Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lisäkaukovalot A4 B7:aan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Tuota em. sarjaa ei tainnut olla myytävänä puoli vuotta sitten tai lipsahti silmien ohi. Itse laitoin tämän asennussarjan: http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=1640

    Asennussarjaa valmistavan Sepabin nettisivu:
    http://www.sepab.se/produkter/elsystem/extraljuskablage

    Cibien lyhtyjen mukana tulevat, valmiiksi asennetut liitäntäkaapelit olivat muuten onnettoman ohuita arviolta 0,5 mm2:n johtimia, korvasin ne 1,5 mm2:n johtimilla.

    Lopputuloksesta kuva täällä: http://aijaa.com/tiv5iE

    Comment


    • #32
      Nyt on Hellan Luminatorit paikallaan. Ref.luvut kun laskee (yhteensä 90) niin on vieläpä laillinenkin, sitähän ei tarvitse kertoa, että mitkä polttimot siellä on :) Asennuksessa ei juuri ongelmia ollut, eikä siihen mitään valmiita johtosarjoja tosiaan tarvinnut. Motonetistä kaikki hilppeet (2.5" kaapelia, rele diodilla ja rek.kilven taakse teline) ja heivas ne mukana tulleet neekerikaapelit pois ja korvas kaikki tuolla 2.5":lla. Mitään häiriöitä ei ole aiheuttanut auton omaan sähköjärjestelmään.

      Vähän ne on tuossa Audin keulilla kun hirvellä kiikarit, mutta pääasia on että nyt NÄKEE!
      Viimeksi muokannut Maxpres; 23.9.2013, 15:15.

      Comment


      • #33
        Tommi mitkä nuo hellan luminaattorit ovat malliltaan? Mikä noissa on Ref. luku? Nopeesti katsottuna löysin vaan 37,5 ref. luvulla olevia. Niin ja mistä noi hommasit?

        Comment


        • #34
          Eli nämä Luminatorit (ref 17.5). Enkä ostanut mistään liikkeestä vaan tuli ihan muuta kautta, joten en tiedä mistä on alunperin.

          Niin ja sen verran voisi lisätä tuohon asennukseen, eli jos käyttää tuota Motonetin kilpitelinettä, niin siihen piti lisätä sellaiset n. 10x5cm lattarauta jatkot, jotta valoja sai hiukan ulos päin maskista, koska muuten otti kiinni.

          Comment


          • #35
            Miten kytkit nuo valot toimimaan? Teitö erillisen kytkimen vai kytkitö pitkien rinnalle?

            Comment


            • #36
              Ihan pitkien rinnalle. Herätteen releelle otin ihan siitä johtonipusta mikä menee umpioon. Sieltä etsin valokynän kanssa oikean piuhan ja ryöstin siitä.

              Tässä kuvaa pitkät päällä ja vertailuna lyhyet.

              Comment


              • #37
                Ihan peru ryöstöliittimelläkö ryöstit ton herätteen? Aika huima ero on kuvissa! Taitaa mennä hankintalistalle.. ;)

                Comment


                • #38
                  En viitsinyt katkaista sitä alkup. johtoa, vaan ihan kuorin sen ja sitten kiersin sen releelle menevän johdon siihen ympärille ja erkkaria päälle. Tosin se herätteelle menevä johto ei ollut tuota 2.5" vaan siihen riitti ohkasempikin. Jos haluaa käyttää noissa valoissa 100w polttimoita, niin sitten kannattaa vetää kaikki (paitsi tuo heräte) tuolla 2.5":lla ja myös sellainen sulakerasia, jossa myös tuon paksuiset johdot. Sellaista muuten ei saanut Motonetistä, mutta siellä oli myös rasioita, joihin sai liitettyä sellaiset johdot kuin haluaa.

                  Comment


                  • #39
                    OK. Kiitos vinkistä. Ootko itse vaihtanut nuo polttimot 100 wattisiin vai onko alkupeäset?

                    Comment


                    • #40
                      Kyllä alkuperäiset voi vaihtaa 100-wattisiin, vaikka ne eivät laillisia olekaan. Mulla on ollut niitä pienissäkin muovikuorisissa lisävaloissa eikä sulamisilmiöitä ole tapahtunut. Jostain syystä moni kouhkaa referenssiluvuista: ikinä en ole kuullut, että katsastaja tai poliisi olisi tarkastanut kenenkään lisävalojen referenssilukuja ja polttimoiden tehoja. Pieni vilunki niissä voi ihan hyvin mennä kansalaistottelemattomuuden tai jopa turvallisemman näkemisen piikkiin... :)
                      Toisaalta harvan 100-wattisen polttimon valoteho on suorassa suhteessa ilmoitettuihin teholukemiin...

