Löytyykö kellään tietoa missä sijaitsee A6 c7 2012 ilmajousituksen kompuran rele?
Pitäisi vaihtaa, mutta kun ei oikein löydy informaatiota sijainnista.
Madalsin kuukausia aiemmin -17mm obdelevenillä, homma meni kerralla nappiin. (tämän tein vw-diagnosticmodessa)
Nyt madalsin linkeillä vielä n.20mm lisää. Auto sillon tällön moottoritievauhdissa, heitti alustan vikakoodit tauluun ja hävitti vakkarit yms. (kaikki ok seuraavan käynnistyksen jälkeen)
Ajattelin nyt että calibroin alustan uudelleen ja poistan madalletut arvot obdelevenillä. Ja madaltaisin vain linkeillä.
MUTTA ajatuksissani lähdin koodaamaan auton ollessa "dynamic" asennossa. Ja kohdan 7 "start to reference level" onnistuin painamaan "start to reference level productiveen". Kaiken kukkuraks saatoin onnistua aukomaan ovenkin samaan syssyyn kesken homman.
Kaikki menee koodauksessa läpi viimeiseen kalibrointiin asti, mutta sitten kalibroinnissa antaa virheen "(24)Procedure cannot ge performed, incorrect sequense" ja homma tyssää siihen.
Ja nyt tarjoilee vikakoodit
-Control position not adapted C10440
-Control module not coded U10130
-No band end programming occurs
Tulikohan marmori reissu vai vieläköhän ton koodailee kuntoon? Obdelevenillä en pääse ollenkaan pitkänkoodauksen kautta tekemään mitä, siinäkin iskee virheet tauluun.
Kokeillut VW- diagnostic modessa ja Develepment modessa kaikkea mitä keksinyt.
Onko PK seudulla vcds velhoa ketä kiinnostais jeesata?..
En OBD11 kanssa oo ilmapussien kanssa lähtenyt pelleilemään koska tiedän että käännökset on sinnepäin ja muutenkin epäluotettava softa moiseen, mut eihän tossa vahingossa nyt ole käynyt niin että purkki olis jotenkin mennyt tuotantotilaan? Tuo U-vikakoodi vähän haiskahtaa marmorireissulta. Pistä joku full scan tai sitten sen purkin 34 - Chassis Control info-välilehden tiedot, niin selviää vähän enempi jo suoraan.
Ootko nyt tällä viikolla seutuvilla? Voin sitä vilkaista odiksella/vcdsllä vkl aikana jos vaan omat menot sen sallii.
En OBD11 kanssa oo ilmapussien kanssa lähtenyt pelleilemään koska tiedän että käännökset on sinnepäin ja muutenkin epäluotettava softa moiseen, mut eihän tossa vahingossa nyt ole käynyt niin että purkki olis jotenkin mennyt tuotantotilaan? Tuo U-vikakoodi vähän haiskahtaa marmorireissulta. Pistä joku full scan tai sitten sen purkin 34 - Chassis Control info-välilehden tiedot, niin selviää vähän enempi jo suoraan.
Ootko nyt tällä viikolla seutuvilla? Voin sitä vilkaista odiksella/vcdsllä vkl aikana jos vaan omat menot sen sallii.
Moi, huomasin viestis vasta nyt. Tänään juuri räpläsin autoa vcds:llä.
Tässä tän hetkiset koodit moduulissa 34. (chassis control)
Address 34: Level Control Labels: 4G0-907-553.CLB
Control Module Part Number: 4G0 907 553 F HW: 4G0 907 553 F
Component and/or Version: LUFE-DAEMPFER H18 0782
Software Coding: 008002
Work Shop Code: WSC 12345 123 12345
ASAM Dataset: EV_AirSuspe 003024 (AU57)
ROD: EV_AirSuspe_AU57.rod
VCID: 2E5305D7712DF8EB6B-807A
4 Faults Found:
403200 - Function Shut-Off Active
C10C8 00 [00001001] - -
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 203
Mileage: 210689 km
Date: 2025.06.08
Time: 16:22:49
2 viimeistä vikakoodia tahtoo sanoa että on tosiaan tuotantotilassa, ja siitä ei oikeastaan hankkiuduta eroon ilman Odista online-yhteyksillä, SVM/SWK-toiminnot vaatii tehdasyhteydet ja niihin mulla ei ikävä kyllä ole pääsyä Audin parissa, eli kättä taskuun ja marmorille vaan. Ihan max tunnin homma online-koodauksineen ja alustan sopeutuksineen.
Comment