Mitäs pultteja tuossa jousien vaihdon yhteydessä (eteen ja taakse) kannattaa uusia? Tietää hommata kaiken tarvittavan valmiiksi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B7 madallus
Collapse
X
-
Sattuisiko kenelläkään olemaan tuohon profiilin kulkineeseen sopivien audin omien sportti-iskareiden varaosanumeroita tiedossa? Alan jo saamaan sen verta tarpeeksi tuosta kolinasta että pitää alkaa katsomaan tuollaista kiinteää vaihtoehtoa madallusjousilla. Ja sitten vielä semmoinen kysymys että onko jollain kokemusta h&r:n cup-kit alustasta? Onko kuraa, vai..?
Comment
-
Itellä on H&R CupKit -45mm odottamassa tallissa asennusta. Odotellaan nyt ensin enimpien lumien sulamista. Tuossa paketissa tulevat iskarit ovat Bilsteinin valmistamat kaasuiskarit. Kaverilla tuommoinen CupKit oli samanlaisessa B6 quattrossa ja olivat todella miellyttävät ajossa. Ja ulkoisesti auto oli hyvin balansissa.
Nuo H&R CupKit:n iskarit jo vaihdoin taakse ja sen huomion tein, että takapää käyttäytyy myös kovalla pakkasella neutraalisti verrattuna FK Highsport tai vakioiskariin verrattuna. Kylmällä kelillä nuo halppisiskarit "nypyttää" pikkuisessa epätasaisuudessa ennen kuin "lämpenevät".
Comment
-
http://www.rennsport-technik.de/prod...udi-a4-ii.html
Sopiiko nuo b7 2.0tdi vajaavetoon?
EDIT: Onko kukaan laittanut noita B5:sen lautasia?Viimeksi muokannut freed; 22.3.2013, 10:23.
Comment
-
Joko b5 lautaset on käsillä? Itselläkin tarvetta madaltaville lautasille kun hivenen, noin 5mm keulii edestä. Auto on A4 B7 2.0 tfsi avant, ja HR -45 satsi alla. Muuten mukavan pehmeä mutta just kun sentin sais keulaa tiputettua. Bonrathia ei tunnu saavan mistään, B6 sopivia lautasia löytyy mutta holkin joutuis itte sorvaamaan. Minkä kokonen on b5 lautasen keskireikä? Itse mittasin että alkup. iskarin halkasija on 46mm mihin se lautanen tulee paikalleen, ja b6 iskari on 50mm.. Vastauksia KIITOS! :))Alkuperäinen kirjoittaja Jatama Näytä viestiOk =).
Näyttää siltä, että Eibachin Pro-kit jouset lähtee tilauskeen ja samalla vaivalla, jos laittaisi eteen madaltavat jousilautaset. Jos sitten tuntuu, että iskaritkin on pakko vaihtaa, niin ruuvaillaan keväällä uudestaan. Eihän tuossa mene hukkaan kuin kulmien säätö :P
Mistä porukka on nuita lautasia hommannut?
8.10.: Ilmeisesti B5:sen jousilautaset sopivat heittämällä paikalleen? Onko korkeudessa eroa bonrathin vastaaviin? Nuita varmaan saisi ainakin helpommalla ihan marmoriltakin.. liekkö hinnassa sitten eroa?
9.10.: B5:en jousilautaset tilattu marmorilta (63€ muistaakseni) ja Eibachin Pro-Kit saksasta (190€ sis. postit. Liekkö jossain halvemmalla vielä, mutta ei jaksanut enään etsiä).
Comment
-
http://www.audizine.com/forum/showth...out-the-stance
Tuossa hieman juttua noista B5:sen kupeista, ainakin sport-alustaiseen käypi suoraan tuon mukaan.
Comment
-
Tässäpä ois, että miltä näyttää nyt lautaset alla. Pitää ottaa hiukan edustavampaa kuvaa uudesta lookista, kunhan kelit sallii auton pesun. Omaan silmään kattokaiteiden dippaus + uudet vanteet oli oikea valinta :)Alkuperäinen kirjoittaja Jatama Näytä viestiItsellä hiukan asennus venähtänyt. Jouset ja lautaset tuli hankittua kaaauan sitten, mutta alle ne menee ylihuomenna :). Sittempäs näkee, että minkä verran madalsivat. (tosin aivan suoraa vertailua ei voi tehdä, koska jousetkin vaihtuvat. Jousien toki pitäisi olla yhtä korkeat).
Joka nurkka on 330mm vanteen keskeltä lokasuojan reunaan. Sinne katosi keuliminen.
Comment
-
H&R:n jouset olis tarkotus ens viikonloppuna veistellä alle. Onko jotain pultteja, mitkä kannattaa kasatessa vaihtaa? Elsa nyt tietenkin käskee vaihtamaan kaiken, mutta onko siellä mitään, mikä oikeasti kuluu/muuten menee huonoon kuntoon? Mukavampi ostaa etukäteen kun sitten ihmetellä :)
Comment
-
Tuossapa on pari viestiä ylempänä viestini, että miltä näyttää prokit + jousilautaset.Alkuperäinen kirjoittaja dr_ink Näytä viestiMulla näyttää B7 A4 3.0tdiq:ssa olevan tuo 1BE alusta. Iskarit vaihdettu viime syksynä joten ajattelin tarjota autoon vaan jousta alle.
Mitä raati suosittelee?
Eibach prokit ja jousilautaset?
Prokitit meni alle sen takia, että en pitänyt s-linen jousien pintakovuudesta. Varsinkin, kun olin vaihtamassa kesävanteet 17" -> 18". Jousien vaihto toimi juuri niin kuin pitikin. Pienet pompautukset vaimenivat pois, mutta ajettavuus säilyi jämäkkänä (itselläni oli tosin alla s-line alusta (1BV), josta siis iskarit jäivät).
Comment
-
Mun B7:ni 1BE alusta ja on S-linevarustuksella. pikkasen olis haluja myös tuo etupää laittaa samaan "tasoon" takapään kanssa, oliko jollakin noiden alkuperäisten B5:n jousilautasten vara-osanumeroa tallessa, säästäisi vara-osamyyjän aikaa osien etsimiseltä ;) . Vai käykö nuo nimimerkki piden supersportin lautaset ???
-Hannu
Comment
-
Kiitos KariAlkuperäinen kirjoittaja pide Näytä viestiSupersportin lautaset käy. Minun lautaset tosin meni jo aikoja sitten.
Ainakin tämmönen numero löytyi b5:n lautasille ihan ensimmäisellä google haulla, joka ohjasi tälle foorumille: 8D0 412 066F. Takuuta en tietysti anna, että on oikea.
Tsekataas huomenna toi numero, yks kaveri Laakkosella vara-osamyynnissä...infoon kyllä tänne jos osui ja uppos ;)
Comment
-
ja mää tilasin tänään nämä: 8D0 412 066F , katotaas mitä tulee....Alkuperäinen kirjoittaja 0501880 Näytä viestiMä laitoin omaan B7 quattroon 1BE alustan Monroen iskarien ja Eibach pro kit -jousien kaveriksi 8D0412103B -jousilautaset, jotka viestin #431 linkissäkin on.
Comment


Comment