Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kromien, merkkien, vanteiden "Dippaus"
Collapse
X
-
Vaimoke rapsutteli kolme vannetta, minä myötätunnosta yhden. :) Eli homma ratkaistu. Veikkaan, että noissa vanteissa oli aivan liian ohuet kerrokset dippiä ja oli siksi niin hankala raaputtaa irti. Mutta lähtipä kuitenkin ilman aineitakin.
-
Ksyleeni toimii tuon plastidipin poistoon. Omasta käyttis-ventosta maalasin dipillä katon mustaksi ja sitten kyllästyin, niin eihän sitä jaksanut repiä pois, vaan liuottimet käyttöön. Ksyleeni on hellä maalipinnalle. Venton kattoon ei jäänyt mitään muistoja plastidipistä. Tosin dipin poiston jälkeen pesin katon, sitten kliinerillä putsaus ja normaali vaha päälle.
Leave a comment:
-
Teimpä ihan asioikseni pienen pikakokeen. Otin jonkun random pellinpalan ja suttasin plastidipillä mustaksi. Kun oli kokonaan kuivunut niin laitoin pahvinpalan pystyyn pellinpalan keskelle ikään kuin rajaajaksi ja vedin paukkupullosta toiselle puolelle vannelakan dipin päälle. Siitähän tuli oikein kiiltävä ja joihinkin kohteisiin varmasti paremmin sopiva kuin mattapintainen. Lakan kuivuttua dippi lähti kuitenkin kynsimällä pois molemmilta alueilta yhtä helposti.
Koitin jotain kuviakin ottaa mutta osoittautui kännykkäkameralle liian vaikeaksi hommaksi saada tarpeeksi hyvin eroa näkyviin ja järkkäristä oli tietenkin akku loppu. Konseptitestauksena kuitenkin ihan rohkaiseva. Dipatun pinnankin voi lakata. Jos nyt jotain niin lakatussa pinnassa näkyi selvemmin kaikki pienet virheet joita alkuperäisen pellinpalan pinnassa oli. Mattapintainen dippi ei peilannut niitä yhtä selvästi.
Leave a comment:
-
Jos ei ole vielä kaikkia saatu rapsutettua pois, niin ilmeisesti myös bräkleeni toimii.
Leave a comment:
-
Hakasin tuossa kylänmieheltä käytetyt vanteet tuonne Boratin alle. Vanteet oli maalattu jollakin Plasti Dipin tapasella (Plasti Lak?) ja päälle vedetty lakka. Pinta oli muuten ihan siisti, mutta paska oli pinttynyt tuohon kumiin kiinni niin maan perusteellisen tiukasti, että ajattelin repiä koko kumin veks. Helpommin sanottu kuin tehty.
Mitähän konsteja tuohon nyt keksis, ettei tarvi koko päivää tuhertaa noiden irroittamisessa? Varmaan tunnin hiplasin yhtä vannetta sormipelillä eilen, ja tulokseksi tuli puoli vannetta. Lämpö, joku liuotin, mikä? Joku mikä ei tärvele vanteiden maalipintaa.
EDIT: Ongelma ratkaistu. Avokki tuossa meni pihalle kessuttelemaan ja "viemään roskia". Ihmettelin sitten, että pitkiäpä tupakoita on löytänyt, mutta siellähän se vanteen juurella kökki ja rappaili dippejä.Viimeksi muokannut mstr; 2.8.2014, 12:50.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja tumpsi Näytä viestiMaalasitko maski paikallaan? Pitäisi 8P:lle tehdä sama temppu. Ajattelin myös maalata takarinkulat. Mahtaakohan onnistua rinkelit paikallaan, vai pitääkö irroittaa?
Leave a comment:
-
Jos meinasit teipata takaa rinkelien keskustat niin älä siihen ala :D. Reunoille perus suojaukset ja sen jälkeen roiskit dipit pintaan siten, että menee myös keskelle. Keskeltä sitten otat hammastikulla alkua dipistä, että saat sormella vedettyä ylimääräiset pois.
Leave a comment:
-
Juu toki täytyy peittää takaa. Mahtaa olla ankea teipattava tuo takarinkeliasetelma, mutta kokeillaan. Kiitokset vinkeistä :)
Leave a comment:
-
Onnistuu paikallaan kummatkin. Maskin taakse vaan tietenkin pistät jotain suojaa ettei mene syyläriin yms.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Shaingi Näytä viestiAudin keulasta rubbercompilla maalattu maski. Tuollainen siitä nyt tuli
Leave a comment:
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja Juha| Näytä viestiOnkos joku jo testannut Bilteman kumimaalia? :D
Leave a comment:
-
Itse kanssa kokeilin tuolla mastonin rubberilla vetästä A4 b8 etupuskurin alariman sekä A6 C5 ovien alalistat, 4 kerrosta laitoin kumpaankin ja ihan hyvät tuli.
Leave a comment:
-
Mastonilla onnistuu kyllä hyvin kunhan muistaa rauhassa vedellä. Suutin ainakin itselläni saattoi rykästä silloin kun alko ruiskuttamaan, mutta ruiskutushan kuuluukin aloittaa maalattavan pinnan ulkopuolelta. Ohuita kerroksia n. 6kpl vedin itse ja hyvä tuli.
Leave a comment:
-
Ei kyllä kovin hyvin onnistunu mastonilla vetäsy.. Valumia ja appelsiinipintaa tuli. Täytyy kahtoo, että repiikö noi irti ja maalauttaa maskin oikeella maalarilla..
Leave a comment:
-
Ei oo itellä ollu mastonin kaman kanssa mitään ongelmia, toissapäivänä suihkasin b6:sen kaikki alahelmat mustaks. Ei ole jääny appelsiini pintaakaan vielä kertaakaan, edellisessä autossa oli myös dippiä siellä täällä. Kestää käsin pesua ainakin hyvin.
Leave a comment:
-
Huomenna pääsee ite testaamaan mastonin versiota. Kestääkös tuon kuivumisessa normimaalia kauemmin??
Leave a comment:
-
-
Itellä kokemusta sekä plastidipistä että rubbercompista. Rubbercomp tuntu ainakin paljon riittävämmältä entä plastidip, mutta se purkin suutin.. ei sillä saanu hyvää jälkeä aikaseks vaikka kuinka sille kirvas. Plastidipi purkista taas tulee aina hyvin ja tasasesti, kertaakaan en oo sitä saanu räkimään
Leave a comment:
-
Maalailin ässäläisestä etumaskin merkkeineen päivineen mustakai viikonlopun aikana. Täytyy sanoa että aine ei minulta suosituksia saa. Hankala maalata siten että pinnasta tulisi tasainen, vaikka jonkin verran on tullut spraypurkeilla suihkittua, tällä kamalla tahtoi jäädä hieman appelsiinipintaa. Parista metristä ei virheitä huomaa mutta jos rupeaa katsomalla katsomaan niin kyllä ne silmään väkiain ottaa. Plastidipistä ei taas ole kokemuksia, ehkä sillä olisin minäkin onnistunut :D Kuka tietää. Jos tuo nyt oikeasti rupeaa häiritsemään niin revin pois ja dippailen uudelleen. Aine oli siis RubberComp semi-gloss musta
Leave a comment:
-
Ettei vaan olis tuo A3 hiottu mataksi ennen dipin laittoa, pysyy kuulemma paremmin kiinni kuin kiiltävässä lakassa.. Ei kannata ainakaan noiden kuvien perusteella menettää yöuniaan että dippi söis maalia.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viestiVaroittava esimerkki siitä, mitä dippi tekee maalipinnalle pitkässä juoksussa
Aika karussa kunnossa A3 dipin poiston jäljiltä.
Leave a comment:
-
Ainiin, en muistanu aiemmin mainita. Non-waxikin vaurioitti tuota dippiä, jäi semmosta jännää röpelöä.
Leave a comment:
-
Varoittava esimerkki siitä, mitä dippi tekee maalipinnalle pitkässä juoksussa
Aika karussa kunnossa A3 dipin poiston jäljiltä.
Leave a comment:
-
Huomasin sellasen, kun piti paikkailla dipattua vannetta ja putsasin paikattavaa aluetta, brakleenillä lähtee ihan pyyhkimällä dippi irti.
Leave a comment:
-
Kyllä sitä dippiä 4 kerrosta on itellä ja aika pieninä paloina se siitä lähti. Sotku ei niin haittaa, kun renkaat on irti ja pestä voi sit vaikka ulkona. Tuota pienpoistoo taitaa olla tallissa niin kokeillaan sitä vaikka ensin ja sit jotain hiilivetyä. (kunhan joskus jaksaa, kun talveen on niin pitkä aika vielä :))
Leave a comment:
-
Jos dipin nyppiminen ei onnistu kunnolla, todennäköisin syy on liian ohut dippikerros. Juuri tun poistettavuuden vuoksi dippiä käsketään laittaa vähinttän 4-5 kerrosta (vaikka peittäisikin jo ekalla kerroksella.) Ideana on siis tehdä dipistä paksu kalvo, joka ei repeile poistettaessa.
Tuolle oli olemassa joku oma liuotinkin, jolla dipin saa pehmennettyä sellaiseksi, että lähtee painepesurilla. Tosiaan myös hiilivetypohjaiset liuottimet pehmentävät dipi. Tuo liuttaminen on kyllä melk osottaista hommaa, koska liutin tosiaan sulattaa dipin taas nestemäiseksi.
Leave a comment:
-
Hiilivety pohjainen liuotin tai pienpoisto aine toimii tuohon poistamiseen. Tai näin isot pojat kertoivat. Ei omaa kokemusta.
Leave a comment:
Leave a comment: