Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kromien, merkkien, vanteiden "Dippaus"
Collapse
X
-
Juu valmiita rinkuloita mäkin aattelin, mutta kun en löytänyt mistään a1 malliin, muihin kyllä löytyy. Teippaamista omana työnä en edes harkitse ja ei ne aina onnistu edes teippifirmallakaan (ei välttämättä teippaajan vika vaan teipin ongelma) itsellä VW Porterissa puskurissa teippaus kutistunut tiukemmissa kulmissa niin että ovat revenneet, no varmaan käyttävät eri teippii noissa logoissa ja pienissä detaljeissa.
-
Valmiit mustat. Teippaus josset ite tee maksaa melekee lopulta saman koska iha perseestä ja aikaa vievää ja sitte vielä jää auki pysyykö pitkään vai ei
Leave a comment:
-
a1 2012 tulee huomenna mulle kolmos autoksi. Mustat rinkulat keulaan ja taakse olisi hakusessa. Jotain vanhaa keskustelua täällä oli maalaamisesta (en ajatellut ruveta maalaamaan). Teippauttaminen vs. valmiit mustat, kumpi parempi. En löytänyt a1 malliin valmiita, muihin malleihin on tarjoilla. Pysyykö teippi noissa muodoissa kutistumatta.
Leave a comment:
-
Onko kukaan teipannu vanteita eri väriseksi? Pysyykö teippi vanteessa? 5 puolainen vanne kyseessä.
Tää on nyt tällästä köyhänmiehen tuninkia, että uusia vanteita ei ole tulossa.
Leave a comment:
-
Ikkunalistojen teippaus ainakin onnistuu paikallaan. Itse juuri pari viikkoa sitten teippasin omasta b8:sta ikkunalistat ja kattokaiteet. Maskikin varmasti onnistuu ainakin maalata/dipata kun vain suojaa ympäriltä muut osat kunnolla. Teippaaminen varmasti helmpompi irrallaan paremman lopputuloksen saamiseksi mutta onnistunee myös paikallaan
Leave a comment:
-
Tässä myös keskustelua asiasta: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...ppaus-mustaksi
Leave a comment:
-
Terve,
en löytänyt haulla aiheesta ketjua joten kysytään suoraan: onnistuuko maskin maalaus/dippaus/teippaus ilman puskurin irroitusta. Samaan hengenvetoon kysytään ikkunalistojen kohtaloa eli onnistuuko ilman että listoja irroittaa? Auto on valkoinen ja haluaisin kromisen maskin ja ikkunalistat mustaksi. Kiitos jo etukäteen.
Leave a comment:
-
No samaan tulokseen tulin kun otin nuo alta pois... ei se oo kuitenkaan mitään superkallista. Rajamäelläkös oli joku potentiaalinen paikka? Onko muita?
Leave a comment:
-
Mites kannattais menetellä kun hapettuneet/huonot talvivanteet tarvisi ainakin yhdeksi/kahdeksi talveksi ehostuksen. Ajatuksena on tehdä puhdistus, mutta millä? ja päälle jokin kumimaali. Suositus?
Vai vienkö vaan renkaiden poisottoon ja suosiolla jauhemaalaukseen...
Leave a comment:
-
Nostellaas tätä hieman. Vannesarja (17") kaipaisi uutta väriä ja ajatus olisi kokeilla kumipinnoitetta ennen kuin kiikutan vanteet puhallukseen / maalarille. Värisävyn tulisi olla antrasiitti, tai mahdollisimman lähellä sitä. Ongelmaksi vaikuttaa muodostuvan se, että en olevinaan löydä tuota väriä kumimaaleista. Vaikka netti on väärällään kuvia vanteista, jotka ovat tuolla värillä maalattuja. Joten jelpatkaa hieman ja antakaa vinkkiä mistä löytyy antrasiitti / tummanharmaata kumimaalia.
Leave a comment:
-
Kappas vain, en hintoja kaivellutkaan. Noh, aika näyttää, kiinnostavaa tököttiä kyllä vaikuttaisi olevan.
Leave a comment:
-
Mielenkiintoinen aine. Mikäli tänne asti joskus tulee, niin voi hinta olla aika suolainen. Jenkeissä näköjään maksaa n. 25$. Plasti Dippi taitaa siellä olla jotain 5$.
Leave a comment:
-
-
Tuolta löytyy kohtuu hintaan aitoa Plasti Dippiä http://www.pulju.net/plasti_dip_spray
Leave a comment:
-
Ota pari purkkia. Ainakin ehta plasti dip on melko riittoisaa tavaraa.
Leave a comment:
-
Mitenköhän monta purkkia tuohon diffuusorin maalaukseen kannattaisi sit varata sitä dippiä?
