Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tiptronic humppaa...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Nii. Anturit maksaa pari kymppiä tai jotain.....

    Kandes varmaan vaihtaa ne ihan vaan huvin ja varmuuden vuoksi ennen kuin TAAS ruvetaan laatikkoa irrottelemaan.

    Ei olis eka kerta, kun korjaamo ei ota kuuleviin korviinsa muuta kuin omat ajatuksensa.

    Ja asiakas maksaa. Mutta tämänhän olet jo varmaan huomannutkin.

    Comment


      #32
      Kysy ennakkoon kustannusarvio tuosta laatikonavauksesta. Merkkiliikekkö sen tekee vai ruotsiin lähettävät?
      Vai meneekö edelleen takuuseen?

      Comment


      • #33
        Takuun antajan ehtojen mukaan tässä mentäessä auto on nyt Autogearilla Jokioisilla missä alunperin turbiini kunnostettiin, silloin siellä ei ollut kuin pelkkä laatikko nyt toimitin koko audin sinne. Tämän viikon aikana oli tarkoitus saada se laatikko sieltä pois ja auki niin tiedetään mistä lähdetään korjaamaan ja mitä tällä kertaa(onko vika turbiinissa eli korjausvirhe vai onko turbiini kunnossa ja viat poikii jostain muualta eli takuuseen).

        Eli näillä näkymin ei pitäis tulla kuluja hirveemmin mut jos sen vaan nyt sais kuntoon niin kyllähän siihen vois vaikka muutaman satkun sijoittaa niin sais mielenrauhan ja yöt nukuttua!

        Kyselin Kuopion laakkosen pojilta niin ne oli sitä mieltä että heillä laatikon avaus ja uudet hilut noin 3700€/uusi (tehdaskunnostettu) 4000€ ja päivä vähemmän töitä.

        Comment


        • #34
          Onko tilanne jo korjaantunut?

          Comment


          • #35
            Täällä on hieman havaittavissa tuota "humppaamista" kun nostaa kaasun ja menee ns. moottorijarrutuksella... heittää vapaalle vasta pienillä nopeuksilla (tyyliin kun nopeutta enää 30-40km/h) onko siihen kellään kommenttia???

            Comment


              #36
              On ainakin ihan normaalia, että moottorijarruttaa tuonne 30km/h ja allekin.

              Comment


              • #37
                Itselläni alkoi muutama päivä sitten vähän vastaavanlainen kierrosten humppaaminen.

                -Kierrokset heiluu n. 200rpm väliä muutaman sekunnin tasaisella syklillä kun kierrokset ovat noin 1400-1800rmp välissä ja nopeus 60-70km/h paikkeilla. Tuntuu kuin maltillisesti kiihdyttäisi ja nostaisi kaasua vuoron perään.
                -Vika ilmenee ainostaan kun olen ajanut kylmällä autolla noin 2-3km ja loppuu n. 10 km ajon jälkeen.
                -Tuntuu, että vika ilmenee vain kun hieman löysään kaasua eli kun pyrin ajamaan mahd. taloudellisesti tasaista nopeutta.
                -Vika ei esiinny jos nostan jalan kokonaan pois kaasulta tai jos vähänkään lisään vetoa tai nostan nopeuden pikatienopeuksiin.
                -Vaihteisto vaihtaa kaikilla vaihteilla mielestäni ihan ok niin ylös- kuin alaspäin (ei nykimistä eikä vaihteiden vaihdon viivyttelyä).
                -Jos kiihdytän nopeuden yli 70km/h niin vaihtaa nätisti 5-vaihteelle, niin kuin aina ennenkin.
                -Ei minkäänlaisia vikakoodeja.

                Missä mahtaa olla vika, kun vika esiintyy nimenomaan hyvin kevyellä vedolla ja laatikko muuten toimii ihan hienosti?

                Autolla ajettu 195tkm ja laatikon öljyn+suodattimen vaihto tehty reilut 10tkm sitten niihin oikeisiin Esson öljyihin.

                Comment


                • #38
                  Tämä ongelma tuntuu olevan aika usealla A6:n omistajalla. On aika ihme, ettei ongelmaan löydy ratkaisua

                  Comment


                  • #39
                    A6 Allroad 2,5 TDI V6 Tip humppaus loppui turbiinin uusimisella, turbiinlukon kytkin kulunut. Esiintyi kevyellä vedolla, ja vag-comilla saattoi todeta turbiinin luistavan. Täyskaasulla lukkokytkin kyllä piti.

                    Comment


                    • #40
                      Eräs pitkän historian omaava automaattivaihteistojen korjaaja oli sitä mieltä, että nimenomaan turbiinivialta kuulostaa, mutta ei vielä kovin pahalta, koska esiintyy vain kylmänä. Sanoi, että voi jatkaa ajamista siihen asti, kun alkaa humppaamaan kierroksia myös lämpimänä. Sen jälkeen on olemassa jonkinlainen kitka-aine, joka antaa vielä 10-20tkm lisää ajoaikaa. Vasta sen jälkeen turbiiniremontti olisi ajankohtainen. Remontin hinta-arvio oli 500e tuntumassa.

                      Vaihtoehtoisesti vikana saattaisi olla, turbiinin sijasta, myös laatikon ohjausjärjestelmän vika, joka ohjailee turbiinia virheellisesti. Tämä kai ymmärtääkseni voisi johtua imerkiksi noista edellä mainituista lämpötila-antureista. Joku edellä mainitsi, että vaihteiston toimintaan vaikuttavia antureita olisi kolme. Itse löysin äkkiseltään kaksi jäähdytteen lämpötila-anturia (G2 ja G62). Onko jollain tietoa mikä se kolmas vaihteiston toimintaan vaikuttava anturi on?
                      Viimeksi muokannut jrouhiai; 16.12.2011, 22:39.

                      Comment


                      • #41
                        Remontin hinta-arviosi kattaa tasan itse turbiinin kunnostuksen esim. Jn-Tradingilla.

                        Alta-alle- tyyppinen vaihto liikkeessä kustantaa viimekesäisten tarjouspyyntöjen perusteella 1600-2000€ sisältäen öljyt, suodattimen ja turbiinin irroituksen, kunnostukseen lähettämisen sekä takaisin asennuksen.

                        Comment


                        • #42
                          Saisinko vielä idiootti-version...mullahan on siis edelleen tuo samanlainen vika. Hetkeksi vika poistui kun käytin Fortet tankissa.
                          Millaiset hinnat on siis kyseessä? Jos haluan vaihtaa vaan turbiinin niin paljonko a)uusi b) kunnostettu?
                          Pitääkö koko loota ottaa alas ja auki?Jos saisi hyvän tarjouksen jostain niin voisi ihan hyvin käydä hieman kauempanakin korjauttamassa.

                          Comment


                          • #43
                            Pk-seudullakin oli joku hyvä paikka, jonka nimeä en nyt vaan muista.
                            Joku varmaan kertonee...

                            Mutta vertailun vuoksi voit kysyä tarjouksen myös Suomusjärveltä RAM-autosta.

                            Siekkinen lie sitten jo vähän turhankin kaukana.

                            Comment


                              #44
                              Joku edellä mainitsi, että vaihteiston toimintaan vaikuttavia antureita olisi kolme. Itse löysin äkkiseltään kaksi jäähdytteen lämpötila-anturia (G2 ja G62). Onko jollain tietoa mikä se kolmas vaihteiston toimintaan vaikuttava anturi on?
                              MAF vaikuttaa myös laatikon toimintaan.

                              Comment


                                #45
                                Powermatic korjaa ainakin pk-seudulla.
                                Samoin Vantaan Erikoisauto.

                                Comment


                                • #46
                                  Aiheuttaako nuo moottorin anturiviat siis luistoa? entäs muuta?

                                  Comment


                                  • #47
                                    Domi, profiilin 08- kutosessa siis jo turbiini luistaa?

                                    Tuolla vähän pohdiskelua missä kannattaa/ei kannata korjautella:
                                    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=101596

                                    Toi mun saamani hita-arvio on vanhemmalle 5v-tipille. Uudempien kohdalta ei kokemuksia. Joka tapauksessa loota irroitetaan koneesta, koska turbiini siinä välissä. Eli iso remppa, jota ei parkkiksella tehdä ;)

                                    Comment


                                    • #48
                                      Joo, -08 on.
                                      Täällä on joku tosin pohdiskellut,että minulla vika ei välttämättä ole laatikossa ollenkaan vaan suuttimissa.
                                      Audilla ne sanoivat että autossa on huoltovapaa laatikko eli edes öljyjä ei pitäisi tarvita vaihtaa.
                                      Mulla on Kamuxilta laajennettu takuu voimassa. He tosin sanoivat etteivät lähde maksamaan korjauksesta laskua mikäli vika ei tule varmasti kuntoon. Aika ikävä tilanne on kun kukaan ei tiedä missä vika piilee...

                                      Comment


                                      • #49
                                        Tuolla myös hieman aiheesta.
                                        http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=98876

                                        Meillä tuli tosiaan hummaaminen kuntoon turbiinin vaihdolla. Paikallisen centterin (Pörhö) Lasku tästä korjauksesta oli myyjäliikkeelle hieman vajaat 4k€, joten melko kallista ainakin merkkiliikkeessä.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Alkuperäinen kirjoittaja jrouhiai Näytä viesti
                                          Itselläni alkoi muutama päivä sitten vähän vastaavanlainen kierrosten humppaaminen.

                                          -Kierrokset heiluu n. 200rpm väliä muutaman sekunnin tasaisella syklillä kun kierrokset ovat noin 1400-1800rmp välissä ja nopeus 60-70km/h paikkeilla. Tuntuu kuin maltillisesti kiihdyttäisi ja nostaisi kaasua vuoron perään.
                                          -Vika ilmenee ainostaan kun olen ajanut kylmällä autolla noin 2-3km ja loppuu n. 10 km ajon jälkeen.
                                          -Tuntuu, että vika ilmenee vain kun hieman löysään kaasua eli kun pyrin ajamaan mahd. taloudellisesti tasaista nopeutta.
                                          -Vika ei esiinny jos nostan jalan kokonaan pois kaasulta tai jos vähänkään lisään vetoa tai nostan nopeuden pikatienopeuksiin.
                                          -Vaihteisto vaihtaa kaikilla vaihteilla mielestäni ihan ok niin ylös- kuin alaspäin (ei nykimistä eikä vaihteiden vaihdon viivyttelyä).
                                          -Jos kiihdytän nopeuden yli 70km/h niin vaihtaa nätisti 5-vaihteelle, niin kuin aina ennenkin.
                                          -Ei minkäänlaisia vikakoodeja.

                                          Missä mahtaa olla vika, kun vika esiintyy nimenomaan hyvin kevyellä vedolla ja laatikko muuten toimii ihan hienosti?

                                          Autolla ajettu 195tkm ja laatikon öljyn+suodattimen vaihto tehty reilut 10tkm sitten niihin oikeisiin Esson öljyihin.
                                          Hojo,

                                          Kyseessä A4 Avant 2.0 TFSi Quattro -05 tiptronicilla, rullailtu 88tkm Suomen oloissa ilman vetokoukkua joten pienellä rasituksella ollut. "jrouhiai" kuvasi aika tarkasti minunkin ongelman eli kierrokset heijaa 4-5 vaihteilla 200-300rpm kun vauhtia noin 60km/h. Laatikko vaihtaa kylmänä todella nopeasti neloselle (jopa vitoselle) kaupunkinopeuksissa jolloin kierrokset jopa alle 1500rpm. "Vika" ilmeni nyt ilmojen kylmettyä lähiviikkojen aikana, esiintyy ainoastaan kylmällä koneella ajettaessa. Laatikon öljyt+suodatin vaihdettu vajaa 10tkm sitten varmuuden vuoksi ja vaihdon yhteydessä vagcomilla anturien lämpötilat tsekattu ja silloin olivat ok eikä vikakoodeja ilmennyt.

