Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 ja vanteiden sopivuus
Collapse
X
-
Hiukan OT, mutta muutamaan otteeseen olen testaillut näitä halppismerkkejä (Nankang, Linglong) ja aina sama juttu, renkaat eivät ole pyöreitä, eli ei saa tasapainoon. Nyt kesän alussa hommasin 19/245/40 Linglongit ja parilla eri vanteilla koitettu, joista toiset pakasta vedetyt, niin ei vaan onnistu tasapainoitus kaikissa renkaissa. Muilta osin renkaassa on kyllä yllättävän hyvät ominaisuudet, mutta menee vähän hukkaan juuri tuon takia. Nangkangit sitten taas olivat joka suhteessa aika paschat, mutta siitä kokeilusta aikaa jo vuosia :) Ehkä vain on ollut huono tuuri, mutta ei kyllä jatkossa enää uskalla lähteä näihin, kun taitaa olla niin paljon tuurista kiinni minkälaiset saa, koska ilmeisesti valmistuksessa käytettävät toleranssit taitavat olla niin suuret. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
-
Luulen kyllä, että kallistun tuon 235 LingLong:in suuntaan jahka noita renkaita alan hankkimaan :)
Leave a comment:
-
Sanotaanko näin että luotan micheliniin ääritilanteissa (vaikka niihin ei oo joutunu) enemmän, joskin "urheilullisesti" ramppia ajettaessa Minerva on jämäkämpi ku toi mich. Hintaansa nähden en löydä valitettavaa. Ehkä ainoa näin kylmillä ilmoilla niin kylmänä rengas on jotenki tosi kovan olonen, lämpenee kyllä normaaliksi ainakim moottoritieajossa hyvinkin nopeaa.
Uraherkkyydessä ei myöskään huomionarvoisia eroja. Pitäis päästä perä jälkeen testaamaan, mutta ehkä siinä semmosta pientä rauhallisuutta on, vaikka en juuri urissa ajele.
Kaverilla on linglongit jollain rekkakoolla (7-srj BMW) eikä oo haukkunu, ite päädyin Minervoihin heti saatavuuden ja hieman halvemman hinnan (liikkeestä ostettuna) takia. Samoin Jap3 ei haukkunu linglongeja ku uteli kokemuksia.
Ehdottomasti istuvuuden takia 235, mutta en tykkääkään jos pystyolkanen rengas tulee vielä vanteen yli.
Leave a comment:
-
Juu kattelin tuossa etukäteen hieman noita Tuomaksen kuvia ja tuo 235/35 näyttää ainakin ulkonäölliseti juuri passelilta :)
Aattelin lähinnä, että onko tuolla ajettavuuden kannalta minkälaista eroa? leveydessä 235 vrt 245... Onko uraherkkyydessä eroa?? Taitaa olla kyllä aika rengaskohtaista tuokin. Tosin tuo Linglong taitaa olla myös hieman leveämpi, kun vastaava rengas yleensä.
235 tuo kantavuus 91 on hieman pienempi ja mennään jo aika rajoilla B8 akselimassojen kanssa, mutta toki tuossa vielä jää hieman pelivaraakin. Onko tuo kuitenkin löysempi rengas ajaa kun vertaa 245 renkaaseen jossa kantavuus on 93??
Menee ehkä vähän OT, mutta minkälaiset kokemukset sulla on Tuomas tuosta Minervasta kun vertaa esim. misukoihin?
Leave a comment:
-
Miten niin halkaisija menee turhan pieneksi? Mun mielestä ehottomasti toi 235/35. 235/40 on vielä 245/35 puoltoista senttiä halkasijaltaan isompi. Kaippa tommonen vielä mahtuu pyörii, jos alle mielii? :D kato Mikko aiemmalta sivulta parit kuvat mitä laitoin juurikin moisesta setistä.
Ja linglongi pitäs olla varsin toimiva. Ite yllätyin että niinki hyvä toi Minerva mitä se on hintaansa nähden.
Ehkä ois voinu myös selata keskustelua ku juurikin aiheesta puhuttiin, mutta kertaus on opintojen äiti..
Leave a comment:
-
235/35 menee halkaisija turhan pieneksi. Itse laittaisin 235/40 tai 245/35.
Leave a comment:
-
Mitä rengastusta suosittelette B8 avanttiin tuollaiselle 9x19 et33 vanteelle? Kumpi 235/35 vai 245/35 on järkevämpi?
Tuo kapeampi voisi kuulostaa paremmalta (ei ehkä vetele nin paljoa suomen uraisilla teillä).
Ajattelin, että vois koittaa tuota kiinalaista rengasta ja sortua linglong greenmax:iin. On saanut aika paljon positiivista palautetta ja kuitenkin yli 50% halvempi kuin tuollainen premium rengas. Ja tosiaan kesärenkaasta kyse...
Leave a comment:
-
235/35 Minerva pyörii alla joo. Lompakko ku ois antanu myöten nii oisin tilannu misukat, oisin saanu pyöreäolkasemman nii oisin voinu vähän ehkä tuoda ulos päin tai laskea keulaa, mut nyt ei raavi ja istuu ihan ok niin menköö noin. :)
Leave a comment:
-
No minulla on 19x9.5 ET35, renkaina 245/35 (kuten olen tässäkin ketjussa aiemmin kertonut) ja alustana Eibach pro-kit, joka on hyvin lähellä s-line alustaa korkeudeltaan. Hyvin mahtuu pyörimään.
Leave a comment:
-
Tomppis; oliko sulla noissa kuvissa mikä gummi siis - 235/35?
Leave a comment:
-
OK, kiitosta...
Eli kyllä sen pitääs hyvin mahtuu ainakin tuolla 235/35 renkaalla...kehä tuolloin 647mm. Kun taas tuossa 255/35 kehäksi tulee 661mm, ja tunkee se renkaan ulommaskin 7mm vaikkakin ET on tuo isompi 33 - verraten siis harkitsemaani 30.
Kommentteja saa viel antaa, jos vaikka jollain olisi juuri samankaltaista alla...
Leave a comment:
-
Ei oo mikään ihme, Dunlop on melko pystyolkanen rengas ja mun mielestä aivan liian leveä rengas 9" vanteelle. On se low sarja melkeen (eestä) neljä senttiä ylempänä, ainaki mulla oli.. ;P
Tosin itellä oli noiden low-jousien kans takana 9,5 ET 30, eessä 33 eikä kyllä raapinu kertaakaan. Kumi oli tosin pyöreä 245 misukka joten se kyllä vaikuttaa..
235 kumilla saa kyllä varmastikki raapimiset kuriin
Tos on vielä renkaan istuvuus ja kaarelle tulo kohtuucämberillä ja madalluksella..
Kappas, niskajumppaa heti aamuun..Viimeksi muokannut Tomppis; 9.9.2015, 09:23.
Leave a comment:
-
Mulla ainakin kumit raapi töyssyssä kaaria edessä ja takana, kun 19"x9" ET33 vanteilla oli 255/35 Dunlopit (A5 orkkispaketti). Alustana H&R low, mikä on parisen senttiä Tuomaksen setuppia korkeempi.
Leave a comment:
-
Mahtuu pyörii, tulee kohtuu kaarelle tolla alustalla. Mulla on 9x19 ET 33, mutta niin ku aiemmin todettu, mun auto on 4-5 cm alempana ku s-line nii kuvat on vähän huono malli ku tulee paljon sisemmäs nuo vanteet. :D onhan tossa noita vauhtikuvia 5 viestiä ylempänä, mutta niistä on paha sanoa juuta tai jaata ku auto niiailee nii ei tuo istuminen oikeen selviä.
Renkaaksi 235 on hyvä, jos leveempää nii jätä siihen 245..
Tässäpä kuitenki..
Leave a comment:
-
Tervehdys-kohteena siis A4 B8 Quattro tehtaan S-line alustalla...
Ajatuksena hommata 19" vannesetti ET:llä 30, leveys 9"
Rengastuksena mielessä 255/35 taikka sitten 245/35...
Mitenkäs nää mahtunee/tuleeko tuosta ET:stä ongelma jollain tavalla? Onko jossain kuvaa saatavilla kyseisestä rengastuksesta?
Kiitosta vastauksista
Leave a comment:
-
Mikäpä tuossa. Kantavuus riittää eikä ole venyvän sortin asennus niin alle vaan.. :)
Leave a comment:
-
Taas heräsi kysymyksiä noihin talvipyöriin liittyen...
Uskaltaako tuollaisen 8,5x18 vanteen päälle laittaa 225/40/18 XL 92T renkaan? yleensähän tuollaisten päällä on 225/45/18 tai 245/40/18?
Leave a comment:
-
Kiitos kuvista! Hyvin näyttää kyllä istuvan tuo vitosen vanne nelkun alle :)
Menee ehkä vähän offtopic, mutta miten luulette tällaiseen vanteen kestävän talven olosuhteita? Lähinnä mietityttää, että hapettuuko tuo kiiltävä pinta talvella kuinka helposti?
http://m.nettivaraosa.com/vanteet/2093404#8
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Kaltzii Näytä viestiOnko kenelläkään kokemusta a5 vanteista b8 A4 alla?
Lähinnä itseä kiinnostaisi nuo a5 18x8,5 et29 vanteet talvi käyttöön. Renkaana tulisi olemaan mitä todennäköisemmin 225/45 r18 nastarengas joten epäilyttää tuleeko ne liian kaarelle?
Mitä mieltä viisaammat on siitä kannattaako nastarengasta talvella tuoda ihan kaarelle?
Tällä hetkellä alla pyörii 7x17 et 46 ja kaipais hieman aggressiivisempaa ulkonäköä. Yksi vaihtoehto toki on myös nuo 8x18 et 47 mutta nekin pahukset jäävät niin sisälle :DD
Miten muuten kannattako talvivanteiksi ylipäätänsä hommata oem vanne vai kestääkö nuo replica vanteiden lakat maantiesuolaa?? :/
Olipas taas laajaa pohdintaa :DD
Tässä antrasiittina Conteilla:
http://acf.kuvat.fi/kuvat/Tapahtumat...9_CA2_3294.jpg
http://acf.kuvat.fi/kuvat/Tapahtumat...4_CA2_3298.jpg
ja tässä mustana Noksuilla:
http://acf.kuvat.fi/kuvat/Tapahtumat...4_CA2_8084.jpg
http://acf.kuvat.fi/kuvat/Tapahtumat...3_CA2_7443.jpg
Leave a comment:
-
Täällähän näitä on:.
Ei tarvitse muutoskatsastaa, koska halkaisija ei ole 2" yli suurimman mikä rekisteriotteessa on mainittu. Ja renkaan kulutuspinta pysyy hyvin lokasuojan reunan sisäpuolella.
Leave a comment:
-
Siististi näyttäis istuvan alle :) itellä on S-line alusta joten se on ehkä hieman korkeampi kuin tuo mutta aika samoissa mennään :) löytyykö makelja enempää kuvia?? :) Pitääkö muuten tuo et29 vanne muutoskatsastaa, että sen voi laittaa laillisesti alle?? Eli muuttuuko raideväli liikaa?
Leave a comment:
-
Itsellä oli B8:ssa juurikin nuo A5 18"x8,5" ET29 vanteet. Kumit edessä 245/40/18" ja takana 255/40/18". Autossa -35mm H&R jouset. Hyvin mahtui pyörimään ja tuli sopivasti kaarelle.
Aikoinaan oli samanalaiset vanteet nastarenkailla 245/40/18" ja hyvin nekin mahtui ja ilman eturoiskeläppiä ihan ok ei kyljet pahasti likaantuneet ajaessa.
Leave a comment:
-
Onko kenelläkään kokemusta a5 vanteista b8 A4 alla?
Lähinnä itseä kiinnostaisi nuo a5 18x8,5 et29 vanteet talvi käyttöön. Renkaana tulisi olemaan mitä todennäköisemmin 225/45 r18 nastarengas joten epäilyttää tuleeko ne liian kaarelle?
Mitä mieltä viisaammat on siitä kannattaako nastarengasta talvella tuoda ihan kaarelle?
Tällä hetkellä alla pyörii 7x17 et 46 ja kaipais hieman aggressiivisempaa ulkonäköä. Yksi vaihtoehto toki on myös nuo 8x18 et 47 mutta nekin pahukset jäävät niin sisälle :DD
Miten muuten kannattako talvivanteiksi ylipäätänsä hommata oem vanne vai kestääkö nuo replica vanteiden lakat maantiesuolaa?? :/
Olipas taas laajaa pohdintaa :DD
Leave a comment:
-
Vihdoin sain noi Keskinit alle. Jotku aina miettii millä et:llä menee alle niin tässä yksi esimerkki. Vanteet 19", 8,5" ja 9,5" leveät. Et 35 ja 3mm spacerit vielä joka nurkassa. Renkaat 245/35. Ei ole ihan tontissa niin hyvin mahtuu pyörimään.
Vähän huono kuva mut kuitenkii.
Leave a comment:
-
Katohan niin on painettu meleko matalalla. :Dd jos ny kuitenki 33cm..
Leave a comment:
Leave a comment: