Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 ja vanteiden sopivuus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • LauriJT
    vastasi
    Kun vertaa willtheyfitin avulla omaan 8,5x19et35 niin nuo tulisi 7,7mm ulommas. Ei varmaankaan raavi jos laitat esim 235 kumit päälle. Noi omat on ihan kaaren tasalla.

    Leave a comment:


  • 4 vetävää
    vastasi
    Mitäpä vertaistuki on mieltä, mahtuuko AXE EX18 vanne 9,5x19" ympäri profiilin kulkineeseen (B8 avant 3.0TDIq) 235/35/19 kumeilla? Vanteen ET 40. Rengasliikkeessä ei taanneet että mahtuuko edessä puörimään rappaamatta. Autossa tällä hetkellä 30/35mm Eibach pro-kit madallusjouset. Tulevaisuudessa harkinnassa säädettävä alusta.

    Mietin nyt vain että pitääkö se eteen ottaa 8,5"x19 setti, tässä et 44. En ole b8 nähnyt alla tämän mallin, b7 näitä tuntuu olevan melko paljon.
    Viimeksi muokannut Killeri; 30.3.2016, 12:28. Perustelu: Profiilin kulkinen kun tuppaa vaihtumaan.

    Leave a comment:


  • fast79
    vastasi
    Jossain Oemsin vanteissa mainitaan erikseen "lightweight" mutta mistään en ole painoja löytänyt ja aika heikosti noista löytyy juttua yleensäkin. Mieluisia malleja noista kyllä löytyisi mut suurin osa on max. 19" jostain syystä.

    Leave a comment:


  • JukeN
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja fast79 Näytä viesti
    Jollain täällä foorumilla oli noita Oems-merkkisiä vanteita, minkähän laatuisia ne on? Ei ne mitään Vosseneita tietenkään ole laadultaan mut onkohan ne ihan perus kiinatinaa vai jotain tuolta väliltä?
    Kaks edellistä kesää Oems-vanteilla rullaillut eikä moiittavaa. Pyöreät ovat edelleet, maalipinta kunnossa ja kohtuu painoiset. Vähän kahden vaiheilla laitanko omaan B8 avanttiin varastossa olevan Oemsin 10x20" sarjan alle vai jotain ihan muuta. Kunhan ensin saa kenttään.

    Leave a comment:


  • fast79
    vastasi
    Täytyy nyt katsella mihin suuntaan toi vannevalinta muotoutuu mut leveys on varmaan se 9,5" tai 10". Mieluummin sitte vähän isompi et niin saa limpuilla sitte passattua kohdalleen. Ja onneksi on toi säädettävä alusta niin pystyy silläkin pelaamaan vähän. En nyt muista tarkkaan tota camberia nykyasetuksella mut jotain päälle -2 se taisi olla edessä kun kävin nuo kulmat mittauttamassa alustan asennuksen jälkeen. Takana tais olla vajaa -2.

    Leave a comment:


  • villeq
    vastasi
    Joo tuo 3-4 senttiä on pohjamuoveista, ja sekin on varmaan vähän yksilöllistä miten kelläkin ne roikkuu :D
    Ja jonilla jos napakaari mitat on 31cm nii tuo et40 pitäisi olla ihan sopiva
    Viimeksi muokannut villeq; 26.3.2016, 20:53.

    Leave a comment:


  • Tomppis
    vastasi
    Tossa pitää ottaa huomioon se et mulla on about sama madallus, keula ehkä vähän alempana niim camberia o vänkärin puolella jo -3 astetta. Eli jos alustana toimii joku sline tai urheilualusta niin tulee ulos kaaresta aivan varmasti. 10x19 ET 35 tuli n. Sentin ulos takana, jossa taitaa olla -2 camberit. :)

    Ei taida Ville olla rungon maavara noin alhaalla, mulla napa-kaarimitta edessä 29,5 ja joku 5-6 cm taitaa olla apurunkoon. ;P Itellä ainaki nuo muovit sen verran roikkuu. Tosin, en oo tästä mitasta aivan satavarma, tuota luokkaa sain ku joskus mittailin, coltin sytkäri ei mahu enää pystyyn.. :D

    Leave a comment:


  • villeq
    vastasi
    Et 40 on ihan sopiva, viime kesänä oli 5mm spaceri joka nurkassa ja tuli ihan kivasti kaarelle. Niin ja sillon kaaria ei oltu mankeloitu

    Leave a comment:


  • fast79
    vastasi
    Heh, aika tarkka sovitus näyttäis olevan. ET40 menee vissiin vielä kymppituumaisena vai pukkaakohan se jo ulos mankeloimattomasta kaaresta? Ei se vanteen merkki välttämättä tuo Vossen ole mutta sitä tyylisuuntaa ehkäpä. Jollain täällä foorumilla oli noita Oems-merkkisiä vanteita, minkähän laatuisia ne on? Ei ne mitään Vosseneita tietenkään ole laadultaan mut onkohan ne ihan perus kiinatinaa vai jotain tuolta väliltä?

    Leave a comment:


  • villeq
    vastasi
    Kuvassa näkyy että tarkalle meni :D et 46 raapisi jo varmaankin, luulisin kummiskin että aika vannevalmistaja/malli kohtaista tuo tarkkuus. Mutta tuo on mainitsemasi vossenin cvt jos niitä olit hommaamassa
    Attached Files

    Leave a comment:


  • fast79
    vastasi
    Mulla ei nyt tarvetta ole ihan 30cm mittoihin päästä koska maavara on sitte sen muutaman sentin silloin. Täälläpäin tulee vaikeuksia liikkua kun ei noi tiet nyt niin häävissä kunnossa ole ja päivittäisellä reitillä on suhteellisen korkea hidastetöyssykin. Tällä nykysetupillakin raapii paikka paikoin pohjasta kiinni mut nyt se on vielä siedettävää. 245/30 on vielä aika matala kumikin niin sekin tiputtaa hieman alemmas.
    Mahtuuko tuo 10" hyvin sellaisenaan 45 et:llä? Menee varmaan aika liki sisäpuolelta?

    Leave a comment:


  • villeq
    vastasi
    Mulla omassa 10x20 et45 ja joka nurkassa navasta kaareen n. 30cm ja mahtuu kyllä suht hyvin mutta hirveesti ei alemmas raaski laskee kun muuten menee kaaret rullalle edessä. Rengastus on 245/30 ja joka kulmaa on mankeloitu jonnin verran. Maavara on jotain 3-4 sentin luokkaa. Tuo setuppi on vielä omasta mielestä ihan hyvä ajettavakin, ei vetele juuri missään. Tuohon olen ollut tyytyväinen ja jos tulevaisuudessa joskus uudet kesävanteet hommaan niin ne on 20" ja suht samoilla spekseillä :)

    Leave a comment:


  • fast79
    vastasi
    Olen jo jonkin aikaa katsellut vanteita profiilin B8:iin ja en kyllä saa päätettyä tuleeko 19" vai 20" vanteet. Toisissa kuvissa 19" näyttää "ei miltään" ja toisissa suht isolta. Sitte taas 20" näyttää monessa kuvassa sopivammalta ja toisissa liki liian isolta. Toki vannemallikin vaikuttaa jonkin verran mutta mielessä on lähinnä Vossen CVT-tyyppiset vanteet. Mielipiteitä/kokemuksia kumpaan kallistuisi? Itsellä 19" puoltaa mukavuusseikat lähinnä rengaskorkeuden puolesta, 20" puoltaa ulkonäöllisistä syistä. Autossa on H&R säädettävä alusta ja suht matalana tuo olisi tarkoitus pitää, talvisetupissa napa-kaarimitta on n. 31cm. Oletko hankkinut 19" tai 20" vanteet ja nyt kadut päätöstä eli olisi pitänyt valita toisin? Miksi?

    Leave a comment:


  • Kaltzii
    vastasi
    Kiitoksia Mika! Eiköhän nuo uskalla tuollakin koolla alle laittaa :D

    Leave a comment:


  • Hallikainen
    vastasi
    Itellä B7ssa renkaat oli juurijajuuri 25kg yli vaaditun lukeman ja wikä ollu mitään ongelmaa :)

    Leave a comment:


  • Kaltzii
    vastasi
    Taitaa olla tyhmä kysymys ja vähän OT, mutta onko tuon 235/35 r19 renkaan kantavuuden kanssa ollut ongelmia kenelläkään? Kantavuus tuon kokoisilla on yleensä 91 ja B8 taka-akselilla minimi on 90.

    Tuo 235/35 r19 ois istuvuudeltaan aika täydellinen 9" leveälle vanteelle, mutta itseä mietityttää tuo kantavuus, kun on jo niin rajamailla. 245/35 r19 pyörällä tuo kantavuus kasvaa heti pari pykälää.

    Leave a comment:


  • QHad
    vastasi
    Kyllähän noi ainakin omaan makuun jo noilla spekseillä on aika rajua. A5:n Hollowspoke on 9J33 ja jo sillä ottaa ainakin omalla esim. 255/35 rengastuksella takaa kiinni. Vanne näyttää tuleva aika kaareen kummassakin tapauksessa. 235/35 tuolla vanteella mahtuu pyörimään eikä ota kiinni.

    Leave a comment:


  • JukeN
    vastasi
    19" vannetta B8:siin. 10,25" ET33 mennee eteen, mutta mites taakse 10,75" ET27? Rengastus vähän hankala myös. 245/35 kumi alkaa tuolla 10,75:lle olemaan jo turhankin raju.

    Leave a comment:


  • villeq
    vastasi
    Eikai sillä niin väliä ole, mutta jos innostuu joskus madaltaa vielä enemmänkuin -45mm nii 235 vois olla parempi

    Leave a comment:


  • brantti_
    vastasi
    Kumpaa suosittelette 235-245? Pääasia on vaan ettei raavi mistään. Alustavasti ensimmäinen rengassetti tulisi kulutettua tolla -20mm madalluksel.

    Leave a comment:


  • Tomppis
    vastasi
    Tai 245/35 mahtuu kans jos haluaa vähän isomman renkaan..

    Leave a comment:


  • Volver
    vastasi
    235/35-19 on ihan passeli

    Leave a comment:


  • brantti_
    vastasi
    Tällä hetkellä on -20mm ja ajatuksena heittää jossain vaiheessa -45mm jouset/alusta.
    Tulossa olisi joka kulmaan 19x9,5 ET35. Millä rengastuksella kannattaa laittaa ettei raapisi kummallakaan madalluksella?

    Leave a comment:


  • Tomppis
    vastasi
    Ensin alusta ja sitte vanteet, nimimerkillä satasia.ois säästyny. :D

    Leave a comment:


  • Zeronine
    vastasi
    Mikko nyt vaan pistää hooärrää tilaukseen, niin ei näytä Rotorit siltä, että mun täytyy käydä poistamassa ne;)

    Leave a comment:


  • Kaltzii
    vastasi
    Nyt kun katsellut enemmän noita vanteita tuossa B8 kopassa niin kyllä tuo 20" taitaa olla hieman liian iso. Niinkuin Tuomaskin totesi, että pomppaa liikaa silmille :D

    Ei tuo konkeivi taida tosiaankaan paljoa muuttua tuon ET33 ja ET26 välillä, varmaan hieman hämännyt itseä tuo tuumakokokin :)

    Eiköhän pysytä noissa 19" vanteissa... Tässä ei vaan malta odottaa, että sais ne jo alle :)

    Pahoin pelkään vaan, että keväällä alkaa kauhea himo hommata uutta alustaa kun tuo perus s-line ei enään riitä :DD

    Leave a comment:


  • Tomppis
    vastasi
    Mun mielestä 20" on järkiään kaikissa vannemalleissa liian iso B8:iin. Täyttää toki kaaret, mutta jotenki se pomppaa jo liikaa esiin.

    Tuo et26 on kyllä jo aika pieni S-line alustaiseen, joten skippaisin kyllä. Mun mielestä se konveivi ei kauheasti enää kasva tossa 9" ET33 ja ET26 välillä, voin toki olla väärässäki.

    Ite yritin noiden peelereiden kans laittaa 3 mm limppua väliin mutta alko raapii, kun ilman ei juuri millonkaan raavi. Seki puoltaa jo ettei ehkä kannata.. :D

    Leave a comment:


  • Marqs
    vastasi
    Saattaishan ne alle mennä jollain kapealla kumilla ja vakio alustalla, mutta en itse lähtis kokeilemaan. Muutamia madallettuja b8 avantteja nähnyt 9*20" vanteilla ja niissä et35 melkolailla just passeli.

    Leave a comment:


  • Kaltzii
    vastasi
    Herätellään ketjua taas :))

    Hommasin syksyllä tuollaset A5/S5 rotorit eli 9x19 et33 ja tuosta Jap3:n sekä tomppiksen kuvista vähän esimakua hakenu miltä noilla spekseillä oleva vanne näyttää tuon B8 avantin alla :)

    Ihan mielenkiinnosta oon kuitenkin kattellu noita RS5 OEM rotoreita eli 9x20 et26. Yhden S5 alla sellaiset näin ja istu aika täydellisesti. Tuolloin tuo vanteen concave korostui oikein huomattavasti ja näytti aivan älyttömän hyvältä :P

    Mietin vaan, että onko kukaan kokeillut tuollasia vanteita B8 A4 avantin alle? Voi hyvin olla, että ei enään nelosen alla näytä niin hyvältä mitä tuon vitosen alla näytti. Varsinkin, kun auto on perus s-line alustalla eli ei oo mikään stance kikkailu :DD

    Taitaa muutenkin olla tuo 19 toimivampi koko nelkussa kuin 20?

    Pientä pohdiskelua taas... :D
    Viimeksi muokannut Kaltzii; 24.11.2015, 00:53.

    Leave a comment:


  • Hallikainen
    vastasi
    Itsellä oli Linglongit edellisten vanteiden alla ja nollille ei ollu helpppo saada. Toisinkun Nankangit mitkä on alla nyt niin sai paremmin painoon kun samankokoiset Continentalit.

    Leave a comment:

Working...
X