Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lisäkaukovalot A4 B7:aan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • vV8m5
    vastasi
    Tuukan b7aan kytkivät väyläpurkkiin:
    Alkuperäinen kirjoittaja tusa91 Näytä viesti

    Tuo kuitenkin toiminnan kannalta varmin tapa laittaa se sinne väylää. Tuohon kuitenkin olemassa valmiit väyläpurkit ja ohjeetkin löytää valmistajan mobiilisovelluksesta merkki ja mallikohtasena. Eli siis purkki väylään ja nappi kojelautaan, että saa tarvittaessa erikseen lisät pois päältä. Kuitenkin joskus sillain sumua, että lisävalosta voi olla haittaa.

    Leave a comment:


  • Kurtti
    vastasi
    Onko audi a4 b7 vm2007 väylä auto?
    Mietin tuota ku pitäs lisävalo laittaa keulaan niin pitäiskö olla eri rele että toimii. Volkswagen touaregissa ei toiminu normi lisävalon johtosarjalla joten piti joku eri rele laittaa että toimii

    Leave a comment:


  • Lebu
    vastasi
    Onko tuolla B7 puskurin takana kilven kohdalla mitään hajoavaa, pesurin letkut, johtoja tai muuta?

    Eli tarvitseeko puskuri irroittaa kun laittaa lisävalotelineen kiinni vai voiko vaan ruuvata sen paikalleen käyttäen järkevän mittaisia ruuveja?

    Leave a comment:


  • ^^QuttrO^^
    vastasi
    No nyt on lisävalo asennettu. Mut semmonen kysymys vielä, lisävalossa on parkkivalokin ni mikähän auton johdoista olis parkin johto tai miten ois fiksuin kytkeä se käyttöön?

    Leave a comment:


  • ^^QuttrO^^
    vastasi
    Nii vähän ajattelinkin et maski söis valotehoa. Taidan itsekkin päätyä perinteiseen ratkaisuun kyllä, ei huvita se puskurijumppa pahemmin.
    Viimeksi muokannut Killeri; 15.9.2018, 09:50. Perustelu: Sotkut siivottu.

    Leave a comment:


  • Dwarner
    vastasi
    Lisäkaukovalot A4 B7:aan

    On siellä tilaa (riippuen toki valaisimen koosta), mutta maski leikkaa niin paljon valotehosta, että miettisin pariin kertaan. Ei ainakaan hyötyä investoida kovin kummoiseen valoon. Lisäksi puhtaanapito sen verta hankalaa, että sekin vie tehoja. Pesurilla voi yrittää ruikkia, mutta ötököiden yms. hinkkaaminen vaatii puskurijumpan. Säätökin melko hankala tehdä.

    Vähän täytynee custom pidikkeitä rakennella.
    Itse vain sovittelin paikalleen, mutta päädyin perinteiseen ratkaisuun.

    Leave a comment:


  • ^^QuttrO^^
    vastasi
    Nonii tarvis nyt täsä iltojen hämärtyessä hommata lisäpitkät audiin. Mielellään led paneelia ja mieluusti jos maskin taakse saisi. Oottekos B7 laittanu maskin taakse paneeleja? Onko maskin takana edes tilaa? Kuvia toteuksista olisi kiva nähdä ja neuvoja ottaa vastaan.

    Leave a comment:


  • Stresside
    vastasi
    Ja pinnistä 10 saa parkit virran, jos joku toinenkin aprikoi.

    Leave a comment:


  • Stresside
    vastasi
    Löytyykö ketään, joka olisi asentanut lisävalojen parkit myös toimimaan? Muita toteutustapoja kuin ryöstää virta/heräte ajovalojen johdoista?

    Leave a comment:


  • Stresside
    vastasi
    Valot paikallaan ja kuten Buuhiz totesi, hyvin sai ujutettua DT3-liittimelliset johdotkin keulalta konetilaan ilman puskurin irroitusta. Homma alkaa olla muuten buéno, mutta lisävalojen parkeille pitäisi vielä saada heräte/virta.

    Yleismittarilla kolme pinniä antaa jatkuvasti 10V tai 12V, ihan sama miten valokatkaisijaa kääntelee. Vahvin veikkaus parkkien pinnille on tällä hetkellä pinni 10, jonka virta hyppää 10V -> 12V kun valokytykimestä kääntää. Osaako joku vahvistaa, että pinni on oikea?

    Pitkien herätehän tulee pinnistä 11.

