Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kromien, merkkien, vanteiden "Dippaus"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • McKc69
    vastasi
    Juu valmiita rinkuloita mäkin aattelin, mutta kun en löytänyt mistään a1 malliin, muihin kyllä löytyy. Teippaamista omana työnä en edes harkitse ja ei ne aina onnistu edes teippifirmallakaan (ei välttämättä teippaajan vika vaan teipin ongelma) itsellä VW Porterissa puskurissa teippaus kutistunut tiukemmissa kulmissa niin että ovat revenneet, no varmaan käyttävät eri teippii noissa logoissa ja pienissä detaljeissa.

    Leave a comment:


  • any1
    vastasi
    Valmiit mustat. Teippaus josset ite tee maksaa melekee lopulta saman koska iha perseestä ja aikaa vievää ja sitte vielä jää auki pysyykö pitkään vai ei

    Leave a comment:


  • McKc69
    vastasi
    a1 2012 tulee huomenna mulle kolmos autoksi. Mustat rinkulat keulaan ja taakse olisi hakusessa. Jotain vanhaa keskustelua täällä oli maalaamisesta (en ajatellut ruveta maalaamaan). Teippauttaminen vs. valmiit mustat, kumpi parempi. En löytänyt a1 malliin valmiita, muihin malleihin on tarjoilla. Pysyykö teippi noissa muodoissa kutistumatta.

    Leave a comment:


  • kahvaedellä
    vastasi
    Onko kukaan teipannu vanteita eri väriseksi? Pysyykö teippi vanteessa? 5 puolainen vanne kyseessä.
    Tää on nyt tällästä köyhänmiehen tuninkia, että uusia vanteita ei ole tulossa.

    Leave a comment:


  • any1
    vastasi
    Ikkunalistojen teippaus ainakin onnistuu paikallaan. Itse juuri pari viikkoa sitten teippasin omasta b8:sta ikkunalistat ja kattokaiteet. Maskikin varmasti onnistuu ainakin maalata/dipata kun vain suojaa ympäriltä muut osat kunnolla. Teippaaminen varmasti helmpompi irrallaan paremman lopputuloksen saamiseksi mutta onnistunee myös paikallaan

    Leave a comment:


  • Killeri
    vastasi
    Tässä myös keskustelua asiasta: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...ppaus-mustaksi

    Leave a comment:


  • MikkoZee
    vastasi
    Terve,

    en löytänyt haulla aiheesta ketjua joten kysytään suoraan: onnistuuko maskin maalaus/dippaus/teippaus ilman puskurin irroitusta. Samaan hengenvetoon kysytään ikkunalistojen kohtaloa eli onnistuuko ilman että listoja irroittaa? Auto on valkoinen ja haluaisin kromisen maskin ja ikkunalistat mustaksi. Kiitos jo etukäteen.

    Leave a comment:


  • miccomus
    vastasi
    No samaan tulokseen tulin kun otin nuo alta pois... ei se oo kuitenkaan mitään superkallista. Rajamäelläkös oli joku potentiaalinen paikka? Onko muita?

    Leave a comment:


  • haraldh
    vastasi
    Jauhemaalaukseen. Kestävä ja halpa ratkaisu.

    Leave a comment:


  • miccomus
    vastasi
    Mites kannattais menetellä kun hapettuneet/huonot talvivanteet tarvisi ainakin yhdeksi/kahdeksi talveksi ehostuksen. Ajatuksena on tehdä puhdistus, mutta millä? ja päälle jokin kumimaali. Suositus?
    Vai vienkö vaan renkaiden poisottoon ja suosiolla jauhemaalaukseen...

    Leave a comment:


  • Audi
    vastasi
    Nostellaas tätä hieman. Vannesarja (17") kaipaisi uutta väriä ja ajatus olisi kokeilla kumipinnoitetta ennen kuin kiikutan vanteet puhallukseen / maalarille. Värisävyn tulisi olla antrasiitti, tai mahdollisimman lähellä sitä. Ongelmaksi vaikuttaa muodostuvan se, että en olevinaan löydä tuota väriä kumimaaleista. Vaikka netti on väärällään kuvia vanteista, jotka ovat tuolla värillä maalattuja. Joten jelpatkaa hieman ja antakaa vinkkiä mistä löytyy antrasiitti / tummanharmaata kumimaalia.

    Leave a comment:


  • terroristiristo
    vastasi
    Kappas vain, en hintoja kaivellutkaan. Noh, aika näyttää, kiinnostavaa tököttiä kyllä vaikuttaisi olevan.

    Leave a comment:


  • MPK1
    vastasi
    Mielenkiintoinen aine. Mikäli tänne asti joskus tulee, niin voi hinta olla aika suolainen. Jenkeissä näköjään maksaa n. 25$. Plasti Dippi taitaa siellä olla jotain 5$.

    Leave a comment:


  • terroristiristo
    vastasi
    https://youtu.be/PEmjmiXl6Yc

    Tämän eurooppaan rantautumista odotellen.

    Leave a comment:


  • MPK1
    vastasi
    Tuolta löytyy kohtuu hintaan aitoa Plasti Dippiä http://www.pulju.net/plasti_dip_spray

    Leave a comment:


  • Jusaberg
    vastasi
    Ota pari purkkia. Ainakin ehta plasti dip on melko riittoisaa tavaraa.

    Leave a comment:


  • masuuuu
    vastasi
    Mitenköhän monta purkkia tuohon diffuusorin maalaukseen kannattaisi sit varata sitä dippiä?

    Leave a comment:


  • MPK1
    vastasi
    Pelkkä puhdistus riittää, jos vain dippiä suihkii. Omasta autostani on etumaski dipattu kokonaan, ja pohjatöinä vain huolellinen puhdistus. Dipit ollut nyt yli vuoden kiinni, eikä ole mitään repsotusta mistään. Kerroksia on vedetty 12.

    Leave a comment:


  • masuuuu
    vastasi
    Takadiffuusorin dippaus/maalaus?

    Morjesta! Semmosta kummastelen että mikähän olis helpoin tapa saada B8 takadiffuusori mattamustaksi? Mietin vaan että kestääköhä perus plastidip jos maalattavan pinnan pesee kunnolla jollain tökötillä, vai pitääkö tehä ihan kunnon pohjat ja kaivaa kaapin nurkasta maaliruisku esiin ja suihkia hirveän monet kerrokset tartuntamaaleja ja muita että kestäisi kunnolla? :/ Muovin maalaamisesta ei tosiaankaan ole yhtään kokemusta itselläni
    Viimeksi muokannut Killeri; 27.6.2016, 21:26. Perustelu: Aihe siirretty.

    Leave a comment:


  • Gunvald
    vastasi
    Kiitos vinkeistä. Mastonin purkissa lukee, että vois levitellä pensselilläkin. Mutta siitä saattaa tulla aika karun näköinen lopputulos jos niin tekee.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Eiköhän se kehys ole samalla tavalla klipseillä kiinni muovirungossa niinkuin pienempi kitaisessa b6:ssa. Melko hankala niihin vaan on päästä käsiksi jos koko maski on paikoillaan ja vaarana on, että rikkoo kynnet ja vähän muutakin eikä kehys enää istu yhtä hyvin. Ehkä ennemmin vaan otat koko maskin pois ja teippaat sanomalehteä ripojen suojaksi tai sitten vaan teippaat ympäriinsä ja ruiskit paikoillaan.

    Leave a comment:


  • Gunvald
    vastasi
    Juu, mutta lähteekö se pelkkä kromi siitä jos ei halua koko maskia irroitella.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Maskin saa irti ilman puskurin irroitusta;
    http://www.vagarena.fi/index.php?topic=10980.0
    Viimeksi muokannut vV8m5; 20.5.2016, 14:23. Perustelu: Linkki ja poistettu turhat höpinät

    Leave a comment:


  • Gunvald
    vastasi
    Lähteekö B8:ssa toi krominen keulan lista ihan nyppäämällä irti, että voi maalata vai kannattaako vaan suojailla ja maalailla paikallaan?

    Leave a comment:


  • Kuiders
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja hottentotti Näytä viesti
    Heräsi kysymys kun ihmiset on dippaillu vanteita, niin kannattaako se tehdä ennen kumien laittoa vai vasta sen jälkeen, eli kestääkö tuo dippi renkaiden asennutyötä, vai tuleeko heti "repeämiä" pintaan kun käyttää rengasliikkeessä?
    Vanhoissa vanteissa kesti vallan mainiosti. Vanteet oli dipattu mustaksi ja kävin otattamassa renkaat pois vanteilta eikä dipattu pinta kärsinyt.

    Leave a comment:


  • tumpsi
    vastasi
    Ei kestä.

    Leave a comment:


  • hottentotti
    vastasi
    Heräsi kysymys kun ihmiset on dippaillu vanteita, niin kannattaako se tehdä ennen kumien laittoa vai vasta sen jälkeen, eli kestääkö tuo dippi renkaiden asennutyötä, vai tuleeko heti "repeämiä" pintaan kun käyttää rengasliikkeessä?

    Leave a comment:


  • Lipponen
    vastasi
    Tuosta 3M liimanpoisto aineesta vielä.

    Eli se kyllä pehmentää Rubbercomppia mutta en oikeastaan tiedä onko se pehmennyt Comppi yhtään helpompi irrottaa kuin pieninä paloina irtoava. Pehmenneenä tuo käyttäytyy samoin kuin heti maalattuna eli leviää ja lähmää mutta ei irtoa.

    Varmin tapa irroituksen kannalta lienee siis vetää alunperinkin sellainen kerros että kuivuttuaan kestää repiä.
    Viimeksi muokannut Lipponen; 6.10.2015, 16:17.

    Leave a comment:


  • terroristiristo
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja terroristiristo Näytä viesti
    Edellisellä sivulla viestissä 306 omat kokemukset. *Vanha viestini* Sen verran voisi lisätä, että kyllä tuo ainakin kiinni pysyy, yhdestä vanteesta koitin huvikseni irroittaa, enkä meinannu saada sitten millään irti tuota maalia.

    Rubbercompilla maalasin nykyiset talvivanteet. Sillä oli paljon helpompi maalata, on riittoisampaa ja purkkien suuttimetkin paremmat (vähemmän räkimistä). Comppi myös peitti paremmin, eikä valunut kuten Bilteman kama ja se on halvempaakin :)


    EDIT: Lisäsin kuvat. Ekaksi vedin purkin valkoista comppia pohjaksi ja sitten 2 purkkia vihreää päälle.
    Lisäkokemuksia tästä, kun siirsin auton seisomisen jälkeen toiseen paikkaan. Auto tosiaan talvesta asti seisonut, joten nämä vanteet nastarenkaineen ovat olleet alla koko ajan.

    Liat lähtivät painepesurilla ja pehmeällä pesuharjalla hyvin. Maali ei omaan silmään näytä haalistuneen ja tuntuu pysyvän hyvin kiinni. Yhdestä reunasta on pieni pala pois, mutta se lähti jo Tahkolla "penkkoja" hieroessa.

    Leave a comment:


  • elexter
    vastasi
    Tuohon Rubbercompin räkimiseen auttaa purkin lämmittäminen ennen käyttöä. (Sama muuten parantaa monien muidenkin sprymaalipullojen toimintaa)

    Leave a comment:

Working...
X