Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 alipaineletkut, apua kaivataan.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 alipaineletkut, apua kaivataan.

    elikkäs ongelma on että tarvisi jonkunlaisia hyviä kuvia audi a4 b6 konehuoneesta koska on olemassa tyhjiä alipaine letkujen paikkoja. ainakin yksi niistä on ihan toimiva koska sormen ku laittaa siihen niin tuntee että imee ilmaa siitä ja kyseinen paikka on imusarjan peräpäässä niin mihin siitä pitäisi mennä letku? kone luultavasti bex malli ainakin entisen omistajan mukaan.
    Viimeksi muokannut jta; 11.1.2015, 12:24. Perustelu: Otsikkoa paranneltu

    #2
    Googlesta ja täältä foorumilta löytyy "kattavasti" tietoa, kun jaksat hakua käyttää.
    Mutuilua ei kannata harrastaa eli etsi auton huoltokirjasta moottorin koodi tai ainakin auton malli ja moottori tilavuus ja teho löytyy rek. otteesta, näillä tiedoilla saat apua, jos ei löydy muuten.

    Laitoin sinun s.postiin pari kuvaa, joista pitäisi olla apua.

    Comment


      #3
      Kysyn tässä ohessa josko jollain olisi laittaa valokuvaa sellaisesta Audin omasta paineilmakaavio-tarrasta? Yhden B6 1.8T:n konehuoneessa olen sellaisen nähnyt. Hopean värinen ~10×10cm tarra jossa paineilmakaavio alipainejärjestelmästä. Siinä varmaan on osanumerokin jos sellaisen saisi jostain hankittua?

      Comment


      • #4
        Moottorin mallin löydän avattuasi auton nokkapellin ja kurkattuasi moottorin venttiilikannen nostokorvakkeen koneistettuun pintaan. Nostokorvake on siinä oikeassa etukulmassa edestä päin katsottuna. Siihen on pistekirjoituksella lyöty moottorin koodi.. BFB, BEX jne..

        Koodin löytäminen

        Tuolta aiheeseen liittyvää lisää

        Comment


          #5
          Tai laitat rek.numeron tähän.

          Comment


          • #6
            BFB -koneesta löytyy tekemääni koontia huohotuksesta jossa osin myös alipaineletkut näkyy, käynee osin myös BEXiin, onko andren kone BFB vai AVJ näiden välillä eroja...
            Mutta käykää katsomassa linkin takaa:

            https://www.dropbox.com/sh/cs8gei46x...di%20A4%201.8T

            Comment


              #7
              Mulla on AVJ, siinähän on vähän erilainen alipaineletkutus. Harmittavasti tuo osanumero puuttuu tuosta tarran vasemmasta alanurkasta, olisi voinut jäljittää kyseistä tarraa omaan autoon. Pitää tutkia paljon tuo BFB eroaa tuon kaavion osalta ja tehdä vaikka itselle oma vastaava.

              Comment


              • #8
                Käyppäs katsomassa olisko tuonne nyt ilmestynyt AVJ:kin kaavio.

                https://www.dropbox.com/sh/cs8gei46x...di%20A4%201.8T
                Viimeksi muokannut J.S.P; 12.1.2015, 22:38.

                Comment


                • #9
                  moottori

                  elikkäs olin väärässä eli koneen tyyppi on avj. niin siihen kaipaisin apua otin kuvan siitä mutta miten tänne voin kuvan laittaa? kiitoksia jo tähän asti tulleista vastauksista.

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viesti
                    Kysyn tässä ohessa josko jollain olisi laittaa valokuvaa sellaisesta Audin omasta paineilmakaavio-tarrasta? Yhden B6 1.8T:n konehuoneessa olen sellaisen nähnyt. Hopean värinen ~10×10cm tarra jossa paineilmakaavio alipainejärjestelmästä. Siinä varmaan on osanumerokin jos sellaisen saisi jostain hankittua?
                    Multa löytyy auton konehuoneesta kyseinen tarra. BFB-moottorista tosin, joten en tiedä onko siitä sulle apua? 8E0 010 170P osanumero näytti kulmassa olevan. Jos tarvitsee voin joku kerta yrittää päivänvalossa ottaa kuvan.

                    Comment


                    • #11
                      vielä on alipaineen paikka hukassa kun tuntuu että kuvat mitä löydän niin niissä ei sitä alipaine paikkaa edes ole? eli siis konemalli on avj.

                      Comment


                        #12
                        Melkein B6 eli B7. Siinä lähtee alipainepumpusta venttiilikantta pitkin ohut letku keulaan päin. T-haaroja on ainakin yksi, josta yksi haara johtaa venttiilikannen sisään. Mihin tämä johtaa?

                        Comment


                        • #13
                          Olihan sitten letkua, putkea ja venttiiliä alipaineletkuissa/ huohotusjärjestelmässä.
                          Onko tuohon tehty jotain yksinkertaisempaa ratkaisua?

                          Vaihtelin huohotusjärjestelmään letkuja, putsailin putkia ja vaihdoin öljysuodattimen jalkaan tiivisteitä. Samalla menee kun on keula purettuna. Irroitin myös laturin laakerin vaihtoa tai laturin uusimista varten, huohotusputkiin pääsi paremmin käsiksi kun otti myös imusarjan irti. Jakopää vielä pitää vaihtaa ja se vuotava muovihärpäke kannen päästä.

                          Jos jollain on hyvät ohjeet tuohon alipainehässäkän yksinkertaistamiseen niin laittakaapa kuvat tänne.

                          Comment


                          • #14
                            Liittimien värit: ruskea tuolle uudemmalle solenoidiventtiilille? Ohjaa bypass-venttiiliä. Menikö oikein? Unohtui tietysti merkata ja liittimet sopii ristiin (toinen eli vihreä, vanhemmalle solenoidiventtiliille, menee letku sinne egr-venttiilille koneen päädyssä?) Click image for larger version  Name:	61A64D26-F880-4B8E-A768-6737E0D870E0.jpeg Views:	0 Size:	103,8 Kt ID:	1921208 Click image for larger version  Name:	E3C6B2B5-B473-49BA-9E50-2AFC731AE022.jpeg Views:	0 Size:	93,7 Kt ID:	1921209
                            Viimeksi muokannut peeki; 10.7.2021, 11:52.

                            Comment

                            Working...
                            X