Leave a comment:
-
Pelkkä puhdistus riittää, jos vain dippiä suihkii. Omasta autostani on etumaski dipattu kokonaan, ja pohjatöinä vain huolellinen puhdistus. Dipit ollut nyt yli vuoden kiinni, eikä ole mitään repsotusta mistään. Kerroksia on vedetty 12.
Leave a comment:
-
Takadiffuusorin dippaus/maalaus?
Morjesta! Semmosta kummastelen että mikähän olis helpoin tapa saada B8 takadiffuusori mattamustaksi? Mietin vaan että kestääköhä perus plastidip jos maalattavan pinnan pesee kunnolla jollain tökötillä, vai pitääkö tehä ihan kunnon pohjat ja kaivaa kaapin nurkasta maaliruisku esiin ja suihkia hirveän monet kerrokset tartuntamaaleja ja muita että kestäisi kunnolla? :/ Muovin maalaamisesta ei tosiaankaan ole yhtään kokemusta itselläni
Leave a comment:
-
Kiitos vinkeistä. Mastonin purkissa lukee, että vois levitellä pensselilläkin. Mutta siitä saattaa tulla aika karun näköinen lopputulos jos niin tekee.
Leave a comment:
-
Eiköhän se kehys ole samalla tavalla klipseillä kiinni muovirungossa niinkuin pienempi kitaisessa b6:ssa. Melko hankala niihin vaan on päästä käsiksi jos koko maski on paikoillaan ja vaarana on, että rikkoo kynnet ja vähän muutakin eikä kehys enää istu yhtä hyvin. Ehkä ennemmin vaan otat koko maskin pois ja teippaat sanomalehteä ripojen suojaksi tai sitten vaan teippaat ympäriinsä ja ruiskit paikoillaan.
Leave a comment:
-
Juu, mutta lähteekö se pelkkä kromi siitä jos ei halua koko maskia irroitella.
Leave a comment:
-
Maskin saa irti ilman puskurin irroitusta;
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=10980.0
Leave a comment:
-
Lähteekö B8:ssa toi krominen keulan lista ihan nyppäämällä irti, että voi maalata vai kannattaako vaan suojailla ja maalailla paikallaan?
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja hottentotti Näytä viestiHeräsi kysymys kun ihmiset on dippaillu vanteita, niin kannattaako se tehdä ennen kumien laittoa vai vasta sen jälkeen, eli kestääkö tuo dippi renkaiden asennutyötä, vai tuleeko heti "repeämiä" pintaan kun käyttää rengasliikkeessä?
Leave a comment:
-
Heräsi kysymys kun ihmiset on dippaillu vanteita, niin kannattaako se tehdä ennen kumien laittoa vai vasta sen jälkeen, eli kestääkö tuo dippi renkaiden asennutyötä, vai tuleeko heti "repeämiä" pintaan kun käyttää rengasliikkeessä?
Leave a comment:
-
Tuosta 3M liimanpoisto aineesta vielä.
Eli se kyllä pehmentää Rubbercomppia mutta en oikeastaan tiedä onko se pehmennyt Comppi yhtään helpompi irrottaa kuin pieninä paloina irtoava. Pehmenneenä tuo käyttäytyy samoin kuin heti maalattuna eli leviää ja lähmää mutta ei irtoa.
Varmin tapa irroituksen kannalta lienee siis vetää alunperinkin sellainen kerros että kuivuttuaan kestää repiä.Viimeksi muokannut Lipponen; 6.10.2015, 16:17.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja terroristiristo Näytä viestiEdellisellä sivulla viestissä 306 omat kokemukset. *Vanha viestini* Sen verran voisi lisätä, että kyllä tuo ainakin kiinni pysyy, yhdestä vanteesta koitin huvikseni irroittaa, enkä meinannu saada sitten millään irti tuota maalia.
Rubbercompilla maalasin nykyiset talvivanteet. Sillä oli paljon helpompi maalata, on riittoisampaa ja purkkien suuttimetkin paremmat (vähemmän räkimistä). Comppi myös peitti paremmin, eikä valunut kuten Bilteman kama ja se on halvempaakin :)
EDIT: Lisäsin kuvat. Ekaksi vedin purkin valkoista comppia pohjaksi ja sitten 2 purkkia vihreää päälle.
Liat lähtivät painepesurilla ja pehmeällä pesuharjalla hyvin. Maali ei omaan silmään näytä haalistuneen ja tuntuu pysyvän hyvin kiinni. Yhdestä reunasta on pieni pala pois, mutta se lähti jo Tahkolla "penkkoja" hieroessa.
Leave a comment:
-
Tuohon Rubbercompin räkimiseen auttaa purkin lämmittäminen ennen käyttöä. (Sama muuten parantaa monien muidenkin sprymaalipullojen toimintaa)
Leave a comment:
Leave a comment: