Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kromien, merkkien, vanteiden "Dippaus"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • mstr
    vastasi
    Vaimoke rapsutteli kolme vannetta, minä myötätunnosta yhden. :) Eli homma ratkaistu. Veikkaan, että noissa vanteissa oli aivan liian ohuet kerrokset dippiä ja oli siksi niin hankala raaputtaa irti. Mutta lähtipä kuitenkin ilman aineitakin.

    Leave a comment:


  • Härski
    vastasi
    Ksyleeni toimii tuon plastidipin poistoon. Omasta käyttis-ventosta maalasin dipillä katon mustaksi ja sitten kyllästyin, niin eihän sitä jaksanut repiä pois, vaan liuottimet käyttöön. Ksyleeni on hellä maalipinnalle. Venton kattoon ei jäänyt mitään muistoja plastidipistä. Tosin dipin poiston jälkeen pesin katon, sitten kliinerillä putsaus ja normaali vaha päälle.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Teimpä ihan asioikseni pienen pikakokeen. Otin jonkun random pellinpalan ja suttasin plastidipillä mustaksi. Kun oli kokonaan kuivunut niin laitoin pahvinpalan pystyyn pellinpalan keskelle ikään kuin rajaajaksi ja vedin paukkupullosta toiselle puolelle vannelakan dipin päälle. Siitähän tuli oikein kiiltävä ja joihinkin kohteisiin varmasti paremmin sopiva kuin mattapintainen. Lakan kuivuttua dippi lähti kuitenkin kynsimällä pois molemmilta alueilta yhtä helposti.

    Koitin jotain kuviakin ottaa mutta osoittautui kännykkäkameralle liian vaikeaksi hommaksi saada tarpeeksi hyvin eroa näkyviin ja järkkäristä oli tietenkin akku loppu. Konseptitestauksena kuitenkin ihan rohkaiseva. Dipatun pinnankin voi lakata. Jos nyt jotain niin lakatussa pinnassa näkyi selvemmin kaikki pienet virheet joita alkuperäisen pellinpalan pinnassa oli. Mattapintainen dippi ei peilannut niitä yhtä selvästi.

    Leave a comment:


  • 54mmy
    vastasi
    Jos ei ole vielä kaikkia saatu rapsutettua pois, niin ilmeisesti myös bräkleeni toimii.

    Leave a comment:


  • mstr
    vastasi
    Hakasin tuossa kylänmieheltä käytetyt vanteet tuonne Boratin alle. Vanteet oli maalattu jollakin Plasti Dipin tapasella (Plasti Lak?) ja päälle vedetty lakka. Pinta oli muuten ihan siisti, mutta paska oli pinttynyt tuohon kumiin kiinni niin maan perusteellisen tiukasti, että ajattelin repiä koko kumin veks. Helpommin sanottu kuin tehty.

    Mitähän konsteja tuohon nyt keksis, ettei tarvi koko päivää tuhertaa noiden irroittamisessa? Varmaan tunnin hiplasin yhtä vannetta sormipelillä eilen, ja tulokseksi tuli puoli vannetta. Lämpö, joku liuotin, mikä? Joku mikä ei tärvele vanteiden maalipintaa.

    EDIT: Ongelma ratkaistu. Avokki tuossa meni pihalle kessuttelemaan ja "viemään roskia". Ihmettelin sitten, että pitkiäpä tupakoita on löytänyt, mutta siellähän se vanteen juurella kökki ja rappaili dippejä.
    Viimeksi muokannut mstr; 2.8.2014, 12:50.

    Leave a comment:


  • Shaingi
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja tumpsi Näytä viesti
    Maalasitko maski paikallaan? Pitäisi 8P:lle tehdä sama temppu. Ajattelin myös maalata takarinkulat. Mahtaakohan onnistua rinkelit paikallaan, vai pitääkö irroittaa?
    Irroitin puskurin ja siten myös maskin. maalasin rekisterikilven taustan irrallaan muusta puskurista että kun kilpeä laittaa takaisin paikalleen niin ei tule mitään repeämisiä mihinkään suuntiin. Audin rinkulat oli paikallaan kun olikin tarkoitus maalata samaan syssyyn

    Leave a comment:


  • 54mmy
    vastasi
    Jos meinasit teipata takaa rinkelien keskustat niin älä siihen ala :D. Reunoille perus suojaukset ja sen jälkeen roiskit dipit pintaan siten, että menee myös keskelle. Keskeltä sitten otat hammastikulla alkua dipistä, että saat sormella vedettyä ylimääräiset pois.

    Leave a comment:


  • tumpsi
    vastasi
    Juu toki täytyy peittää takaa. Mahtaa olla ankea teipattava tuo takarinkeliasetelma, mutta kokeillaan. Kiitokset vinkeistä :)

    Leave a comment:


  • 54mmy
    vastasi
    Onnistuu paikallaan kummatkin. Maskin taakse vaan tietenkin pistät jotain suojaa ettei mene syyläriin yms.

    Leave a comment:


  • tumpsi
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Shaingi Näytä viesti
    Audin keulasta rubbercompilla maalattu maski. Tuollainen siitä nyt tuli
    Maalasitko maski paikallaan? Pitäisi 8P:lle tehdä sama temppu. Ajattelin myös maalata takarinkulat. Mahtaakohan onnistua rinkelit paikallaan, vai pitääkö irroittaa?

    Leave a comment:


  • Shaingi
    vastasi
    Audin keulasta rubbercompilla maalattu maski. Tuollainen siitä nyt tuli

    Leave a comment:


  • terroristiristo
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Juha| Näytä viesti
    Onkos joku jo testannut Bilteman kumimaalia? :D
    Mun kokemukset viestissä 306.

    Leave a comment:


  • Enriquez
    vastasi
    Itse kanssa kokeilin tuolla mastonin rubberilla vetästä A4 b8 etupuskurin alariman sekä A6 C5 ovien alalistat, 4 kerrosta laitoin kumpaankin ja ihan hyvät tuli.

    Leave a comment:


  • Juha|
    vastasi
    Onkos joku jo testannut Bilteman kumimaalia? :D

    Leave a comment:


  • 54mmy
    vastasi
    Mastonilla onnistuu kyllä hyvin kunhan muistaa rauhassa vedellä. Suutin ainakin itselläni saattoi rykästä silloin kun alko ruiskuttamaan, mutta ruiskutushan kuuluukin aloittaa maalattavan pinnan ulkopuolelta. Ohuita kerroksia n. 6kpl vedin itse ja hyvä tuli.

    Leave a comment:


  • Mannion
    vastasi
    Ei kyllä kovin hyvin onnistunu mastonilla vetäsy.. Valumia ja appelsiinipintaa tuli. Täytyy kahtoo, että repiikö noi irti ja maalauttaa maskin oikeella maalarilla..

    Leave a comment:


  • Janza
    vastasi
    Ei oo itellä ollu mastonin kaman kanssa mitään ongelmia, toissapäivänä suihkasin b6:sen kaikki alahelmat mustaks. Ei ole jääny appelsiini pintaakaan vielä kertaakaan, edellisessä autossa oli myös dippiä siellä täällä. Kestää käsin pesua ainakin hyvin.

    Leave a comment:


  • Mannion
    vastasi
    Huomenna pääsee ite testaamaan mastonin versiota. Kestääkös tuon kuivumisessa normimaalia kauemmin??

    Leave a comment:


  • ripper
    vastasi
    Puskuria yms tuli dippailtua vkonloppuna. Auton vetelin viime kesänä yli mustalla dipillä ja nyt muita osia gun metal grey + mustaa sopivasti. Paineilmaruiskulla vetelin kun ei oikein toi sähköruisku tahtonu toimii..

    Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	172,6 Kt
ID:	1620044

    Leave a comment:


  • uttrep
    vastasi
    Itellä kokemusta sekä plastidipistä että rubbercompista. Rubbercomp tuntu ainakin paljon riittävämmältä entä plastidip, mutta se purkin suutin.. ei sillä saanu hyvää jälkeä aikaseks vaikka kuinka sille kirvas. Plastidipi purkista taas tulee aina hyvin ja tasasesti, kertaakaan en oo sitä saanu räkimään

    Leave a comment:


  • Shaingi
    vastasi
    Maalailin ässäläisestä etumaskin merkkeineen päivineen mustakai viikonlopun aikana. Täytyy sanoa että aine ei minulta suosituksia saa. Hankala maalata siten että pinnasta tulisi tasainen, vaikka jonkin verran on tullut spraypurkeilla suihkittua, tällä kamalla tahtoi jäädä hieman appelsiinipintaa. Parista metristä ei virheitä huomaa mutta jos rupeaa katsomalla katsomaan niin kyllä ne silmään väkiain ottaa. Plastidipistä ei taas ole kokemuksia, ehkä sillä olisin minäkin onnistunut :D Kuka tietää. Jos tuo nyt oikeasti rupeaa häiritsemään niin revin pois ja dippailen uudelleen. Aine oli siis RubberComp semi-gloss musta

    Leave a comment:


  • Mannion
    vastasi
    Ettei vaan olis tuo A3 hiottu mataksi ennen dipin laittoa, pysyy kuulemma paremmin kiinni kuin kiiltävässä lakassa.. Ei kannata ainakaan noiden kuvien perusteella menettää yöuniaan että dippi söis maalia.

    Leave a comment:


  • zanibba
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viesti
    Ei nuo kyllä todellakaan ole dipin ansiota. Aivan selkeesti ollu jäätävän naarmunen auto ja fiksari on työstäny karvalaikalla kunnon silikooni möhnät pintaan ja ne on lähteny sitten kävelemään dipin mukana tai on pesty jollain liukkarilla niin on tullut oikea pinta esiin..

    Leave a comment:


  • pykiz
    vastasi
    Ainiin, en muistanu aiemmin mainita. Non-waxikin vaurioitti tuota dippiä, jäi semmosta jännää röpelöä.

    Leave a comment:


  • turbokiisseli
    vastasi
    Varoittava esimerkki siitä, mitä dippi tekee maalipinnalle pitkässä juoksussa

    Aika karussa kunnossa A3 dipin poiston jäljiltä.

    Leave a comment:


  • HH92
    vastasi
    Sillä lähtee äänieristematostaki väri pyyhkäsemällä joten en ihmettele...
    Viimeksi muokannut okkim; 18.7.2014, 08:27. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

    Leave a comment:


  • Weskuu
    vastasi
    Huomasin sellasen, kun piti paikkailla dipattua vannetta ja putsasin paikattavaa aluetta, brakleenillä lähtee ihan pyyhkimällä dippi irti.

    Leave a comment:


  • TSami
    vastasi
    Kyllä sitä dippiä 4 kerrosta on itellä ja aika pieninä paloina se siitä lähti. Sotku ei niin haittaa, kun renkaat on irti ja pestä voi sit vaikka ulkona. Tuota pienpoistoo taitaa olla tallissa niin kokeillaan sitä vaikka ensin ja sit jotain hiilivetyä. (kunhan joskus jaksaa, kun talveen on niin pitkä aika vielä :))

    Leave a comment:


  • elexter
    vastasi
    Jos dipin nyppiminen ei onnistu kunnolla, todennäköisin syy on liian ohut dippikerros. Juuri tun poistettavuuden vuoksi dippiä käsketään laittaa vähinttän 4-5 kerrosta (vaikka peittäisikin jo ekalla kerroksella.) Ideana on siis tehdä dipistä paksu kalvo, joka ei repeile poistettaessa.

    Tuolle oli olemassa joku oma liuotinkin, jolla dipin saa pehmennettyä sellaiseksi, että lähtee painepesurilla. Tosiaan myös hiilivetypohjaiset liuottimet pehmentävät dipi. Tuo liuttaminen on kyllä melk osottaista hommaa, koska liutin tosiaan sulattaa dipin taas nestemäiseksi.

    Leave a comment:


  • Muljunen
    vastasi
    Hiilivety pohjainen liuotin tai pienpoisto aine toimii tuohon poistamiseen. Tai näin isot pojat kertoivat. Ei omaa kokemusta.

    Leave a comment:

Working...
X