Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Gen 5 Haldex esipainepumpun suodin tukossa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Joop, tänään sitten ilmeni ettei takapää vedä kuitenkaan. Öljyt on vaihdettu ja sihtiä putsattu 30 tkm vaihtovälillä mutta jotain siellä on nyt tapahtunut. Kerran se on tehnyt sen että takapää on hakannut kiihdyttäessä ja kerran aikaisemmin on kytkin luistanut. Tänään siis muutaman kerran kytkin naukaisi eikä pidä enää ollenkaan. Pumppu uusiksi vai kytkinpakka? Vikakoodeja ei nyt ole järjestelmässä, luettu vcds:llä.

    Comment


    • #92
      Ensimmäisenä varmasti kannattaa kattoa sen pumpun toiminta ja jos ei sillä tokene, niin kytkimen kimppuun. Ootko huomannut tämän ketjun, jossa oli vähän tutkimiseen vinkkiä ja potentiaalista vikapaikkaa kytkimestä, jos sieltä pumpusta ei löydy vikaa.

      Comment


        #93
        Enpäs ollut. Onko kellään tietoa mistä noita kytkimen varaosia voisi mahdollisesti tilata? Pitää alkaa sitten arpomaan mitä tehdään kun tuon kanssa pääsee korjaamolle.

        Comment


          #94
          Alkuperäinen kirjoittaja Styroks Näytä viesti
          Mulla on sinällään neliveto toiminut mutta nyt öljynvaihdon ja sihdin puhdistuksen yhteydessä luettiin vikakoodit ja löytyi tällainen:
          16670 - All-Wheel Drive
          C1113 07 [008] - Mechanical Failure
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
          Freeze Frame
          Fault Status: 00000001
          Fault Priority: 1
          Fault Frequency: 2
          Reset Counter: 28
          Mileage: 161658 km
          Date: 2021. 01. 03
          Time: 20:04:17
          Sama vikakoodi sieltä löytyi taas, kyllä se nyt haisee siltä että pumppu vetelee viimeisiä vetojaan. Nätisti ajamalla vetää takapäästä, sikaa antamalla pumpun tuotto loppunee jo kesken ja se heittää hanskat tiskiin. Vähemmän yllättäen näitä löytyisi merkkarilta suoraan hyllystä mutta eiköhän tuota maailmalta löydy edullisemminkin.

          Comment


            #95
            https://www.haldexrepairs.co.uk/gene...-repair-guide/

            Comment


              #96
              Omaan autoon on vaihdettu ohjelman mukaisesti öljyt, mutta edellisistä omistajista en tiedä niin ei ole varmuutta, onko kunika ptútsattu sihtiä. nyt 152tkm mittaris ja vaihdot on tehty jotain 45tkm ja vähä vajaa sata. Ajattelin oman mielen rauhan takia vaihtaa öljyt ja putsata sihdin. Mistä edullisesti öljyt ja o-renkaat vai menenkö marmorille? Pitääkö takapäätä saada ylös vai onnistuuko tuo ihan auokatoksessa maaten vai vaatiiko nosturia? Netti ohjeiden mukaan tuo on ihan pumppu kahdella ruuvilla kiinni ja öljyt valuu ulos. Putsaus, täyttö, pieni ajo ja uudelleen täyttö maksimiin?

              Comment


              • #97
                Nosturi tai monttu helpottaa hommaa. Härveliin pääsee kyllä käsiksi pelkällä takapään nostamisella mutta kun uutta öljyä lisätessä auton pitäisi olla vaaterissa, niin menee vähän haastavaksi. Öljymäärä menee enemmän tai vähemmän pieleen jos pelkkä takapää on nostettuna ylös ja etupää maassa.

                Comment


                • #98
                  Voi kai sen etupääkin nostaa ylös. Pukkien päälle koko auto niin saa öljymääränkin kohdalleen.

                  Comment


                    #99
                    Tässä hyvä video Haldex huollosta: https://www.youtube.com/watch?v=eTmsq1znWzY

                    Comment


                      ​Pari kuvaa Yetin (-15) gen5 haldexin öljynvaihdosta. Aikaisemmat vaihdot on ollut 30 tkm ja 60 tkm kohdilla, ja nyt heti perään 130 tkm. Pumppu tuskin on ollut irti koskaan. Ongelmia toiminnassa en ole havainnut.

                      e: Ensin tuli liikaa kuvia ja kun yritin poistaa osan, niin kaikki hävis. Liian vaikeeta mulle.

                      Oli hirvee määrä töhnää kuvissa.








                      Viimeksi muokannut nomoreford; 11.3.2024, 09:59.

                      Comment

                      Working...
                      X