Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 ja vanteiden sopivuus
Collapse
X
-
Enpä usko että tulee, vaikka rengas onkin vähän ylikokoinen. Vakiohan on kuitenkin vain 255/35/19.
-
Hep nostellaas vähän. 8,5x19 35et vanteelle 245/40/19 rengas. Vakioalustaan -30mm madaltavat jouset. Tuleeko ongelmia?
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja makelja Näytä viestiKyllä se vähän hölmön näköinen on jos et madalla. Melkein 17" on maksimi ilman madallusta.
Ei ole mullakaan kuvaa enää aikoinaan ollusta B8sta normi alustalla ja 17lla.
Molemmissa on ollut 8.5x18 et29 tai et30. Niillä on mennyt hyvin. Tulee nätisti reunalle. Renkaat on olleet 245/40/18.
Leave a comment:
-
Kyllä se vähän hölmön näköinen on jos et madalla. Melkein 17" on maksimi ilman madallusta.
Ei ole mullakaan kuvaa enää aikoinaan ollusta B8sta normi alustalla ja 17lla.
Molemmissa on ollut 8.5x18 et29 tai et30. Niillä on mennyt hyvin. Tulee nätisti reunalle. Renkaat on olleet 245/40/18.
Leave a comment:
-
Tietämätön
Hei! Olen uusi täällä ja tosiaan tuli juuri tuollainen b8 koppainen a4 hommattua ja tosiaan haluaisin tietää että mitkä vanteet tuohon alle parhaiten sopisivat. Tätä viestiketjua kun olen lukenut ja toinen sanoo toista ja toinen toista. Autoni siis vakio alustalla ja korkeudella eli ei madallettu yms. Itse olin ajatellut 18 tuumaisia alle niin tuleeko tyhmän näköinen kun auto niin korkea? Ja mikä olisi oikea et? Ja sitten vielä että kuinka leveä saa vanne/kumi olla jotta ei ota kaareen kiinni?
Leave a comment:
-
Alkuperäistä kokoa vastaava on eri asia kun valmistajan hyväksymä orkkiskoko. 255/35R19 on valmistajan hyväksymä koko, mutta esim toiseen orkkiskokoon, vaikka 245/40R18 vertaamalla 245/35R19 voi olla myös varsin lähellä.
Eli sinällään kumpaakin kokoa voi varsin huoletta käyttää B8:ssa. Ei ole mitenkään harvinaista, että Audeissa on kahden eri nimellishalkaisijan renkaita käytetty samassa autossa. Lie kantavuudet ja moottoriversiot vaikuttavat. Esim. edellisessä B6:ssa oli otteessa orkkiskokojakin, missä vain leveys muuttui halkaisijan ja profiilin pysyessä samoina.
Leave a comment:
-
Miten minun B8 alkuperäiskokoa vastaa 245/35-19 kun muilla näyttää olevan erikoot?
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Limetic Näytä viestiSamoin "Maku" manitsi että on paljon alikokoiset renkaat. Onko tuo 235/35 225/35 setti vai epäpätevä B8:n alla?
Leave a comment:
-
Ymmärtäähän sen juu, että toiselle on vaikea suositella renkaita jotka ovat hiljaiset ja hyvät. Niinkuin sanotaan että "kauneus on katsojan silmissä". Samaa voisi sanoa, "hiljaisuus on kuuntelian korvissa"-
En tässä hae nyt mitään super hiljasia renkaita. Tiedän sen että rahalla saa vaikka mitä. Mutta ystävänikin ketkä ovat olleet kyydissä tokaisevat " Kuinka leveät renkaat sulla on kun on tällainen rengasmelu?".
Herää pieni vainoharhaisuus, että en ainakaan yhtä äänekkäisiin tai jopa äänekkäämpiin renkaisiin vaihtaisi. Paljon olen noista rengasarvostelu palstoilta lukenut käyttäjien positiivisia kommentteja noista GreenMaxeista. Joten tuskin niillä ainakaan huonompaan suuntaan mentäisiin.
Hyvä että mainitsitte noista linglongin leveys asiasta. Eli kannattaisiko tilata kapeampaa rengasta? Vai tyytyä samoihin kokoluokkiin? Samoin "Maku" manitsi että on paljon alikokoiset renkaat. Onko tuo 235/35 225/35 setti vai epäpätevä B8:n alla?
Leave a comment:
-
Itse taas renkaiden käyttäjänä tykänyt Linglongeista. Merkkirenkaissa on varmasti yksittäiset ominaisuudet parempia, mutta en ole mitään sellaista eroa havainnut joka perustelisi 3 x hinnan. Käytännössä 4F ssä tuli Nokian Hakka Blackin perään vaihdettua Linglongit ja sokkotestillä en noita renkaita toisistaan pystyisi erottamaan. Nyt 4F alla pyörii jo toinen kierros Linglongia.
Tänä keväänä tuli vaihdettua linglongit myös Corradon alle. Edellinen kierros oli 2x Hankook Ventus Prime 2 ja 2x Falken Ziex ZE-912 ja noihin verrattuna pito ja melutaso parani huomattavasti. Falken varsinkin oli todella liukas jos lämpötila oli alle +5 C. (Toki olihan se ihan hauskaa, että 0 C kelissä vanha VR6 jaksoi lähetäs sutimaan kuivalla tiellä vielä 60-70km/h vauhdista ihan vaan kaasulla)
Eli omalla kohdalla täytyy sanoa että Linglongien paras puoli on ollut hinta, ja se, että en niistä keksi mitään pahaa sanottavaa. Ei ne omasta mielestä mitenkään erityisen hyvät renkaat ole, mutta hintalaatusuhde on mielestäni ollut hyvä.
Noissa Linglongeissa tosiaan toi leveys on vähän tulkinnaliinen. Greenmax on todella pyöreäolkainen ja ilmoitettu leveys toteutuu siihen kohtaan, jossa uuden renkaan kulutuspinta otta kontaktin tiehen. Jos on tuomassa rengasta ihan kaarelle asti niin kammatta huomioida, että esim 205 Linglong on käytännössä yhtä leveä rungoltaan, kuin 225 Hankook/Falken.
Nexeneissä ja Nankangeissa itsellä olis sitä ongelmaa, että renkaan pinta kovettui, jos ne eivät olleet ajossa jatkuvasti. Tuo kova pinta sitten oli aika liukas ja meluisa, kunne pinta hieman taas kului ja pehmeämpää kumia tuli esiin. Nankangin NS2 kuvio myös kului helposti sahalaidaksi, jolloin renkaat alkoivat vollottamaan ikävästi maantienopeuksissa. Myös lähipiirissä kävi useammalle NS2 sarjalle sama sahalaita efecti, joten niistä jäi hieman huono maku. Toki näissäkin on voinut tapahtua jo muutosta vuosien saatossa.
Mutta kuten Kari yllä totesikin renkaiden suosittelu toiselle on melko haastavaa. Eri autoissa renkaat toimivat eri tavalla ja esim meluun vaikutta muutkin asiat kuin pelkkä rengas. Jos hiljaisuus on ehdoton vaatimus, niin esim Dunlopin Sportmaxit ovat saaneet paljon kehuja tuolla saralla. Ne toki ovat sitten melko paljon arvokkaammat kuin Kiinanrenkaat.
Leave a comment:
-
Ite rengasmyyjänä/asentajana en kyllä linglongeja suosittele. Koko ei pidä ollenkaan paikkansa. Melkein mikä tahansa muu kiinalainen rengas mielummin. Hinnat alkaen renkaina ite ajanu nexen nfera su1 ja mielestäni oli melko hiljaiset, kokona 245/35r19
Leave a comment:
-
Vaikea on tietysti suositella, kun toisen mielestä hiljainen voi olla meluisa, mutta itse ollut ihan tyytyväinen Nexen N8000:iin. Toinen sarja nyt menossa koossa 245/35/19.
Leave a comment:
-
Kyllä se vaan nyt on niin, että renkaat lähtee vaihtoon. Onko teillä suositella joitain hinta haarukan alkupäästä olevia renkaita jotka ovat hiljaiset? Eihän noilla nankangeilla vaan voi ajaa kun ovat V-kuviolla.
Onko Linglong Greenmax yhtä huonot?
Leave a comment:
-
Talvisetillä 235/35/19 mittarivirhe oli 4km/h ylöspäin. Ja toisaalta hyvä niin, kun jättää kertomatta paremmalle osapuoliskolle auton käyttäjästä :D Eipähän tule niin helpolla sakkolappuja. Kesäsettiä en ole vielä katsonutkaan paljonko mittari valehtelee.
Leave a comment:
-
Onko Antilla paljon mittarivirhettä, kun on noin paljon alikoko renkaat?
Leave a comment:
-
Tuollainen setti itselle tuli nyt alle.
AXE EX15 9,5X19 et40 + 8,5x19 et45.
235/35+225/35 renkaat.
Eteenhän nyt tarvii spacerit ehdottomasti ja kamalan korkeaksi se jäi :( Jotain jousisettiä varmaan täytyy alkaa katseleen..
Onko kenelläkään kokemusta Nankang NS2 renkaista? Tuli toistamiseen tilattua kyseiset renkaat ja tässä autossa pitää julmettua vollotusta 40-50km/h vauhdissa omaan korvaani. Tiedän että olen liian tarkka kaikkien äänien kanssa. Moni ihminen ei välttämättä huomaisi mitään. Aikaisemmas autossa ei kuulunut tuollaista ja jäi pelkkä positiivinen kuva renkaista. Nyt harmittaa suuresti et melkein renkaat lähtee vaihtoon..
Leave a comment:
-
Ok, kiitos. Eli helposti vois laittaa 10mm lätyn ja siltikään ei vanne tulisi noin ulos. Tosin mitä matalempi auto sen tarkemmin tuon kaarelle tulon huomaa.
Leave a comment:
-
-
Minulla on kesävanteet koossa 19x9 ET38 ja takaa jää turhan sisään, edessä tulee mielestäni aika hyvin kaarelle. Nyt kun tilasin madallusjouset (H&R) niin voisin samalla tilata spacerit. Taakse ajattelin 5mm spaceria, mutta jäin tässä just pohtimaan, että onko sekään riittävä? Brantin ja oopeen setteihin vertailin willtheyfitin avustuksella... Renkaat on 235/35.
Leave a comment:
-
Löytyi concave vanteet koossa 9,5"x19" taakse, 8,5" eteen.
Taakse sopiva rengas on varmaankin 235/35, mutta mitä eteen jotta renkaat näyttävät yhtä venyneiltä ja saman korkusilta?
Leave a comment:
-
Eli tarvetta ei ole eteen muuttaa et:tä?
Itselläni puhkesi juurikin talven ajettu Continentali. Joten kesävanteiden ja renkaiden hankinta aikaistui.
Leave a comment:
-
19x9.5 & offset ~35 on ollut yleensa aika toimiva resepti B8/8.5 nelosiin. Vitoseen offsettia saakin tiputtaa sen parikymmenta millia sinne 10-15. Tuossa ylempana on ihan hyvia kuvia infoilla joista voi ottaa osviittaa.
Leave a comment:
-
B8,5 tarvitsisi löytää kesävalssit. 9,5" voisi olla passeli leveys mutta mites et? Olen aina ollut näistä vähän pihalla. Toiveena olisi saada vanteet tietenkin kaarilinjan kanssa samaan edestä ja takaa. Tarvitseeko eteen ja taakse silloin eri et:n?
Alustana on vielä toistaiseksi perus s-line madallus. Mutta eiköhän se kesän myötä tule muuttumaan matalammaksi.
Meneekö 20" jo liiaksi vai onko 19" parempi?
Leave a comment:
-
19x9,5 et33 rengastus 245 raapii takaa, se on kyllä pienestä kiinni. Edessä samat specsit paitsi et40
Leave a comment:
-
Audi A4 B8 ja vanteiden sopivuus
Lisäyksenä vielä tuo oma kesäsetti 19x9.5 ET38 245/35/19 ei raavi vaikka alustan säätö olis takana pohjassa. ET:llä 33 raapii sitten isoissa heitoissa jos porukkaa kyydissä 245 kumi, 235 ei. Tarkkaa touhua :) Ohessa vielä turha kuva tosta ekana mainitusta.
Viimeksi muokannut oopee; 21.11.2016, 09:18.
Leave a comment:
-
Tosiaan 235/35 on parempi koko jos mieli tekee reilummin madaltaa. Ja kyllä tuo 9,5 ja et30 aika hyvin kaarelle tulee, riippuu paljolti madalluksen määrästä ja camberista.
Leave a comment:
Leave a comment: