pitäiskö laittaa jotkut hyvät koaksiaalikaiuttimet sinne ja rakentaa rinnalle joku bluetooth soitin piiloon. Välillä sais mennä kasettimeinginillä kuunnellen 80-luvun lopun ja 90-luvun alun hittejä, välillä sitten pistää mankka pois ja yhdistää puhelin siihen bluetoothiin ja soittaa Spotifystä näitä nykyajan renkutuksia.

          Onko kellään tietoa minkäkokoisia hattuhyllykajareita näissä on ollut? Vai onko ollut kiinteitä ollenkaan. Nyt siis vain edessä nuo pienet orggisblaukkarit.









          Comment


            #35
            En osaa kommentoida tähän muuta kuin että hyvän näköistä tekemistä! Sisustan pesu on parhaimmillaan palkitsevaa puuhaa, ovipahvihan näyttää uuden veroiselta.

            Comment


            • #36
              Onhan se palkitsevaa kevätauringon alla takapihalla peseskellä Corona evakossa :D

              Näillä näkymin auton kori saattaa saada färiä pintaan enskuussa. Monza blau. Ovet ja irto-osat myöhemmin kesän mittaan riipuen irtooko kesäduunia.

              Comment


                #37
                Golffissa on ainakin hattuhyllyn sivussa oe paikoilla 4x6" kaiuttimet, blaukkarit nekin. Omassa golffissa oli ovitaskuissa 5" paikat mihin sai kunnon midit ja kojelankulle löysi tiensä 3" keskarit ja disset sitten tuli teipilla kojelankun päälle, joten merisää kuuluu nyt hyvin.

                Comment


                • #38
                  Tarkistan josko olis valmiit paikat hattuhyllyllä niin laittaisin sinne kajarit. Mahtaakohan 4x6 edes saada ?

                  Comment


                    #39
                    Löytyy ainakin Jbl, Pioneer, Coral ja varmaan vielä muitakin 4x6 kaiuttimia.

                    Comment


                    • #40
                      Pitänee laittaa ostoskoriin siinä kohtaa kun muut on ensin kunnossa ja auto leimassa.

                      Tänään varmistui tuo maalauskammion vuokraus. Saa sitten hyvän suht roskattoman pinnan versus talliolisuhteet.

                      2,5litraa massaa ja 3 litraa lakkaa ajattelin autoon uhrata. Sitten vielä vesihionta ja kiillotus vaikka väitän saavani hyvän pinnan niin pitäähän se viimeistellä.

                      Comment


                        #41
                        Tarviitko kiakkimittarillista mittaristoa tai vaihdevälinlyhenninsettiä jos tangot, nivelet yms ?

                        Comment


                        • #42
                          Oon alkanut originaalikunnon puolelle, ainoastaan ajan hengen mukaisia parannuksia käyttäen. Vaihdevälinlyhennin ei oikein natsaa tähän ajatukseen, mutta kierroslukumitttari kyllä kiinnostaa. Tosin kuluja nyt paljon auton suhteen muitakin. Laitan sulle viestiä.
                          Viimeksi muokannut Killeri; 21.3.2020, 18:35. Perustelu: Asia selvä.

                          Comment


                          • #43
                            Mukavan näköistä jälkeä! Kummasti se paranee jo ihan "pienellä" pesullakin tuo sisutan yleisilme. Vois melkein itekkin käydä hakemassa vähän iltapuhteita Polosen sisustasta. Originaalikunnon hengelle tulee täältä iso peukku.

                            Kaiuttimiin liittyen, niin ainakin kakkos-Polon sedan-versiossa on kaiuttimille olemassa hattuhyllyllä valmiit kolot. Koon puolesta en muista tarkemmin, muutako että 6,5 tuumaset sinne ei ainakaan heittämällä mene. Voisin kuvitella ettei alkupään Jetta kauhean kaukana ole sukulaisuuden suhteen? :)

                            Comment


                            • #44
                              Sisustanpesutalkoille jatkoa. Ajan kanssa pitää etsiä jostain ehjä kuskin penkki, tai sitten samaa verhoilua että saa viesä korjattavaksi.

                              Viikonloppuna ajattelin tilata Japan Racingin JR9 RS repsut 15x8” koossa. Päälle meinasin kietasta 185/45-15 kummit kunnon venyllä. Vai onko jo liikaa?







                              Comment


                              • #45
                                Mobiili sekoilee kunnolla nyt niin laitan yhden kuvan toisella viestillä.

                                Lattiaverhoilun kanssa meni melkein viitisen tuntia. Ensin Wurthin Pinelinellä ja kuumavesipesurilla suurimmat sutut pois. Sen hälkeen hinkkasin sen nelisen tuntia Tornadorilla ja märkäpesurilla. Tornadorin kanssa sitä hiekkaa irtos kuitujen ytimestö vaan lisää ja lisää. Vaikka matto vaikutti puhtaalta niin hienoa hiekka lähti varmaan muumimukillinen matosta (etu ja taka).

                                Nyt on oikeasti puhdas eikä vaan näytä siltä. Väri on vähän kulunut kuskin jalkatilasta, mutta se sallittakoon 30 vuotta vanhalle autolle.

                                Comment


                                • #46
                                  Instagramissa paljon uutta kuvamateriaalia autosta. Koppa värjätty jo :) Käyttäjänimen occamaister alta löytyy.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Harva tuskin jaksaa vaivautua instarammiin asti jettaa katsomaan, niin lataa mieluusti myös tänne muutama kuva.

                                    Comment


                                      #48
                                      Eiköhän se oo ennemmin niin päin, että harva jaksaa täältä käydä kaivelemassa, jos insta tarjoaa saman ja lisää ;)

                                      Comment


                                        #49
                                        Jos JM lainaa omaa insta käyttäjätunnusta, niin sitten voidaan kaikki katsella kuvia sieltä.

                                        Comment


                                          #50
                                          Eihän tuonne mitään tunnusta tarvitse. Ei mullakaan ole ja kävin kattelemassa. Mutta tervetulleita toki olisi tänne suoraan ne kuvat.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Lisään kyllä tännekin kun kerkeän ne koneelle lataamaan ja laittamaan kuvat.fi palvelimelle. Instassa on kätevä kun suoraan siinä touhutessa voi räpsäistä kuvan ja avot se on siellä :)

                                            Comment


                                            • #52
                                              Ei siinä päivityksessä mennytkään kuin vaivaiset pari kuukautta ja vähän päälle..



                                              Astetta rajumpaa kuljetusta Audilla x)










                                              Satiinin musta 2K raskaankaluston akryyli osissa. Kiiltää kuvissa, kun on juuri ruiskutettu.


                                              Parempaa maalauskammiota saa etsiä :D















                                              Semmosta jälkeä pressutallissa tuli. Pientä roskaa siellä täällä, mutta ei sinänsä haittaa, koska vesihion auton kauttaaltan ja kiillotan. Päällä noin 4L lakkaa ja 3L liukkarimassaa.





                                              Uuden tuulilasin ja vanhan takalasin asennusta. Kaikki tiivisteet puhdistettu erittäin perusteellisesti ja uitettu silikonissa. On aivan uudenveroiset nyt.




                                              Sisätilat valmistuu..




                                              Kaikki osat kelta / mussapassivoitiin vähän paikasta riippuen. Lukoissa oli vähän värkkäämistä kun olivat pahasti hapettuneet.






                                              Kaasari sai kunnon puhdistuksen ja uudet tiivisteet. Tuo alipaineella toimivan varren tiiviste oli täysin kovettunut eikä liikkunut ollenkaan.






                                              Venttiilit vuosi niin piti kansiremppakin tehdä pois alta, samalla nokaksi vaihtui G60 nokka. Myös virranjakaja, sekä kaikki johdot ja tulpat meni uusiksi. Tulpiksi 4-kärkiset Densot. Pitää vielä virranjakajaa säätää vähän on voima hukassa vaikka hyvin käykin.


                                              Halkeama vesilähdössä, tyyppivika.




                                              Takajarrutkin olivat karmeessa kunnossa. Uudet käsijarruvaijerit, asennussarja, kengät ja sylkkä. Jos talvella jaksais tiputella kaikki akselit pois ja hiekkapuhaltajan/maalarin kautta takas alle. Samaan hyömyyn uudet puslat ja pulttien keltapassivointi.


                                              Comment


                                                #53
                                                Hyvännäköistä maalausjälkeä kotipajalle. Oliko noi pinnoitetut metalliosat uusia, jotka pinnoitutit vai entrasit vanhat?

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Hienoa työtä. Eikö maalaus"kammioon" tullut yhtään hyönteisiä? :)

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Vanhat kunnostin, orggisosia kaikki. Osat lioteltiin suolahapossa ja jossain muussa liemessä siellä passivointifirmassa. Tarkkaan en prosessia tiedä, mutta hapoissa poistetaan vanhat pinnoitteet ja ruosteet (ei kauheen pahat). Liotin pultit ensin sitruunahapossa kotona viikon päivät.

                                                    Maalasin sen verran aikaisin, että ei itikoita ollut :) Pian alkaa olemaan pinta ”laskenut” sen verran että vois alkaa vesihiontapuuhiin.

                                                    Tilasin juuri Ebayn halvalla säädettävän nätinnäköisen (kyyti ei varmaan yhtä nättiä, mutta saapahan alas) alustasarjan. Sitten uudet yläpään ”laakerit” tuli kanssa viikko sitten. Alustaa odotellessa. Eiköhän pää tästä pian.

                                                    Comment


                                                    • #56


                                                      Jettassa nyt uusi alusta paikoillaan ja on kyllä yllättävän mukava ajaa. Ja jämäkkä. Ei oo liian pintakova.

                                                      Vaihdoin yläpäät joka tolppaan ja vaseliinia joka väliin. Silti rutisee kääneltäessä. Kevyesti vituttaa jo. Mikä siellä rutisis? Alapallot? Ääni on niinkuin jousi pyörähtäia yläpäässä, mutta näin ei tapahdu. Pyörii yläpään kanssa laakeria vasten. Edestä kuuluu ääni nimenomaan.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Hatunnosto kyllä täältä. Hienoa tekemistä ja osoitus siitä, että aina ei tartte olla viimeisenpäälle tilat, että näitä pystyy harrastamaan.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Joo, voin ilmoittautua katosranettajien tiimii :D Kesät ajetaan ja rassataan ja talvet kiroillaan, kun kaikilla niillä kavereilla on tallit, jotka ei tee siillä mitään muuta kuin säilötvät roinaa ja valittavat, että liian pieni se olis kuitenkin minkään tekemiseen :D Hatunnosto täältäkin, tule ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä :D

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Opiskellessa on pakko venyttää penniä ja karsia pakollisia kuukausikuluja, ei muu auta. Eihän tuo hääppöistä ole ulkona vaihtaa alustaa, mutta onneksi oli päällä katos ja alla asvaltti, sekä Makitan 1050nm mopo. Osaa arvostaa tallia tulevaisuudessa paremmin, ennen se oli itsestäänselvyys :)

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              On toi silti vähän koodeilla pelaamista tommonen katos ;)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X