Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vanne/rengas painoja
Collapse
X
-
Ronal Aero 8x18"
ET35
5x110
12.2kg/kpl
OZ Ultraleggera 9x18"
ET35
5x114.3
9.3kg/kpl
2 Photos
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Vekke Näytä viestiMie olen suunnittelemassa omaa vannemallia. Alustavasti ensimmäinen koko 8x18ET30, jonka paino pitäiis tippua alle 8 kg 750kg kantavuudella, kun ne on tehty normaali alumiinivalu ja barrell spinforged/flowformed menetelmällä ohuemmaksi taottu
Jos vanne tehdään magnesium thixomolding menelmalla, mikä on korkeapainevalu paino pitäisi olla 5,5kg paikkeilla. Tämä on lopullinen tavoite tällä hetkellä.
Leave a comment:
-
Mielenkiinnolla seuraan. A3 8L 15x6" ET38 "pepperpot" oli muistaakseni luokkaa 5,7 kg. Kantavuus original-felgenin mukaan 526kg. Tuohan on taottu, olikohan peräti Otto Fuchsin tuote.
Leave a comment:
-
Mie olen suunnittelemassa omaa vannemallia. Alustavasti ensimmäinen koko 8x18ET30, jonka paino pitäiis tippua alle 8 kg 750kg kantavuudella, kun ne on tehty normaali alumiinivalu ja barrell spinforged/flowformed menetelmällä ohuemmaksi taottu
Jos vanne tehdään magnesium thixomolding menelmalla, mikä on korkeapainevalu paino pitäisi olla 5,5kg paikkeilla. Tämä on lopullinen tavoite tällä hetkellä. Mutta tuossa muotit on todella kalliita.
Siksi ensin laitetaan normaalivaluvanne tuotantoon
Vertailun vuoksi hankitut 8x19et45 MB MF1 painaa 7,5kg ja on takomagnesiumia. Ylimääräisenä tällä hetkellä jos joku vailla. kantavuus noissa 580Kg 57,1 keskireiällä.
No mitä vanteet painaa jos tehdään pienempään kalustoon sopiva kuten esim tuohon Miun Audi A2 sopiva vanne?
6x15et38 vanne painaa karkeasti mallinnettuna A356 T6 alumiinilla ja 580 kg kantavuudella 5,2kg. Tää on luultvasti mahdollista hieroa alle 5 kg, kun rupeaa viimeistelemään.
- Likes 1
Leave a comment:
-
245/45/18 Michelin crossclimate 5mm pintaa 10,2kg, 8x18 painavahkot orkkisvanteet kokoisekseen 12,9kg = 23,2kg.
255/35/20 Conti Sport 7 uudet 11,7kg, 8,5x20 kevyehköt orkkisvanteet kokoisekseen 13,4kg = 25,1kg.
Ja sitten vaikutus suorituskykyyn eli tehon puutteen todella huomasi isommilla persdynossa!
Ja kellotukset, auto A6 C7 -12 3.0 tdiQ (150kw, vakio-ohjelma näyttää 221hv/505nm) eli 20” ottivat turpaan:
0-100km/h 0,8 sek launch
60-100km/h 0,4 sek 3.vaihde
80-120km/h 0,5 sek 3–>4.vaihde
Ja paluu 18- tuumaisiin…
Leave a comment:
-
https://www.rengaskontti.fi
Rengaskontti näyttää listaavan useimmille renkaille myös painon. Pystyy myös vertailemaan paljonko kantavuus tai nopeusluokka vaikuttaa.
Leave a comment:
-
Ronal R55 9,5x20" Linglong Winter Grip 275/45 nastoilla sporttiset 35,5kg.
Kumeissa keskenään aika paljon painoeroja mutta välillä 17,3-17,8kg. No laatu maksaisi
Leave a comment:
-
Tulevaa kesäkautta varten tässä suunnittelen vanteita tuohon "rata"seatin alle ja mielessä pyörii toki mahdollisimman kevyet vanteet semeille. OZ:n valikoimaa olen tutkinut, mutta nyt kiikareihin pärähti Lenso super light rt -sarjan vanteet käytettynä tarjolle. Valitettavan vähän löytyy noista tietoa, niin kokeillaas onko täällä tietopankissa kokemuksia noista Lenson super lighteista kellään. Lähinnä siis että onkohan mistään kotosin ja onko tuo painopolitiikka nimen mukainen?
