Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT:n alusta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Alkuperäinen kirjoittaja ToniH Näytä viesti
    Kenelle sä kirjoitat?
    Äh, katoin, että sä olit tuo, jolla oli madallusalusta odottamassa tallissa, my bad... Mutta sullekkin hyvä tiedostaa, jos nyt menee kulmiensäätöön, että takaa ei voi vakiossa oikein säätää kulmia

    Comment


      Joo, aika paljon liikenteessä autoja, joihin ei pysty säätämään takapään kulmia. Mudella ei ole vielä ollut rengaskulumaongelmia. Käsittääkseni vakiokorkuinen.

      Mutta, mielenkiinnosta - voitko vinkata jonkun kauppiaan/saitin missä säädettäviä tukivarsia TT:lle niin ihmettelen niitä.

      EDIT: puhutaanko siis ihan vaan tämmösistä camberin säätötangoista?: https://www.ebay.co.uk/itm/Fit-Audi-...EAAOSwNotd42ku
      Tai vastaavat uretaanipuslilla: https://www.ebay.co.uk/itm/Arms-Camb...sAAOSwH61cE2zO
      Viimeksi muokannut ToniH; 21.9.2020, 11:51.

      Comment


        Juurikin noista tangoista, itellä KW:n palikoina nuo, en nähnyt syytä, että miksi säästää juuri tuossa kohtaa

        Comment


          Nyt en taas ymmärrä mitä tarkoitat?

          - säästää siis siten, että olla laittamatta moisia ollenkaan?
          - vai säästää ja laittaa linkkaamani varret vrt. KW (joista en tiedä mitään)?
          Viimeksi muokannut Killeri; 21.9.2020, 18:28. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

          Comment


            Yritin löytää näitä KW:n sivuilta, mutta en nyt löytänyt parempaa linkkiä: https://www.slamit.net/product/4390/...otion--quattro

            Jotkut yrittää saada halvalla autosta "hyvän", mutta ilman näitä/vastaavia auto jää hieman vikuraksi ajaa nopeassa ajossa ja syö rengasta todella reippaasti.

            Comment


              Joo, kiitti - täytyypä ottaa 73v mutsini kanssa puheeksi. Eihän hän nyt kilsan per suunta kauppakeikoilla voi millään vikuralla ajella... !?

              Ps. on sillä ollut 911:kin jne, joten mistä sitä tietää... ;)
              Viimeksi muokannut ToniH; 21.9.2020, 20:24.

              Comment


              • Suunnitelmissa vm. 00 quattro tt audiin takaiskareiden vaihto.
                Miten yläpää on kiinni, puretaanko kontin verhoilua ja sieltä kautta yläpään mutteri irti vai irtoaako yläpää renkaan puolelta sisälokasuojan takaa?
                Viimeksi muokannut Killeri; 24.3.2021, 13:19. Perustelu: Allekirjoitus poistettu.

                Comment


                • Sisälokaria irrottelee takapäästään niin sieltä pääsee käsiksi yläpäähän. Alapään pultin kanssa kannattaa olla tarkkana kun laittaa takaisin päin. Se lähtee herkästi väärälle kierteelle. Samassa vaihtaisi helposti vakaajan yhdystangotkin kun on saman pultin takana...

                  Comment


                  • Hienoa, kiitos tiedosta!
                    Eli iskarin molemmat päät on silmukat.
                    Viimeksi muokannut Killeri; 23.3.2021, 22:11. Perustelu: Ei allekirjoituksia, kiitos!

                    Comment


                    • Jo aikaisenpia viestiketjuja tutkin, mutta ei avautunut, elikkä onko olemassa TUV hyväksyttyjä säädettäviä takatukivarsia audi tt mk1 :een, vai viilaillaanko alkuperäisistä holoja suuremmiksi että saa säätymään,vai jonkin sortin epäkeskopultteja käyttäen, powerflex tuo alustan melua sisään?

                      Comment


                        Itse olen todennut että jos camberia pitää korjata max 2 astetta, niin powerflexin epäkeskopuslat on tähän paras ratkaisu, melua ei noilla saa aikaan.
                        Muutaman merkin tukivarsiakin ollut ja kokemukset oli huonot, kerran meni pultti poikki ja kerran oli itsekseen pyörinyt auki kierrelukitteestakin huolimatta. Mutta ne on ainoa mahdollisuudet jos auto on tontissa ja camberia on todella paljon.

                        Comment


                        • Moi

                          Mikä on uusi varaosanumero taka-akselin puslille (2kpl)
                          1J0599257B

                          Comment


                            Ei ole korvaavaa osaa olemassa.

                            Comment


                            • Jahas.

                              Mitäs nyt?

                              Joku aftermarket polyuretaania tilalle?

                              Comment


                                Ei kauhean väärin, mutta uusisin samalla kertaa molemmille puolin. Mielellään muutkin. Ne pakkaa olemaan aika tasalaatuista kamaa.

                                Comment


                                  Sinne saa moneltakin eri valmistajalta apurunkoon uretaanit joka kohtaan.

                                  Comment


                                  • Täällä nyt vuoden aikana vaihdettu alustaan käytännössä kaikki. Ei vaihtunut etuiskarit eikä jouset. Taakse jäi vaihtamatta iskarit (ne vaihdettu pari 3 vuotta sitten)

                                    Kovahan tuo ajaa. Mutta joku kolahtaa takana, kun ajaa terävään ja nopeaan koloon yms.

                                    Ääni todella vaikea paikallistaa. Ei heilu pakoputki, ei puskuri, ei kontinpohja, kuuluu vaikka kaikki hilut perästä pois vararengasta myöten, kontti on tukevasti kiinni, muoveja hakannut ja testaillut kontista.

                                    Voiko se kuulua iskarin yläpäästä, vaikkakin sitä käsin jo heiluttelin keväällä, kun alhaalta irti.

                                    Ärsyttävä kolahdus..

                                    Comment


                                    • Mulla selvisi aikanaan 8n quattrossa kolinan aiheuttajaksi takaiskarit. Olivat ihan bilsteinit.

                                      Comment


                                      • Myös tässä takana bilstein. Eilen nosturilla kävin paikkoja läpi kumimosan kans ja heiluttelin paikkoja. Ei selviä. Hiukan epäilin heilahtaako jousi, mutta ei. Ne vaihdoin kans kesällä ja tyynyt on välissä. Pitäskö vaan iskarit vaihtaa sokkona. Luultavasti näin teen.

                                        Comment


                                          Hämmentävä viesti, sanot että jouset vaihdettu. Edellisessä viestissä kerroit että alustaan on vuoden aikana vaihdettu kaikki, muttei iskareita eikä jousia.

                                          Joka tapauksessa potentiaalisia kolahtajia ovat myös vakaaja/vakaajan puslat, jarrupalat ja jarruletku (jos osuu jarrkilpeen).

                                          Comment


                                          • Tajusit silti vaikka hämmensi.

                                            Vakaajan puslat on vaihdettu eteen ja taakse.
                                            Jarruista ääni ei tule.

                                            Sen verta "kova" tuo ääni, että varmaan sokkona sitten uudet iskarit vaihtaa taakse.

                                            Comment


                                            • Sitä ennen aattelin laittaa konttia kireämmälle. Vaikkakin se on tappien puolesta tiukka. Ettei kontti pääse elämään lukossa milliäkään.

                                              Comment


                                              • Ei auttanut kontin kiristys. Tuossakun testimielessä ajoi takapenkit kaadettuna ja kontinpohja "auki" niin ääni kuulee paljon selvemmin. Ja ääni on semmonen että vaikea uskoa että 3 vuotta vanha iskarin yläpää päästää moisen "klonkun"

                                                Comment


                                                • Seuraavaksi vaihdan (kunhan saapuvat) kumityynyt takajousiin. Aluslevy ja ylös uusi kumi.

                                                  Comment


                                                  • Niin, mulla niissä bilsteineissa oli joku sisäinen vika, päästivät molemmat terävämpään monttuun ajaessa sellaisen "knap" äänen. Muuten ne tuntuivat täysin toimivilta. Tätä vikaa itse silloin selvitellessä törmäsin netissä tapaukseen jossa iskarin yläpään kiinnityspultit olivat jääneet juuri sen verran löysälle että oli päässyt iskarin yläpään teräshela kulumaan soikeaksi, ja se oli siellä sitten kolissut.

                                                    Comment


                                                    • Taidan käyttää iskarin samalla irti, kun tyynyt vaihdan niin näkee naamalla onko soikeutta. Myös tässä bilsteinin tolpat.

                                                      Comment


                                                      • Tyyny ylhäällä ok. Eikä edes uusi (tarvike) passaa ellei ala leikkomaan halkaisijaa pienemmäksi. Se myös 4mm paksumpi vrt alkuperänen. Iskari en käyttänyt irti, koska ärsyttävä. Heilutin ja vääntelin sitä alhaalta. Vaikutti ok.

                                                        Myös tuota alapäätä tutkin, jossa on metallinen aluslevy päällä, että pääsekö siinä tapin ympärillä koliseen. Se kuitenki ihan hyvässä kunnossa ja jousi istuu tiukasti paikoilleen. Niitä saisi marmorilta 65€ kpl

                                                        Comment


                                                        • Genuine lower stop bufferit tilattu Liettuasta. Jos ei noilla poistu, niin luovutan.

                                                          Comment


                                                          • Kyllä tämä vag vastustaa.

                                                            Alkuperänen aluslevy on 1J0511155B

                                                            Tätä ei enää saa ja tässä levyssä tapissa on kierteet jolla se pysyy kiinni. Hyvä ettei hajonnut reikään, kun murjoin irti, kun en tiennyt.

                                                            Nykyään korvaava nro on
                                                            1J0511155D jossa ei ole kierrettä.
                                                            Ja tämä malli passaa useaan vaggilaiseen, muttei tähän tt suoraan vaikka pitäs. Säästö paskiaiset ettei tee kierremallia enään.

                                                            No tässä nyt joutuu soveltamaan ja koittaa tehdä kierteen uuteen osaan/tappiin.

                                                            Comment


                                                              Siis tuollainen lantti jossa kierteellinen tappi pystyssä. Onko kierre ihan joku normaali metrinen?
                                                              EI kovin kummoinen lämiskä tehdä tai teettää jossain missä on hitsaus taitoa

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X