Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT:n alusta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tuolla D loppusella löydät kuvan. Koitan tehdä kierteen tuohon tappiin ja on normi metrinen kierre.

    Comment


      Tämä voi olla ihan sellainen ajatus, ettei sovi TT:een ollenkaan mutta: voiko sulla olla siellä sporttialustan ja vakioalustan osia sekaisin?

      Mulla oli A6:ssa tommonen tilanne, joku paja oli asentanut sporttialustan jouset ja iskarit vakioalustan modatuin yläromuin ja 20v myöhemmin, kun uusin niitä Bilsteineiksi niin sain aikaiseksi kolahduksen kuopissa. Ei auttanut minkään valtakunnan kiristely tai holkkien duunaaminen. Varmaan 10-15 kasausyritystä eri jipoin mutta aina kolahti. Vasta, kun hommasin sporttialustan yläkerrat ja kasasin niillä kolinat katosivat ja ovat pysyneet poissa.

      Muistan, kun hommasin mutsin TT:een uusia takajousia katkenneiden tilalle niin oli hiton tarkkaa mimmoset maalikoodit jne. siellä jousissa oli, jotta voivat varmasti toimittaa oikeanlaiset. Eivät nähneet auton tiedoin millä alustalla se on toimitettu alunperin. Siihen pitäis lähivuosina vaihtaa iskaritkin ja siksi seuraan näitä mielenkiinnolla.

      Comment


      • Vaikea sanoa. Jouset on eibach F11-15-001-02-HA

        Iskarit bilstein, jonka mallia en osaa sanoa. Pitää tarkistaa. Tuon kolahduksen pystyy aika ajoin toteamaan jousimaiseksi ääneksi. Aluslevy on vielä työnalla koska tappi aika lujaa tavaraa.

        Comment


        • Kierrettä ei saa tehtyä. Porasin autosta kierteet pois ja laitoin tappilevyn paikoilleen. Kolahtaa.

          Otin kontista kaiken pois, kaadoin takapenkit, taittelin pohjalevyn. Ääni kuuluu selvemmin. Eiköhän tässä pojat seuraavana vaihdeta 3 vuotta vanhat iskarit uusiin. Tuossa kun jousi oli irti, niin heiluttelin tukivarta kunnolla ylös alas. Ei kolinaa. Joten syypää voisi olla iskarin ala taikka yläpää. Kun huomaa että ääni tulee molemminpuolin. Mutta kyllä tuo aluslevyn vaihto oli ihan ajankohtainen, vanhasta tukitapista ollut juuresta mitään jäljellä.

          Comment


          • Tarkistin että iskarin yläpäät on kiinni, oli.

            Tuossa hiukan miettinyt koiranluita jotka takana. Nyt paikoillaan 195mm pitkät, mutta pitäisikö ne olla 175mm?

            "Auto jossa sporttijousitus"

            Kun autossa nyt 25mm jouset, niin onko auto nyt sportti?

            Mulla taitaa olla jopa hyllyssä moiset 175 luut. Koska ihan alussa olin kolinaa poistamassa koiranluilla, tottakai. Mutta huomasin että nämä liian lyhyet enkä alkanut niitä sinne survomaan, vaan ostin 195mm luut

            Comment


            • Tarkastin mitkä luut takana. 175mm pitkät "autoihin jossa vahvistettu jousitus"

              Eli aluksi ostin 195mm, joita en koskaan laittanut paikoilleen, koska olivat liian pitkät.

              Paikoillaan siis 175mm
              Lemförder 2168903

              Muistin siis väärinpäin.

              Loppuu ideat.

              Vaihdoin tuossa ihan huvikseen nuo uudet 195mm lemförderit paikoilleen. Vanhat 175mm oli kädessä ihan hyvät(tottakai kun niillä ajettu tosi vähän)

              195mm paikoillaan ja kolahtaa.

              Samalla huomasin, kun perä ilmassa, rengas paikoillaan, kuskinpuoli pieni klappi kun rengasta heiluttaa korkeussuunnassa. Toinen puoli ei.

              Mikä hitto tuolla voi olla stna? Molemmat tukivarret uudet. Kaikki uutta. Voiko vetari antaa klappia?


              Ja tuohon kolahdukseen en keksi enään muutakun uudet iskarit. Jos näissä 40tkm ajetuissa bilsteinissä on nanomilli väljää yläpäässä. En tiiä.
              Viimeksi muokannut okkim; 5.11.2022, 10:46. Perustelu: Viestit yhdistetty.

              Comment


                Veikkaan, että se syyllinen löytyy siitä kuskin puolelta. Nivelistä kiinni ja vääntelemään. Jossain kohtaa se tuntuu käteen.

                Comment


                • Moro vaan kaikille, kyseessä audi TT mk1 -99 autoon asennettu JOM 741107 säädettävä alustasarja. Kokonaismadallus 40mm.Mites mä löydän tohon sopivat koiranluut?
                  Attached Files

                  Comment


                    Katso varaosanumero tästä: https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+tt...407-407011/#18

                    Comment


                    • Palataan aiheeseen. Vika taisi olla siinä, että autoon vaihdeltu joskus iskaria taakse, niin yläpulttia ei ole koskaan uusittu.

                      Nyt vaihdoin pultit ja myös samalla iskarit, niin kolahdus poistui. Luultavasti alkuperäinen pultti ei purista enään niin hyvin, koska on venypultti joka pitäisi aina vaihtaa.. vanhat bilsteinit kuitenki toimi iha hyvin, eikä puslassa näkynyt halkeamaa tms.

                      Yläpultit laitoin 60nm ja alapultin tiukalle kuorma päällä.

                      Comment

                      Working...
                      X