Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TFSI nokka-akselin säädin.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Tuo BGS:n T40080 kopio ei välttämättä kestä. Minulla täysin samanlaisen Laser-tools merkillä myydyn avaimen kärki katkesi pulttiin kiinni. Piti sitten irrottaa nokkapukki kokonaan. Asennusta varten ostin alkuperäisen työkalun.

    Comment


    • #32
      Jonkun nettitiedon mukaan tuo T40080 olisi ribe 10,3 mm - ei sen parempaa faktaa kyllä asiasta. Itse tein ekaan auton remontin ilman sitä (avasinkohan sen muistaakseni T45 torxilla). Seuraavaan autoon samaa remonttia tehdessäni hain tuon työkalun merkkitiskiltä hinta oli jotain noin 15 € tai vähän alle. Harmitti, että olin edes etsinyt mistään nettikaupoista sitä avainta - olisi pitänyt suoraan hakea marmoritiskiltä se.

      Comment


      • #33
        Eilen saatiin vielä mitattua öljynpaineet tästä pojan autosta ennen nokkasäädinremppaa. Vanhoilla öljyillä (ennen öljynvaihtoa) öljynpaineet näytti seuraavaa (=Öljyn lämmöt 80C, suodattimen juuresta, anturin reiästä mitattuna):

        - Tyhjäkäynnillä 0,9bar.
        - 1500rpm 2,0bar
        - 2000bar 3,2bar
        - 3000bar 3,8bar

        Ja sitten kun laitettiin fortet sisään niin 20 minuutin paikallan käytön jälkeen jälkeen (90C lämmöissä) paineet putosivat noista arvoista vielä 0,2bar. Uusilla öljyillä ei enää ehditty tekemään mittauksia. Mutta tuskin ne tuosta ainakaan lisää putosivat.

        Mitäs mieltä raati on? Jatketaanko ajoa entiseen malliin? Kierroksilla ainakin menevät vielä spekseissä.

        Comment


        • #34
          Kyllähän nuo ihan normaalilta näyttää, kovaa ajoa vaan.

          Comment


          • #35
            Tossa kattelin, oman remontoidun bgb-mosan arvoja ensistartissa. Kylmillä öljyillä tyhjäkäyntipaine n.3bar. Koneessa siis uudet päivitetyt öljytykit männille ja tehdasuusi kansi nokkineen. On toi tyhjäkäynti paine melko laiha,onko öljysuuttimia tark./vaihdettu,niistä menee ne jouset poikki ja roiskii suotta kokoajan? Tosta matalasta paineesta saattais johtua toi säätimen laiskuuskin?

            Comment


              #36
              0,3bar tyhjäkäyntipaineet ei aiheuttaneet ongelmia säätimen kanssa. Eikä 0,7bar tyhjäkäyntipaineet vielä aivan huonot ole, mutta ei se enää täysin kunnossakaan ole. Noin puolet ehjästä.

              Comment


              • #37
                Eikös tässä ollut fortet sisällä 0.2bar alempi, vai ymmärsinkö jotain väärin? eihän niitä fortella laimennettuja tuloksia kannata katsoa. eli vanhoilla öljyillä tyhjäkäynnillä 0.9bar ja 2000rpm 3.2bar, uusilla öljyillä voi olla vielä 0.1bar enemmän, et eihän noissa paineissa vikaa oo ja on speksien sisällä.

                Comment


                  #38
                  80°C öljynlämpötila on vielä aika reilusti alle normaalin käyntilämpötilan.

                  Comment


                  • #39
                    Laitetaan tähän päivitystä. Eli remontissa kävi huonosti....ja lopulta kuitenkin hyvin.

                    Otettiin ketjukoppa auki ja todettiin samantien, että 10tkm sitten tehdyn ketjurempan yhteydessä asennetussa kiinalaisessa tarvikekopassa oli valmistusvirheitä. Ensinnäkin N205-säätöventtiilin pesä oli todella väljä, kun originaalissa OEM-kopassa sovite on tiukka. Ja kolmesta tiivisterenkaasta keskimmäinen oli kadonnut kokonaan.

                    Seuraavana alettiin vääntämään säätimen pulttia auki. Ja tässähän kävi niin, että BGS:n työkalu kyllä kesti hyvin, mutta pultin kanta petti ja murtui pyöreäksi. Vaikka hylsy oli koko väännön ajan 100% suorassa. Alkuperäinen säädin+ketju+kiristäjä jäi irroittamatta. Ja päätettiin laittaa ainoastaan uudet tiivisterenkaat ja originaali (vanha) koppa, josta saatiin puhdistettua se pieni suodatinsihti ihan puhtaaksi. Muutenhan se oli ihan käyttökelpoinen koppa edelleen. Itse säätimessä ei ollut minkäänlaista kulumaa eikä uria. Ja ketju+kiristäjä oli jo uusittu juuri 10tkm sitten. Ja nokan tunnistin kuukausi sitten. Joten päätettiin pistää koko hoito pakettiin pelkästään uusilla rinkuloilla ja putsatulla kopalla.

                    Auto käyntiin ja voila! Säädin pelasi kuin uusi. Alla olevasta kuvasta näette miten säätimen kuuluu toimia. Nokan asennon pyynti seuraa mitattua 100% täydellisesti ja viiveettä. Aikaisemmin, vian ollessa päällä asennon mitattu käyrä pysyi paikallaan ja teki pelkkää epämääräistä pientä sahakuviota paikallaan.

                    Jos jollakin on tarvetta ketjurempalle, multa löytyy tuosta uusi INA:n ketju ja kiristäjä. Ja uusi säädin+pultti. Säädin ei ole orggis, mutta ei ole myöskään kiinalainen. Laitan tuonne myyntipalstalle.

                    Click image for larger version  Name:	A4_BWE_camadjust.jpg Views:	0 Size:	69,8 Kt ID:	1929560
                    Viimeksi muokannut JKK74; 7.11.2021, 22:06.

                    Comment


                      #40
                      Alkuperäinen kirjoittaja Hammu Näytä viesti
                      Työkalu T40080 Polydrivehän se oli eikä ribe. Noi joskus tuppaa olla vähän tiukassa kun ne on siellä ajan saatossa hakenu paikkansa. Ohjuriholkki on kyl hyvä olla.
                      Minkälainen ohjuri siihen kannattaa tehdä? Ostin tuossa työkaluja, ja on kyllä pienet erot M10 ja T52 polydrivessä. Tuo T52 on kannenpultin avain.
                      Attached Files

                      Comment

                      Working...
                      X