    Leave a comment:


  • näkymätön
    vastasi
    Hei kaikille. Laitoin Audiini lisävalon tällä tavoin. Maskin taakse laitoin isot aluslevyt ja tuet laitoin (2kpl, eivät ole vielä paikoillaan näissä kuvissa kun kokeilin tarvitseeko niitä) valopalkin alapinnasta Audi logon rinkuloiden välin paksulla ruuvilla kiinni. Lisäksi ruuvasin konehuoneenpuolella maskin/keulapalan kiinni lukkopeltiin muutamalla ruuvilla. Ei vapise yhtään ja minun silmään näyttää ihan siistiltä asennukselta.

    https://linksharing.samsungcloud.com...5068823CAdAYi1

    Leave a comment:


  • Stresside
    vastasi
    Liittimen purkamistakin mietin, on siis kyllä tuttu proseduuri. Kokeilen nyt kuitenkin ensin ujuttaa.
    Apparin puolella, ilmanoton alla näytti olevan hyvä reikä moottoritilaan, kunhan ensin saa ujutettua piuhat "syylärikotelosta" ulos.

    Leave a comment:


  • Buuhiz-
    vastasi
    Kyllä sen liittimen sieltä maskin muovien reunoilta sai ujutettua, ainakin kaverilla saatiin tulemaan ihan kohtuudella johdot jostain välistä. (Perusmalli, ei S-line). Maskin ruuveja aukaistiin päältä niin sai vähän lisämillejä pujotukseen.

    Leave a comment:


  • teuska
    vastasi
    Sen liittimen saanee purettua siististi ihan pienellä ruuvarilla, jolloin paljon helpompi löytää sopiva reikä pelkälle johdolle.

    Leave a comment:


  • Stresside
    vastasi
    Itselläkin lisävalojen asennus edessä. Vilkaisin johdoille reittimahdollisuuksia keulalta maskin/coolerin läpi konetilaan, mutta tiukalta vaikuttaa että saisi DT3-liittimen ujutettua. Onko jengi saanut johdot kikkailtua ilman etupuskurin irroitusta ja mitä kautta?

    Leave a comment:


  • Dwarner
    vastasi
    Rosvoliittimellä mennään täällä. Toisessa autossa kesti 8 vuotta ja reippaat 400tkm, joten luotto on kova. Sitä hauenleukaa kun puristaa johtimelle sopivaksi, niin ei kontaktin kanssa ole ongelmaa.

    Leave a comment:


  • teuska
    vastasi
    Laita siihen vielä väliin kytkin, että saat sammutettua ledit vaikka auton pitkät palaisikin.
    Paljon mukavampaa lumipyryssä kun saa osan valoista pimeäksi.

    Rele väliin, releelle heräte auton pitkiltä ja releen maa kierrätetään kytkimen kautta, niin pääsee pienimmällä johdotuksella.

    Leave a comment:


  • Hallikainen
    vastasi
    Nostellaan.
    Tilasin tuollaisen X-Vison Domibarin ja se olisi tarkoitus asentaa kun paneeli saapuu.
    Eli helpoin ottaa suoraan virta pinniltä 11 jos haluaa toimimaan auton omien pitkien kanssa vai kannattaako tehdä jollain muulla taktiikalla kytkennät ? Tarkoitus olisi että toimii auton valojen kanssa samaan aikaan.

    Leave a comment:


  • Jukuri
    vastasi
    No ei se rosvo nyt välttämättä niin huono ole. Sille kannattaa vaan miettiä hyvä paikka, suojata koko liitin vaikka akkunapa- tms vaseliinilla ja /tai teipata vaikka vulkanoituvalla teipillä umpeen. Tai sitten poikki vaan ja tekee jaon liittimessä, jolloin saa sukitettua.

    Leave a comment:


  • Kuiders
    vastasi
    Oletteko asentaneet näihin sitä xbb releä. Omaan hankin juuri ja nyt mietin, että mihin kyseinen rele kannattaisi sijoittaa niin ettei ole suoraan alttiina vedelle. Audi A4 B7 avant BFB 1.8tq kyseessä siis.

    Leave a comment:


  • kona24
    vastasi
    Miten tuosta lampun liittimen johdosta 11 kannattaa heräte oikein ottaa?
    Rosvolle juuei, johtoa en mielellään katkaise tai kuori.

    Ei oikein leikannut miten liittimestä saisi johdon/pinnin irti herätejohdon lisäämistä varten...

    Leave a comment:


  • kempula
    vastasi
    Tulipa laiteltua valot ja heräte otettu pinnistä nro11. Sellainen ongelma, että ei edes auton omat pitkät vaihdu ja lisävalot on pimeänä. Herätepiuhan kun ottaa irti releeltä toimii auton omat pitkät. Mikäköhän tuossa on ongelmana?

    E: Eipä ollut kummoinen ongelma. Vaihdoin herätteen ja maapiuhan paikkaa releellä niin alkoi toimimaan. Diodilla oleva rele niin pitikin ole juuri toisinpäin maa ja heräte kuin normaalisti tottunut kytkemään.
    Viimeksi muokannut kempula; 20.11.2016, 21:17.

    Leave a comment:


  • pasi_
    vastasi
    Eiköhän tuo li/bl toimi hyvin. Umpion liittimeltä vain pinni irti ja uusi pinni lisäjohdon kanssa tilalle. Eipä tuohon diodia tarvitse.

    Leave a comment:


  • hiloran
    vastasi
    bi-xenonin solenoidilta voi ottaa herätteen releelle. Diodin voi laittaa varuiksi väliin. Linkin kuvat b8:sta, mutta vastaavasti saa kaiketi b7:aan. lisävalorauta kannattaa tehdä jostain kulmaraudasta. Valmisraudat ovat melko velttoja. https://www.dropbox.com/sh/web5cno0g...iKgJjcQRa?dl=0

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Olisiko se sitten tuo bi-xenonin läpälle (N 347) menevä lila/sininen-johdin mistä tuo sähkö pitäisi rosvota? Työkaveri näytti mulle viime syksynä lisävalojen asennuksen tarkoitettuja reed-releitä/kytkimiä joilla saa rosvottua signaalin modaamatta alkuperäistä johtosarjaa? Linkkiä kellään?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Amekki
    vastasi
    Olisiko vielä jollakin tarkempaa vinkkiä mistä ottaa heräte lisäpitkille, omassa autossani bi-xenonit. Olisiko helpointa ottaa valonvaihtokytkimen tai valoviiksen takaa. valoviikselle menevästä johtosarjasta jos ottaa nii joutuuko purkamaan ratin ympäryksen, koska siinä oli ainakain hyvin hankalasti tähtitorxit melko syvällä.

    Leave a comment:


  • Jukuri
    vastasi
    Releen saattaa saada mahtumaan sulake/rele-boksin sisään. Siellä se pysyy kuivana ja monelta murheelta vähempänä. Ryöstöliittimen jos laittaa, niin kannattaa ehkä rasvata se umpeen akkunaparasvalla niin ei hapetu vuosien varrella poikki, kuten minulla kävi.

    Leave a comment:


  • audiq
    vastasi
    Katkaisijan voi myös laittaa releen maadoituspuolelle, joka on turvallisempi puoli vedellä johtoja kajuutassa. Katkaisin on osoittautunut tarpeelliseksi varusteeksi, kun on tilanteita, joissa voi käyttää auton omia pitkiä, mutta ei lisäpitkiä.

    Sulakkeelle ja releelle on olemassa kiinni ruuvattavia sokkeleita, joilla saa siistin ja toimivan asennuksen. Johdon väliin roikkumaan tulevat sulakkeet on vähän sellaisia virityksiä. Johtosarjan tekisin itse, niin tulee hyvä. Esimerkiksi Hellan valojen mukana tuleva rele on erikoisella kytkennällä ja olen heittänyt sillä yleensä vesilintua ja kytkenyt relesokkelin johdot normaalin releen kytkennän mukaan.

    Leave a comment:


  • teuska
    vastasi
    Josko jätetään rosvoliittimet kauppaan ja käytetään ihan mitä vaan muuta, mielellään niin, ettei alkuperäistä johtosarjaa tuhota.
    Kivempaa sitten myöhemmin etsiä vikoja ja palauttaa tarvittaessa vakioksi.
    Herätteen voi ottaa esimerkiksi sisältä viikseltä tulevista piuhoista, samalla kätevä laittaa erillinen katkaisija lisävaloille.
    Tai vaikka lampun kannan päästä, ilman että vanhaa johtoa tarvii katkaista.

    Leave a comment:


  • Amekki
    vastasi
    Kytkentä menee siis jokseenkin näin:
    Akulta +12v -> sulake -> rele -> lamput
    maa (rungosta) -> rele & lamput
    heräte (johtosarjassa pinnistä 11) -> rele

    Oletteko siis ottaneet herätteen rosvolla Moottoritilan liittimestä? ja varmastikin kuvan valmis rele+johtosarja olisi sopiva.

    Leave a comment:

Working...
X