                                          Jotenkin tuntuu että joku anturi antaa väärää tietoa laatikolle. Onnistuuko näiden lämpötila-antureiden ja MAF:n tsekkaus/puhdistus pihassa vai vaatiiko pajareissun? Mistä anturit löytyvät? Ei ole tullut perehdyttyä Audin sielunelämään joten anturien sijainnit aika pahasti hakusessa. Minkä hintanen setti kyseessä jos vien pajalle anturien + MAF:n vaihtoon?

                                          Comment


                                          • #51
                                            Eilen se sitten otti ja alkoi omakin humppaamaan tasakaasulla kun ajaa 70km/h. Vaihtaa kuitenkin nätisti.
                                            Itseasiassa samat oireet kuin jrohiai:lla, tuota en pysty vahvistamaan että loppuisi 10km ajon jälkeen ja tuntuu tulevan vain 70km/h vauhdissa. 215tkm mittarissa. Autona S8 AHC -98.

                                            Onko joku saanut vikaan jo tarkennusta? Lähinnä onko se nyt se turbiini sitten.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Sullahan tuossa 60-70km/h välissä lyö vitosen päälle ja alkaa lukita turbiinia. Ja silloin alkaa humppa. Oli kasissa samat oireet muutama vuosi sitten, turbiinilukko pashana. Lähetä Recrolle tai Jn-Tradingille turbiini korjattavaksi. Mutta varaudu siihen, että kitkapinnoista irronnut muju jumittelee pikkuhijaa valve bodyä jne...Itsellä turbiini rempattiin viime kesänä, mutta nyt koko loota uudelleenrakennettavana Recrolla.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Ootko Juti saanu mitään selvyyttä tuohon auton vikaas? Itellä samanlainen auto ja samanlainen vika. Ei siis tuo A4 1.8T -03 kulkine.
                                                Viimeksi muokannut 8866; 20.1.2012, 21:53. Perustelu: Ei ole profiilin kulkineita, vaihtuu kuitenkin ajan saatossa.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Foorumia tullut seurattua jo pitemmän aikaa ja Audikin on ollut pihassa, mutta ei ole tullut rekisteröityä aikasemmin. Mutta nyt olis potilas josta olis pari kysymystä ja arvelin saavani täältä vastauksia.

                                                  Auto ei kyllä ole Audi, mutta vastaava moottori/laatikko yhdistelmä kylläkin. Eli 3U Superb 2.8 ja jatkeena 5hp19, ajettu 154tkm. Ostamisen jälkeen huomasin tota kierrosten humppaamis ongelmaa n.80km/h nopeuksissa.

                                                  No laatikkoon laitettiin Lubegardin Instant Shudder Fixx ja kierrosten vaeltelu poistui. Mutta sellainen vika tai toivottavasti ominaisuus on edelleen, että jos esim tossa 80km/h vauhdissa painaa kevyesti kaasua niin kierrokset kohoaa hieman ja laskee takaisin, ikäänkuin turbiinilukko aukeaisi ja menisi heti kiinni takas. Tämän jälkeen lukko kyllä pitää jos jatkaa kiihdyttämistä. Tai sit se pelottavampi vaihtoehto, että lukko kuitenkin luiskahtaa ja ottaa kiinni. Miten muilla? Tippi puolella ei tahdo tehdä tota niin usein. Onko tämä ohjelmallinen ominaisuus? Eli laatikko ei osaa päättää avataanko lukko ja vaihdetaan pienemmälle vai vedätetäänkö isolla vaihteella lukko päällä.

                                                  Paikallisen automaatti jumalan ohjeistamana on tarkoituksena seuraavaksi käydä kokeileen vag-comin kanssa meneekö tonne laatikolle lukon avauspyyntö yllämainituissa tilanteissa, jonka jälkeen mietitään onko vika softa vai rauta puolella. Lähinnä olisin halunnut kuulla muiden laatikoiden toiminnasta, eli tekeekö muilla tota kierrosten nousu/lasku hommaa? Ennen tota lisäainettahan ne kierrokset siis nousi hieman ja jäi huojumaan.

                                                  EDIT: Laatikkoon vaihdettu öljyt 90tkm kohalla, kun joku ehdottaa sitä kuitenkin. Ja kesällä viimeistään vaihdetaan uudestaan huuhtelemalla jossei porsi sitä ennen.
                                                  Viimeksi muokannut Tumppim; 26.1.2012, 13:08.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Ehjä turbiinilukko ei anna kierrosten nousta pienellä kaasunpainalluksella maantienopeuksissa.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Hmm.. Mulla A8 D3 W12 6v. TipTronic tekee samanlaista noin. 1100-1200 kierroksen tuntumassa. Eli kevyttä humppaa, kun tasakaasulla "taloudellisesti" ajelee. Muutoin laatikko toimii oikein hyvin. Ei luista ja vaihtaa tasaisesti. Noh, 1:seltä 2:selle vaihtaessa nyppää hitusen, niin että sen juuri ja juuri huomaa. En ole tästä huolissani. Autolla ajettu kohta 120tkm.

                                                      Mikä tuo MAF-anturi on, ja mitä se tekee? Tuossa tulee kohta laatikon öljynvaihto ajankohtaiseksi, niin samalla menisi tuo anturikin sitten. Mitähän mahtaa tuon anturin vaihtaminen kustantaa? Ei jaksaisi uskoa, että turbiini vielä luistaisi noin vähillä ajomäärillä.
                                                      Ja auto on ostettu kuukausi sitten merkkiliikkeestä, joten tuon voinee laittaa niiden piikkiin.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        No niin, viikonloppuna ajeltiin vag-com sylissä. 80km/h matkavauhdissa turbiinilukon tila on luonnolliseti closed, mutta kevyesti kaasua painaessa turbiinin tila muuttuu torq. conv. reg. ja luistokierrokset käväsee n.100:ssa, tämän jälkeen lukko pitää ja luisto pysyy 0:ssa. Normaalia? Tippi puolella saa kiihdytettyä useimmiten siten, että turbiini pysyy closed tilassa ja luistokierrokset 0:ssa.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja Tähtikuljettaja Näytä viesti
                                                          Mikä tuo MAF-anturi on, ja mitä se tekee?
                                                          Katso tästaä:

                                                          http://www.autowiki.fi/index.php/Ilm...r%C3%A4mittari

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Mulla rupesi tuo -03 Passat 2.8 V6 kanssa humppailemaan. Itsellä alkoi oireet kun lattian tulvimisen kuivattelun takia oli akku irti n. viikon, ilmeisesti nollasi asetukset tms. Ajettu aika tasan 150 tkm ja öljyt vaihdettu 100tkm kohdalla.

                                                            Ongelmanopeudet on ~50 km/h ja ~70 km/h, kun laatikko hakee 4. ja 5. vaihdetta silmään. Kierrokset on siellä 1200-1500 rpm välillä, ja VAG-COMilla seurattuna momentimuunnin ei mene lukkoon. Eli tila on torq. conv. reg. ja slip arvo pyörii nollan ja 32 välillä, joskus isompanakin. Jossain 1500 rpm paikkeilla tulee tilaksi closed ja humppaus loppuu.

                                                            Mun mielestä ennen tota akun irrotusta ongelmaa ei ollut, mutta liekö vaan laatikko ollut oppinut sen verran sporttisemmaksi ettei pitänyt väkisin isoa pykälää silmässä? Mulla on ollut koodattuna se siihen sport+hold gear moodiin, eilen piti ihan tarkistaa että ei ollut tuo sporttimoodi nollaantunut pois kun muutenkin tuntuu kovin pappamaiselta. Mieluummin tökkii noissa ongelmanopeuksissa muutenkin 3. tai 4. sisään tipillä.

                                                            Throttle bodylle olen ajanut adaptaation että ei ole siitä.

                                                            Vikakoodeja ei ole ja laatikon ohjainboksi oli säilynyt kuivana tulvan seassa.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Laatikon aivolaatikko löytyy sieltä maton alta matkustamosta...

                                                              Ettei vain olisi jokin paikka siellä maton alla nyt ottanut hapanta kosteudesta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X