                      Comment


                      • #41
                        Gousti mulla pölyttyy vintillä Rallye 1000:t kirkkaalla lasilla,100 wattisilla ja kilpitelineellä.laita faksia tai jotain jos haluat sovitettavaksi. Yhden talven ilmainen koeaika (ilman palautusoikeutta...) :)
                        Viimeksi muokannut kontio; 29.9.2013, 18:59.

                        Comment


                        • #42
                          Joo 100 wattiset tosiaan sinne laitoin, vaikka ne eivät lailliset olekkaan. Itse katson kuitenkin että on tärkeämpää nähdä, kun kuitenkin joutuu jonkin verran talvella pimeillä teillä ajeleen. Kesäksi noi saaki siten lähtä tuosta keulilta.

                          Comment


                          • #43
                            Onhan noita sakkoja saatu kun on ollut liian suuren referenssin valot autossa. Riippuu ihan kuin mlkkuja poliiseja sattuu olemaan, mutta perusteet on sakoille olemassa. Samoin sille, että hylätään katsastuksessa (tai ainakin merkintä otteeseen). Polttimon tehoa tuskin kukaan huomaa, se menee läpi melkoisella varmuudella.

                            Comment


                            • #44
                              100-wattinen sammuu eri tavalla, se niinku hiipuu sammuessaan. 55W räpsähtää kuin veitselle leikaten pimeäksi.
                              Eli kyllä poliisit varmaan tunnistaa jos satut vastaan ajamaan 100W lisäpitkät sammuttaen ja ne jaksaa kiinnittää huomiota, mutta siitäkin on vielä suht pitkä matka että vetävät käsijarrukäännöksen, pysäyttävät ja alkavat tutkimaan polttimoa.

                              (edit- toki mitä kauempaa ne sammuttaa niin sitä huonommin sen huomaa. mulla on ainakin tapana ajoissa vaihtaa ne lyhyet vaikkei "laittomia" valoja oliskaan :) )

                              Comment


                                #45
                                http://www.erikoistekniikka.fi/tuote...lo/3010310100/

                                Umpiossa hyväksyntä xenonvalolle (DR merkintä). Tämänhetkisen viranomaisten käytännön mukaan näihin valoihin saa asentaa 35w xenonit
                                Xenoneilla lisätehoa 100W-polttimoiden sijaan?

                                Comment


                                • #46
                                  Rekkamiehen valintahan tuo olisi, eli xenoneilla on noissa 37,5 referenssi =nuo kun lätkäiset päälle niin auton omat valot pitää sammuttaa... :D

                                  Hienoja lakeja tässä maassa...

                                  Comment


                                  • #47
                                    Niin ja noin yleisesti kytkennästä, kannattaa laittaa releen kautta ohjaus ja omat virtapiuhat suoraan akulta (edit siis toki releen kautta) lisävaloille. Turha rasittaa niitä orkkisvalojen johtoja 200W lisäkuormalla.

                                    Comment


                                    • #48
                                      eikai kukaan tosissaan meinannut ryöstää omilta valoilta virtaa? huh huh...

                                      Comment


                                      • #49
                                        Joo virta ehdottomasti akulta. Isekkään sitä maininnut, kun tuossa loruilin asennuksesta, kun sitä piti jotenki itsestään selvyytenä. Eikä noista 2.5" johdoistakaan muuten paljon apua olisi :)

                                        Comment


                                        • #50
                                          Kytkentä menee siis jokseenkin näin:
                                          Akulta +12v -> sulake -> rele -> lamput
                                          maa (rungosta) -> rele & lamput
                                          heräte (johtosarjassa pinnistä 11) -> rele

                                          Oletteko siis ottaneet herätteen rosvolla Moottoritilan liittimestä? ja varmastikin kuvan valmis rele+johtosarja olisi sopiva.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Josko jätetään rosvoliittimet kauppaan ja käytetään ihan mitä vaan muuta, mielellään niin, ettei alkuperäistä johtosarjaa tuhota.
                                            Kivempaa sitten myöhemmin etsiä vikoja ja palauttaa tarvittaessa vakioksi.
                                            Herätteen voi ottaa esimerkiksi sisältä viikseltä tulevista piuhoista, samalla kätevä laittaa erillinen katkaisija lisävaloille.
                                            Tai vaikka lampun kannan päästä, ilman että vanhaa johtoa tarvii katkaista.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Katkaisijan voi myös laittaa releen maadoituspuolelle, joka on turvallisempi puoli vedellä johtoja kajuutassa. Katkaisin on osoittautunut tarpeelliseksi varusteeksi, kun on tilanteita, joissa voi käyttää auton omia pitkiä, mutta ei lisäpitkiä.

                                              Sulakkeelle ja releelle on olemassa kiinni ruuvattavia sokkeleita, joilla saa siistin ja toimivan asennuksen. Johdon väliin roikkumaan tulevat sulakkeet on vähän sellaisia virityksiä. Johtosarjan tekisin itse, niin tulee hyvä. Esimerkiksi Hellan valojen mukana tuleva rele on erikoisella kytkennällä ja olen heittänyt sillä yleensä vesilintua ja kytkenyt relesokkelin johdot normaalin releen kytkennän mukaan.

                                              Comment


                                                #53
                                                Releen saattaa saada mahtumaan sulake/rele-boksin sisään. Siellä se pysyy kuivana ja monelta murheelta vähempänä. Ryöstöliittimen jos laittaa, niin kannattaa ehkä rasvata se umpeen akkunaparasvalla niin ei hapetu vuosien varrella poikki, kuten minulla kävi.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Olisiko vielä jollakin tarkempaa vinkkiä mistä ottaa heräte lisäpitkille, omassa autossani bi-xenonit. Olisiko helpointa ottaa valonvaihtokytkimen tai valoviiksen takaa. valoviikselle menevästä johtosarjasta jos ottaa nii joutuuko purkamaan ratin ympäryksen, koska siinä oli ainakain hyvin hankalasti tähtitorxit melko syvällä.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Olisiko se sitten tuo bi-xenonin läpälle (N 347) menevä lila/sininen-johdin mistä tuo sähkö pitäisi rosvota? Työkaveri näytti mulle viime syksynä lisävalojen asennuksen tarkoitettuja reed-releitä/kytkimiä joilla saa rosvottua signaalin modaamatta alkuperäistä johtosarjaa? Linkkiä kellään?
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      bi-xenonin solenoidilta voi ottaa herätteen releelle. Diodin voi laittaa varuiksi väliin. Linkin kuvat b8:sta, mutta vastaavasti saa kaiketi b7:aan. lisävalorauta kannattaa tehdä jostain kulmaraudasta. Valmisraudat ovat melko velttoja. https://www.dropbox.com/sh/web5cno0g...iKgJjcQRa?dl=0

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Eiköhän tuo li/bl toimi hyvin. Umpion liittimeltä vain pinni irti ja uusi pinni lisäjohdon kanssa tilalle. Eipä tuohon diodia tarvitse.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Tulipa laiteltua valot ja heräte otettu pinnistä nro11. Sellainen ongelma, että ei edes auton omat pitkät vaihdu ja lisävalot on pimeänä. Herätepiuhan kun ottaa irti releeltä toimii auton omat pitkät. Mikäköhän tuossa on ongelmana?

                                                          E: Eipä ollut kummoinen ongelma. Vaihdoin herätteen ja maapiuhan paikkaa releellä niin alkoi toimimaan. Diodilla oleva rele niin pitikin ole juuri toisinpäin maa ja heräte kuin normaalisti tottunut kytkemään.
                                                          Viimeksi muokannut kempula; 20.11.2016, 21:17.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Miten tuosta lampun liittimen johdosta 11 kannattaa heräte oikein ottaa?
                                                            Rosvolle juuei, johtoa en mielellään katkaise tai kuori.

                                                            Ei oikein leikannut miten liittimestä saisi johdon/pinnin irti herätejohdon lisäämistä varten...

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Oletteko asentaneet näihin sitä xbb releä. Omaan hankin juuri ja nyt mietin, että mihin kyseinen rele kannattaisi sijoittaa niin ettei ole suoraan alttiina vedelle. Audi A4 B7 avant BFB 1.8tq kyseessä siis.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X