Leave a comment:
-
Japan Racing JR29 8.5x18 10,42kg
Goodyear Ultragrip Performance G1 225/40r18 9,32kg (uusi)
Leave a comment:
-
OZ Leggera HLT 8x18 ja GY Eagle F1 Asymmetric 2 225/40 jossa n. 3mm jäljellä 17,2 kg, punnittu DD kalavaaalla jonka testien mukaan pitäisi olla suht. tarkka.
Leave a comment:
-
Masitaly sagitta 8*19 et35 + barum 235/35 6mm pintaa 24,4kg.
R-series R2 8,5*18 et 35 + summer star 235/40 ajamattomat 19,1 kg.
Henkilövaa'alla punnittu.
Leave a comment:
-
Zito 935 9.5x18 et35 11,2 kg
Pirelli Cinturato P7 Blue 225/40r18 92w uusi 8,8 kg
Leave a comment:
-
Ispiri ffr6 9.5"x19" ET45 + 245/35 Goodyear eagle f1 asymmetric 3
Tasan 20kg
Leave a comment:
-
A7:
Wheelworld WH18 9x20 et37 (käytännössä 10x twin spoke A7 replica) 14.3kg.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, 255/35R20, 11.2kg.
Avus AF10 8.5x19 et35 (roottori-malli) 14.2kg.
Continental Viking Contact 6, 255/40R19, 13.0kg.
Uusia. Yllättävähän vähän painoi toi wheelworldi vaikka budjettiluokka.
Leave a comment:
-
König Hypergram 8,5x18" valmistaja ilmoittaa 17,84 lbs, eli ~8,1 kg. Kotilaboratorion henkilövaakamittauksissa +-0,1 kg tuohon ilmoitettuun, henkilöllä ja ilman punnittuna.
E: Kumit pyörätetty päälle, painoa kombolla nyt 17,8 kg. GY F1 Asy3 235/40R18 siis ~9,7 kg.
Leave a comment:
-
VW Lupo 3L orkkis alumiini-magnesiumvanne 14x4" 6E0601025, 4.5kg
Kesärenkaiksi Bridgestone B381 ECOPIA 145/80/14 76T, 4.9kg
(tuolla kombolla päästään alle maagisen 10kg rajan per nurkka!)
Talveksi sitten Audi A2 3L orkkis alumiini-magnesiumvanne 14x4.5" 6E0601025D + D?bica HP2 165/70r14 kumi, 10,5kgViimeksi muokannut Jultsu_; 10.2.2018, 22:28.
Leave a comment:
-
Yllättävän kevyet on noi 20 tuumaset kun vertaa 19" holloweihin, tai vaikka noihin s4 18" (niin kuin tavis setupeiksi). Kumikin jo painaa sen 13 kiloa (tai lähes lähteestä riippuen).
Leave a comment:
-
-
A7 Sline vanne 9x20 ET37 - 4G8601025AT ja SportContact 6 265/35ZR20
Renkailla ajettu 2tkm ja punnitusvälineenä henkilövaaka.
Paino 26kg
Leave a comment:
-
Borbet FF1 18x8 ET45 - 9,3kg
Dunlop Sport Maxx RT2 235/40/18 - 9,8kg
ATS Antares 18x8 ET47 - 12kg
Parktoolin vaaka
Team Dynamics Pro Race 1.2 18x8 et45 + Nankang NS2R 225/40/18 semisliksi
yhteensä 20,9kg
Leon Cupra 300 vakiovanne 19x8 et50 + Conti sportcontact 5p 235/35/19
yhteensä 22,2kg
digi kala/matkalaukkuvaakaViimeksi muokannut maccifin; 2.5.2018, 07:23.
Leave a comment:
-
Inter Action B9 (LM replica) 9x18 + uudet Continental Premiumcontact 6 225/40 18 20,6 kg
A3 orginal 7,5x17 + Pirelli Cinturato p 7 225/45 17 pinta puolessa välissä 18.8 kg
Leave a comment:
Leave a comment: